◎革新的ブランディング研究者M・リンストローム氏がインドで講演へ

UBM India

◎革新的ブランディング研究者M・リンストローム氏がインドで講演へ

AsiaNet 55132

共同JBN 1441 (2013.11.26)

【ムンバイ(インド)2013年11月25日PRN=共同JBN】

 *Buy-ology Symposiumでは最大規模のブランディング革命が公開される。

ミューヨーク・タイムズ紙のベストセラー「Buy-ology: Truth and Lies About Why We Buy」の著者で、ブランドとデジタルマーケティングの未来派研究者マーティン・リンストローム氏は10日ほどの間に、マーケティング担当者が徹底的ブランディングについて学んだことをすべてコンセプトに変えることを約束するだろう受賞歴のあるワークショップで、6時間に及ぶ感動的な講演をするためインドのムンバイに向かう。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130930/642888

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131023/10078340

マーティン・リンストローム氏はタイム誌から、世界で最も大きな影響を与える人々を顕彰する「世界で最も影響力のある100人」の1人に選ばれている。

ムンバイで開かれるシンポジウムで公開されるBuy-ology研究は、この50年で最大のブランディング革命であり、5大陸2000人の消費者を見通す世界最大規模のニューロマーケティング経験である。700万ドルをかけた研究結果は、増え続ける広告費に対する見返りが減っている問題を解決することになりそうだ。Buy-ologyは辛口、挑発的かつ衝撃的である。競争上の優位を欲する人はすべて、この度肝を抜かれる6時間の特別クラスに参加する機会を失ってはならない。

56カ国1万2437人の世論調査結果は、リンストローム氏の講演を聴いた人たちの何と76%が同氏の講演を優れていたと、21%が非常に良かったと評価した。そして残る3%も良かったと評価した。

リンストローム氏がさまざまなメディアで命名しているように、Global Phenomenon of Marketing(マーケティングの世界的現象)は、Buy-ology研究を通して調査した話題であるマーケティング手法のプロダクトプレイスメント、スポンサーシップ、バイラルマーケティング、サブリミナル広告、宗教的ブランディング、センサリング・ブランディングの将来について論じる。

リンストローム氏のニューロマーケティング経験とBranding 2.0への考察は並ぶものはない。同氏の詳細にわたるプレゼンテーションはすべてのマーケティング担当者に、広告およびコミュニケーション戦略をどのように準備するか、そしてそれは「平均的消費者が一生通じて言い換えれば毎日3000ブランドについて、200万以上のTVコマーシャルを見せられている世界にあって、どのようにコミュニケートするか」を考慮するかについての計画を提案する。

フォーチュン100社は、マーケティング戦略を改革し、市場を方向転換し、新しい製品をリリースしてそのマーケティング経費を評価する行動の自由をリンストローム氏に与えた。マクドナルド、ウォルト・ディズニー・カンパニー、ペプシコ、IBM、ネスレ、ノキア、マイクロソフト、マーズ、ユニリーバはすべて、同氏独特の逆転的発想のアプローチを採用した。

世界最大手玩具メーカーであるマテルのロバート・A・エッカート最高経営責任者(CEO)兼会長は「マーティン・リンストローム氏はブランディングに関する最も独創的思想家であり、視覚と聴覚という2次元の定型を打破して、5感のすべてを情緒的にどのようにつなぎあえばいいかを明らかにしてくれる。同氏の著書は最も経験豊かな専門家をも驚嘆するデータと識見を提供する」とコメントした。

Bates CHI & Partners、Britannia、Hindustan、UnileverFullerton India、JK Helene Curtis (Raymond Group)、Kimberly Clark Lever, ノキア、Religare Enterprises、SABMiller、Tata Global Beverages、United Distillers各社のシニアマーケティング担当者は既に今回のシンポジウムに登録を済ませ、イベントに出席する。

Buyology Symposiumは12月4日、ムンバイのローワーパレルにあるHotel Palladiumで開催される。詳しい情報はhttp://www.buy-ology.co.in/prを参照。

▽UBM Indiaについて

UBM Indiaはロンドン証券取引所に上場されているUBM plcの子会社である。世界で2位の独立系見本市・展示会イベントのオーガナイザー。インド国内では最大の展示会オーガナイザーであり、13業種で146のイベントに責任を持っている。UBM IndiaはNGO Indiaのオーガナイザーでもあり、企業、政府、NGOを共通のCSRプラットフォームで1つにまとめている。詳細はUBM Indiaのウエブサイトを参照。http://www.ubmindia.in

▽問い合わせ先

Ms Rakhi Singh, Marketing Manager,

UBM India

T: +91(022)6172-7077,

e-mail:rakhi.singh@ubm.com

Buyology Symposiumに関する詳細はhttp://www.buy-ology.co.in/prを参照。

ソース:UBM India

Neuroscience Meets Marketing on December 4th in Mumbai

PR55132

MUMBAI, India, November 25, /PRN=KYODO JBN/ --

- Unveiling the biggest Branding Revolution at Buy-ology Symposium

In 10 days, Brand and digital marketing futurist Martin Lindstrom, author of

the New York Times bestseller 'Buy-ology: Truth and Lies About Why We Buy', is

heading to Mumbai to deliver his 6-hour inspiring, Award Winning workshop which

promises to turn every concept a marketer has learnt about branding and

advertising inside out and upside down.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130930/642888 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131023/10078340 )

Martin Lindstrom has been honoured by Time Magazine as one of the 100 most

influential people - the people who most affect our world.

The 'Buy-ology' research which will be unveiled at the Symposium, is the

biggest branding revolution in 50 years; the world's largest Neuro-Marketing

experiment scanning 2,000 consumers across 5 countries. The findings from the

$7 million study are likely to solve the problem of decreasing returns on

ever-increasing advertising expenditure. Buy-ology is fiery, provocative and

even shocking. Anyone who wants a competitive edge can't afford to miss this

mindboggling 6-hour masterclass.

"A poll of 12,437 people in 56 countries, showed that an astounding 76% of

Lindstrom's audience members rate his on-stage performance as excellent. 21%

rate it as very good. And 3% hail it as good"

The Global Phenomenon of Marketing, as he has been named by various media,

Lindstrom will discuss the future of product placement, sponsorships, viral

marketing, subliminal advertising, religious branding and Sensory Branding -

topics explored via his Buy-ology study.

Lindstrom's Neuro-Marketing expertise and insights into Branding 2.0 is

incomparable. His in-depth presentation will offer any marketer with plans for

how to prepare advertising and communication strategies, which take into

account 'how to communicate in a world where an average consumer is exposed for

more than 2 million TV commercials throughout life -or 3,000 brands per day!'

Fortune 100 companies have given him free rein to revamp marketing strategies,

turn markets around, release new products and evaluate their marketing budgets.

McDonald's Corporation, Walt Disney Company, PepsiCo, IBM, Nestle, Nokia,

Microsoft, Mars and Unilever have all adapted his unusual turnaround approach.

"Martin Lindstrom, one of the branding's most original thinkers, reveals how to

break out of the two dimensional rut of sight and sound, and connect

emotionally with all five senses. His book provides data and insights that will

surprise even the savviest watcher." Robert A. Eckert, CEO & Chairman, Mattel

Inc.

Senior marketers from Bates CHI & Partners, Britannia, Hindustan Unilever,

Fullerton India, JK Helene Curtis (Raymond Group), Kimberly Clark Lever, Nokia,

Religare Enterprises, SABMiller, Tata Global Beverages, United Distillers and

others have already registered and will be present at the event.  

Buyology Symposium will take place on Wednesday 4th of December 2013 at the

Hotel Palladium, Lower Parel in Mumbai. For more information

http://www.buy-ology.co.in/pr

About UBM India

UBM India is a subsidiary of London Stock Exchange listed UBM plc, which is the

second largest independent exhibition organiser in the world. It is the largest

trade exhibition organiser in India, responsible for 146 events in across 13

industry verticals across the country. UBM India is the organiser of NGO India

which brings together corporates, government and NGOs on a common CSR platform.

For further details please visit the UBM India website, http://www.ubmindia.in

Notes to Editors:

For further information please contact

Ms Rakhi Singh, Marketing Manager, UBM India T: +91(022)6172-7077, e-mail:

rakhi.singh@ubm.com

Find out more about Buyology Symposium http://www.buy-ology.co.in/pr

Source: UBM India

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