◎中国出展企業は2年前の10倍に Fi Europe(欧州食品素材展)

UBM Live

◎中国出展企業は2年前の10倍に Fi Europe(欧州食品素材展)

AsiaNet 54650

共同JBN 1222(2013.10.16)

【フランクフルト(ドイツ)2013年10月16日PRN=共同JBN】

*Fi Europe(欧州食品素材展)で世界最高の成長市場が存在感を発揮

中国はまさに食品素材産業の「日出(い)ずる国」。食品素材の面でこれほど豊かな歴史の国はなく、いにしえと同じ輝かしい未来が期待される。中国文明は数千年間培われた食の伝統を誇る。良い食品と健康の関係がこれほど自明の現実としてみられる国は中国以外にない。肥沃(ひよく)な国土が食品と滋養を育んだ。さらに重要なのは中国の急激な人口増加。中国の食品・飲料品市場は成長率が現在トップの米国の2倍で、2017年までに米国に次ぐ世界第2の食品市場になるとみられる。特に2020年には3000万人にも達する中間所得層の増加は、食品素材業界に広大な展望を開く。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a

フランクフルトで11月19-21日に開かれるFood ingredients Europe(Fi Europe)で中国パビリオンがメーンアトラクションになることは、中国企業と国際企業にとっての膨大な可能性からみると、当然である。2年前この展示会に中国から参加したのはわずかに23社。ところが今年その数は爆発的に増加して250社に上り、中国の新製品や最新技術を展示するスペースは合計で2700平方メートルに広がる。中国の出展企業数が10倍になることは、中国のこの業界の高い成長と、Fi Europeが欧州最大の食品素材展となることを裏付ける。Fi Europeに国際企業として出展する中国企業には、クエン酸一水和物の大手メーカーのWeifang Ensign Industryや、キサンタンガムとエコ認証のゲル化剤、増粘剤などの製品を持つFufeng Groupが含まれる。

China Chamber of Commerce for Import & Export of Medicines & Health Products (CCCMHPIE)のリュウ・チョウリン副会長は「欧州最大の食品素材展であるFi Europeについては、その専門性と多彩な製品展示にほとんどの中国出展企業が納得し、国際貿易にかかわる中国企業は格式の高い展示会と認めている。2013年に開かれる2年に一度の展示会に、中国のすべての出展企業は期待でいっぱいだ。2013年の中国パビリオンのパートナーとしてCCCMHPIEはFi Europeの全面的成功を望み、11月のFi Europeがあらゆる中国出展企業に大きな成功をもたらすことを願っている」と述べた。

Fi Europeには154カ国、2万6000人の業界関係者が入場し、将来の食品・飲料業界が何を用意しているかを直接見聞する。今年の出展企業は94カ国、1300社に上り、過去最高となると予想される。

▽Fi ingredients Global(1986年以来、市場への信頼されるルート)について

Food ingredientsは1986年にオランダのユトレヒトで発足した。ライブイベント、刊行物、詳しいデータ、デジタル・ソリューション、高レベルの会議というポートフォリオは今では世界中で確立され、食品素材業界のすべての利害関係者に地域的、世界的プラットフォームを提供している。それ以来約50万人が展示会に参加し、その結果、数十億ユーロ規模のビジネスが創り出された。約25年にわたる卓越性によって、イベント、デジタル・ソリューション、サポート製品は、真にグローバルなオーディエンスを得て、市場への証明済みのルートを提供している。Food ingredientsのポートフォリオの詳細は以下のサイトを参照: http://www.foodingredientsglobal.com/europe

▽オーガナイザーについて

UBM Liveは人々を結び付け、5大陸の企業に新たなビジネスを開発し、顧客の声に応え、新製品を発売し、ブランドの販売促進を行い、市場を拡大する機会をつくり出す。Fi、NuW、MD&M、CPhI、IFSEC、TFM&A、Cruise Shipping Miami、Concrete Showなどの一流ブランドを通じて、UBM Liveの展示会、会議、表彰事業、刊行物、ウェブサイト、研修・認証事業は20以上の業種で企業のマーケティングプランの不可欠な部分になっている。UBM Liveは40カ国に6500人のスタッフを持つ有力な世界的B2Bメディア・プロバイダーであるユナイテッドビジネスメディア(United Business Media)(LSE: UBM.L、 http://www.ubm.com)の1部門である。1918年にUnited Newspapers Limitedとして設立され、「われわれは探求し、超越し、ずばぬけている」をモットーにしている。

UBM Liveの詳細は以下のサイトを参照:http://www.ubm.com

ソース:UBM Live

The China Pavilion: Tenfold Increase in Number of Chinese Exhibitors

PR54650

FRANKFURT AM MAIN, Germany, Oct.16, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    World's highest-growth market makes its presence felt at FI Europe

    China quite literally is the food ingredients industry's 'land of the

rising sun'. In terms of food ingredients, no other country has a comparably

rich history, which raises expectations for an equally vibrant future. Chinese

culture boasts a culinary tradition that has developed over millennia. Nowhere

is the link between good health and good food viewed as such a self-evident

fact of life as in China. Fertile ground indeed for innovations in food and

nutrition. More important still is the anticipated rapid growth of China's

population. The food and beverages market is currently expanding at twice the

rate of the current No. 1, the United States. China is expected to become the

world's second largest food market behind the US by 2017. The projected growth

of middle-income households to 30 million by 2020, in particular, opens up

immense perspectives for the food ingredients industry.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a )

    Given the enormity of the potential for Chinese and international

companies, it comes as no surprise that the China Pavilion will be one of the

main attractions of the upcoming Food ingredients Europe fair in Frankfurt (19

- 21 November). Two years ago, the trade fair featured only 23 exhibitors from

China, whereas this year the number has skyrocketed to 250 exhibitors who will

be showcasing their latest products and innovations on a floor space totalling

2,700 sqm. That is a tenfold increase in the number of Chinese exhibitors - and

an unmistakable sign both of the industry's growth in China and of Fi Europe's

relevance as the biggest food ingredients trade event in Europe. The roster of

Chinese companies that are already global players exhibiting at Fi Europe

includes, for instance, Weifang Ensign Industry Co. Ltd., a leading supplier of

citric acid monohydrate, and Fufeng Group Ltd., with a product range

comprising, among other things, xanthan gum, an eco-certified gelling and

thickening agent.

    Liu Zhanglin, Vice President China Chamber of Commerce: "As the largest

food ingredients exhibition in Europe, Fi Europe is recognized by most Chinese

exhibitors for its professionalism and diversified product ranging. "It is

regarded as a highly qualified platform for Chinese exhibitors to participate

in international trade. The biennial exhibition in 2013 is filled with hope

from every Chinese exhibitor. In 2013, as a partner to the China Pavilion,

CCCMHPIE wishes Fi Europe every success. We are looking forward to Fi Europe

and that it brings great success to every Chinese exhibitor in November."

    26.000 trade visitors from 154 countries will be attending Fi Europe to see

at first hand what the future of the food and drinks industry holds in store.

1,300 exhibitors from 94 nations are expected to take part this year, breaking

any previous record.

    About Food ingredients Global - The trusted route to market since 1986

    Food ingredients was launched in Utrecht, The Netherlands, in 1986. Its

portfolio of live events, publications, extensive data, digital solutions and

high-level conferences, are now established throughout the world and provide

regional and global platforms for all stakeholders, in the food ingredients

industry. Over 500,000 people have attended our shows over the years with

billions of Euros worth of business created, as a result. With over 25 years of

excellence, our events, digital solutions and supporting products, deliver a

proven route to market, with a truly global audience. For more information

about the Food ingredients Portfolio please visit:

http://www.foodingredientsglobal.com/europe

    About the Organiser

    UBM Live connects people and creates opportunities for companies across

five continents to develop new business, meet customers, launch new products,

promote their brands and expand their markets. Through premiere brands such as

Fi, NuW, MD&M, CPhI, IFSEC, TFM&A, Cruise Shipping Miami, the Concrete Show and

many others, UBM Live exhibitions, conferences, awards programs, publications,

websites and training and certification programs are an integral part of the

marketing plans of companies across more than 20 industry sectors. UBM Live is

a division of United Business Media (LSE: UBM.L, http://www.ubm.com), a leading

global B2B media provider with 6,500 staff in 40 countries. Incorporated in

1918 as United Newspapers Limited, we live by the motto: "We explore, we

exceed, you excel."

    For more information about UBM Live, please visit: http://www.ubm.com

    SOURCE: UBM Live

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