◎決済サービスのDataCashがモバイル決済プラットフォームのSwiffと提携

DataCash

◎決済サービスのDataCashがモバイル決済プラットフォームのSwiffと提携

AsiaNet 54543

共同JBN 1166 (2013.10.8)

【ロンドン2013年10月8日PRN=共同JBN】

*バンキングパートナーは、革新的モバイルコマース・カード決済ソリューションを利用することで、SME小売店のデジタル決済が実現可能になる。

マスターカード傘下の決済サービス会社DataCash(http://www.datacash.com)は8日、SCCPグループの主力ブランドであるSwiff(http://www.swiffpay.com)と提携したと発表した。Swiffは、ホワイトラベルのモバイルPOS(mPOS)ソリューションを銀行パートナーに提供し、同パートナーが急成長する世界的な中小企業(SME)市場向けポートフォリオに「quick to market」決済サービスを付加することができる。

Swiff Payソリューションは、安全なプラグイン・カードリーダー・ドングルが含まれており、Android、iOS機器を含むスマートフォン、タブレットで使用できる。ドングルおよびウェブ対応のデバイスとDataCashの決済ゲートウエーを接続するダウンロード可能なアプリによって、このソリューションは移動中でもカード支払い認証を提供できる。このため、SME小売店は自分の機器から(仕組みを説明したビデオ:http://www.youtube.com/watch?v=DupPTL5fdIg)マスターカード、Visa、アメリカン・エキスプレス、ダイナース、JCBを含め銀行レベルでのセキュアな取引を受け付けることが可能になる。

銀行は自社ブランドの一貫性を保ちながら、このアウトソーシングされた技術ソリューションを採用することが可能である。その一方で銀行のSME顧客は、自分たちの決済受け付けオプションを拡大でき、適正な価格で、安全かつセキュアな決済環境の中でキャッシュレス・クレジット、デビットカード取引を新しく始めることが可能になる。

Swiffのエチェンヌ・バンデン・ボガート最高技術責任者(CTO)は「革新的なデジタル決済メカニズムを可能にし、銀行とその顧客が信頼性のある堅固でセキュアな決済体験ができるようにするためにDataCashと協力できるのを喜んでいる」と語った。

SME市場は世界経済にとって引き続き重要な成長セグメントであり、世界的に3億5000万のビジネス(注1)を代表しており、その市場価値は6980億米ドル(注2)で年間平均成長率は13.8%(注2)、潜在的なカードによる決済総額は5兆1000億ドル(注3)となっている。すばらしいデジタル決済体験を誰にでもどこででもできるようにするというDataCashの戦略にとって、SMEが安全な営業活動をし、成長を加速するため、一番便利で安全な実用的支払い機能を利用できるようにすることは極めて大切である。

DataCashのアジャイ・バラ社長は「マスターカード傘下の企業としてわれわれは、最も革新的決済技術を提供し、サポートすることにコミットしている。Swiffとの提携はこの証しである。この新技術は、当社のグローバルパートナーに対する当社のホワイトラベル決済ゲートウエー・サービスを強化するともに、重要なSMEセグメントにおけるデジタル決済の採用を促進する」と述べた。

▽DataCashによるホワイトラベル決済ゲートウエー・サービスとは

DataCashが運営するホワイトラベル・サービスによって、世界の銀行と決済機関はDataCash支払いゲートウエーの恩恵を活用できる。このサービスは現在、ゲーム、旅行、小売り、金融セクターにおける、世界で最も有名なブランドのいくつかが利用している。

銀行、決済機関はマーチャントにホワイトラベル・サービスに基づくさまざまな能力を提供することによって、電子/モバイルコマースのバリューチェーンのフロー管理を向上させることが可能になる。詳細は以下を参照。

http://www.datacash.com/page.php?pageid=White-Label-Payment-Gateway

.

▽DataCashについて

1996年に設立されたDataCash Group Ltd(マスターカード社の1部門)は、世界的な複数経路の決済処理サービスと最新の不正防止・リスク管理ソリューションを取引業者や銀行に提供している。世界で最も有名なゲーミング、旅行、小売り、金融各社のグローバルパートナーとして、DataCashは高度な頭脳と完璧なソリューションを併せ用いて、顧客が決済処理にかかわる煩雑さや経費を克服するのを助けている。顧客はDataCashの最新技術を利用して、177以上の通貨、45社以上の電子コマースやモバイルコマース、クレジットカードで現在使用しているチャンネルから支払いを受領したり処理したりできる。ツールとしての安全性と信頼性は、困難で拡大する事業ニーズに対応している。DataCashの顧客はブランドと評価を維持しつつ、エンドユーザーの満足度を向上させ、新しい世界の市場でチャンスを生かすことができる。

▽SCCP GroupのSwiffについて

Swiffは特許の銀行基準セキュリティーを提供する世界初のホワイトラベル・モバイル決済プラットフォームである。Swiffのモバイルコマース・スイート(Swiff Pay、Swiff mWallet、Swiff Authenticationなど)を通じ、この革新的でユニークな技術は、金融機関と小売店に銀行レベルのセキュアな認証済み取引が可能なモバイル戦略を実行できるツールを提供している。

(注1)Moya Marsh, 2011

(注2)Glenbrook 2011

(注3)Kaiser Associates 2011

ソース:DataCash

DataCash Announces Global Partnership With Swiff to Deliver White-label Mobile Point of Sale Solution to SMEs via Bank Partners

PR54543

LONDON, Oct. 8 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Banking partners to benefit from innovative m-commerce card payment

solution making digital payments a reality for their SME merchant base.

    DataCash [ http://www.datacash.com/ ], a MasterCard company, has today

announced a new partnership with Swiff [ http://www.swiffpay.com/ ], the

flagship brand of SCCP Group, that delivers white-label mPOS solutions to bank

partners, allowing them to add a further, 'quick to market' payment service to

their portfolio for the burgeoning global SME market.

     The Swiff Pay solution is comprised of a secure plug-in card reader

dongle, which is compatible with smartphones and tablets including Android and

iOS devices. Powered by a downloadable app, which connects the dongle and

web-enabled device to the DataCash payment gateway, the solution facilitates

card-based payment authentication on the move. SME merchants are then able to

accept bank level secured transactions including MasterCard, Visa, American

Express, Diners and JCB from their devices (See how it works video here [

http://www.youtube.com/watch?v=DupPTL5fdIg ]).

    Banks can adopt this outsourced technology solution while retaining brand

consistency. In turn, their SME clients can expand their payment acceptance

options and generate cashless credit and debit card transactions in an

affordable, safe and secure payment environment.

    "We are delighted to be working with DataCash to be able to deliver

innovative digital payments mechanism and ensure that the bank and their

merchants benefit from a reliable, robust and secure payment experience." -

Etienne van den Bogaert, Chief Technology Officer at Swiff.

    The SME market continues to be an important growth segment for the world's

economy, representing 350 Million businesses globally[1], with a market value

of $698 Billion[2], annual growth on average at 13.8%[2] and a potential card

based spend at $5.1 Trillion[3].  Ensuring SMEs have access to the most

convenient, secure and practical payments instruments to maintain safe commerce

and accelerate growth is instrumental in DataCash's strategy to promote a great

digital payments experience for everyone, everywhere.

    "As a MasterCard company, we are committed to delivering and supporting the

most innovative payment technologies and our partnership with Swiff is

testament to this. This new technology both strengthens our White Label Payment

Gateway service for our global partners and furthers the adoption of digital

payments in the important SME segment." - Ajay Bhalla, president at DataCash

    White Label Payment Gateway services from DataCash?

    Powered by DataCash, the white label offering enables global banks and

processors to leverage the benefits of the DataCash Payment Gateway, currently

used by some of the world's most recognisable brands in the gaming, travel,

retail and finance sectors.

    The White Label Service will allow banks and processors to retain greater

control of the flow of the e/m-commerce value chain by offering merchants a

range of capabilities. Find out more here [

http://www.datacash.com/page.php?pageid=White-Label-Payment-Gateway ].

    About DataCash

    Founded in 1996, DataCash Group Ltd (part of MasterCard Incorporated)

provides multi-channel global payment processing services and advanced fraud

prevention and risk management solutions to merchants and banks. As a global

partner to some of the world's most recognisable brands in the gaming, travel,

retail and finance sectors, DataCash combines smart thinking and an end-to-end

solution to help its customers transcend the complexities and expense

associated with payment processing. Advanced technology from DataCash enables

customers to accept and process payments in over 177 currencies, from over 45

brands across e-commerce, m-commerce channels and cardholder present channels -

with the security and confidence of tools tailored to meet exacting and

expanding business needs. DataCash customers protect their brand and

reputation, enhance end-user experience and capitalise on new global market

opportunities.

    About Swiff by SCCP Group

    Swiff is the world's first white-label mobile payment platform that offers

a patented, bank-standard security. Through Swiff's suite of m-commerce

solutions (Swiff Pay, Swiff mWallet, Swiff Authentication, etc.) this

innovative and unique technology provides financial institutions and merchants

the tools to roll out mobile strategies that enable bank-level secured,

authenticated transactions.

    Footnotes

    [1] Moya Marsh, 2011

    [2] Glenbrook 2011

    [3] Kaiser Associates 2011

    SOURCE: DataCash

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