◎BMW Group11月として過去最高の販売を記録

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◎BMW Group11月として過去最高の販売を記録

AsiaNet 55278

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BMW Group11月として過去最高の販売を記録

MUNICH, December 10, 2013/PRNewswire/ --  

Robertson: 通年販売目標、達成の見込み

全世界販売は174,996台と2.7%の伸び

BMW Groupは11月、記録的な単月販売台数を達成した。世界でBMW、MINI、Rolls-Royceを前年同月比2.7%増の174,996台を販売した。(前年同月:170,461台)。2013年の11月末までの販売が6.8%上昇し、過去最高の1,777,017台を記録した(前年同期:1,663,615台)。

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131210/658320 )  

BMW AGのBMWの販売およびマーケティング担当取締役のIan Robertsonは次のように述べている。「前年度も高い数字を達成しましたが、世界での弊社製品に対する強い需要により、11月は記録的な高さの販売となりました。ヨーロッパ市場の多くでは依然として厳しい状況のままですが、販売は12月も上向く見通しです。2013年に過去最高の売上をあげるという目標は射程圏内となりました。2013年も、世界でNo.1のプレミアムメーカーであり続ける見通しです。」

BMWブランドの販売は11月に149,663台と3.2%上昇した(前年: 144,980台)。1月から11月までの販売は1,499,308台で、前年比8.0%増となっている(前年:1,387,799台)。

新モデルがBMWブランドの成長に大きく貢献した。11月末までに、6月に発表した新しいBMW 3 Series GTを18,355台販売した。BMW 3 Series GTは3 Series全体の成功の重要な要素となっている。3 Seriesの11月までの販売台数は合計で451,774台だった(前年:364,271台)。小売販売台数は前年比24.0%増である。また新しいBMW 4 Series Coupeは、2013年10月に市場に投入されたばかりだが、既に9,938台が納入されている。

BMW 5 Seriesは、BMW X1、3 Series、6 Series、7 Seriesと並んで、このセグメントのグローバル市場のリーダーであり、11月末までに332,280台と2.7%増加した(前年:323,665台)。またBMW 6 Seriesも堅調な伸びをみせ、売上は24,976台と、19.6%増加した(前年:20,886台)。

約1か月前にBMW GroupはOxford工場で新型MINIを発表した。モデルチェンジを控えているにも関わらず、MINIの販売は前年度レベルをほぼ維持し、11月は世界で24,873台の販売を記録した。ヨーロッパの市況は依然と軟調であるにも関わらず、1月から11月のMINIの販売は好調だった前年とほぼ同レベルを記録し、274,575台となった(前年:272,775/0.7%増)。 2013年3月に発表された新型MINI Pacemanの販売は12,350台で、主な成長要因の一つとなっている。

BMW Motorradでは11月の小売販売は7,342台と8.8%増加した(前年:6,749台)。1月から11月までに、合計108,872台のバイクとマキシスクーターを販売した(前年:100,289台/8.6%増)。

BMW Groupは1月から11月まで、ほとんどすべての市場で販売増を達成している。

ヨーロッパでは、11月末までのグループ全体の販売は昨年度とほぼ同じレベルで、784,398台を納入した(前年:786,812台/0.3%減)。

アジアでは、11月末までのグループ全体の販売は昨年度と比べ17.4%上昇し522,070台となった。中国本土では、小売販売は354,153台と前年同期比19.7%増となった(前年:295,974台)。11月末現在、日本(56,675台/12.6%増)や韓国(36,193台/18.0%増)など、その他のアジア市場でも大幅な伸びが記録されている。

南北アメリカでは、1月から11月まで販売は411,014台と、10.1%増加した(前年:373,398台)。同じ時期に、アメリカ合衆国向け顧客に合計331,801台を納入している(前年:303,728台/9.2%増)。ブラジルでは特に強い伸びを記録し、15,258台を販売した(前年:8,886台/71.7%増)。

BMW Group2013年11月および1月から11月期の販売

               2013年         前年       2013年         前年

                             11月           同月比     1-11月期      同期比

BMWグループの自動車          174,996       +2.7%      1,777,017       +6.8%

BMW                          149,663       +3,2%      1,499,308       +8.0%

MINI                          24,873       -0.8%        274.575       +0.7%

BMWモトラッド                  7,342       +8.8%        108,872       +8.6%

BMWグループについて

BMWグループは、BMW、MINI、ロールス・ロイスというプレミアム・ブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルのトップ・メーカーの一つであり、世界13ヵ国に28の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。

2012年における自動車総販売台数は185万台、モーターサイクルは11万7000台となっている。2012年の売上高は768億5000万ユーロ、税引前利益は78億2000万ユーロを計上した。また、2012年末時点における従業員数は10万5876人である。

BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。

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提供: BMW Group

BMW Group Reports Best November Sales Ever

PR55278

MUNICH, Germany, Dec, 10, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Robertson: Sales record for full year within reach

    - Global deliveries climb 2.7% to 174,996 vehicles

    The BMW Group reported record monthly sales for November. With 174,996 BMW,

MINI and Rolls-Royce vehicles delivered worldwide, sales were 2.7% higher than

for the same month last year (prev. yr.: 170,461). Between January and November

2013, sales increased by 6.8% to reach a new all-time high of 1,777,017

vehicles (prev. yr.: 1,663,615).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131210/658320 )

    Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "Strong global demand for our products once again

drove sales to a new all-time high in November, despite already high figures

for the previous year. Although conditions remain challenging in a number of

European markets, in particular, we expect sales to continue to develop

positively over the coming months. Our target of record sales for 2013 is now

within reach. We are well on course to remain the world's number one

manufacturer of premium vehicles once again in 2013."

    BMW brand sales climbed 3.2% in November to 149,663 vehicles (prev. yr.:

144,980). In the first eleven months of the year, BMW delivered 1,499,308

vehicles, an increase of 8.0% (prev. yr.: 1,387,799).

    New models played a vital role in BMW brand growth. To the end of November,

the BMW Group delivered 18,355 of the new BMW 3 Series GT launched in June,

making the BMW 3 Series GT a key factor in the 3 Series' success: With a total

of 451,774 vehicles sold to the end of November (prev. yr.: 364,271), retail

volumes were 24.0% higher than the previous year. Also, the new BMW 4 Series

Coupe, which only came onto the market in October 2013, has already been

delivered to 9,938 customers.

    Sales of the BMW 5 Series, which, like the BMW X1, 3 Series, 6 Series and 7

Series, is the global market leader in its segment, rose by 2.7% to 332,280

units to the end of November (prev. yr.: 323,665). The BMW 6 Series also

reported strong gains, with an increase in sales of 19.6% to 24,976 vehicles

(prev. yr.: 20,886).

    About a month ago, the BMW Group presented the new MINI at its Oxford

plant. Even with the upcoming model change, MINI sales remained at roughly the

same high level as last year, with 24,873 vehicles sold worldwide in November

(prev. yr.: 25,078/ -0.8%). Despite persistent market challenges in Europe,

MINI deliveries for the first eleven months of the year were slightly higher

year-on-year at 274,575 (prev. yr.: 272,775/ +0.7%). The new MINI Paceman

(12,350) released in March 2013 was one of the main growth drivers.

    At BMW Motorrad, retail sales climbed 8.8% in November to 7,342 units

(prev. yr.: 6,749). A total of 108,872 motorcycles and maxi scooters were

delivered to customers between January and November (prev. yr.: 100,289/ +

8.6%).

    The BMW Group reported sales growth in nearly all of its markets in the

first eleven months of the year.

    In Europe, BMW Group sales to the end of November remained at roughly the

same level as last year, with a total of 784,398 vehicles delivered (prev. yr.:

786,812/ -0.3%).

    In Asia, sales climbed 17.4% to 522,070 vehicles between January and

November (prev. yr.: 444,865). In Mainland China, the company increased retail

sales by 19.7% year-on-year, with 354,153 deliveries (295,974). Year-to-date,

the BMW Group also reported strong gains in other Asian markets, including

Japan (56,675/ +12.6%) and South Korea (36,193/ +18.0%).

    In the Americas, the BMW Group sold 411,014 vehicles from January to

November, an increase of 10.1% over the previous year (373,398). Over the same

period, the company delivered a total of 331,801 vehicles to customers in the

US (prev. yr.: 303,728/ +9.2%). In Brazil, the BMW Group made especially strong

gains, with the sale of 15,258 vehicles (prev. yr.: 8,886/+71.7%).

    BMW Group sales in/up to November 2013 at a glance

    

                                         Comp. to                    Comp. to

                                          previous     Up to/incl.   previous

                        November 2013        year   November 2013        year

BMW Group Automobiles         174,996       +2.7%      1,777,017       

+6.8%BMW                           149,663       +3,2%      1,499,308       

+8.0%

MINI                           24,873       -0.8%        274.575       +0.7%

BMW Motorrad                    7,342       +8.8%        108,872       +8.6%

    The BMW Group

    The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

    In 2012, the BMW Group sold about 1.85 million cars and more than 117,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

euro 7.82 billion on revenues amounting to euro 76.85 billion. At 31 December

2012, the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

    The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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    SOURCE: BMW Group

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