◎Cruelty Free Internationalの動物実験禁止呼びかけに100万人が支持

Cruelty Free International

◎Cruelty Free Internationalの動物実験禁止呼びかけに100万人が支持

AsiaNet 54739

共同JBN 1261 (2013.10.25)

【ロンドン2013年10月25日PRN=共同JBN】Cruelty Free International(クルーエルティフリーインターナショナル)とザ・ボディショップは25日、化粧品用動物実験の世界的禁止を呼びかける世界的誓約が100万人の支持を受けて成功したと発表した。この誓約はこれから世界中の政府、規制機関に送られる。

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131025/648040-a

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131025/648040-b

ザ・ボディショップは米国、カナダ、オーストラリア、ニュージーランド、南アフリカ、韓国、日本、ロシアを含む65カ国の店舗の顧客に、化粧品用動物実験の停止を呼びかける誓約に署名するよう求めることによって、世界中で化粧品用実験のための動物使用を終わらせることだけに専念している初めての世界的組織、Cruelty Free Internationalを支持した。これは、化粧品試験のための動物使用を世界的に禁止するよう求める最大で最も野心的なキャンペーンである。

欧州連合(EU)の動物実験利用化粧品の禁止は2013年3月、大いに称賛された。しかし、Cruelty Free Internationalは世界の約80%で化粧品のための残酷な実験に動物を使用することがまだ認められているため、世界的な禁止を目指すキャンペーンを続けている。

Cruelty Free Internationalのミシェル・シュー最高経営責任者(CEO)は「ザ・ボディショップの素晴らしいサポートによって、化粧品目的の動物実験禁止を呼びかける世界的キャンペーンを実行することができた。100万人が声を上げ、われわれはこれまで以上に決意を固めている」と語っている。

ザ・ボディショップ・インターナショナルのジェシー・マクニールブラウン世界キャンペーン・マネジャーは「約20年にわたってザ・ボディショップは、残酷さと無関係に美しくなれるのを証明してきた。100万人の署名は、われわれがこの目的のために戦い続けることに対する顧客からの揺るぎのない情熱を示している」と述べている。

(編集者注意)

化粧品用の動物実験に対する世界的な禁止は存在しない。いくつかの国、企業では進歩があるが、世界の約80%はいまでもウサギやモルモットを含む動物を実験に使うことが許されている。世界市場では、実験が世界中を動き回って効果的な禁止法がない国に移動するのを避けるため、すべての国がこの行為を禁止することが重要である。

Cruelty Free Internationalは世界の政府、規制機関、パートナー組織と協力している。同組織は、化粧品用動物実験と取り組む世界戦略の一環として、当初からこの問題を多くの政府の課題にさせてきた。http://www.crueltyfreeinternational.org

ザ・ボディショップは化粧品用動物実験の問題で最初に行動を起こし、最も長期にわたって続けている化粧品会社である。1996年に創立者のデイム・アニタ・ロディックがCruelty Free Internationalを創立したBUAV(英国動物実験禁止連盟)および欧州のパートナーらとともに400万人の署名を含む請願を欧州委員会に提出した。ザ・ボディショップは、1997年に開始された人道的化粧品基準(Humane Cosmetics Standard)でBUAVの認証を得た初めての国際的化粧品会社であり、世界中の自社店舗に飛び跳ねるウサギのロゴを誇らしげに掲げている。http://www.thebodyshop.com

▽問い合わせ先

media@crueltyfreeinternational.orgまたは

+44(0)7850-510 955 or

+44(0)207-619-6978.

ソース:Cruelty Free International

One Million People Join Cruelty Free International and The Body Shop to Call for a Global Ban on Animal Testing for Cosmetics

PR54739

LONDON, Oct. 25, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Cruelty Free International and The Body Shop have today announced the

success of their global pledge with the support of one million people calling

for a worldwide ban on animal testing for cosmetics. The pledges will now be

delivered to governments and regulatory bodies throughout the world.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131025/648040-a )

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131025/648040-b )

    The Body Shop supported Cruelty Free International, the first global

organisation solely dedicated to ending the use of animals to test cosmetics

products throughout the world, by asking customers in stores across 65

countries, including the USA, Canada, Australia, New Zealand, South Africa,

Korea, Japan and Russia to sign a pledge calling for an end to these tests on

animals. It has been the largest and most ambitious campaign ever to seek a

global ban on the use of animals to test cosmetics.

    The European Union ban on animal tested cosmetics was widely celebrated in

March 2013, however, Cruelty Free International is continuing to campaign for a

global ban as over 80% of the world still allows animals to be used in cruel

experiments for cosmetics products.

    Cruelty Free International's Chief Executive Michelle Thew, said: "With the

fantastic support of The Body Shop we have been able to carry out the largest

global campaign to call for a ban on animal testing for cosmetic purposes. A

million voices have spoken and we are more determined than ever."

    Jessie Macneil-Brown, Global Campaigns Manager for The Body Shop

International, said: "For over 20 years The Body Shop has proved that beauty

can be cruelty free. One million signatures demonstrate the unwavering passion

from our customers as we keep fighting for this cause."

    Notes to Editor

    There is no worldwide ban on animal testing for cosmetics. Despite progress

with some countries and companies, over 80% of the world still allows animals,

including rabbits and guinea pigs, to be used in experiments. In a global

market it is important that all countries ban the practice to avoid testing

simply moving around the world to those countries with no effective laws.

    Cruelty Free International works with governments, regulators, companies

and partner organisations worldwide. It has placed the issue of animal testing

on the agenda of many governments for the very first time as part of a global

strategy to tackle product testing. http://www.crueltyfreeinternational.org

    The Body Shop was the first and most long-standing cosmetics company to

take action on the issue of animal testing in cosmetics. In 1996 founder Dame

Anita Roddick joined Cruelty Free International's founding organisation the

BUAV and European partners in presenting a petition containing 4 million

signatures to the European Commission. The Body Shop was the first

international cosmetics company to gain BUAV certification under the Humane

Cosmetics Standard, launched in 1997, and proudly displays the Leaping Bunny

logo in their stores worldwide. http://www.thebodyshop.com

    Contact: media@crueltyfreeinternational.org or

    +44(0)7850-510 955 or

    +44(0)207-619-6978.

    SOURCE: Cruelty Free International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中