◎A4WPがRezence商標を公開 認証済みワイヤレス充電製品に

Alliance for Wireless Power

◎A4WPがRezence商標を公開 認証済みワイヤレス充電製品に

AsiaNet 55303

共同JBN 1508 (2013.12.13)

【フレモント(米カリフォルニア州)2013年12月12日PRN=共同JBN】

  *消費者を支援する新しい商標が認証済み次世代ワイヤレス充電製品を特定する。

Alliance for Wireless Power(http://www.a4wp.org/index.html)(A4WP)は12日、同団体のワイヤレス電力技術に対する公式名称としての役割を果たす新しい消費者向けブランド、Rezence(商標)(http://www.rezence.com)を公開したと発表した。Rezenceブランドは消費者向けにはっきり見分けられるアイコンを提供することによってA4WP認証プログラムを支援する目的で使われ、会員社はそのアイコンによってRezence認証製品パッケージング、技術説明書、将来のソフトウエア・アプリケーションを追加することができる。A4WP製品認証プログラムの正式開始は今年末を目標にしている。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131212/NY32077

A4WPマーケティング委員会のジェフ・ゴードン委員長は「A4WPマーケティング委員会とそのブランディングエージェンシーの課題は、われわれの技術がワイヤレス充電エコシステムにもたらす独自の利点を説明するため、明快かつ容易に認識できるブランドコンセプトを生み出すことだった。Rezenceの名称は、電子機器の全機種を充電する基本的技術とその能力を伝えることができるレゾナンス(resonance)とエッセンス(essence)という言葉からから引用された。Rezenceロゴは、各種アプリケーションにスタンドアローンのマークとしても使われるZ形の単純なアイコンマークが含まれる」と語った。

サムスン電子(Samsung Electronics)のチャン・ヨンキム執行副社長兼デジタルメディア・コミュニケーション研究開発センター責任者は「新しいRezenceの商標はアイコン以上の意味があり、Rezenceロゴを貼った機器は、ほかの機器と相互利用できることを消費者に約束する。Rezenceによってわれわれは、消費者に優しいワイヤレス充電を世界市場に持ち込むことができる」と語った。

Rezenceは、マットやアクセサリー市場を超えて、ワイヤレス電力アプリケーションをモバイル機器やほぼすべてのサーフェスにも広げる磁気共鳴の原則を利用する。ワイヤレス充電エコシステムの利害関係者への利点には以下が含まれる。

 *小売業者と空港などその他公共の場所にとって、Rezenceは既存の調度品やサーフェスに容易に統合可能。

 *機器メーカーにとって、RezenceはBluetooth(登録商標)、スマートなどワイヤレス技術を広く採用できる状況を生かし、ハードウエアの必要条件を最低限に抑えることができる。

 *インダストリアルデザイナーにとって、Rezenceは自動車、調度品、その他サーフェスにインストールされる充電アプリケーションにより一層の柔軟性を与える。

 *消費者にとって、Rezenceはスマートフォン、タブレット、ラップトップ、Bluetoothヘッドセットなど複数の機器を同時に充電する能力を含めて、本当のドロップ・アンド・チャージ経験を与えることができる。

A4WPプレジデントのカミール・A・グライスキ博士は「われわれの新しいRezence商標は、A4WP製品認証プログラムを最終的に完了するにあたって重要な一里塚になるものである。A4WP会員社は2014年初めに、Rezence認証製品を市場化する最初の波をもたらすだろう」と語った。

新しいRezenceロゴおよび周辺と概念的製品写真のサンプルは、新たに更新されたA4WPのウェブサイトhttp://www.Rezence.com/media/multimediaを参照。

▽Alliance for Wireless Powerについて

Alliance for Wireless Power (A4WP)は、Rezence技術に基づいて世界的な充電エコシステムを構築することに注力する独立した非営利団体である。加盟企業は、ボードメンバーであるBroadcom、Gill Industries、IDT、インテル(Intel)、クアルコム(Qualcomm)、サムスンおよびSEMCOが含まれる。A4WPの使命は、Rezence技術仕様を進め、公表し、世界のテスト、認証手続きを維持すし、家電産業を通じて広くRezence 技術の利点を積極的に推奨することである。さらに詳しい情報はwww.a4wp.orgを参照。

▽メディア問い合わせ先

Chris Prouty

MWW for A4WP

cprouty@mww.com

+1 (415) 987-5491  

▽加盟社問い合わせ先

Naveen Khan

A4WP Administrative Coordinator

nkhan@a4wp.org

+1-510-492-4027

ソース:Alliance for Wireless Power

Alliance for Wireless Power Unveils Rezence(TM) Brand

PR55303

FREMONT, Calif., Dec. 12, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   New brand to help consumers identify certified, next generation wireless

charging products

   The Alliance for Wireless Power  (http://www.a4wp.org/index.html ) (A4WP)

today announced the debut of Rezence(TM) (http://www.rezence.com/), a new

consumer-facing brand that will act as the official name for the organization's

wireless power technology. The Rezence brand will be used to support the A4WP

product certification program by providing consumers with a recognizable icon

that member companies can add to Rezence-certified product packaging, technical

literature and future software applications. The official launch of the A4WP

product certification program is targeted for the end of this year.

   (Photo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20131212/NY32077 )

   "The challenge for the A4WP marketing committee and its branding agency was

to create a distinct and easy to recognize brand concept that would speak to

the unique benefits our technology brings to the wireless charging ecosystem,"

said Geoff Gordon, A4WP marketing committee chair. "The name Rezence was

derived from the words resonance and essence, communicating both the underlying

technology and its ability to charge all types of electronic devices. The

Rezence logo includes a simple, iconic mark in the form of a Z that can also be

used as a standalone mark on a variety of applications.

   "The new Rezence brand is much more than an icon, it's a promise to

consumers that devices carrying the Rezence logo will be interoperable with one

another," said Chang Yeong Kim, Executive Vice President and head of digital

media and communication R&D center of Samsung Electronics. "Rezence will allow

us to move forward and bring consumer friendly wireless charging to the global

marketplace."

   Rezence uses the principles of magnetic resonance to extend wireless power

applications beyond the mat and accessories market into mobile devices and

almost any surface. Benefits to the stakeholders in the wireless charging

ecosystem include:

  -- For retailers and other public locations such as airports, Rezence can be

     easily integrated into existing furniture and surfaces

  -- For device manufacturers, Rezence takes advantage of broadly adopted

     wireless technologies, such as Bluetooth(R) Smart, which will allow

     manufacturers to minimize hardware requirements

  -- For industrial designers, Rezence provides more flexibility for charging

     applications to be installed into automobiles, furniture and other

     surfaces

  -- For consumers, Rezence will allow for a true drop and charge experience

     including the ability to simultaneous charging multiple devices at the

     same time including smartphones, tablets, laptops and Bluetooth headsets

   "The launch of our new Rezence brand represents an important milestone as we

finalize the A4WP product certification program and A4WP members bring the

first wave of Rezence-enabled products to market in early 2014," said Dr. Kamil

A. Grajski, president of A4WP.

   Examples of the new Rezence logo as well as environmental and conceptual

product photos can be found on the A4WP's newly updated website at

http://www.Rezence.com/media/multimedia.

   About The Alliance for Wireless Power

   The Alliance for Wireless Power (A4WP) is an independently operated,

not-for-profit organization dedicated to building a global wireless charging

ecosystem based on Rezence technology. Members include board of director

companies Broadcom, Gill Electronics, IDT, Intel, Qualcomm, Samsung and SEMCO.

A4WP's mission includes evolving and publishing Rezence technical

specifications, maintaining global testing and certification processes, and

actively promoting the benefits of Rezence technology throughout the consumer

electronics industry. For more information, visit www.a4wp.org.

   For media inquiries, please contact:

Chris Prouty

MWW for A4WP

cprouty@mww.com

+1 (415) 987-5491  

   For membership inquiries, please contact:

Naveen Khan

A4WP Administrative Coordinator

nkhan@a4wp.org

+1-510-492-4027

   SOURCE: Alliance for Wireless Power

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