◎ロータスF1ドライバーのグロージャン氏がブルジュ・ハリファの尖塔に登る
◎ロータスF1ドライバーのグロージャン氏がブルジュ・ハリファの尖塔に登る
AsiaNet 54863
共同JBN 1324 (2013.11.1)
【ドバイ(アラブ首長国連邦)2013年11月1日PRN=共同JBN】ロータスF1(Lotus F1、登録商標)チームドライバーのロマン・グロージャン氏はこのほど、世界一の高さを誇るブルジュ・ハリファを訪れ、同ビル尖塔のトップに登り最高記録を達成した。ブルジュ・ハリファは、ロータスF1(登録商標)の「公式パートナー」であるEmaar Properties(エマール・プロパティーズ)が開発した。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131031/649207-a)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131031/649207-b)
グロージャン氏は最近のドバイ訪問でこの興奮するような挑戦に臨み、Emaarのアイコニックなプロジェクトによる尖塔を3時間かけて上った。グロージャン氏はこれによって、この偉業を達成した数少ないセレブに仲間入りした。
グロージャン氏は、2013年11月1日から3日までヤス・マリーナ(Yas Marina)サーキットで開催されるアブダビグランプリに参加する予定であり、また世界最高の自動車レース、F1世界選手権の熱心なファンに会うため、世界最大のショッピング・エンターテインメント場所であるドバイ・モールを訪れた。
Emaar Propertiesは2012年のアブダビグランプリで圧勝したロータスF1(登録商標)チームを支援するため、同チームとの間で世界有名ブランドのマイクロソフト、ユニリーバ、コカ・コーラと並ぶ「公式パートナー」契約を結んだ。
グロージャン氏は最近おこなわれた日本グランプリで4位に入り、過去7回のセッションで5回上位を占めており、インド・グランプリでは3位で表彰台に上っている。この結果グロージャン氏の総合得点は102となって、フォーミュラ-1ドライバーのポイントランキング順位は7位に浮上している。
イタリア、シンガポール、韓国、日本、インドと順に回ってきたグランプリレースは、待ち望まれたアブダビグランプリを迎えることになり、レースファンは誰がこの権威あるカップを手にするか見ようと待ち構えている。
世界で最もフォローされているスポーツとエマールの関係は、急速にグローバルブランドとして広がっている同社の存在を象徴している。
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ソース:Emaar Properties
Lotus F1(R) Driver Romain Grosjean Scales New Heights at Burj Khalifa
PR54863
DUBAI, UAE, Nov. 1, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
Lotus F1(R) driver Romain Grosjean, scaled new heights in Dubai with a visit
to the top of the spire of Burj Khalifa, the world's tallest building,
developed by Emaar Properties, the 'Official Partner' the Lotus F1(R) Team.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131031/649207-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131031/649207-b )
Grosjean took up the exciting new challenge during his recent visit to
Dubai, where he spent three hours climbing up the spire of Emaar's iconic
project, making him one of the very few celebrities to achieve this phenomenal
feat.
Participating in the upcoming Abu Dhabi Grand Prix in Yas Marina from
November 1 to 3, 2013, Grosjean also visited The Dubai Mall, the world's
largest shopping and entertainment destination, to meet and greet die-hard fans
of the world's foremost motor racing sport, the Formula 1 Championship.
Emaar Properties had inked its partnership with the Lotus F1(R) Team as its
'Official Partner,' joining world-renowned brands Microsoft, Unilever, and The
Coca-Cola Company, to support the team which scooped the 2012 Abu Dhabi Grand
Prix.
After placing fourth in the recent Japanese Grand Prix, and prevailing five
times in the last seven sessions, Grosjean recently scooped the final podium
slot, coming in third at the Indian Grand Prix, raising his position to seventh
in the Drivers' Championship with 102 points.
Having cruised through Italy, Singapore, Korea, Japan, and India, the
much-awaited Abu Dhabi Grand Prix has racing fans at the edge of their seats,
waiting to see who will clinch the prestigious cup.
Emaar's association with the world's most widely followed sport is a strong
demonstration of the company's fast-expanding global brand imprint.
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SOURCE: Emaar Properties
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