◎9月の乗用車販売台数は過去最高 BMWグループ

BMWグループ

◎9月の乗用車販売台数は過去最高 BMWグループ

AsiaNet 54561

共同JBN 1178(2013.10.10)

【ミュンヘン2013年10月9日PRN=共同JBN】

  *9月の乗用車販売台数は前年同月比6.7%増の18万9675台

  *世界の販売台数は第3四半期末に過去最高を記録

  *世界のほぼすべての地域で販売の伸びを維持

BMWグループは9月も販売台数が過去最高となり、好業績路線を堅持した。BMWとMINI、ロールスロイスを合わせた月間販売台数は18万9675台(前年同月17万7726台)で、前年同月と比べて6.7%増加した。1月から9月までの販売台数も143万6178台と、前年同期(133万5502台)に比べて7.5%増加し、この期間の販売台数としては過去最高を記録した。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644012

BMWのセールスとマーケティングを担当するBMW AGのイアン・ロバートソン取締役は「9月と1-9月の世界販売で新記録を達成しました。欧州の自動車市場は安定化の兆しが出てきましたが、多くの国で情勢はまだ厳しい。しかし、欧州販売は前年並みを維持でき、米国とアジアでは再び大幅増を記録しました。このため2013年全体の販売台数が増加して過去最高となる見込みは十分あります。」と述べた。

BMWブランドの9月の世界販売台数は前年同月比7.6%増の15万8029台となった(前年同月14万6852台)。増加の原動力はBMW 3シリーズで、その販売台数は4万4752台と、前年同月(3万9304台)より13.9%多かった。

1-9月で見たBMWブランドの販売台数は前年同期(110万9962台)比9.0%増の120万9598台。引き続きBMW X1の需要が強く、その9カ月間の販売台数は前年同期(10万2519台)より13.6%多い11万6451台。BMW X1はBMWグループの新しいサクセスストーリーを確立し、2009年末の販売開始以来、顧客への引き渡しは50万台を突破している。BMW 3シリーズの1-9月の販売台数は27.6%増の36万5772台(前年同期28万6622台)。BMW X3の販売も好調を維持し、5.7%増の11万3945台(前年同期10万7833台)となった。

BMW 5シリーズはこのクラスで優位な立場を実証している。9カ月間の販売台数は前年同期(26万3738台)比2.7%増の27万0902台。BMW 6シリーズも順調で、前年同期(1万6607台)比22.6%増の2万0360台。

MINIは9月に世界中で3万1313台(前年同月3万0563台、2.5%増)が販売され、9月としては過去最高を記録した。米国(5306台、8.3%増)や中国本土(2740台、4.1%増)、日本(1700台、5.7%増)などの主要市場で過去最高の伸びとなった。1-9月の販売も欧州での逆風にもかかわらず、過去最高の22万4280台(前年同期22万3214台、0.5%増)だった。

ロールスロイスの1-9月の販売台数は2300台(前年同期2326台、1.1%減)。一部の市場、特に欧州市場は依然として厳しいが、中国や中東では好調だった。9月の販売(333台、7.1%)は好調で、7-9月は前年同期比13.6%増の825台。こうした販売増や、新型ロールスロイスWraithに対する圧倒的な支持を見越して同社は今年初めに慎重な楽観論を示していた。2013年は堅調な結果が予想される。

BMWモトラッドのモーターサイクルやマキシスクーターの9月の販売は9264台と過去最高を記録した(前年同月9215台、0.5%増)。1-9月は前年同期(8万5944台)比8.4%増の9万3154台となった。

BMWグループは9月にほぼすべての市場で販売が伸びた。

アジアでの9月の販売台数は前年同月(4万5782台)比18.0%増の5万4014台。1-9月の販売は強い伸びを見せ、前年同期(35万7841台)比17.8%増の42万1456台。中国本土では大幅な伸びとなり、9月は前年同月(2万9631台)比20.8%増の3万5804台、1-9月のBMWとMINIの販売は前年同期(23万7056台)比20.2%増の28万4964台だった。1-9月は日本(4万6502台、10.8%増)や韓国(2万9409台、19.8%増)などほかのアジア市場でも堅調な増加を記録した。

米州でBMWグループは9月に3万6889台を納車した(前年同月3万4050台、8.3%増)。1月から9月まででは32万5078台を顧客に引き渡した。前年同期(29万0888台)と比べると11.8%増えた。米国では9月の販売台数が2万8874台(前年同月2万6660台、8.3%増)、1-9月は26万2200台(前年同期23万4928台、11.6%増)。

欧州の9月の販売は前年同月をわずかに上回る9万3073台(前年同月9万2450台、0.7%増)。1-9月はほぼ前年並みの64万1195台(前年同期63万9828台、0.2%増)だった。

  BMWグループの2013年9月および1-9月の販売台数概要

                       9月   前年同月比  1-9月累計  前年同期比

BMWグループ自動車     189,675       +6.7%      1,436,178        +7.5%

BMW                 158,029        +7.6%      1,209,598        +9.0%

MINI                 31,313        +2.5%        224,280        +0.5%

ロールスロイス          333          +7.1%          2,300        -1.1%

BMWモトラッド         9,264         +0.5%         93,154        +8.4%

▽BMWグループについて

BMWグループは、BMW、MINI、ロールス・ロイスというプレミアム・ブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルのトップ・メーカーの一つであり、世界13ヵ国に28の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。

2012年における自動車総販売台数は185万台、モーターサイクルは11万7000台となっている。2012年の売上高は768億5000万ユーロ、税引前利益は78億2000万ユーロを計上した。また、2012年末時点における従業員数は10万5876人である。

BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。

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ソース:BMW Group

BMW Group Posts All-time High for September Sales

PR54561

MUNICH, Oct. 9, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - 189,675 vehicles sold in September, an increase of 6.7%

    - Worldwide sales reach all-time high at the end of third quarter

    - Company maintains sales growth in nearly all regions

    The BMW Group continued its successful course in September with another

record month in sales. With 189,675 (prev. yr. 177,726) BMW, MINI and

Rolls-Royce vehicles delivered worldwide, sales were 6.7% higher than in the

same month last year. In the first nine months of 2013, sales increased by 7.5%

to the new all-time high of 1,436,178 vehicles (prev. yr. 1,335,502).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644012 )

    Ian Robertson, member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "We achieved record global deliveries for the month of

September and the first nine months of the year. Despite initial signs of

stabilisation in the European automobile market, conditions in many countries

remain challenging. However, we have been able to keep our European sales on a

similar level year over year and once again reported major gains in the U.S.

and Asia. We are therefore well on our way to another increase in deliveries

for the full year 2013 and a new sales record."

    BMW brand worldwide sales climbed by 7.6% to 158,029 vehicles in the month

under review (prev. yr. 146,852). Growth was primarily driven by the BMW 3

Series, which amounted to 44,752 vehicles, an increase of 13.9% on the previous

year (39,304).

    Year-to-date, the BMW brand has delivered 1,209,598 vehicles, an increase

of 9.0% on the same period in 2012 (1,109,962). Demand for the BMW X1 remained

strong with 116,451 vehicles sold in the first nine months, an increase of

13.6% on the previous year (102,519). The BMW X1 has proven to be yet another

success story for the BMW Group with over 500,000 units delivered to customers

since its launch at the end of 2009. The BMW 3 Series increased sales by 27.6%

year-to-date, with a total of 365,772 vehicles delivered (prev. yr. 286,622).

Sales of the BMW X3 continued to be strong, climbing 5.7% to 113,945 vehicles

(prev. yr. 107,833).

    The BMW 5 Series reaffirmed its clear segment leadership with 270,902 units

sold (prev. yr. 263,738/ +2.7%) and the BMW 6 Series continued to perform well

with 20,360 vehicles delivered year-to-date (prev. yr. 16,607/ +22.6%).

    MINI posted its best ever September sales with 31,313 vehicles delivered

worldwide (prev. yr. 30,563/ +2.5%). The brand recorded growth in several of

its key markets including the U.S. (5,306/ +8.3%), Mainland China (2,740/

+4.1%) and Japan (1,700/ +5.7%). MINI also had its most successful first nine

months ever, despite continued headwinds in Europe. In the period up to and

including September, MINI sold 224,280 vehicles (prev. yr. 223,214/ +0.5%).

    Sales of Rolls-Royce Motor Cars in the first three quarters of the year

totalled 2,300 units (prev. yr. 2,326/ -1.1%). Strong performances were seen in

China and the Middle East, although some markets, particularly in mainland

Europe, remained challenging. Pleasing global sales were seen in September

(333/ +7.1%) with third quarter sales up 13.6% (825) on last year. This growth,

together with the overwhelmingly positive response to the new Rolls-Royce

Wraith, reflects the cautious optimism that was expressed by Rolls-Royce at the

beginning of the year. A strong finish to 2013 is anticipated.

    BMW Motorrad achieved a new all-time retail high in September with 9,264

units (prev. yr.: 9,215 units/ +0.5%). Supplies of motorcycles and maxi

scooters from January up to and including September totalled 93,154 units

(prev. yr.: 85,944 units/ +8.4%).

    The BMW Group reported gains in nearly all of its markets last month.

    In Asia, sales grew by 18.0% in September to 54,014 vehicles (prev. yr.

45,782). The BMW Group made strong gains in Asia in the first nine months of

the year, with sales climbing 17.8% to 421,456 vehicles (prev. yr. 357,841).

The company achieved robust growth in Mainland China, which accounted for

35,804 deliveries in September, an increase of 20.8% over the same month in the

previous year (29,631). Year-to-date, 284,964 BMW and MINI vehicles have been

sold in Mainland China (prev. yr. 237,056) which reflects an increase of 20.2%.

The BMW Group posted solid gains in other Asian markets in the first nine

months of the year, including Japan (46,502/ +10.8%) and South Korea (29,409/

+19.8%).

    In the Americas, the BMW Group delivered 36,889 vehicles in September

(prev. yr. 34,050/ +8.3%). Since the beginning of the year, 325,078 vehicles

were delivered to customers in the Americas, which is an increase of +11.8% on

the previous year (290,888). The BMW Group in the U.S. reported September sales

of 28,874 vehicles (prev. yr. 26,660/ +8.3%). Year-to-date, company sales in

the U.S. are up 11.6% with a total of 262,200 vehicles sold, compared to

234,928 in the same period in 2012.

    In Europe, BMW Group sales in September were slightly above last year's

level with a total of 93,073 vehicles delivered (prev. yr. 92,450/ +0.7%). In

the first nine months, BMW Group sales remained at last year's level, with a

total of 641,195 vehicles delivered (prev. yr. 639,828/ +0.2%).

    BMW Group sales in/up to September 2013 at a glance

    

                                Comp. to                    Comp. to

                In September    previous     Up to/incl.    previous

                        2013        year    September 2013      year

    BMW Group

    Automobiles      189,675       +6.7%      1,436,178        +7.5%

    BMW              158,029       +7.6%      1,209,598        +9.0%

    MINI              31,313       +2.5%        224,280        +0.5%

    Rolls-Royce          333       +7.1%          2,300        -1.1%

    BMW Motorrad       9,264       +0.5%         93,154        +8.4%

    The BMW Group

    The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

    In 2012, the BMW Group sold about 1.85 million cars and more than 117,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

euro 7.82 billion on revenues amounting to euro 76.85 billion. At 31 December

2012, the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

    The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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    SOURCE: BMW Group

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