◎DataCashが同社GateKeeper:2.0にマスターカードのGlobal Network Insightsを統合

DataCash

◎DataCashが同社GateKeeper:2.0にマスターカードのGlobal Network Insightsを統合

AsiaNet 54538

共同JBN 1167 (2013.10.8)

【ロンドン2013年10月8日PRN=共同JBN】

不正対応コストの削減し、正規注文の承認を極大化させる可能性で小売業者、銀行、技術パートナー企業に利益。

マスターカード傘下の世界的決済サービス会社DataCash(http://www.datacash.com/index.php)は8日、業界の先端を行く不正管理ソリューション、GateKeeper:2.0(http://www.datacash.com/solution/fraud-and-risk-management)に、マスターカードのExpert Monitoring System Fraud Scoring for Merchants(http://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-introduces-new-tool-that-predicts-the-potential-for-ecommerce-fraud-in-real-time)と、マスターカードのLost-Stolen Account List API を組み込んだと発表した。

DataCashのGateKeeper:2.0は、世界中で紛失、盗難にあった3000万枚以上ものカードを相互参照して、電子商業取引業者が不正を発見するのを支援するマスターカードのLost-Stolen Account List APIにリンクさせた、初の不正管理ソリューション。

またマスターカードのExpert Monitoring System Fraud Scoring for Merchantsは、小売業者が不正を見抜く力を高めるもので、このツールを使うことによってマスターカードは小売業者に対して、カードの使用行動により広範囲な洞察を加えることができる非常に正確な不正予想を数値を提供する。

DataCashのGateKeeper:2.0が強化されたことで、マスターカードのネットワークの強靭さや、データに対する洞察力が高まり、小売業者はこれまで以上に正確に不正取引を探知できるとともに、正当な取引を拒否してしまう可能性を減じられることになる。

マスターカード向けプロセシング製品グループのヨハン・ガーバー代表は「これらのソリューションは、商業取引業者がビジネスを展開、成長させるのを支援するものだ。DataCashのGateKeeper:2.0に統合させることで、商業取引業者が不正使用対策を管理、実施する上で、最も強力な単一ソリューション・プラットフォームになろう」と述べた。

DataCashのGateKeeper:2.0は重層的な先端技術と確信技術を実用化し、ピンポイントの正確さで不正とリスクを探知できるようにしたグローバル・ソリューションである(http://www.datacash.com/whitepapers/Whitepaper-Obtain-Pin-Point-Accuracy-Around-Detection-of-Fraud.pdf)。現在、世界で180カ国、3万以上の小売業者によって、月間3000万枚以上のカードが照会されている。

DataCashのアジャイ・バラ社長は「DataCashのGateKeeper:2.0は、小売業者向けの不正・リスク管理を新たな段階に引き上げるためにマスターカードと開発してきたもので、これによって小売業者は、新たな場所にある市場、産業、デジタル決済経路にビジネスを成功裏に拡大することが可能となった。現在の不正使用状況は急速に変化している。こうした展開によって、この決済が不正なものか、正当なものなのかを正確に探知するGateKeeper:2.0がその力を発揮し、商業取引業者が自社の評判や売上高を危険にされることなくビジネスを発展させる潜在力を確実に持てるようにするだろう」と述べた。

DataCashがウェブ上で開催するセミナー(ウェビナー= webinar)「ビジネス拡大成功のための不正防止の秘訣(Fraud Prevention Secrets to Successful Expansion)」(http://www.datacash.com/newsdetails.php?id=Webinar-Fraud-Management-Tips-When-Expanding)が10月23日(木)に開かれる。このウェビナーで商業取引業者は、ビジネス拡大計画を地理的な新市場や、デジタル市場で成功させるより強力な機会を取り入れる実際的な戦略を手にできるだろう。

▽マスターカードについて

マスターカード(http://www.mastercard.com/index.html)(NYSE:MA)http://www.mastercard.comは、世界の決済業界における技術企業。世界でもっとも急速に拡大する決済処理ネットワークを運営し、世界210以上の国・地域の消費者と金融機関、商業取引業者、政府、ビジネスを結びつけている。マスターカードのプロダクト、ソリューションはショッピングや旅行、事業経営、ファイナンスの管理などをすべての利用者にとってより容易かつ安全かつ効率的にしている。

ツイッターはTwitter @MasterCardNews(https://twitter.com/#!/MasterCardNews)。

Cashless Pioneers Blog(http://newsroom.mastercard.com/blog)では意見交換を行なっており、Engagement Bureau(http://newsroom.mastercard.com)の最新ニュースの購読は(http://newsroom.mastercard.com/subscribe)を参照のこと。

▽DataCashについて

1996年に設立されたDataCash Group(マスターカード社の1部門)は、世界的な複数経路の決済処理サービスと最新の不正防止・リスク管理ソリューションを取引業者や銀行に提供している。世界で最も有名なゲーム、旅行、小売り、金融各社のグローバルパートナーとして、DataCashは高度な頭脳と完璧なソリューションを併せ用いて、顧客が決済処理にかかわる煩雑さや経費を克服するのを助けている。DataCashの最新技術によって顧客は、177以上の通貨、45種類以上のeコマースやモバイルコマース、クレジットカードでの取引で、支払いを受けて決済処理できる。ツールとしての安全性と信頼性は、困難で拡大する事業ニーズに対応している。DataCashの顧客はブランドと地位を維持しつつ、エンドユーザーの使い勝手をよくし、新しい世界の市場でチャンスを生かすことができる。

ソース:DataCash

DataCash Integrates MasterCard's Global Network Insights into Fraud Management Solution to Help Merchants and Banks Tackle e-Commerce Fraud

PR54538

LONDON, Oct. 8, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     Merchants, Banks and Technology Partners to Benefit from Potential to

Reduce the Costs of Fraud and Optimise Approval of Genuine Orders

    Global payments services provider, DataCash

[http://www.datacash.com/index.php ] - a MasterCard company, today announces

that its industry leading fraud management solution, GateKeeper:2.0

[http://www.datacash.com/solution/fraud-and-risk-management ] incorporates

MasterCard's Expert Monitoring System Fraud Scoring for Merchants

[http://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-introduces-new-tool-th

at-predicts-the-potential-for-ecommerce-fraud-in-real-time ] and also

MasterCard's Lost-Stolen Account List API .

    DataCash's GateKeeper:2.0 is the first fraud management solution to link to

MasterCard's Lost-Stolen Account List API , which cross references more than 30

million lost and stolen cards globally, to help online merchants detect fraud.

    MasterCard's Expert Monitoring System Fraud Scoring for Merchants also

improves a merchant's ability to identify fraud. With this tool MasterCard

provides merchants with a highly accurate predictive fraud score that gives

broader insight into card behaviour.

    The enhancements to DataCash's GateKeeper:2.0 leverage the strength of the

MasterCard network and data insights so that Merchants can more accurately

detect fraudulent transactions, as well as lessen the potential of rejecting

genuine customers.

    "These solutions are designed to help merchants run and grow their

businesses more efficiently," says Johan Gerber, Group Head, Processing

Products for MasterCard. "The integration into DataCash's GateKeeper:2.0 makes

it a powerful single platform solution for merchants to manage and execute

their fraud strategies."

    DataCash's GateKeeper:2.0 is a global solution which utilises multiple

layers of advanced technologies and innovation to identify fraud and risk with

pin-point accuracy

[http://www.datacash.com/whitepapers/Whitepaper-Obtain-Pin-Point-Accuracy-Around

-Detection-of-Fraud.pdf ] . It currently screens more than 30 million

transactions per month, from over 30,000 Merchants across 180 countries

worldwide.

    "DataCash's GateKeeper:2.0 has been developed with MasterCard to take fraud

and risk management for merchants to a new level, enabling them to expand

successfully into new geographical markets, industries and digital payment

channels," states DataCash President, Ajay Bhalla. "The current fraud landscape

is rapidly evolving, and these developments will secure GateKeeper:2.0's

precise ability to detect whether a payment is fraudulent or genuine, enabling

merchants the potential to grow their businesses without putting their

reputation and revenues at risk."

    The DataCash webinar 'Fraud Prevention Secrets to Successful Expansion'

[http://www.datacash.com/newsdetails.php?id=Webinar-Fraud-Management-Tips-When-E

xpanding ] on Wednesday October 23 2013 will provide merchants with practical

strategies to afford them a stronger opportunity to make their expansion plans

into new geographical or digital markets a success.

    About MasterCard

    MasterCard [http://www.mastercard.com/index.html ] (NYSE: MA),

http://www.mastercard.com, is a technology company in the global payments

industry. We operate the world's fastest payments processing network,

connecting consumers, financial institutions, merchants, governments and

businesses in more than 210 countries and territories. MasterCard's products

and solutions make everyday commerce activities - such as shopping, traveling,

running a business and managing finances - easier, more secure and more

efficient for everyone. Follow us on Twitter @MasterCardNews

[https://twitter.com/#!/MasterCardNews ], join the discussion on the Cashless

Pioneers Blog [http://newsroom.mastercard.com/blog ] and subscribe

[http://newsroom.mastercard.com/subscribe ] for the latest news on the

Engagement Bureau [http://newsroom.mastercard.com ].

    About DataCash

    Founded in 1996, DataCash Group Ltd (part of MasterCard Incorporated)

provides multi-channel global payment processing services and advanced fraud

prevention and risk management solutions to merchants and banks. As a global

partner to some of the world's most recognisable brands in the gaming, travel,

retail and finance sectors, DataCash combines smart thinking and an end-to-end

solution to help its customers transcend the complexities and expense

associated with payment processing. Advanced technology from DataCash enables

customers to accept and process payments in over 177 currencies, from over 45

brands across e-commerce, m-commerce channels and cardholder present channels -

with the security and confidence of tools tailored to meet exacting and

expanding business needs. DataCash customers protect their brand and

reputation, enhance end-user experience and capitalise on new global market

opportunities.

    SOURCE: DataCash

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