◎中国乳業の世界化、現地化を進めるYili Group

Yili Group

◎中国乳業の世界化、現地化を進めるYili Group

AsiaNet 54857

共同JBN 1322 (2013.11.1)

【北京2013年10月31日PRN=共同JBN】「2013年国際酪農連盟ワールド・デイリーサミット(IDF World Dairy Summit)」は10月28日、横浜で5日間の開催の幕を切った。世界から750人の代表が酪農業の発展について検討するため集まった。同サミットには中国の酪農企業を代表してChina Yili Group(中国伊利集団)が招待され、同グループ最高経営責任者(CEO)のチャン・チェンチュウ氏が「非西欧地域の酪農市場および業界の開発と将来の可能性」のテーマで重要な講演を行っている。

(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/10/31/20131031170417937271.html

グローバリゼーションを背景にした中国の酪農業の傾向に関して、チャンCEOは世界の酪農業では統合化が進んでおり、中国の酪農業も単に世界の酪農業の重要な構成員になっただけでなく、世界の酪農業の有機的な構成員になったと述べ、参加者全員から大きな拍手を受けた。

チャン氏は「中国酪農業の転換は世界の酪農業にとって新たな機会を提供するものだ。なぜならこの変換プロセスにあたって、中国酪農製品メーカーは世界の進んだ技術、進んだ設備、進んだ経営、優れた乳牛をさらに強く求めているからである。これらすべてのことは世界の酪農業にとって新たな可能性をもたらすものだ」と述べた。チャン・チェンチュウ氏は自らの見解を「3大統合」「3大傾向」という言葉で要約している。すなわち、酪農技術のグローバリゼーションと研究開発のローカリゼーションの統合、戦略的グローバリゼーションと市場のローカリゼーションの統合、グローバル化された識見とローカライズされた建設の統合、戦略的リソース、食品安全の国際化、酪農業市場の横ばいの統合を挙げている。

消息通が「3+3モード」と呼んだ中国酪農業界のグローバリゼーション予測は、参加者の間で高い評価を得た。その場にいた参加者の一人は「中国の酪農業界は世界の酪農業界の関心の対象になっており、この力強い市場は今後何年もの間、西欧諸国の余剰生産能力を消化するだろう」と述べた。

ラボバンク・ネダーランドはその報告書の中で「中国は長期的に見れば世界酪農業の中心になるだろう」と述べている。同行のリポート「2013年世界酪農業ランキング・トップ20」によれば、Yili Groupは世界で12位、アジアでは2位を占めている。2011年のIDFサミットでは中国酪農企業はすべての賞の21.4%を獲得し、ローカリゼーション研究は中国酪農業成長の新たな推進力になっている。

実際に、世界酪農業のグローバリゼーションの傾向の下、China Yili Groupは今年から同社のグローバリゼーション・プロセスを実行に移している。同社はニュージーランドの粉ミルク・プロジェクトに投資するとともに、アメリカ最大のミルク製造業者、デーリー・ファーマーズ・オブ・アメリカ(DFA)との協力を確立している。Yiliによってリードされる中国酪農企業は疑いなく世界酪農業のトップグループ入りをすることになるだろう。

ソース:Yili Group

IDF China Yili Group: Advancing the Dairy Industry's Development Locally and Globally

PR54857

BEIJING, Oct. 31, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

On October 28th, the "2013 IDF World Dairy Summit" was initiated in Yokohama,

Japan, the launch of a five-day event. 750 representatives from the world

gathered together to discuss the development of the dairy industry. As the

representative of Chinese dairy corporations, China Yili Group was invited to

participate in the summit, and Mr. Zhang Jianqiu, CEO of the group, made an

important speech with the theme of "Development and Future Prospects of the

Dairy Market and Industry in Non-western Regions."

(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/10/31/20131031170417937271.html )

With regards to trends in China's dairy industry against the background of

globalization, Zhang Jianqiu stated that the world's dairy industry is

integrating and China's dairy industry has become an important member of the

global dairy industry, as well as an organic component of the world's dairy

industry, which received the applause of all the participants.

"The transformation of China's dairy industry is a new opportunity for the

global dairy industry because Chinese dairy product manufacturers have

increasing demands for international advanced technologies, advanced equipment,

advanced management and excellent cows during the process of transformation.

All of these brought forth new prospects for the world's dairy industry." Zhang

Jianqiu summarized his opinions with three integrations and three tendencies:

integration of dairy technologiesglobalization and R&D localization,

integration of the strategy globalization and market localization, and

integration of the globalized insight and the localized construction;

integration of strategic resources, internationalization of food security and

flattening of the dairy market.

The prediction of the globalization of China's dairy industry was summarized by

insiders as the "3+3 mode," and won high recognition among participants.

According to one participant on site, "China's dairy industry has become the

focus of the world's dairy industry, and the powerful market will probably

consume the redundant capacity of the western countries in the following

several years."

"China will become the mainstay in the world's dairy industry in the long

period," reported Rabobank Netherland. According to the "2013 Global Dairy

Industry Ranking List Top 20" report released by the bank recently, Yili Group

ranked the 12th in the world and the 2nd in Asia. At the IDF in 2011, the

prizes won by Chinese dairy enterprises accounted for 21.4% of the total

prizes, and localization research has become the new driving force of the

growth of China's dairy industry.

Actually, under the globalization tendency of the world's dairy industry, China

Yili Group has taken some actions since this year in its globalization process.

It invested in a milk powder project of New Zealand, and established

cooperation with the largest milk manufacturer DFA in the USA. There is no

doubt that Chinese dairy enterprises led by Yili will enter into the first-tier

camp of the world's dairy industry.

SOURCE  Yili Group

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