◎DDBがEurobestの「ネットワーク・オブ・イヤー」に

DDB Worldwide

◎DDBがEurobestの「ネットワーク・オブ・イヤー」に

AsiaNet 55267

共同JBN 1488 (2013.12.10)

【ニューヨーク2013年12月10日PRN=共同JBN】欧州の有力な年次フェスティバルで、コミュニケーションにおける創造性をたたえる賞である2013 Eurobest Festival of Creativity(2013年ユーロベスト創造性フェスティバル)で、DDBがネットワーク・オブ・イヤーに選ばれた。授賞式は12月3日にポルトガルのリスボンで行われ、DDBは金賞5、銀賞19、銅賞24と27のファイナリストの名誉を受けた。

DDB欧州・中東・アフリカのピエトロ・トラモンティン最高経営責任者(CEO)は「DDBが2009年以来4回目のネットワーク・オブ・イヤーになったことを喜んでいる。欧州のわが社のオフィスが各分野、カテゴリー全体で最も創造的であり、最高の革新的なソリューションをクライアントに提供し続けていることをこれは示している。私は特に今年のEurobest賞ではDDB Paris、adam&eveDDB London、DDB&Trival and RAPP Amsterdam、DDB Copenhagenのチームが上げた業績を誇りに思う」と語っている。

DDB Parisのレオン・ビビアン-大戦博物館のためのFacebook 1914、ANLCI(非識字反対協会)両キャンペーン、adam&eveDDB Londonのフォルクスワーゲンのためのキャンペーン(都市の緊急ブレーキ)、DDB&Trival and RAPP AmsterdamのKLMスペース・キャンペーン、DDB Copenhagenのハンコペンハーゲン(Han Kjobenhavn)のためのSSコレクションはいずれもブランド・エンターテインメントからインタラクティブ、ダイレクト、PR、クラフトプリント&ポスター、プリント、インテグレーテッド、プロモ&アクティベーション、デザイン、モバイル、フィルムクラフトまでのカテゴリーで金賞を受けた。

DDB Worldwideのアミール・カッセイ最高創造性責任者は「DDBでは創造性、人間性、技術が交差する場で活動することがクライアントとそのブランドのために革新的なソリューションを創作する唯一の道であると信じられている。業界から得たこの創造的な認識は、われわれが正しいビジョンと戦略を持っているというもう1つの証明である。この成功に貢献し、それぞれの市場だけでなく欧州全体で最も革新的な企業のなかに数えられる欧州のすべてのDDBオフィスを私は誇りに思う」とコメントしている。

DDBは過去4年のうち2009年、2010年、2011年の3回Eurobestのネットワーク・オブ・イヤーに選ばれている。

▽Eurobest-欧州の創造性フェスティバル

1988年に始まったEurobestはフィルム、プリント、アウトドア、ラジオ、クラフト、インタラクティブ、メディア、ダイレクト、プロモ&アクティべーション、デザイン、PR、インテグレーテッド、モバイル、ブランド・コンテンツ&エンターテインメント広告のカテゴリーで創造性の優秀さを競う欧州の有力な年次コンペティションである。2008年以降、欧州のトップクリエーティブたちが審査員を務めるこの賞は、欧州市場に関係する特定の主題を発見し、これに関与することをテーマとする2日半のフェスティバルの一部となっている。1800人以上の代表が参加するこのフェスティバルはこれまでにストックホルム、アムステルダム、ハンブルク、リスボンで開催されている。EurobestはLions Festivalsが組織している。ウェブサイトwww.eurobest.com

▽DDBについて

DDB Worldwide(www.ddb.com)は世界最大で最も多くの賞を受けた広告、マーケティング・ネットワークの1つである。2012年にDDBはStrategy誌からキャンペーンによる広告のインターネット・オブ・イヤーならびにエージェンシー・オブ・イヤー、デジタル・エージェンシー・オブ・イヤーに選ばれた。権威ある2013年カンヌライオンズ 国際クリエイティビティ・フェスティバルでDDBはネットワークとしてはこれまでで最も多い93のライオン賞を獲得した。さらにガンリポート(Gunn Report)は過去12年間のトップ3グローバル・ネットワークの1つにDDBを選んだ。同社のクライアントにはフォルクスワーゲン、マクドナルド、ユニリーバ、マース、ジョンソン・エンド・ジョンソン、エクソンモービルなどが含まれている。

1949年創立のDDBはOmnicom Group(NYSE)の一部で、約90カ国の200以上のオフィスで構成されており、旗艦オフィスは米ニューヨーク州ニューヨークにある。

▽Omnicom Group Inc.について

Omnicom Group Inc(NYSR: OMC)は有力な世界的マーケティング、コーポレート・コミュニケーション会社である。Omnicomのブランド・ネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア計画と購入、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100カ国以上の約5000社のクライアントに提供している。

Omnicomとそのブランドについての詳しい情報はwww.omnicomgroup.comへ。

▽問い合わせ先

Melanie Vignon

Phone: +44(0)20-7258-3979

Email: melanie.vignon@ddb.fr

Christie Giera

Phone: +1-212-415-2186

Email: christie.giera@ddb.com

ソース:DDB Worldwide

DDB Named Network of the Year at Eurobest Awards 2013

PR55267

NEW YORK, Dec. 10, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   DDB was named Network of the Year at the 2013 Eurobest Festival of

Creativity, Europe's leading annual Festival and Awards for creativity in

communications. The award ceremony took place in Lisbon, Portugal, on December

6, 2013. Overall, DDB took home five gold, 19 silver, 24 bronze, and 27

finalist honors.  

   "We are delighted that DDB is Network of the Year for the fourth time since

2009," said Pietro Tramontin, Chief Executive Officer of DDB Europe, Middle

East and Africa. "This shows that our agencies in Europe continue to be the

most creative across disciplines and categories to deliver the best innovative

solutions for our clients. I am especially proud of the teams at DDB Paris,

adam&eveDDB London, DDB & Tribal and RAPP Amsterdam, and DDB Copenhagen for

their performance at this year's Eurobest Awards."

   DDB Paris's campaigns for Leon Vivien - Facebook 1914 for Musee de la Grande

Guerre (Museum of the Great War) and ANLCI, Association against Illiteracy,

adam&eveDDB London's campaign for Volkswagen (City Emergency Brake), DDB &

Tribal Amsterdam and RAPP Amsterdam's KLM Space campaign and DDB Copenhagen's

SS Collection for Hank Kjobenhavn were all Gold winners in categories ranging

from Branded Entertainment to Interactive, Direct, PR, Craft Print & Poster,

Print, Integrated, Promo & Activation, Design, Mobile, and Film Craft.

   Amir Kassaei, Chief Creative Officer of DDB Worldwide, commented, "At DDB,

we believe that acting at the intersection of creativity, humanity and

technology is the only way to create innovative solutions for our clients and

their brands. This creative recognition from the industry is more proof that we

have the right vision and strategy. I am very proud of all the DDB offices in

Europe who contribute to that success and are among the most innovative

companies, not only in their markets, but throughout Europe."

   DDB was also named Eurobest's Network of the Year in three of the last four

years, including 2009, 2010 and 2011.

   Eurobest - The European Festival of Creativity

   Launched in 1988, Eurobest is Europe's leading annual awards competition for

creative excellence in the categories of Film, Print, Outdoor, Radio, Craft,

Interactive, Media, Direct, Promo & Activation, Design, PR, Integrated, Mobile

and Branded Content & Entertainment advertising. Since 2008, the awards, which

are judged by Europe's top creatives, form part of a two-and-a-half day

Festival themed to identify and engage specific topics that are relevant to the

European market. The festival, attended by more than 1,800 delegates, has

previously been held in Stockholm, Amsterdam, Hamburg and Lisbon. Eurobest is

organised by Lions Festivals. www.eurobest.com

   About DDB

   DDB Worldwide (www.ddb.com) is one of the world's largest and most awarded

advertising and marketing networks. In 2012 DDB was named Advertising Network

of the Year by Campaign, as well as Agency of the Year and Digital Agency of

the Year by Strategy magazine. At the prestigious 2013 Cannes International

Festival of Creativity, DDB won 93 Lions, the most ever for the network. In

addition, The Gunn Report has listed DDB as one of the Top 3 Global Networks

for the last 12 years. The agency's clients include Volkswagen, McDonald's,

Unilever, Mars, Johnson & Johnson, and Exxon Mobil, among others.

   Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of

more than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New

York, NY.

   About Omnicom Group Inc.

   Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

   For further information on Omnicom and its brands, please visit

www.omnicomgroup.com

   Contact Information:

Melanie Vignon

Phone: +44(0)20-7258-3979

Email: melanie.vignon@ddb.fr

Christie Giera

Phone: +1-212-415-2186

Email: christie.giera@ddb.com

   SOURCE: DDB Worldwide

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中