◎Trends Media Groupが2013年CTI白書を公表

Trends Media Group

◎Trends Media Groupが2013年CTI白書を公表

AsiaNet 55410

共同JBN 0006 (2014.1.6)

【北京2014年1月3日PRN=共同JBN】

*中国のファッション業界における「ファイブ・フォーシズ(Five Forces)」調査モデルと主要調査結果を発表

中国最大のファッション・ライフスタイル関連出版のTrends Media Groupは記者会見を開き、China Trend Index(中国トレンド・インデックス、CTI)白書を公表した。この白書は中国のファッション業界についての主要調査結果をまとめたものであると同時に、2013年にもっとも魅力的だったブランド、最も好まれた高級ブランド、最も好まれた中国人デザイナーブランド、トップの中国人デザイナー、トップの若手中国人デザイナー、中国で最もファッショナブルだった都市について、そのCTIランキングを公表している。

 (Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/12/24/20131224195311208094.html

白書は中国のファッション・メディア業界が新しい時代に入っていることを示しており、出版企業もコンテンツだけではなく、消費チャンネルを提供すべき時代となっている。ブランド文化や価値が最重視され、従来型の小売店舗は依然として主要な役割を果たしてはいるが、オンライン・ショッピングがそれに追いつきつつある。

会見には、高級品、ファッション、ライフスタイル企業の代表、中国のトップデザイナー、政府当局者、メディア関係者など200以上の出席者が招かれた。

▽中国トレンド・インデックス(China Trend Index、CTI)について

CTIは、中国のファッション企業、デザイナー向けに情報面でのサポート、プロフェッショナルな指針の提供を目的としている。

*2006年にCTIは、中国のファッション消費市場についてその特徴の概略をまとめた。

*2011年には、中国で最もファッショナブルな都市のランキングを公表した。

*2012年にCTIは、中国の20都市でのトップ高級品ブランドのリストや、中国で最も人気のあるアパレル製品、宝飾品、腕時計、乗用車、化粧品のランキング、消費者に最も訴求力のある上位10人の中国人デザイナーブランドを公表した。

*2013年にCTIは中国のファッション業界をけん引する、メディア、ブランド、小売り、デザイナー、都市の5つの力に着目する調査を行った。

▽Trends Media Groupについて

Trends Media Groupは、コスモポリタン、エスクワイアー、ハーパース・バザー、バザー・メンズスタイル、バザー・ジュエリー、ナショナル・ジオグラフィック、FHM、カー、ロブ・リポート、Trends Health(トレンズ・ヘルス)に加え、「アウディ」など特注により制作されるものも含め17の雑誌を発行しており、編集、広告、印刷、配本、電子出版、ニューメディアの分野で業務を展開している。さまざまなメディアにまたがったメディア複合企業で、北京本社のほか上海と広州にオフィスを持っている。

「Think Global, Act Local(地球規模で考え、ローカルに合わせて活動する)」をモットーに、著作権協力、合弁企業設立を通じて世界の著名メディア・グループとパートナー関係にあり、ファッションやライフスタイルの分野でのリーダー、ハイクオリティーな生活のクリエーターであり続けている。「Trends」のブランドは長年にわたり、世界のブランド関連機関が、中国で最も価値のある上位500ブランドの1つに格付けている。

▽問い合わせ先

Strategy & Business Development Department, Trends Group

Serena Wang

Tel: +86-10-6589-5312

Email: serenawang@trends.com.cn

ソース:Trends Media Group

Trends Media Group Releases 2013 China Trends Index White Paper

PR55410

BEIJING, Jan. 3, 2014 /PRN=KYODO JBN/--

    -- Unveiling the "Five Forces" Research Model and Key Findings in Chinese

                      Fashion Industry --

   China's leading fashion and lifestyle publisher Trends Media Group hosted a

press conference to release the 2013 China Trends Index (CTI) White Paper,

presenting key findings of fashion and announcing 2013 CTI Rankings of The Most

Attractive Brands, The Most Desirable Luxury Brands, The Most Desirable Chinese

Designer Brands, Top Chinese Designers, Top Young Chinese Designers, and The

Most Fashionable Cities in China.

   (Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/12/24/20131224195311208094.html )

   The White Paper indicates that fashion media industry is now embracing a new

era, in which the publications should provide not only content but also

consumption channels. Brand cultures and values are highlighted. Traditional

retailers still play a leading role while online shopping is catching up.

   Over 200 guests were invited, including representatives from luxury, fashion

and lifestyle brands, top Chinese designers, government officials, and media.

   About China Trends Index

   CTI aims to provide intelligence support and professional guidance for

fashion enterprises and designers in China.

    -- In 2006, CTI outlined the features of China's fashion consumption

       market.

    -- In 2011, the ranking of China's most fashionable cities was released.

    -- 2012 CTI listed the top luxury brands in China's 20 cities, the ranking

       of the most popular apparel, jewelry, watches, cars, and cosmetics in

       China and the top 10 most appealing Chinese designer brands.

    -- 2013 CTI focused on the five driving forces of China's fashion

       industry: media, brand, retailing, designer and cities.

   About Trends Media Group

   Trends Media Group publishes 17 magazine titles including "Cosmopolitan",

"Esquire", "Harper's Bazaar", "Bazaar Men's Style", "Bazaar Jewelry", "National

Geographic", "FHM", "Car", "Robb Report", "Trends Health", and other

custom-made titles such as "Audi" with operations in editorial, advertising,

printing, distribution, digital publishing, and new media. It has become a

media conglomerate with cross-media capabilities, headquartered in Beijing,

with offices in Shanghai and Guangzhou.

   Following the principle of "Think Global, Act Local", Trends has partnered

with world famous media groups through copyright cooperation and joint

ventures, and continues to be the leader in the fashion and lifestyle category

and the creator of high quality living. For years, the "Trends" brand has been

ranked by global brand labs, as one of the 500 most valuable brands in China.

   CONTACT: Strategy & Business Development Department, Trends Group

            Serena Wang

            Tel: +86-10-6589-5312

            Email: serenawang@trends.com.cn

    SOURCE: Trends Media Group

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