◎シチズンズ・オブ・ヒューマニティが日本国内に初店舗

シチズンズ・オブ・ヒューマニティ

◎シチズンズ・オブ・ヒューマニティが日本国内に初店舗

AsiaNet 54912

共同JBN 1343 (2013.11.7)

【ロサンゼルス2013年11月6日PRN=共同JBN】シチズンズ・オブ・ヒューマニティは初めての独立店舗を日本の東京都渋谷区神宮前6-15-14のガーデンスクエア1階に開店する、と発表した。店はカルチャーショップやサロン、レストランなどが集中するにぎやかな原宿地区にある。広さは1040平方フィートでブランドにとって強力でタイムレスな背景を提供、物語をシェアし、ショーケース商品とブランドプロジェクトを洗練された日本の顧客に訴える。

ブランドは日本でここ数年の間に際だった成長を遂げた。「東京コンセプトストア」は他に例がない形で、ブランド商品のショーケースとなり、あるいはカルチャーイベントの会場としても利用される。イベントの第1弾はオープニングナイト・パーティーで、サニー・レビンとDJのAska wink winkのパフォーマンスがある。

店舗にはシチズンズ・オブ・ヒューマニティの婦人・紳士アパレルミックスも入居、ブランドの「Just Like You」フィランソロピー映画シリーズの限定編集作品も含まれる。それに加えて、ショップはブランドが特別にコラボして製作した商品、たとえばアクセサリー、書籍、雑誌、室内装飾、写真、食べ物、それにアートを抱き合わせたFabric BrandやCo Denim、Getting BackからSquare Oneニットウエア、写真やアートの企画書籍のシリーズ、Le Feuキャンドル、カッシア・メド-の写真集、RTH Designsのアクセサリーも含まれる。

創業者ジェローム・ダーハン氏は「日本は信じられないぐらい重要で影響力のあるマーケットだ。日本の消費者はスタイルのセンスがあり、美しくデザインされた手作りの商品を見る目がある。デニムとインディゴを利用してきた長い歴史もあり、われわれに新作のインスピレーションを与えてくれる国であり、国民だ。一番革新的で重要な日本の工場や小売業者とパートナーになることを誇りに思い、われわれのブランドイメージが完全にこのマーケットに浸透していくことにどきどきしている」と話す。

プロジェクトはシチズンズ・オブ・ヒューマニティUSとクリエイティブコンサルタント、ルネ・ホルギンに率いられた日本のチームとのコラボの成果だった。ストアの環境はブランドのリラックスした、コンテンポラリースタイルや、スタート時に創業者ジェローム・ダーハン氏のビジョンに影響を与えた人々と場所を反映している。それは、パリでの若い時に影響を受けたポップカルチャーのアイコン、ジェーン・バーキンやセルジュ・ゲーンズブールに始まり、ここ最近の南カリフォルニアでのストリートアートやビーチライフが含まれる。その結果としてのイマジナリー、雰囲気それにミュージックはシチズンズ・オブ・ヒューマニティにユニークな精神を反映している。

新店舗は、アップルのハイテク「スクエア」システムを日本で初めて利用するアパレルショップになる。その中心にあるのは「フィッティングサロン」で、顧客がリラックスし、コーヒーとお菓子を囲んでブランドの雰囲気を楽しみながら最新のブランドのスタイルを試すところである。新店舗の今後のビジョンは、人々が定例のイベントにスペシャルゲストともにアートギャラリー・ショーを製作し、多様なライフスタイルとカルチャーのために集うことができる場所を提供することである。

グランドオープニングは11月7日で招待客限定イベントはその前夜。ショップの開店時間は11時から19時まで。

▽シチズンズ・オブ・ヒューマニティについて

シチズンズ・オブ・ヒューマニティは2003年に創立され、先端的なデニム・スタイル、着やすさ、妥協のないフィット感でファッション業界を魅了した。創立者のジェローム・ダーハン氏はデニム業界で25年以上の経験を持ち、高級デザイナー・デニムを初めて世に出した本当のビジョナリーである。シチズンズ・オブ・ヒューマニティは年間100万本以上のジーンズをデザイン、製造、販売しているが、比類のない製品作りを目指してウォッシュ加工を社内で行っている。シチズンズ・オブ・ヒューマニティは35カ国以上の1300を超す小売店で扱われているが、その中にはCurve、Fred Segal、Scoop、Madison、Anthropologieなどの高級スペシャルティ・ブティック、Shopbop.com、MyTheresa.comなどのオンラインストア、バーニーズ・ニューヨーク、バーグドーフ・グッドマン、ニーマン・マーカス、ブルーミングデールなどの高級デパートがある。詳しい情報はウェブサイト(www.citizensofhumanity.com)および(www.cohjapan.jp)を参照。

ソース:Citizens of Humanity

▽問い合わせ先

Marina Morrison-Keiler, mkeiler@citizensofhumanity.com, +1-310-432-4540

Citizens Of Humanity Announces First Store In Japan

PR54912

LOS ANGELES, Nov. 6, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

Citizens of Humanity announces the opening of its first freestanding store in

Tokyo, Japan located at Garden Square Harajuku 1F 6-15-14 Jingumae, Shibuya-Ku

among the most cultural shops, salons, and restaurants in the prosperous

Harajuku neighborhood. This 1,040-square-foot space provides a compelling and

timeless backdrop for the brand to truly share its story and showcase products

and brand projects to the sophisticated Japanese customer.

In Japan the brand has been building its following over the last few years and

has grown meaningfully. The Tokyo Concept Store is unique and will both

showcase the brand, its products and serve as a venue for a number of cultural

events. The first in the series will be an opening night party with a

performance by Sunny Levine and DJ Aska wink wink.

The store will house a curated mix of Citizens of Humanity women's and men's

apparel, including limited edition products from the brand's "Just Like You"

philanthropic film series. In addition, the shop will allow the brand to

showcase special collaborations and goods such as unique accessories, books,

magazines, home decor, photography, food and art incorporating Fabric Brand and

Co Denim, Getting Back to Square One knitwear, a curated selection of

photography and art books, Le Feu candles, Photography by Kassia Meador and

Accessories from RTH Designs.

Jerome Dahan says, "Japan is an incredibly important and influential market.

The Japanese consumer has a sense of style and appreciation for beautifully

designed and crafted products. With the rich history of denim and indigo

products, it is a country and a people that inspire us as we create new

products. We are proud to partner with some of the most innovative and

important Japanese Mills and retailers and are thrilled to be able to fully

express our brand image within this market."

The project was a collaborative effort with the Citizens of Humanity US and

Japanese teams along with Creative Consultant Rene Holguin. The environment of

the store reflects the relaxed, contemporary style of the brand, as well as the

people and places that most influenced Founder Jerome Dahan's vision at the

start―from pop culture icons such as Jane Birkin and Serge Gainsbourg during

his youth in Paris to street art and beach life in his more recent years in

Southern California. The resulting imagery, ambience and music reflect a spirit

that is unique to Citizens of Humanity.

The store will be the first apparel shop in Japan to use the high-tech Apple

"square" system and, in the midst of it all, a "fitting salon" where customers

will have a place to relax, enjoy the brand atmosphere with coffee and sweet

treats while trying on the newest brand styles. The future vision of the store

is to have a place where people can get together with regular events and

special guests to produce art gallery shows and show various lifestyles and

cultures.

The grand opening will be November 7th with a private invite-only event the

evening before. The shop will be open daily 11:00-19:00.

About Citizens of Humanity

Established in 2003, Citizens of Humanity has captivated the fashion world with

a rigorous commitment to cutting edge denim styling, comfort and fit without

compromise. With over 25 years of experience in the denim industry, founder

Jerome Dahan is a true visionary and the first to bring the concept of luxury

designer denim to the global marketplace. Citizens of Humanity designs, markets

and produces more than one million pairs of jeans annually in an internal

laundry facility to ensure the product is unparalleled. Citizens of Humanity is

distributed in over 1300 retailers in more than 35 countries including high-end

specialty boutiques such as Curve, Fred Segal, Scoop, Madison and

Anthropologie; online at Shopbop.com and MyTheresa.com as well as in luxury

department stores Barneys New York, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus and

Bloomingdale's. For more information, please visit www.citizensofhumanity.com

and http://www.cohjapan.jp.

SOURCE: Citizens of Humanity

CONTACT: Marina Morrison-Keiler, mkeiler@citizensofhumanity.com, 310.432.4540

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