◎第3弾は「ロイヤル・ルート」 ジョニーウォーカー交易路シリーズ

Diageo GTME

◎第3弾は「ロイヤル・ルート」 ジョニーウォーカー交易路シリーズ

AsiaNet 54537

共同JBN 1172 (2013.10.18)

【ロンドン2013年10月17日PRN=共同JBN】「トレード・ルート・シリーズ(Trade Routes Series)」を完結させる最終作は旅行者限定販売-。

世界をリードするスコッチウィスキー・ブレンド、ジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER)は、限定コレクションの輝かしい新作「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルート(JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE)(登録商標)」をリリースした。John Walker & Sonsエージェントの探検精神を持つ冒険探究者だけが入手できるこのラグジュアリー・ブレンドで「トレード・ルート・シリーズ」第一幕は完結する。

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-a

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-b

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-c

このシリーズは、エージェントが有名な国際交易路沿いの道を進む叙事詩的な旅から着想された。すなわち、異国的冒険と新事業を追求する極東から地中海沿岸へのロイヤル・ルート、米州・カリブ海のゴールド・ルート、欧州とアジアのスパイス・ロードである。トレード・ルート・シリーズの3ブレンドは、彼らが大交易路上で発見した豊かな文化、景観、体験に刺激されたもので、何世代にもわたりマスター・ブレンダーを鼓舞してきた。

ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルートは、世界の高級品を国王にもたらしたことで知られる王室通商路の壮大な歴史と景観に着想を得ている。この道路の伝説の旅、ダイヤや真珠とともに交易された貴重なシルク、ペルシャの装飾品に関する旅行者の物語は、現代のマスター・ブレンダーがシリーズ中最も豪勢な変種を生み出す後押しをした。

それは豊かさがあふれて強烈な香りを持ち、国王にふさわしいウイスキーである。滑らかにブレンド、入念に精製された濃い琥珀色のウイスキーは、ジョニーウォーカーの特別貯蔵室にある選り抜きのオークたるから調達される。

マスター・ブレンダーのジム・ベバリッジ氏は「われわれは深く心を動かすフレーバー、マッチする特質をもつ優れたバランスの最高級ブレンドだけを探し求めた」と述べ「正確に言うと、リンゴ、ナシ、イチジク、モモなど幅広い豊かなフルーティー・フレーバーがある。王室交易路で交換された高級品の美しく希少で異国的な特質を反映、ドライフルーツとタフィー(あめ菓子)の風味を伴う強く複雑な香りがあり、わずかな木の甘みと後に残るかすかな燻煙がうまく均衡している。ロイヤル・ルートは豊かで多層的な口当たりがあり、さらに深い特質を与えている」と語った。

Diageo Global Travel and Middle Eastのマーケティングディレクター、スティーブ・ホワイト氏は「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルートは国王にぴったりだ。シリーズの頂点かつ完成型で、われわれはそれとともに今日の旅と探検の豊かさを祝福する。世界各地の免税店で限定販売されるが、信頼できる冒険のお供になると確信している。現代の世界旅行者は新しく大胆な旅に出かけたくなるだろう」と話した。

ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルートによってトレード・ルート・シリーズは完成する。シリーズは2012年12月に発売、批評家から称賛された「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:スパイス・ロード(JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE SPICE ROAD)(登録商標)」が皮切り。ジョニーウォーカーのエージェントがアジア地区の繁栄する市場で見つける活力、アロマ、スパイスの刺激的な表現である。第2弾はことし3月発売の「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ゴールド・ルート(JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE GOLD ROUTE)(登録商標)」で、マスター・ブレンダーによる中南米のエキゾチックなフルーツの香りとぜいたくな金色の表現に生命を吹き込んだ。

ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション:ロイヤル・ルートの推奨小売価格は1リットル入りボトル159ドル。世界中の免税店で旅行者に限定販売される。

(編集者注意)

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▽John Walker & Sonsエージェントの旅の歴史について

スコットランドの4つのコーナーから世界の4コーナーへ、ジョニーウォーカーは一貫して新たな地平を発見するため新境地を開拓してきた。

ウォーカー家とそのエージェントは1820年から世界を旅し、新しいビジネスと豊かな経験をもたらす冒険を求めて、欧州からアジアに通じるスパイス・ロード、欧州からペルシャまでのロイヤル・ルート、米州大陸とカリブ海諸島のゴールド・ルートなどの有名な交易路をはるばる渡ってきた。

彼らの努力によって、ジョニーウォーカーは1920年代までに120カ国に到達し、大陸横断鉄道、豪華客船、初期の大西洋横断航空便の旅客に親しまれるようになった。一方「ジョニーウォーカー・ストライディングマン(JOHNNIE WALKER Striding Man)」の鮮烈なイメージは世界中で知られることになった。

ジョニーウォーカーのエージェントが世界に向けて旅立ったシッピングハウスやドックのあるロンドンでは、アレキサンダー・ウォーカーが「トラベラーズ・ルーム(Travellers’ Room)」を建てて、エージェントがそこに集まって休み、戦略的な話をし、よもやま話や旅で得たものをさかなに花を咲かせたりした。ジョニーウォーカーのマスター・ブレンダーはこれらの華やかな探検の話に感銘を受け、このエキゾチックな話をウイスキー作りに反映させるようになった。

今日もこの伝統は続いており、ジョニーウォーカーは旅行者だけのウイスキー・シリーズとして「ジョニーウォーカー・エクスプロラーズ・クラブ・コレクション」を発売した。このコレクション最初の3つのブレンドは、全体として「トレード・ルート・シリーズ」と銘打たれており、偉大な交易路で発見された豊かさから着想された。

▽Diageoについて

Diageoは蒸留酒、ビール、ワイン各部門におよぶ飲料用アルコールブランドの卓越したコレクションを扱う世界大手の高級飲料企業である。ブランドはジョニーウォーカー、クラウンローヤル(Crown Royal)、JepsilonB、Buchanan's、ウィンザー(Windsor)、ブッシュミルズ(Bushmills)の各ウイスキー、Smirnoff、Ciroc、Ketel Oneのウオツカ、キャプテンモルガン(Captain Morgan)ラム、ベイリーズ(Baileys)リキュール、タンカレー(Tanqueray)ジン、ギネス(Guinness)ビールなどがある。

Diageoは世界180カ国以上に製品を販売するグローバル企業で、ニューヨーク証券取引所(DEO)とロンドン証券取引所(DGE)に上場している。Diageoと従業員、ブランド、業績などに関する詳しい情報は公式サイト、http://www.diageo.comを参照。最高の練習ツール共有を通じて責任ある飲酒を推進するDiageoのグローバルリソースについては専用サイト、http://www.DRINKiQ.comを参照。

毎日、どこでも、人生を祝福しよう。

ソース:Diageo GTME

A Whisky Fit for Kings, JOHNNIE WALKER(R) Releases JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE(TM)

PR54537

LONDON, Oct.17, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Final release completes the Trade Routes Series, available exclusively

                              to travellers

    Today JOHNNIE WALKER, the world's leading Scotch Whisky brand, unveiled the

jewel in the crown of its new and exclusive range, the JOHNNIE WALKER

EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE. Exclusively available to

adventure seekers who adopt the exploratory ethos of the John Walker & Sons

agents, this luxury blend completes the first Series of the collection - the

Trade Routes Series.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131017/643891-c )

    The Series is inspired by the epic journeys these agents took in their

world travels, navigating their way along the famous trade routes of the world:

the royal route from the Far East to the Mediterranean coast; the gold route of

the Americas and the Caribbean; and the spice road of Europe and Asia, in

pursuit of exotic adventures and new business. The three blends in the Trade

Routes Series are inspired by the richness of cultures, sights and experiences

that they found along these great trade paths and which inspired our master

blenders for generations.

    JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE is inspired by

the majestic history and the sights of the royal trading route, famed for

bringing the luxuries of the world to the hands of Kings. The travellers' tales

of the legendary journeys that took place on this road, the precious silks,

Persian ornaments, diamonds and pearls that were traded along it, inspired

today's Master Blender to create the most opulent variant in the series.

    Full of rich, intense flavours, it is a whisky fit for kings. Blended

harmoniously and carefully refined, the dark amber-hued whisky is sourced from

the finest hand selected oak casks from the exclusive reserve cellars of

JOHNNIE WALKER.

    "We sought out only the very finest, beautifully balanced blends that have

deep evocative flavours and a character to match," commented Master Blender Jim

Beveridge. He added: "On the nose, there is a vast array of rich fruity

flavours including apple, pear, fig and peach. Reflective of the beauty, rarity

and exotic nature of the luxury goods that were exchanged on the royal trade

route, it has an intense and complex flavour with notes of dried fruit and

toffee, handsomely balanced with a subtle woody sweetness and a lingering wispy

aromatic smoke. THE ROYAL ROUTE delivers far more depth of character, with

richer, multiple layers on the palate."

    Steve White, Marketing Director of Diageo Global Travel and Middle East,

said: "The JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE is

indeed fit for kings. It is the pinnacle and culmination of the Series and with

it we are celebrating the richness of travel and exploration today. It is

exclusively available in duty free outlets around the world and we are

confident that as a trusted companion to adventure, it will inspire new and

bold journeys in today's world travellers."

    JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE is the

culmination of the Trade Route Series, which began with the first release,

JOHNNIE WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE SPICE ROAD(TM), in December

2012, launched to critical acclaim. It is an evocative expression of the

vibrancy, aromas and spices that the JOHNNIE WALKER agents would have

discovered in the thriving markets around Asia. The second release, JOHNNIE

WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE GOLD ROUTE(TM), was launched in March

and brings to life Master Blender's expression of the exotic fruit flavours and

rich golden colours of Latin America.

    With a recommended retail price of $159 for a 1litre bottle, JOHNNIE WALKER

EXPLORERS' CLUB COLLECTION - THE ROYAL ROUTE is exclusively available to

travellers in duty free stores around the globe.

    Notes to Editors

    Johnnie Walker Facebook: facebook.com/JohnnieWalker

[http://www.facebook.com/JohnnieWalker ]

    Johnnie Walker Instagram: @johnniewalker

    Twitter Hashtag: #JWROYALROUTE

    Further information on the history of the John Walker & Sons agent journeys

    From the four corners of Scotland to the four corners of the world, JOHNNIE

WALKER has always pushed boundaries to discover new horizons.

    From 1820, the Walker family and their agents travelled the world,

navigating their way down the famous trade routes: the spice road of Europe and

Asia; the royal route from Europe to Persia; and the gold route of the Americas

and the Caribbean, in pursuit of adventures, bringing both new business and

rich experiences.

    Their efforts ensured that, by the 1920s, JOHNNIE WALKER had arrived in 120

countries and was being enjoyed on the great railways, luxury ocean liners and

early transatlantic flights. Meanwhile, the striking image of the JOHNNIE

WALKER Striding Man was becoming an icon all over the world.

    Back in London, close to the shipping houses and docks from which the

JOHNNIE WALKER agents travelled the world, Alexander Walker established the

Travellers' Room where his agents would convene to rest, talk strategy and

exchange stories and samples from their travels. These colourful tales of

exploration influenced the JOHNNIE WALKER Master Blenders, who began to create

different styles of whisky to reflect these exotic stories.

    Today, this tradition continues as JOHNNIE WALKER produces the JOHNNIE

WALKER EXPLORERS' CLUB COLLECTION, a range of whiskies made exclusively for

travellers. The three variants in the collection collectively known as the

Trade Routes Series are inspired by the richness that could be found along the

great trade routes.

    About Diageo Diageo is the world's leading premium drinks business with an

outstanding collection of beverage alcohol brands across spirits, beer and wine

categories. These brands include Johnnie Walker, Crown Royal, JepsilonB,

Buchanan's, Windsor and Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One

vodkas, Captain Morgan, Baileys, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, with its products sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the New York Stock

Exchange (DEO) and the London Stock Exchange (DGE). For more information about

Diageo, its people, brands, and performance, visit: http://www.diageo.com. For

Diageo's global resource that promotes responsible drinking through the sharing

of best practice tools, information and initiatives, visit:

http://www.DRINKiQ.com.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    SOURCE: Diageo GTME

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