◎Hotels.com調べ、クリスマスのショッピングに最適な都市は台湾!

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◎Hotels.com調べ、クリスマスのショッピングに最適な都市は台湾!

AsiaNet 55056

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

報道関係各位   

2013年11月20日

Hotels.com調べ、クリスマスのショッピングに最適な都市は台湾!

今年のクリスマスプレゼントは台湾で買うのが最もお得、日本は2位!

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R) (http://jp.hotels.com)  は本日、世界で最もクリスマスショッピングをお得に購入できる都市は台湾であると発表しました。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

Hotels.comクリスマスショッピングバスケットは、各国で購入のできる13項目の人気商品の販売額を 世界29カ国において調査し、指数を算出しています。プレゼント候補の商品は、iPadやバービー ドリームハウスなど含みます。

クリスマスショッピングバスケットの合計金額は145,448.33円で台湾が最もお得に購入できる都市であるとわかりました。2位には日本(204,569.14円)、そして3位にはアルゼンチンが205,356.68 円でランクインしています。

最も高額であった都市はブラジルで、473,297.74 円でした。これは世界平均金額の290,131.88円よりも 15万円以上高額な結果となりました。

Hotels.comクリスマスショッピングバスケットは、以下の商品が含まれます。

・iPad Air

・iPad レティナディスプレイ

・レディース用 革手袋

・ジャンポール・ゴルチエ「ル・マル」 オードトワレ 75ml

・カルバンクライン 靴下

・iPhone 5S

・クロエ「クロエ」 オードパルファム 75ml

・スパイダーマン 弁当箱

・スーザン・ボイル「ホーム・フォー・クリスマス」アルバム

・バービードリームハウス

・「How I Met Your Mother」(邦題:「ママと恋に落ちるまで」)シーズン7 DVD

・Levis 501s (男性用ストレートレッグジーンズ)

・ハリーポッターボックスセット(全巻)

Hotels.comコミュニケーション シニア・ディレクターのアリソン・クーパーは、「クリスマスプレゼントを海外で購入するのは魅力的であり、旅行とプレゼントショッピングを併せることほど素晴らしいものはないです。Hotels.comのクリスマスバスケットで、お得に購入できる都市を知ることができます」と語っています。

Hotels.comクリスマスショッピングバスケット 各国の合計額

ランク  国名              平均価格(円)

1      台湾               145,448.33

2      日本               204,569.14

3      アルゼンチン       205,356.68

4      韓国               207,158.89

5      タイ               212,315.57

6      スイス             223,604.92

7      香港               252,627.73

8      カナダ             261,366.02

9      インド             268,223.74

10     シンガポール       271,943.22

11     ロシア             272,354.84

12     スウェーデン       275,023.93

13     アメリカ           145,448.33

14     オーストラリア     204,569.14

15     コロンビア         205,356.68

16     オランダ           301,380.63

17     中国               303,403.03

18     フランス           309,922.53

19     アイルランド       311,237.73

20     ニュージーランド   313,219.47

21     スペイン           319,363.05

22     イギリス           320,104.96

23     ドイツ             322,367.39

24     メキシコ           325,788.32

25     デンマーク         343,678.50

26    イタリア            360,544.09

27    フィンランド        373,426.36

28    ノルウェー          381,380.09

29    ブラジル            473,297.74

■調査について

プレゼントの計算方法は、各国の3つの小売業者で販売されている平均価格を日本円に換算しています。ただし、iPadおよびiPhoneは共通価格にて計算。

換算は2013年11月11日(月)13時の相場にて → 1米ドル=99.186日本円

http://www.xe.com/currencyconverter

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート  B&Bまで、世界の約240,000軒の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約 サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのベストプライスの提示セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー700万件の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界90,000軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また

日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ よりダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は一年に2度発行され、今年で  10年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

Hotels.com Japanの公式アカウント一覧:

-Facebook: http://www.facebook.com/Hotels.comJapan

-Twitter: http://twitter.com/Hotels_com_JP

-YouTube: http://www.youtube.com/user/HotelsComJapan

Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

Taiwan is the Ultimate Christmas Shopping Destination

PR55056

DELHI, Nov. 20, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Taiwan is the cheapest destination to buy Christmas gifts this year, while

Brazil is the most expensive

    India, 19 November 2013: Hotels.com (http://www.hotels.com) today reveals

that Taiwan is the destination offering the greatest value for bargain hunters

this Christmas, as it tops the list of destinations where consumers can get the

best value for money for their gifts.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164)

    The Hotels.com (http://www.hotels.com) Christmas Shopping Basket looks at

the price of 13 of the most popular - globally available - presents across 29

countries, to produce a consumer spending index, with potential gifts ranging

from iPads to Barbie’s Dreamhouse.

    Taiwan was found, on average, to be the best value destination for

Christmas shopping with a combined shopping basket of Rs.93,088.34, followed by

Japan  (Rs.130,926.23) and Argentina  (Rs.131,430.26) in second and third place.

    Brazil was the country with the most expensive shopping basket at

Rs.302,915.13, over Rs.110,000 more than the global average of Rs.185,687.21.

The Hotels.com (http://www.hotels.com) Christmas Shopping Basket consists of:

・iPad Air

・iPad with retina display

・Ladies real leather gloves

・Jean Paul Gaultier 'Le Male' Eau de Toilette 75ml

・Calvin Klein socks

・iPhone 5S

・Chloe by Chloe Perfume 75ml

・Spiderman lunch box

・Susan Boyle Home for Christmas album

・Barbie Dreamhouse

・How I Met Your Mother season 7

・Levis 501s (men's straight leg jeans)

・Harry Potter box set (all books)

    Alison Couper of the Hotels.com (http://www.hotels.com) brand said,

"Christmas shopping always seems to be more alluring when done abroad and

what's better than combining gift buying with a holiday! Our shopping basket is

a great way for consumers to find the best places to pick up Christmas

bargains."

    The total costs per country for the entirety of the Hotels.com Christmas

shopping basket:

RankCountryAverage price of basket (Rs.)

1  Taiwan           93,088.34

2  Japan           130,926.23

3  Argentina       131,430.26

4  Korea           132,583.69

5  Thailand        135,884.02

6  Switzerland     143,109.31

7  Hong Kong       161,684.19

8  Canada          167,276.78

9  India           171,665.79

10 Singapore       174,046.29

11 Russia          174,309.73

12 Sweden          176,017.98

13 USA             177,928.09

14 Australia       183,960.60

15 Colombia        185,138.79

16 The Netherlands 192,886.52

17 China           194,180.88

18 France          198,353.42

19 Ireland         199,195.16

20 New Zealand     200,463.49

21 Spain           204,395.44

22 UK              204,870.27

23 Germany         206,318.25

24 Mexico          208,507.68

25 Denmark         219,957.57

26 Italy           230,751.70

27 Finland         238,996.49

28 Norway          244,086.95

29 Brazil          302,915.13

    * Gift prices calculated as the average cost from three local retailers in

each country, then converted to INR - apart from items with one global figure

(iPad and iPad with retina display).  Exchange rates correct as of 11/11/13

13:00pm via http://www.xe.com/currencyconverter/

    ・1 USD = 63.48 INR

    -Ends-

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading online accommodation booking website with almost

220,000 properties around the world, ranging from international chains and

all-inclusive resorts to local favourites and bed & breakfasts, together with

all the information needed to book the perfect stay. Hotels.com benefits from

one of the largest hotel contracting teams in the industry, negotiating the

best rates for its customers, and offers frequent sales, special deals and

promotions. Regular customer e-newsletters provide exclusive offers and advance

warning of up-coming sales. There are 7 million reviews on the site from users

who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make an informed

choice when booking. Through its industry-leading loyalty program Welcome

Rewards, customers can earn a free night for every 10 nights stayed at more

than 100,000 hotels. Under its Price Match Guarantee, if a customer can find

the same deal for less on a prepaid hotel, Hotels.com will refund the

difference. Travellers can book online or by contacting one of the multilingual

call centres. Special apps for mobile phones and tablets can also be downloaded

at www.hotels.com/deals/mobile_in/ enabling customers to book on the go with

access to 20,000 last minute deals. For the last eight years, Hotels.com has

published an award-winning twice-yearly review of international hotel room

price trends called the Hotels.com Hotel Price Index which is now produced in

31 individual country editions. Follow Hotels.com on Facebook at

http://www.facebook.com/#!/Hotels.com.India and on Twitter at

https://twitter.com/#!/hotels_com_IN. Hotels.com is part of Expedia Inc., the

largest online travel company in the world with an extensive portfolio that

includes some of the world's best-known brands.

    SOURCE: Hotels.com

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