◎BMWグループ、10月販売台数が過去最高

BMWグループ

◎BMWグループ、10月販売台数が過去最高

AsiaNet 54943

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BMWグループ、10月販売台数が過去最高

ミュンヘン、2013年11月11日/PRNewswire/ --

- 世界販売台数は5.2%増加し、165,851台

- 1-10月期販売台数も過去最高

BMWグループの自動車に対する世界の需要が継続的に拡大している。同社は10月の販売台数が過去最高の165,851台となったことを発表した(これまでの最高は157,621台)。BMW、MINI、ロールスロイスブランドの自動車は世界で販売されており、販売台数は前年同期比で5.2%増加した。2013年1-10月期の販売台数は7.3%増となり、これまでの過去最高の1,493,154台を上回る1,602,018台となった。

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131111/649960 )

BMWの販売マーケティングを担当するBMW AGの取締役会メンバーであるイアン・ロバートソンは以下のように述べた。「一部欧州諸国での逆風にもかかわらず、10月、1-10月期の販売台数が過去最高を更新するなど、当社の業績は極めて順調です。年内は引き続き販売台数および収益が増加する見通しに当社は自信を持っています。BMWグループは自動車業界における世界のトップ プレミアムメーカーとしての立場を維持しています。」

BMWブランドの10月販売台数は5.4%増加して140,057台となった(前年同月は132,826台)。1-10月期では、8.6%増加して1,349,642台となった(前年同期は1,242,819台)。

2013年1月から10月に納車されたBMW X1は合計131,343台となり、前年の116,608台から12.6%増加した。2009年後半の発売以来、BMW X1の累積販売台数が500,000台を超えている。BMW X3も好調が続き、10月末までの販売台数は6.0%増加し、127,730台(前年同期は120,502台)となった。2004年1月に第1世代モデルが発売されて以来、人気を集め、累計で約100万台が販売された。

成長の牽引役は依然としてBMW 3シリーズで、同期間の販売台数は26.1%と大幅な伸び率を記録し、408,217台となった(前年同期323,755台)。2012年2月の6代目の発売以来、約60万人の顧客がBMW 3シリーズを購入している。

BMW 1 シリーズ、3 シリーズ、6 シリーズ、7 シリーズ同様、セグメントリーダーであるBMW 5シリーズの販売台数は、3.2%増の301,164台(同291,820台)。BMW 6シリーズの販売台数も21.6%増加し、22,764台となり(同18,720台)、好調を持続している。

MINI は10月に世界で25,420台(前年同月24,483台/ +3.8%)を販売し、過去最高を記録した。また、1-10月期でも、欧州市場の苦境が続く中、MINI は世界で249,702台(前年同期247,697台/ +0.8%)を販売した。

BMWモトラッドの10月販売台数は10.3%増の8,376台(前年同月7,596台)。1-10月期には合計101,530台のモーターサイクルおよびマキシスクーターが納車された(前年同期93,540台/ +8.5%)。

BMWグループは、1-10月期にほぼ全市場で販売台数を伸ばしたことを発表した。

欧州では、BMWグループの10月末までの販売台数は昨年と同水準にとどまり、合計711,918台が納車された(同711,199台/ +0.1%)。

アジアでは、1-10月期販売台数は17.7%増の469,434台(同398,869台)となった。中国本土では、販売台数が前年同期比20.0%増加し、317,822台となった(同264,884台)。

BMWグループはまた、日本(51,091台/ +12.0%)および韓国(32,641台/ +18.8%)など、他のアジア市場でも年初来ベースで堅調な業績を発表した。

南北米では、BMWグループの1-10月期の販売台数は366,661台となり、前年の330,402台から11.1%増加した。同期間の米国販売台数は合計295,474台(同267,267台/ +10.6%)。

BMWグループの2013年10月度/1-10月期販売の概要

                            2013年         前年         2013年          前年

                             10月           同月比     1-10月期        同期比

BMWグループの自動車        65,851         +5.2%        1,602,018        +7.3%

BMW                       140,057         +5.4%        1,349,642        +8.6%

MINI                       25,420         +3.8%          249,702        +0.8%

BMWモトラッド               8,376          10.3%         101,530         8.5%

           

BMWグループについて

BMWグループは、BMW、MINI、ロールス・ロイスというプレミアム・ブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルのトップ・メーカーの一つであり、世界13ヵ国に28の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。

2012年における自動車総販売台数は185万台、モーターサイクルは11万7000台となっている。2012年の売上高は768億5000万ユーロ、税引前利益は78億2000万ユーロを計上した。また、2012年末時点における従業員数は10万5876人である。

BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。

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出所: BMWグループ

BMW Group Sales Reach All-Time High in October

PR54943

MUNICH, Nov. 11, /PRN=KYODO JBN/ --

        - Global deliveries climb 5.2% to 165,851 vehicles

        - Record sales for first ten months

   Worldwide demand for BMW Group vehicles continues to develop positively. The

company reported record monthly sales once again in October. With 165,851

(prev. yr.: 157,621) BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles delivered worldwide,

sales were 5.2% higher than in the same month last year. Between January and

October 2013, sales increased by 7.3% to reach a new all-time high of 1,602,018

vehicles (prev. yr.:1,493,154).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131111/649960 )

   Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "We remained on track with a new all-time high in

sales in October and in the first ten months, despite the continued headwinds

in some European markets. We are confident that sales will continue to develop

positively until the end of the year and we will continue to strive for

profitable growth. The BMW Group maintains its position as the leading

manufacturer of premium vehicles worldwide."

   BMW brand sales climbed 5.4% to 140,057 vehicles in October (prev. yr.:

132,826). In the first ten months of the year, BMW delivered 1,349,642

vehicles, an increase of 8.6% (prev. yr.: 1,242,819).

   A total of 131,343 BMW X1 vehicles were delivered to customers from January

to October 2013, an increase of 12.6% over the previous year (116,608). More

than 500,000 BMW X1 vehicles have been sold since its market launch in late

2009. The BMW X3 also continued its successful course, with a 6.0% increase in

sales to the end of October, to reach a total of 127,730 vehicles (prev. yr.:

120,502). Around a million of these highly-successful models have been

delivered since the first generation was introduced in January 2004.

   The BMW 3 Series remains an important growth driver, with a substantial

increase in sales of 26.1% to 408,217 (prev. yr.: 323,755) vehicles in the

period under review. Around 600,000 customers have purchased a BMW 3 Series

since the market launch of the sixth generation in February 2012.

   Sales of the BMW 5 Series, which, like the BMW 1 Series, 3 Series, 6 Series

and 7 Series, is the market leader in its segment, rose by 3.2% to 301,164

units (prev. yr.: 291,820). The BMW 6 Series also reported strong gains, with

an increase in sales of 21.6% to 22,764 vehicles (prev. yr.: 18,720).

   MINI reported an all-time sales high of 25,420 vehicles worldwide in October

(prev. yr.: 24,483/ +3.8%) and a new record for the first ten months of the

year, despite persistent market challenges in Europe: MINI sold 249,702 cars

worldwide (prev. yr.: 247,697/ +0.8%) during this period.

   At BMW Motorrad, retail sales climbed 10.3% in October to 8,376 units (prev.

yr.: 7,596). A total of 101,530 motorcycles and maxi scooters were delivered to

customers between January and October (prev. yr.: 93,540/ +8.5%).

   The BMW Group reported sales growth in nearly all of its markets in the

first ten months of the year.

   In Europe, BMW Group sales to the end of October remained at the same level

as last year, with a total of 711,918 vehicles delivered (prev. yr.: 711,199/

+0.1%).

   In Asia, sales for the first ten months climbed 17.7% to 469,434 vehicles

(prev. yr.: 398,869). In Mainland China, the company increased retail sales by

20.0% year-on-year with 317,822 deliveries (264,884). Year-to-date, the BMW

Group also reported strong gains in other Asian markets, including Japan

(51,091/ +12.0%) and South Korea (32,641/ +18.8%).

   In the Americas, the BMW Group sold 366,661 vehicles from January to

October, an increase of 11.1% over the previous year (330,042). Over the same

period, the company delivered a total of 295,474 vehicles to customers in the

U.S. (prev. yr.: 267,267/ +10.6%).

   BMW Group sales in/up to October 2013 at a glance

    

                                            Comp. to                 Comp. to

                              In October    previous  Up to/incl.    previous

                                    2013        year October 2013        year

    BMW Group Automobiles        165,851       +5.2%    1,602,018       +7.3%

    BMW                          140,057       +5.4%    1,349,642       +8.6%

    MINI                          25,420       +3.8%      249,702       +0.8%

    BMW Motorrad                   8,376       10.3%      101,530        8.5%

   The BMW Group

   The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

   In 2012, the BMW Group sold about 1.85 million cars and more than 117,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

euro 7.82 billion on revenues amounting to euro 76.85 billion. At 31 December

2012, the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

   The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

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SOURCE: BMW Group

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