◎Omnicom Media Groupが仏クリスタル・フェスティバルで最多受賞

Omnicom Media Group

◎Omnicom Media Groupが仏クリスタル・フェスティバルで最多受賞

AsiaNet 55333

共同JBN 1520 (2013.12.16)

【クリスタル(フランス)2013年12月16日PRN=共同JBN】

*グループはOMD社のグローバル・グランド・クリスタル賞、PHD社の2クリスタル賞を含め21賞を獲得

Omnicom Media Group(OMG、オムニコム・メディア・グループ)はフランス・クリスタルで16日に閉幕した5日間にわたる年次国際メディア・クリエーティブ代理店のサミット兼コンテストである2013年クリスタル・フェスティバルでメディア代理店持ち株会社として最も多くの賞を獲得した。

OMGグループの代表的広告代理店PHD(http://www.phdww.com/home.aspx)およびOMD(http://www.omd.com)は合計21賞を受賞したが、その中にはPHDが獲得した金賞に相当するクリスタル賞2個とOMDのグランプリに相当するグローバル・グランド・クリスタル賞が含まれており、メディア代理店分野の個々の代理店ネットワークが獲得した賞の総数ではそれぞれ1位、2位になった。

ドミニカ共和国のOMD社は乳製品メーカーのRic社向けに作った「美食のヘリテージ」キャンペーンで新発売部門のグローバル・グランド・クリスタルを受賞し、その他クリスタル・レベルの賞2個も受賞した。ドミニカ共和国OMD社が獲得した3賞を含めOMDグループは合計8賞を獲得したが、その中には米国、グアテマラ、香港、アラブ首長国連邦が含まれている。

合計13賞を獲得したPHDグループには中国、コロンビア、香港、インド、ニュージーランド、英国のグループ会社が含まれており、メディア代理店分野では最も多く受賞した代理店になった。その中にはプエルトリコPHDが国際アムネスティ向けのキャンペーン「最後の食事」キャンペーンで獲得したイベントの有効利用部門のクリスタル賞および英国PHDがSainsbury社向けの「成功のレシピ」キャンペーンで獲得したサービス(非金融)部門のクリスタル賞が含まれる。

Omnicom Media Groupの主要ブランドが良い結果を残したことについてOMG最高経営責任者(CEO)ダリル・シム氏は「表彰が広くまた深い範囲におよんだことはOmnicom Media Groupが個々の代理店の枠を越え、クライアントの枠を越え、さらに地域的な枠を越えて一貫したサービスを提供している証しであり、世界の市場で活動する企業に向けて信じられないほど価値のある実証例になった」と述べた。

今年12年目を迎えたクリスタル・フェスティバルは広告・メディア専門家の国際サミットとして広告のクリエーティビティーの促進、専門知識の共有化のサポート、さらに世界中の優れた作品の紹介という役割を果たしている。12月に行われるこのコンテストは代理店や広告主から選ばれた審査員によって審査され、その年のクリエーティブ活動の総決算を行い、次の年のトレンドを予測するものになっている。

▽Omnicom Media Groupについて

Omnicom Media Group(OMG、http://www.omnicommediagroup.com)は世界の代表的な広告、マーケティング、コーポレート・コミュニケーション企業であるOmnicom Group Inc. (NYSE:OMC、http://www.omnicomgroup.com/home)のメディア・サービス部門であり、100カ国以上の5000社を超えるクライアントにサービスを提供している。Omnicom Media Groupにはフルサービスを提供するメディア代理店ネットワークであるOMD、PHDの2社、デジタル、データおよび分析プラットホームのAnnalect Group、その他多くの専門メディア・コミュニケーション企業が含まれる。

ソース:Omnicom Media Group

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

Omnicom Media Group Agencies Top Winners List At Cristal Festival

PR55333

CRISTAL, France, Dec. 16, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- Combined Total of 21 Wins Includes Global Grand Cristal for

                         OMD and Two Cristals for PHD

Omnicom Media Group (OMG) topped the list of media agency holding company award

winners at the 2013 Cristal Festival, the annual five day international media

and creativity summit and competition that concluded today in Cristal, France.

OMG's flagship agencies PHD (http://www.phdww.com/home.aspx ) and OMD

(http://www.omd.com ) took home a combined total of 21 awards - including two

Cristals (the festival's equivalent of a gold medal) for PHD and a Global Grand

Cristal (the equivalent of a grand prix) for OMD -- earning the number one and

two spots respectively in terms of most awards won by an individual agency

network in the media category.

OMD Dominican Republic took the Global Grand Cristal in the Launch division for

the "Gastronomical Heritage" campaign it created for dairy manufacturer Ric, as

well two Cristal level awards. The Dominican Republic's three wins were among a

total of eight awards won by OMD teams across multiple regions, including the

US, Guatemala, Hong Kong and United Arab Emirates.

PHD's total of 13 wins -- encompassing entries from China, Columbia, Hong Kong,

India, New Zealand, and the UK -- made it the most awarded agency in the media

category, and included two Cristals: one for Best Use of Events, won by PHD

Puerto Rico for its Amnesty International "Last Meal" campaign; and the

Services (Non-Financial) Cristal awarded to PHD UK for its Sainsbury "Recipe

for Success" campaign.

Commenting on this strong showing by OMG's lynchpin brands, Omnicom Media Group

CEO Daryl Simm said, "The depth and breadth of the recognition underscores the

consistency of Omnicom Media Group's offer across our agency brands, across

multiple client categories and across all geographies - and that's an

incredibly valuable proof point for global marketers."

Now in its 12th year, the Cristal Festival is an international summit for

advertising and media professionals designed to promote advertising creativity,

support knowledge sharing and showcase outstanding work from all over the

world. The December competition, judged by mixed international juries made up

of agencies and advertisers, closes the creative year and forecast the trends

for the next year.

About Omnicom Media Group

Omnicom Media Group (OMG) (http://www.omnicommediagroup.com ) is the media

services division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

(http://www.omnicomgroup.com/home ), the leading global advertising, marketing

and corporate communications company, providing services to over 5,000 clients

in more than 100 countries. Omnicom Media Group includes the full service media

networks OMD and PHD; digital, data and analytics platform Annalect Group; and

a number of specialty media communications companies.

CONTACT:

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup,com

SOURCE  Omnicom Media Group

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