◎ハイセンスが3月にスマートテレビを米国で発売へ CESで発表

ハイセンス・グループ

◎ハイセンスが3月にスマートテレビを米国で発売へ CESで発表

AsiaNet 55437

共同JBN 0025 (2014.1.8)

【青島(中国)2014年1月7日PRN=共同 JBN】ハイセンス(Hisense)は1月6日、ラスベガスで開かれている2014CES国際家電ショー(2014 CES)で、同社の北米市場の主要販売ルートを通じインターネットをベースにしたVIDAA スマートテレビの販売を3月に開始する、と発表した。

(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140107/0861400026

ハイセンス・インターナショナルのリン・ラン副社長は「スマートテレビは、世界の3大テレビブランドの一角を占め続ける機会をハイセンスにもたらすことになる」と述べた。副社長の発言は、米国市場でのスマートテレビの普及率がまだ全家庭の20%にしか達していないとの市場調査結果を根拠にしている。普及率が低いのは他のスマートテレビの操作と機能が複雑で、技術に不慣れな米国民の多くが敬遠しているため。同じ市場調査によると、米家庭の45%が今後2年以内にテレビを買い替える計画があると答え、うち42%がスマートテレビを選択すると答えている。「これはわれわれにとってチャンスである。これまで操作が簡単なスマートテレビは米国市場に参入しておらず、Appleは自社製品自体を発売していない。ユーザーの大多数が問題ありとする技術が市場に受け入れられることは難しい。VIDAA の長所は使いやすいことであり、それは米国市場に置けるセールスポイントになる」とリン副社長は述べた。副社長はまたVIDAAテレビのマーケットパフォーマンスに大きな期待を寄せていることも強調した。

2014 CESで公開されたハイセンスのVIDAA テレビは基本機能キーが4つしかなく、テレビとインターネットビデオとの間で素早くシームレスなスイッチ切り替えを可能にしている。技術を開発したのはハイセンスが買収したカナダのチームだ。ハイセンスのマーケティングマネジャー、クリス・タイ氏は「VIDAA の背後には、知的でありながらシンプルな人間とコンピューターのインターアクションを実現した革新的技術が潜んでいる。それはまたハイセンスがインターネットを革新的に思考した産物でもある。価格競争力のあるこの製品は、ハイセンスが米市場でのプレゼンスを急速に確立し拡大することに貢献するだろう」と述べた。

VIDAA テレビは中国全土で幅広い消費者に受け入れられており、発売以来8カ月で100万台以上を販売した。購入者の95%がインターネットサービス機能のスイッチを入れており、VIDAAテレビを通じたネットサービス利用率は95%を超えた。

2014 CESでハイセンスは、間もなく世界中での販売開始を計画している価格競争力のあるレーザーテレビも出品している。

ソース: Hisense Group

Hisense VIDAA TV to Become Available in the United States

PR55437

QINGDAO, China, Jan. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

Hisense announced at CES on January 6th that the company will officially roll

out VIDAA TV, an Internet-based television set, in the North American market in

March through the company's main distribution channels in the United States.

(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140107/0861400026 )

"Smart TVs will offer Hisense an opportunity to achieve its goal of being among

the world's top three TV brand," said Lin Lan, Vice President at Hisense

International. His reasoning is based on market research indicating that the

household penetration rate of Smart TVs in the United States has only reached

20%. The low penetration rate is due to the complicated operations and

functions from other Smart TV sets, making the large slice of the U.S.

population who do not consider themselves tech-savvy averse to choosing them.

The same market research shows 45% of American households plan to buy TV sets;

in two years, 42% of those purchases will be Smart TVs. "This is an opportunity

for us. So far, no easy-to-operate Smart TV sets have made its appearance in

the American market, and Apple has not yet launched its product. Any technology

that is problematic for the vast majority of users is certainly not

well-conceived. The benefit of VIDAA is that it is easy-to-use, a major selling

point in the U.S. market," stated by Lin. He also emphasized that he has high

expectations in terms of VIDAA TV's market performance.

The Hisense VIDAA TV displayed at CES features four basic function keys,

allowing for a quick and seamless switch between live TV and Internet video.

The technology was developed by the Canadian based team acquired by Hisense.

"The innovative technology behind VIDAA TV focuses on intelligent yet simple

human-computer interaction, and is the result of Hisense's innovative thinking

about the Internet. This price-competitive product will help the company to

rapidly build and expand its presence in the U.S. market," said Chris Tyghe,

Marketing Manager at Hisense.

VIDAA TV has been widely accepted by consumers across China with sales already

exceeding 1 million within eight months since its release. Over 95% of VIDAA TV

buyers have activated VIDAA's Internet services with Internet service usage

level via VIDAA TV above 95%.

At CES, Hisense will also launch its cost-competitive laser TV with plans to

make the product available soon worldwide.

SOURCE  Hisense Group

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