◎ペプシコのドリトス・ブランドが世界の消費者に最後のお知らせ

ペプシコ

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【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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ペプシコのドリトス・ブランドが世界の消費者に最後のお知らせ

ドリトスのCMを作って優勝賞金100万ドルを獲得しよう 

11月24日まで、応募締切迫る! www.doritos.com

テキサス州プラノ(2013年11月7日) ― ペプシコのドリトス・ブランドは本日、今年の「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」コンテストについて、最終の作品応募締め切りが11月24日に迫っていることをご案内します。ドリトス「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」コンテストは、優勝賞金100万ドル、優勝作品は世界で最も多くの視聴者がいるとされる「第48回スーパーボウル」で全世界に向けて放送されるドリトスのCMコンテストで、ドリトス・トルティアチップスが販売されている世界中の成人を対象に作品を募集しています。幸運な2名の入選者は、第48回スーパーボウル開催中、全世界のテレビ視聴者の前で自作のCMが放送される瞬間に立ち合い、また、2012年の大ヒット映画『アベンジャーズ』(興行収入は世界映画史上3位)の待望の続編、『アベンジャーズ:エイジ・オブ・ウルトロン』のセットでマーベル・スタジオズと共に仕事をする機会が与えられます。さらにコンテスト史上初めて、最も多くのファン票を獲得した作品の制作者に賞金100万ドルが与えられます。

コンテストの作品応募締め切りは、11月24日午後11時59分59 秒(中央標準時)です。ぜひ、自由な発想でドリトス・コマーシャルを制作し、www.doritos.com からご応募下さい。

尚、コンテストのウェブサイト(www.doritos.com)には、ドリトスのロゴ、製品の写真、音楽とアニメーションの入った「クリエイターズ・ツール・キット」があり、ダウンロードして自由に自分の作品に使用することができます。また今回初めて、CMで使用する新鋭アーティストの未発表曲へのアクセスをに提供します。

11月24日の応募締め切り後、ドリトス・ブランドの幹部、広告業界関係者、Pow!エンターテイメントの伝説的人物であるスタン・リー氏(マーベルの名誉会長で、アイアンマン(TM)、スパイダーマン(TM)を始めとするスーパーヒーローの共同クリエイター)など、有識者からなる審査員たちが、最終候補を5作品に絞り込みます。その中から1本が、世界中の投票で最優秀作品に選ばれます。最終的には5作品のうちの2作品(1作品はウェブサイト(www.doritos.com)でのファン投票で選ばれ、もう1作品はドリトス・ブランドが選考)が、スーパーボウル中継中に放送されます。入選2作品の制作者はいずれも、『アベンジャーズ:エイジ・オブ・ウルトロン』のセットで仕事をする機会が与えられます。さらに、得票数1位の作品は優勝賞金100万米ドル、2位は5万米ドルを受け取ります。

「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」の最終選考に残った5人はニュージャージー州ラザフォードに招待され、贅沢なプライベートスイートで第48回スーパーボウルを観戦しながら、最終選考に残ったどの作品が放送されるのかを見守ります。中継中に自分のコマーシャルが流れなかった3人は、それぞれ2万5000米ドルを受け取ります。第48回スーパーボウルは2014年2月2日(日)にFOXチャンネルで放送される予定です。

世界有数のスナックブランドであるドリトスは6大陸46か国で展開しています。現在、世界のドリトス・ポートフォリオにはナチョ・チーズ、クール・ランチ、スイート・チリペッパー、タンジー・チーズなど、70種類を超えるユニークな製品が含まれます。

ペプシコにとってNFLとの結び付きは、最も長い歴史と成功を誇るスポーツスポンサーシップです。シーズン中、ペプシコはNFLとの関係を活かし、ペプシ、トスティートス、クエーカー、ドリトス、ゲータレードを始めとするペプシコの主な食品・飲料ブランドの多くにわたって活動を展開し、消費者とつながりを築いています。

マーベル・エンターテイメントについて

マーベル・エンターテイメント(Marvel Entertainment, LLC)はウォルト・ディズニー・カンパニーの完全子会社で、キャラクターブランドを核とする世界有数のエンターテイメント企業です。70年間、8000種類以上のキャラクターをさまざまな媒体に登場させて活動の場を広げてきました。同社は人気キャラクターを使って、エンターテイメント、ライセンス供与、および出版の各事業を行っています。詳細については同社ウェブサイト(marvel.com)をご覧ください。

ドリトスについて

ドリトス・トルティアチップスは、ニューヨーク州パーチェスに本社を置くペプシコ(NYSE: PEP)のスナック食品事業部門として130億ドルの売上を誇るフリトレー・ノース・アメリカのブランドの一つであり、売上は10億ドルに上ります。ドリトス・ブランドの詳細についてはドリトスのウェブサイト(www.doritos.com)、ツイッター(www.twitter.com/Doritos)、またはフェイスブック(http://www.facebook.com/DoritosUSA)をご覧ください。

ペプシコについて

ペプシコは食品・飲料のグローバルリーダーで、純収入650億ドル以上、製品ポートフォリオには年間小売額が10億ドルを超えるブランドが22点も含まれます。主要事業であるクエーカー、トロピカーナ、ゲータレード、フリトレー、およびペプシコーラが提供する何百種類もの食品と飲料は世界中の食卓で愛されています。ペプシコの社員は一丸となって、人類と地球にとってより健康的な未来に投資することにより、持続可能な発展に向けた独自の取り組みを行っています。それはきっと、ペプシコの将来の成功にもつながるでしょう。その取り組みは、「目的のあるパフォーマンス」と呼ばれるペプシコの約束です ― おやつから健康食まで幅広い食品・飲料を提供すること、エネルギーと水の保全および包装の削減を通して環境への影響を最小限に抑えるための革新的方法を見つけること、社員にすばらしい職場を提供すること、および、ペプシコが活動する地域社会を尊重・支援しそこに投資すること。詳細についてはペプシコのウェブサイト(www.pepsico.com)をご覧ください。

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報道関係の皆様へ:

高画質の映像、スチール写真、その他プレス情報は、以下のウェブサイトより

ダウンロード下さい。

www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl

<本件に関するお問い合わせ先>

フリトレー連絡先:  Chris Kuechenmeister

+ (1) 972 334 2044  Chris.Kuechenmeister@pepsico.com

PepsiCo's Doritos Brand Issues Last Call For Consumers Around The World To Create Doritos Ads For A Shot At A $1 Million Grand Prize

PR54897

PLANO, Texas, Nov. 7, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

  -- Aspiring Ad Makers Must Submit Their Homemade Doritos Advertisements to

                         www.doritos.com by November 24  

   PepsiCo's Doritos brand today announced a last call for entries in this

year's "Crash the Super Bowl" contest. Adults from around the world where

Doritos tortilla chips are sold have until November 24 to turn their boldest

Doritos commercial ideas into homemade advertisements for the chance to win a

$1 million (U.S.) grand prize. Ultimately, two lucky winners will see their ads

air in front of a global television audience during Super Bowl XLVIII and win

the opportunity to work with Marvel Studios on the set of "Marvel's The

Avengers: Age of Ultron," the highly anticipated sequel to the 2012 blockbuster

"Marvel's The Avengers," which became the third-highest-grossing movie of all

time worldwide. For the first time in the contest's history, the creator of the

ad that receives the most fan votes will also win a guaranteed $1 million in

prize money. Fans must submit their advertisements to www.doritos.com before

contest submissions officially close on November 24 at 11:59:59 PM CT.

   The contest website - www.doritos.com - features a "Creator's Tool Kit" that

includes Doritos logos, product shots, music and animations for download and

use. For the first time, the Doritos brand will also give fans access to

never-before-heard music from up-and-coming artists to feature in their

commercials.

   Once submissions close on November 24, a qualified panel of judges,

including executives from the Doritos brand, advertising professionals and the

legendary Stan Lee of Pow! Entertainment - chairman emeritus of Marvel

Entertainment, LLC and co-creator of such Super Heroes as Iron Man(TM),

Spider-Man(TM) and others - will select five finalist ads. From there, the

world will be invited to vote for the best ad. Ultimately, two spots will air

during the Super Bowl broadcast - one will be selected by fan votes on

www.doritos.com and the other by the Doritos brand.  The creators of both

winning ads will receive the opportunity to work on the set of "Marvel's The

Avengers: Age of Ultron" and the ad with the highest total number of votes will

win its creator the $1 million grand prize. The runner-up will receive $50,000

(U.S.).

   Each of the five Crash the Super Bowl finalists will win an invitation to

East Rutherford, N.J., to attend Super Bowl XLVIII and watch the game from a

private luxury suite, where they will tune in to learn which finalist ads will

air. The three finalists whose commercials don't air during the broadcast will

each win $25,000 (U.S.). The Super Bowl XLVIII broadcast is set for Sunday,

Feb. 2, 2014, on FOX.

   As one of the leading snack brands in the world, Doritos has a presence in

46 countries and six continents. With flavors ranging from Nacho Cheese and

Cool Ranch to Sweet Chili Pepper and Tangy Cheese, the worldwide Doritos

portfolio currently offers more than 70 unique varieties.

   PepsiCo's relationship with the NFL is among the company's longest-running

and most-successful sports sponsorships. PepsiCo will leverage its relationship

with the NFL to connect with consumers throughout the season with activations

spanning many of the company's largest food and beverage brands, including

Pepsi, Tostitos, Quaker, Doritos and Gatorade.

   About Marvel Entertainment

   Marvel Entertainment, LLC, a wholly-owned subsidiary of The Walt Disney

Company, is one of the world's most prominent character-based entertainment

companies, built on a proven library of over 8,000 characters featured in a

variety of media over seventy years. Marvel utilizes its character franchises

in entertainment, licensing and publishing. For more information visit

www.marvel.com.  

   About Doritos

   Doritos tortilla chips is one of the billion-dollar brands that make up

Frito-Lay North America, the $13 billion convenient foods business unit of

PepsiCo (NYSE: PEP), which is headquartered in Purchase, NY.  To learn more

about the Doritos brand, visit its website at www.doritos.com or on Twitter at

www.twitter.com/Doritos or on Facebook at http://www.facebook.com/DoritosUSA.

   About PepsiCo

   PepsiCo is a global food and beverage leader with net revenues of more than

$65 billion and a product portfolio that includes 22 brands that generate more

than $1 billion each in annual retail sales.  Our main businesses - Quaker,

Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola - make hundreds of enjoyable

foods and beverages that are loved throughout the world.  PepsiCo's people are

united by our unique commitment to sustainable growth by investing in a

healthier future for people and our planet, which we believe also means a more

successful future for PepsiCo.  We call this commitment Performance with

Purpose: PepsiCo's promise to provide a wide range of foods and beverages from

treats to healthy eats; to find innovative ways to minimize our impact on the

environment by conserving energy and water and reducing packaging volume; to

provide a great workplace for our associates; and to respect, support and

invest in the local communities where we operate.  For more information, please

visit www.pepsico.com.

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   BROADCAST / PRINT / TV MEDIA: Broadcast quality video, photo stills and

press information is available to preview, download and share at

www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl

   SOURCE:  PepsiCo

   CONTACT: Chris Kuechenmeister, Frito-Lay, +00(1)972-334-2044 office,

Chris.Kuechenmeister@pepsico.com

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