◎ミーレン氏がグレイのチーフ・クリエーティブ・オフィサーに

グレイ・グループ

◎ミーレン氏がグレイのチーフ・クリエーティブ・オフィサーに

AsiaNet 54958

共同JBN 1367 (2013.11.11)

【ニューヨーク2013年11月9日】

 *賞を受けたクリエーティブ・チーフはグレイの成功に不可欠

グレイ・グループ(Grey Group)のジェームス・R・ヒーキン3世会長兼最高経営責任者(CEO)は9日、トー・ミーレン(Tor Myhren)氏がグレイの世界チーフ・クリエーティブ・オフィサーのポストに就くと発表した。同氏は米国、英国で15年にわたってグレイで大きな成功を重ねた後で引退するティム・メラーズ(Tim Mellors)氏の後継者になる。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131108/NY13654

ミーレン氏はグレイ・ニューヨークの社長兼チーフ・クリエーティブ・オフィサーの地位にはとどまり、クリエーティブ製品全体の責任者になる。それに加えて世界的なニュービジネスに参加し、同社の上級クリエーティブ・リーダーで構成されるグレイ・グローバル・クリエーティブ・カウンシル(Grey Global Creative Council)の議長となり、世界全体のクリエーティブな質、才能、プロファイルを引き続き強化する任務を負う。

トー・ミーレン氏はグレイ・ニューヨークの今も続く成功で中心的な役割を果たした。同社の旗艦事務所は規模が倍増し、才能ランク、クリエーティブ製品、デジタル能力、ニュービジネスの業績を強化し、2013年に財政実績、クリエーティブ実績で6回目の記録的な年を達成した。

ジム・ヒーキン会長は「クリエーティブな才能、ポピュラー文化に対する直覚的な感覚に加えてトー・ミーレン氏は生まれながらのリーダーである。同氏はグループの旗艦であるニューヨーク代理店で高度に革新的で伝わりやすく、成功する文化の形成を助けた。新しいポストで同氏はこの革新の文化を世界的な組織全体に展開する機会を得られる」と語っている。

同会長はさらに「ティム・メラーズ氏が実現したことは伝説の材料である。同氏のクリエーティブなリーダーシップの下で、競争相手から尊敬され、しばしば恐れられる、活気に満ち、刺激があり、自信を持ち、勝利する広告代理店にグレイを作りあげた。同氏はわれわれのいつまでも続く感謝、ベストウィッシュとともに去って行く」と述べている。

▽トー・ミーレン(Tor Myhren)氏について

トー・ミーレン氏は2007年にチーフ・クリエーティブ・オフィサーとしてグレイ・ニューヨークに入社した。2010年に社長に昇進し、同社の旗艦事務所を指揮する初めてのクリエーティブパーソンになった。

同氏の指揮下でグレイはDirectTV、キヤノン、NFL、プロクター&ギャンブル、CoverGirl、ファブリーズなどのクライアントのために人気があり、多くの賞を受けた広告を数多く制作し、ETrade babyをつくり出した。グレイのニュービジネス勝利のなかにはジレット、ハズブロー、マリオットホテルズ&リゾート、AARP、アラガン、ファイザーのアドビル、ケロッグのプリングルズ、レッドロブスター、T.J.Maxx、アリアンツ、DirectTV、NFLなどブルーチップのクライアント、ブランドが含まれている。

2013年にAdvertising Ageは権威のある米国の最もホットな10店のAリストにグレイを選んだ。グレイ・ニューヨークは世界の最もクリエーティブな10広告会社のクリエーティビティーAリストに選ばれた。そしてトー・ミーレン氏の指揮下でグレイはファスト社の「世界で最も革新的な50社」に2回選ばれた。

トー・ミーレン氏はフォーチュン40 under 40のクリエーティビティー50リスト、Crain 40 under 40に選ばれ、業界の主要なクリエーティブ賞をすべて獲得した。

▽ティム・メラーズ(Tim Mellors)氏について

ティム・メラーズ氏はグレイ・グループがロンドンで成功していた広告会社のMellors Reayを買収した1998年にグレイに加わった。2003年の長期休暇の後、ニューヨークに本社を置く北米グレイのチーフ・クリエーティブ・オフィサーのポストに就いた。ジム・ヒーキン会長は2007年に同氏をグレイ・グループの副会長兼世界チーフ・クリエーティブ・ディレクターに任命し、グレイ・グローバル・クリエーティブ・カウンシルの創設を担当させた。

「有名な効果」というグレイのブランドを動かすユニークな霊感に満ちた支持者であるメラーズ氏は北京からリオデジャネイロまで世界クラスの人材をリクルートし、将来性のある人物を育てた。2007年以降グレイはカンヌ・ライオンズで約120の賞を獲得した。

そのキャリアの初期にはティム・メラーズ氏はサーチアンドサーチでロンドンで有名になり、英国航空のために画期的な作品をつくり出し、インディペンデント紙を創刊し、マーガレット・サッチャー氏と保守党を政権に押し上げた。そのかたわらPublicis、GGT、FCB London、Lintasで働き、15のライオン、5つのD&ADペンシル、欧州広告フェスティバルのグランプリを獲得し、世界の主要な賞のすべてで審査員を務めた。

広告界の頂点に上り詰める一方でメラーズ氏は雑誌ジャーナリスト、コマーシャル・フィルム・ディレクター、BBCテレビのホスト役、訓練を受けた心理療法士、有名な写真家、画家、詩人でもある。

▽グレイ(Grey)について

グレイはグレイ・グループの広告ネットワークである。グレイ・グループは世界最大級のコミュニケーション会社の1つに数えられている。その親会社はWPP(ナスダック:WPPGY)である。「1917年から効果で有名なグレイ」の旗印の下で、同社は多くの世界で最も有名な企業(プロクター&ギャンブル、グラクソ・スミスクライン、ディアジオ、Darden Restaurants、ファイザー、キヤノン、3M、NFL、ベーリンガーインゲルハイム、マリオットホテルズ&リゾーツ、T.J. Maxx)のブルーチップ・クライアントにサービスを提供している。(www.grey.com)

▽問い合わせ先

Owen Dougherty

+1-212-546-2551

ソース:Grey Group

Tor Myhren Appointed Worldwide Chief Creative Officer Of Grey

PR54958

NEW YORK, Nov. 9, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

          -- Award-Winning Creative Chief Integral To Grey's Success

    James R. Heekin III, Chairman and CEO of Grey Group, today announced that

Tor Myhren will assume the role of Worldwide Chief Creative Officer of Grey.  

He succeeds Tim Mellors who is retiring after a highly successful 15-year

career at Grey in the U.S and U.K.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131108/NY13654 )

    Myhren will continue as President and Chief Creative Officer of Grey New

York, responsible for the overall creative product.  In addition, he will

participate in global new business and chair the Grey Global Creative Council,

comprised of the agency's senior creative leaders, charged with continuing to

enhance its creative quality, talent and profile around the world.

    Tor Myhren has played a pivotal role in the ongoing success of Grey New

York.  The agency's flagship office has doubled in size, enhanced its talent

ranks, creative product, digital prowess and new business performance,

achieving its sixth record year of financial and creative performance in 2013.

    "In addition to his creative talent, and intuitive feel for popular

culture, Tor is a natural leader," Jim Heekin said.  "He has helped shape a

highly innovative, infectious and winning culture in our flagship New York

agency.  In his new role, he will have the opportunity to evolve this culture

of innovation across our global footprint."

    Heekin continued, "What Tim has accomplished is the stuff of legend.  Under

his creative leadership, together we have built Grey into a vital, stimulating,

confident, winning agency which is respected and often feared by competitors.  

He leaves with our everlasting gratitude and best wishes."  

    About Tor Myhren  

    Tor Myhren joined Grey New York as Chief Creative Officer in 2007.  He was

promoted to President in 2010, the first creative person ever to lead the

agency's flagship office.

    Under his leadership, Grey has produced a raft of popular, highly-awarded

advertising for such clients as DirecTV, Canon, NFL, Procter & Gamble's

CoverGirl and Febreze, and he created the ETrade baby.  Grey's new business

winning streak has included such blue-chip clients and brands as Gillette,

Hasbro, Marriott Hotels and Resorts, AARP, Allergan, Pfizer's Advil, Kellogg's

Pringles, Red Lobster, T.J. Maxx, Allianz, DirecTV and the NFL.

    In 2013, Advertising Age named Grey to its prestigious A-List of the ten

hottest shops in the U.S.  Grey New York was named to Creativity's A-List of

the 10 most creative agencies in the world. And under Tor's leadership, Grey

was twice named in Fast Company's "50 Most Innovative Companies in the World."

    Tor Myhren has been named to the Creativity 50 list, Fortune 40 Under 40,

Crain's 40 Under 40 and he has won every major creative award in the industry.

    About Tim Mellors

    Tim Mellors came into the Grey orbit in 1998 when Grey Group bought his

successful agency, Mellors Reay, in London.  After a sabbatical in 2003, he

took up the post of Chief Creative Officer of Grey North America, based in New

York.  Jim Heekin appointed him Vice Chairman and Worldwide Chief Creative

Director of Grey Group in 2007 and charged him with founding the Grey Global

Creative Council.

    A unique and inspirational evangelist for Grey's brand of "Famously

Effective" work, Mellors has recruited world-class talent and mentored rising

stars from Beijing to Rio.  Since 2007, Grey has won over 120 Cannes Lions.

    Earlier in his career, Tim Mellors set London on fire at Saatchi & Saatchi,

creating breakthrough work for British Airways, launching the Independent

newspaper and catapulting Margaret Thatcher and the Conservatives into power.  

Along the way, he worked at Publicis, GGT, FCB London, DDB and Lintas, amassing

15 Lions, 5 D&AD Pencils, the Grand Prix at the European Advertising Festival

and serving on every major worldwide award jury.

    While rising to the pinnacle of advertising, Tim has been a magazine

journalist, commercial film director, BBC TV host, trained psychotherapist,

renowned photographer, painter and poet.

    About Grey

    Grey is the advertising network of Grey Group.  Grey Group ranks among the

largest global communications companies.  Its parent company is WPP (NASDAQ:

WPPGY).  Under the banner of "Grey Famously Effective Since 1917," the agency

serves a blue-chip client roster of many of the world's best known companies:  

Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Diageo, Darden Restaurants, Pfizer, Canon,

3M, NFL, Boehringer Ingelheim, Marriott Hotels & Resorts and T.J. Maxx.   

(www.grey.com)  

    Contact: Owen Dougherty

             +1-212-546-2551

SOURCE  Grey Group

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