◎LAオートショーCCEでフォードのファーリー副社長が特別基調講演
◎LAオートショーCCEでフォードのファーリー副社長が特別基調講演
AsiaNet 54624
共同JBN 1209 (2013.10.15)
【ロサンゼルス2013年10月15日PRN=共同JBN】ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、http://www.laautoshow.com)(LA Auto Show=登録商標)は15日、コネクテッドカー・エクスポ(Connected Car Expo=CCE、http://connectedcarexpo.com)開催当日の11月19日、フォードのジム・ファーリー副社長(グローバルマーケティング、セールス、サービス、リンカーン担当)の特別基調講演で幕を開け、これにGoogle Maps for Businessディレクターのタルン・バトナガール氏が加わる予定と発表した。
車載コネクティビティーが進化する中で、フォード(http://www.ford.com)は業界で常に1歩先んじている。消費者トレンドと深甚なマーケティング洞察力に基づいて、ファーリー、バトナガールの両氏はこの基調講演で、両氏それぞれに革新をもたらした自らの体験を紹介する予定である。
実際にフォードは、コネクテッドカー体験の拡大で前進しており、消費者体験を再定義する助けとなるビルディングブロック(構成要素)を創りだしている。フォードは現在、車載機器をスマートフォンに接続するため、フォードの車載技術SYNCを利用した700万台以上の自動車を走らせており、この数を2015年までに1400万台に増やす計画である。
アウディ(http://www.audiusa.com)、スプリント(http://www.sprint.com)、Airbiquity (http://www.airbiquity.com)は11月19日のCCEで記者会見を開くことを確認しており、 また当日夜Western Automotive Conferenceの一環として開催されるPandora主催のパーティーに全国自動車販売協会(NADA)とJD Power & Associatesが共同主催者として参加する。
LAオートショーとCCEの社長であるリサ・カッツ氏は「フォードやGoogleのように影響力のある自動車技術プレーヤーがLAオートショーのコネクテッドカー・エクスポに参加するのでわくわくしている。CCEは引き続き、全国的に注意を喚起し革新的出展者を引きつけているが、自動車メーカーと同じく巨大技術系企業にとって、路上でのコネクティビティーに対する需要があるのははっきりしている」と語った。
CCE展示会場で最新の進歩ぶりを紹介するその他の出展者には以下の企業が含まれている。 5万平方フィート以上の展示会場に総計20社が展示する。
Abalta (http://www.abaltatech.com)、Bite Interactive(http://www.biteinteractive.com)、 Bluetooth Keyless(http://bluetoothkeyless.info)、Productification (http://www.productsy.com)、Voicepark(http://www.voicepark.org)、Covisint (http://www.covisint.com)、Hertz Navigation Solutions (http://www.navigationsolutions.com/AboutUs)、OnStar (https://www.onstar.com/web/portal/home?g=1)、PWC(http://www.pwc.com/gx/en/automotive/index.jhtml)、QNX(http://www.qnx.com)、クアルコム(http://www.qualcomm.com)、Telenav(http://www.telenav.com)、ベライゾン(http://www.verizon.com)、Livio (http://www.livioradio.com)、Parkopedia(http://en.parkopedia.com)、Clip Interactive(http://www.clipinteractive.com)、 Zoox (http://www.zoox.co)その他 。
CCEは展示、記者会見と並んで50人以上の専門家が出席する丸1日間のパネルディスカッションを開催する。全体を通してシーネット(CNET)編集委員のブライアン・クーリー氏が司会を務め、自動車技術専門家・ライターのダグ・ニューコム氏がカンファレンス議長を務める。
CCEのスポンサーにはAuto Alliance (http://www.autoalliance.org)、ニールセン,
(http://www.nielsen.com/us/en.html )Pandora, (http://www.pandora.com ) 、ポルシェ(http://www.porsche.com/usa)、Splunk(http://www.splunk.com)が含まれる。 .
LAオートショーとコネクテッドカー・エクスポ・プレスデーの報道関係者登録は以下のサイトを参照。
(http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP)
CCEの一般登録( http://registration3.experientevent.com/showLAS131/ )はこの時間にオープンする。詳細は www.laautoshow.com、www.connectedcarexpo.comを参照。
▽コネクテッドカー・エクスポ(Connected Car Expo)について
コネクテッドカー・エクスポ(CCE)は自動車業界向けのモビリティ・ソリューションを最も包括的に展示するショーケースとして企画された。2013年11月19日にオープンし、LAオートショー(LA Auto Show、登録商標)プレスデーと併催し11月20日、21日まで開催される。コネクテッドカー・エクスポはひとつの会場にコネクテッドカー関連の企業、キープレーヤー、メディア関係者を集め、アイデアの交換、ソリューション開発、ビジネス機会の創出を行い交通の未来を形づくろうとしている。CCEはLAオートショーの親会社ANSA Productionsがプロデュースし、自動車技術のエキスパート、ダグ・ニューカム氏が総合司会を務める。CCEは思考リーダー・フォーラム、技術ショーケース、そして業界交歓の場として特設され、革新の街、ロサンゼルスで開催される。詳しい情報はhttp://www.connectedcarexpo.comを参照。
LAオートショーのフォローは以下から。
Facebook(https://www.facebook.com/ConnectedCarExpo?ref=br_tf )
Twitter(https://twitter.com/ConnectedCarLA ).
ハッシュタグ:#LAAutoShow #CCELA
▽報道関係問い合わせ先
Sanaz Marbley/Alexis Linn
JMPR Public Relations
+1-818-992-4353
smarbley@jmprpublicrelations.com
alinn@jmprpublicrelations.com
ハッシュタグ:#LAAutoShow #CCELA
ソース:Los Angeles Auto Show
Ford's Jim Farley And Google's Tarun Bhatnagar Slated To Present Keynote At LA Auto Show's Connected Car Expo November 19
PR54624
LOS ANGELES, Oct. 15, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
The Los Angeles Auto Show (http://www.laautoshow.com )(LA Auto Show(R))
announced today that it will kick off its Connected Car Expo
(http://connectedcarexpo.com ) (CCE) with a special keynote from Ford Motor
Company's Jim Farley, Executive Vice President of Global Marketing, Sales,
Service and Lincoln on November 19. Joining Farley during the opening keynote
will be Tarun Bhatnagar, Director of Google Maps for Business.
As in-car connectivity evolves, Ford (http://www.ford.com ) has continued to
stay a step ahead of the industry. Driven by consumer trends and deep marketing
insights, Farley and Bhatnagar will share their experiences in bringing their
respective innovations to fruition during their keynote.
In fact, Ford continues to make advancements in expanding the connected car
experience and creating the building blocks that are helping redefine the
customer experience. Today, Ford has more than seven million cars on the road
that utilize SYNC, Ford's in-car technology, to connect their devices to
smartphones and plans to grow that number to 14 million by 2015.
Audi (http://www.audiusa.com ), Sprint (http://www.sprint.com ) and Airbiquity
(http://www.airbiquity.com ) have confirmed major press conferences from CCE on
Nov. 19, while the National Automobile Dealers Association (NADA) and JD Power
& Associates will co-host the opening night party sponsored by Pandora, as part
of the Western Automotive Conference.
"We are excited to have influential auto tech players like Ford and Google
participating in the LA Auto Show's Connected Car Expo," said Lisa Kaz,
president of LA Auto Show and Connected Car Expo. "The demand for connectivity
on the road is very clear to auto manufacturers and technology giants alike, as
CCE continues to draw nationwide attention and innovative exhibitors."
Other exhibitors presenting their latest advancements in the space include:
Abalta (http://www.abaltatech.com ), Bite Interactive
(http://www.biteinteractive.com ), Bluetooth Keyless
(http://bluetoothkeyless.info ), Productification (http://www.productsy.com ),
Voicepark (http://www.voicepark.org ), Covisint (http://www.covisint.com ),
Hertz Navigation Solutions (http://www.navigationsolutions.com/AboutUs), OnStar
(https://www.onstar.com/web/portal/home?g=1 ), PWC
(http://www.pwc.com/gx/en/automotive/index.jhtml ), QNX (http://www.qnx.com ),
Qualcomm (http://www.qualcomm.com ), Telenav (http://www.telenav.com ), Verizon
(http://www.verizon.com ), Livio (http://www.livioradio.com ), Parkopedia
(http://en.parkopedia.com ), Clip Interactive (http://www.clipinteractive.com
), Zoox (http://www.zoox.co ) and others, for a total of 20 exhibitors filling
more than 50,000 square feet of exhibit space.
Along with the exhibits and press conferences, CCE will offer a full day of
panel discussions featuring more than 50 industry experts. The entire day will
be emceed by Brian Cooley, editor at large at CNET, while car tech expert and
writer Doug Newcomb is serving as conference chair.
Sponsors of CCE include Auto Alliance (http://www.autoalliance.org ), Nielsen,
(http://www.nielsen.com/us/en.html ) Pandora, (http://www.pandora.com ) Porsche
(http://www.porsche.com/usa ) and Splunk (http://www.splunk.com ) .
Media registration for LA Auto Show and Connected Car Expo Press Days can be
accessed here (
http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP )
. General registration ( http://registration3.experientevent.com/showLAS131/ )
for CCE is also open at this time. For more information, please visit
www.laautoshow.com and www.connectedcarexpo.com
About the Connected Car Expo
Designed to be the automotive industry's most comprehensive showcase of new
mobility solutions, the Connected Car Expo (CCE) will debut on Nov. 19, 2013
and continue in conjunction with the 2013 LA Auto Show(R) Press Days on Nov. 20
and 21. The Connected Car Expo represents a singular environment in which the
companies, key players and media involved in the connected car space can
exchange ideas, develop solutions and create the business opportunities that
will shape the future of transportation. Produced by the LA Auto Show parent
company ANSA Productions and chaired by automotive technology expert Doug
Newcomb, the CCE is purpose-built as a thought leadership forum, technology
showcase and industry exchange hosted in the innovation capital of Los Angeles.
For more information, please visit http://www.connectedcarexpo.com. Find us on
Facebook (https://www.facebook.com/ConnectedCarExpo?ref=br_tf ) or Twitter
(https://twitter.com/ConnectedCarLA ) . Hashtags: #LAAutoShow #CCELA.
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JMPR Public Relations
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SOURCE: Los Angeles Auto Show
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