◎アクチュエイトが日本におけるカスタマーデーを2013年11月22日にウェスティンホテル東京で開催

Actuate Corporation

AsiaNet 54896

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

アクチュエイトが日本におけるカスタマーデーを2013年11月22日にウェスティンホテル東京で開催

【東京、2013年11月5日 /PRニュースワイヤ】

オープンソースBIRTおよびアクチュエイトのコマーシャル・ソフトウェアに関心のある顧客、開発者、その他あらゆる人々向けに開催

アクチュエイトジャパン ( http://www.actuate.com/jp ) (本社:東京都千代田区麹町5-1) は今日、アクチュエイト・カスタマーデーの開催を発表いたします。主に開発者、ITエグゼクティブ、マネージャー、プログラマー向けに開催されるこのイベントに参加することによって、参加者は、アクチュエイトの未来や、BIRT およびBIRT iHubを用いて開発されたソリューションがどのように顧客エンゲージメントを高めるかについて知ることができます。

「ますます多くの企業が、ビッグデータについての洞察を強化することを認識しつつありますが、多くの場合はまだ、そこからどのように深い洞察を得るかについて取り組んでいる最中です。」とアクチュエイトジャパン株式会社の三浦大洋代表取締役は述べております。「アクチュエイト・カスタマーデーはデータの可視化、ビッグデータ、ビジネス分析アプリケーションに関する将来の展望を探究するために企画されました。またそれ以上に、今回の企画は参加者がアクチュエイトの専門家と交流でき、分析能力を高め、個別化された洞察によってブランド・ロイヤリティが高められるようなテクニックを共有できる環境となっています。この1日のセッションによって、参加者にはテクノロジーおよびビジネスにおけるヒント、製品デモ、ベスト・プラクティス、そしてもちろん、非常に貴重なネットワークを広げる機会が提供されます。」

アクチュエイト・カスタマーデーは2013年11月22日午後1:00 ~ 午後6:30にウェスティンホテル東京で開催され、下記のセッションを予定しております。

・CEOによる基調講演およびエクセレンス・アワード - アクチュエイトCEOのPete Cittadiniが、アクチュエイトのスケーラブルなソリューションによってどのように生産性を高め、かつブランド体験を高めることが可能になるかについて、講演いたします。

・次世代BIRT iHub - この見逃せないライブ・デモ・セッションでは、統合コンテンツ管理、データオブジェクトの強化、そして新しいHTML 5 のビジュアライゼーションを含むBIRT iHub 3の刺激的な新しいユーザインターフェースと驚くべき新機能について紹介いたします。

・BIRT Analytics:ビジュアルデータマイニングを顧客洞察に活用する - BIRT Analyticsは、ビッグデータに対し、ビジュアルデータマイニングおよび予測分析を専門家ではないビジネスユーザに提供します。このセッションでは、どのようにBIRT Analyticsが顧客行動の予測および顧客との関係改善において洞察を得るのかについて講演いたします。

・ユーザーエクスペリエンス、ビジュアライゼーションとデベロッパーツール- 最新のBIRT iHub では、、ビジュアライゼーションおよびエンドユーザーエクスペリエンスの分野で様々な進歩がもたらされております。当セッションでは、新たなBIRT iHubのエンドユーザーエクスペリエンス、そして新しいHTML5ベースのビジュアライゼーションについて説明いたします。

アクチュエイト・カスタマーデーへの登録は下記ウェブサイトで11月 21日まで受け付けております。http://pages.actuate.com/ACD-Q413-APAC-JP-CustomerDay_RegistrationPage.html

当イベントに関する詳細や質問の問い合わせ先:

アクチュエイト社(電話:03-5357-1631、Eメール jpinfo@actuate.com

Actuate - The BIRT Company(TM)について( http://www.actuate.com/jp )

Actuateは、BIRTオープンソースプロジェクト(http://www.birt-exchange.com/be/home/)を立ち上げ、共同リーダーを務めています。このプロジェクトは、世界中の250万以上の開発者によって使用されており、ActuateOne(R)(http://www.actuate.com/resources/resource-center/?articleid=20549)  プラットフォームの基盤として機能しています。ActuateOneに構築されるアプリケーションは、すべてのBI企業を組み合わせたよりも多くのビジネス的な洞察および利用者の視点による洞察をより多くの人々に提供して、組織がビッグデータの飛躍的な増加とタッチデバイスの急激な普及に対応できるようにします。

ActuateOneプラットフォームにより、開発者はカスタマイズしたBIRTベースのビジネス分析(http://www.actuate.com/products/birt-user-experience/analytics/features-benefits/)および顧客対応(http://www.xenos.com/xe/home/)アプリケーションを迅速に開発できます。ひとつのBIRT設計によって構築されたActuateOneアプリケーションを使用すると、非構造化ソースを含むあらゆるデータにアクセスして統合できます。スキルレベルに依存しないひとつのユーザーインターフェイスを提供し、クラウド、ハイブリッド、オンプレミス、Web、またはタッチデバイスへの配備をひとつのプラットフォームによってサポートします。

シリコンバレー(http://www.actuate.com/company/contact-us/)に本社を構えるActuateは、金融サービス(http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/financial-services/ )、テクノロジ(http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/oem/)、公的機関(http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/government/)などのさまざまなビジネス領域において世界中に5,000以上の顧客を擁しています。

Actuateは、BIRTというシンボルでNASDAQに上場しています。詳細については、www.actuate.com/jpを参照するか、www.birt-exchange.comでBIRTコミュニティに参加してください。

---

Copyright (C)2013 Actuate Corporation.All rights reserved. Actuate、ActuateOne、The BIRT Company、BIRT onDemand、BIRT Analytics、および Actuate ロゴは、Actuate Corporation およびその関連会社の米国およびその他の国における商標または登録商標です。「パートナー」または「パートナーシップ」という言葉の使用は、Actuateとその他の企業との間に法的なパートナーシップ関係があることを意味するものではありません。言及されているその他のブランド、名称、または商標は、各所有者の商標です。

Actuate to Host Customer Day in Japan at Westin Hotel Tokyo on November 22nd, 2013

PR54896

TOKYO, Nov. 5, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

Open to customers, developers, and others interested in open source BIRT and

Actuate commercial software

Actuate Corporation ( http://www.actuate.com/home/ ) (NASDAQ: BIRT), The BIRT

Company(TM) - delivering more insights to more people than all BI companies

combined, today announced that registration is now open for Actuate Customer

Day. Developers, IT executives, managers, and programmers are invited to attend

the complimentary event to learn about the future of Actuate, and how solutions

developed with BIRT and BIRT iHub increase customer engagement through

personalized analytics and insights.

"An increasing number of companies are recognizing Big Data as a tool to help

enhance the customer experience, and many are still grappling with how to

extract deeper insights from it," said Oumi Miura, Representative Director &

President, Actuate Japan. "Actuate Customer Day is designed to explore the

future of data visualization, Big Data and business analytics applications.

More than that, it's a collaborative environment where participants can

interact with peers and Actuate experts while learning and sharing tips, tricks

and techniques to empower customers and increase brand loyalty with

personalized insights. The one-day session will provide attendees with

technical and business tips, product demos, best practices and, of course,

invaluable networking opportunities."

Actuate Customer Day will be held at Westin Hotel Tokyo on November 22nd from

1:30 p.m. to 6:30 p.m. with the following sessions:

    -- CEO Keynote and Excellence Awards -- Pete Cittadini, President and CEO

       of Actuate will be sharing how Actuate's scalable solutions can save

       time and improve brand experience as well as ways to engage customers

       with analytics.

    -- The Next Generation of BIRT iHub - This must-see live demo session

       will introduce the exciting new look and amazing new features of BIRT

       iHub 3, including integrated content management, enhanced data objects,

       and new HTML 5 visualizations.

    -- BIRT Analytics: Use Visual Data Mining for Customers Insights

       - Empowering business users to leverage Big Data, visual data mining

       and predictive analytics, this session will discuss how BIRT Analytics

       delivers insights to predict customer behavior and improve customer

       interactions.

    -- User Experience, Visualizations and Developer Tools - The latest BIRT

       iHUB release offers several advances in the areas of visualisation and

       end user experience. This session will explore the new simplified end

       user experience for BIRT iHUB as well as new HTML5-based data

       visualisations.

Registration for Actuate Customer Day is open until November 21st at the

following site:

http://pages.actuate.com/ACD-Q413-APAC-JP-CustomerDay_RegistrationPage.html.

For more information about the event or for further questions, please contact

Actuate at +03-5357-1631 or email jpinfo@actuate.com.

Actuate -- The BIRT Company(TM) ( http://www.actuate.com/ )

Actuate founded and co-leads the BIRT open source project (

http://www.birt-exchange.com/be/home/ ), which is used by more than 2.5 million

developers around the globe and serves as the foundation of Actuate's

commercial offerings. Applications built with BIRT and BIRT iHub deliver more

business and consumer insights to more people than all BI companies combined -

ensuring organizations are ready for the exponential growth of Big Data and the

proliferation of touch devices.

Actuate's BIRT and BIRT iHub empower developers to rapidly develop custom,

BIRT-based business analytics (

http://www.actuate.com/products/birt-user-experience/analytics/features-benefits/

) and customer communications ( http://www.xenos.com/xe/home/ ) applications.

Applications built with one BIRT design can access and integrate any data,

including unstructured sources. They provide a seamless user experience

regardless of skill level and are supported by BIRT iHub for any cloud, hybrid,

on-premise, web or touch device deployment.

Headquartered in Silicon Valley ( http://www.actuate.com/company/contact-us/ ),

Actuate has over 5,000 customers globally in a diverse range of business areas

including financial services (

http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/financial-services/

), technology (

http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/oem/ ) and the

government (

http://www.actuate.com/customers-solutions/industry-solutions/government/ ).

Actuate is listed on NASDAQ under the symbol BIRT. For more information, visit

www.actuate.com or engage with the BIRT community at www.birt-exchange.com.

Copyright(C) 2013 Actuate Corporation. All rights reserved. Actuate, BIRT iHub,

BIRT Analytics, BIRT onDemand, and the Actuate logo are trademarks or

registered trademarks of Actuate Corporation and/or its affiliates in the U.S.

and certain other countries. The use of the word "partner" or "partnership"

does not imply a legal partnership relationship between Actuate and any other

company. All other brands, names or trademarks mentioned may be trademarks of

their respective owners.

Contact

Audrey Too

atoo@actuate.com

+65-6238-7851

SOURCE:  Actuate Corporation

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中