◎ウォルマート, APEC域内の地域貢献を強調

ウォルマート・アジア

AsiaNet 54526

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ウォルマート, APEC域内の地域貢献を強調

- 職業訓練や教育を通して、APEC各地域の女性75,000人余りの自立を支援

- ウォルマート店舗10,900店中8,000店以上がAPEC域内

- ウォルマートのアソシエイト220万人中180万人がAPEC域内で就労

- グローバルで使用しているエネルギーの21%がすでに再生可能エネルギー

バリ、インドネシア - 2013年10月7日:

「ウォルマートはグローバルな成長とともに、APECの各マーケットでも力強い発展を遂げています。APECフォーラムにおける優先事項の主なものと、ウォルマートが最優先課題に上げているものとの間には共通点が多くあります。例えば、女性の経済的自立への支援、サプライチェーン、調達業務双方をスピードアップさせ効率化すること、新店舗や新しいインフラを立上げること、食品の安全とサステナビリティの分野で主導的役割を果たす事など-これら共通のゴールはウォルマートの成功にとって重要なだけでなく、人びと、地域コミュニティ、そしてAPEC地域全体においても重要なことです。これらの優先課題は私たちのミッションである『価値あるお買物の機会を提供し、より豊かな生活に寄与すること』を実践するために欠かせないものなのです。」ウォルマート・アジア社長兼CEOのスコット・プライスはインドネシアのバリで行われたAPEC「CEOサミット」で以上のように発言しました。プライスは2013年5月の選出以来、APECナショナルセンターの議長を務めています。

優先課題1:女性の経済的自立

2011年に女性の経済的自立に取組み始めて以来、ウォルマートは世界各地で様々な継続的アプローチを通して女性の経済的な地位向上を支援してきました。ウォルマートは、米国、メキシコ、中国、チリ、ブラジルなど、APEC域内の各地域において、75,000人もの女性が仕事のスキルを身に付け、職業訓練を受けることを支援しました。

ウォルマート・インターナショナルの主な目標:

・女性所有企業からの調達の拡大

・中国、バングラデシュ、インドを含む各マーケットにおいて、工場で働く26,000人の女性にトレーニングを実施

・中国、ラテン・アメリカ、インドの女性農業従事者50万人にトレーニングと自立の機会を提供

APEC圏内での特筆すべき2つの最新プロジェクト:

・ウォルマート・ジャパンは、2011年の震災で影響を受けた母子支援を行っている一般社団法人ジェスペールに対し、助成金や店頭募金によりサポートを実施。「東北子育てプロジェクト」では、これまでに5,000人の母子に対し助産師によるサロン活動や巡回訪問などを行い、医療や心理的なサポートを提供。

・ウォルマート財団は米国赤十字に寄付を行い、2,500人の学生が米国内で初級レベルの保健キャリア・トレーニングを受けられるよう支援。

優先課題2:サプライチェーンの効率化とグローバル・ソーシング

ウォルマートはサプライチェーンの効率化の向上に継続的に取組み、世界約70ヶ国から質の高い競争力のある商品を調達しています。調達先のうち12ヶ国がオーストラリア、カナダ、チリ、中国、インドネシア、マレーシア、メキシコ、ペルー、台湾、タイ、米国、ベトナムのAPEC参加地域です。

APEC圏内でウォルマートが実現させた、製品の流れの成功例として:

・米国内3ヶ所で加工されたグレートバリュー・ナッツ:メキシコと中国へ輸出

・チリ産グレートバリュー・クランベリー:メキシコへ輸出

・アイオワで製造されたグレートバリュー・アイスクリーム:チリへ輸出

・テキサスで製造されたペアレンツチョイスのオムツ:チリへ輸出

・ネブラスカとコロラドの牛肉(タイソン社とカーギル社):日本へ輸出

・チリ産のぶどう:日本と中国へ輸出

・マレーシアとインドネシアの衣料品、タイの園芸用品とアクセサリー、ベトナムの家具・インテリア、ペルーの青果:米国やその他の市場へ輸出

優先課題3:インフラ整備

APEC圏内に8,000店以上の店舗を持つウォルマートは、活動している各市場において、物流センターやロジスティクス関連施設などのインフラ整備に相当な規模の投資を実施してきました。当社はAPEC各地域において180万人余を雇用しておりこれは全世界人員の80%にあたります。

EDLP(Every Day Low Price) の期待に沿い、ウォルマートはお客様の節約を実現しており、米国内だけでも青果に対して2011年以来23億ドルの節約を実現させています。また、米国において、栄養価の高い青果の入手が困難な地域に、新たに86店をオープンさせました。

優先課題4:食糧支援・食品安全

米国においてウォルマートはフィーディング・アメリカ(Feeding America)の初のパートナーとなり、10億食を寄付しました。日本ではセカンドハーベストとパートナーを組み、52店から食糧を寄付しており、2016年までには150店までに拡大する予定です。

中国では、生鮮食品やパッケージ化された食品の安全を確保する取組みとして、ウォルマート・チャイナは移動検査車両プログラムを開始しました。この様な取組みとしては初めてのもので、特別仕様のライトバンに最新式の食品検査技術を搭載し、食品科学技術・生物・化学・農業の知識を有する専門の試験技師が乗込みます。このプログラムは広州、深セン、東莞の33店ですでに実施されており、現在東莞地域内の70店舗に拡大中です。2013年5月、ウォルマート・チャイナは食品安全管理の強化のために今後3年間でさらに1億人民元を投資すると発表しました。

優先課題5:環境のサステナビリティ

世界各地において、ウォルマートは180以上もの再生可能エネルギープロジェクトをすでに実施、または開発中です。これは米国の78,000世帯分の年間使用エネルギー量に相当します。ウォルマートが世界各地で使用する電力の21%は既に再生可能エネルギーとなっています。

メキシコでは348店舗が風力発電からの電力供給を受けており、これはウォルマート・メキシコの電力消費の17%を占めています。これにより二酸化炭素排出量を年間で推定137,240トン削減していることになります。アジアでは、エネルギー削減の取組み、再生可能エネルギーからの電力供給、またアソシエイトへの省エネ教育により、2,012年の温室効果ガスの排出を2005年比で中国では11.3%、日本では20%削減しました。

将来を見据え、ウォルマートはカナダ、チリ、中国、メキシコ、米国各市場で小規模風力、大規模風力、太陽熱温水、そして太陽熱などのオンサイト試験を実施中です。さらに、当社は全世界すべての店舗にLED照明を導入する目標を表明しており、これにより照明関連の消費電力を50%削減、店舗全体のエネルギー消費は15-17%削減されます。

プライスは以下のように述べています。「APEC各参加地域が目指している最重要テーマの1つが、サステナブルで包括的な成長であり、これはウォルマートがただ単に関与しているだけでなく、正に目指しているところでもあります。このAPEC『CEOサミット』は、議論を交わし、意見を交換し、重要課題を進展させるための非常に貴重なプラットフォームを提供する場となっており、このサミット開催中、ウォルマートの進展と見解について皆さんと分かち合う機会を楽しみにしています。」

以上

ウォルマートについて

ウォルマート・ストアーズ・インク(ニューヨーク証券取引所:WMT/以下、ウォルマート)は、世界中の人びとに"Saving People money so that they can live better" (お客様に低価格で価値あるお買物の機会を提供し、より豊かな生活を実現する)を店舗、オンライン、モバイルデバイスを通して、いつでもどこででも提供しています。

世界 27 カ国において、69 の店舗名で 10,955 の小売店舗を運営しており、毎週延べ 2 億4500万人以上のお客様が来店し、10カ国においてeコマースウエブサイトを利用しています。2013 会計年度の売上高は、約4,660 億ドルで、全世界で約 200 万人以上のアソシエイトを雇用しています。ウォルマートは、サステナビリティ、企業の慈善活動、雇用機会の創出などで主導的な役割を果たしています。ウォルマートに関するより詳しい情報は、http://corporate.walmart.com、フェイスブックでは http://facebook.com/walmart  ツイッターでは http://twitter.com/walmartnewsroom.をご覧下さい。また、オンラインでの商品の販売も、http://www.walmart.com または http://www.samsclub.com で実施しています。

メディアコンタクト先(ウォルマート・アジア):

アンソニー・ローズ

バイス・プレジデント、コーポレート・アフェアーズ、ウォルマート・アジア

Anthony.Rose@wal-mart.com

HP: +852 6307 0088  

メディアコンタクト先(MSLグループ・アジア)

エリック・アベレブ

ダイレクター

Eric.Abelev@mslgroup.com

HP: +852 6383 9026

O: +852 2804 8107

Walmart Highlights Efforts to Benefit APEC Economies

PR54526

BALI, Indonesia, Oct. 7, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

- Nearly 75,000 women empowered through training and education across APEC

Economies

- Over 8,000 of Walmart's 10,900 stores located in APEC economies

- Over 1.8 million of Walmart's 2.2 million associates work in APEC economies

- 21% of energy needs globally already sourced from renewable energy

   "Walmart is making strong progress in APEC markets as we continue our global

growth. Many of the key priorities of the APEC forum are strikingly similar to

those of Walmart. For example, supporting the economic empowerment of women,

increasing the speed and efficiency in both our supply chain and our sourcing

operations, adding new stores and infrastructure, playing a leadership role in

food security and sustainability -- these are all shared goals that are not

only critical to Walmart's success, but to people, communities and entire

economies alike . We believe these priorities are critical in delivering on our

mission -- which is to help customers save money and live better," shared Scott

Price, President and CEO, Walmart Asia at the APEC CEO Summit in Bali,

Indonesia. Price also serves as Chairman of the National Center for APEC, after

being elected to the post in May 2013.

   (Logo: http://www.prnasia.com/sa/2012/09/04/20120904153449903363-l.jpg )

   Priority 1: Women's Economic Empowerment

   Since launching its Women's Economic Empowerment initiative in 2011, Walmart

has embarked on a multi-pronged approach to help women advance economically

worldwide. Across APEC economies, Walmart has supported nearly 75,000 women to

gain job skills and other training in the US, Mexico, China, Chile and Brazil.

   Walmart's international goals include:

    -- Increasing sourcing from women-owned businesses;

    -- Training 26,000 women for factory jobs in markets including

       China, Bangladesh and India; and

    -- Training and empowering 500,000 female farmers in China,

       Latin America and India

   Two noteworthy recent projects in APEC economies include:

    -- Walmart Japan's grants and in-store donations to J'espere,

       a non-profit organization that supports mothers affected

       by the 2011 earthquake. Thus far, the Tohoku Kosodate

       project has helped over 5,000 mothers and babies through

       consultative sessions by professional midwives and home

       visits offering medical or psychological support.

    -- Walmart Foundation's donation to the American Red Cross

       that will help 2,500 students receive training for

       entry-level healthcare careers in the US.

   Priority 2: Supply chain efficiency and global sourcing

   Walmart continues to improve the efficiency of its supply chain, sourcing

high quality and competitive merchandise from more than 70 countries around the

world. Among these are 12 APEC economies, including Australia, Canada, Chile,

mainland China, Indonesia, Malaysia, Mexico, Peru, Taiwan, Thailand, the US and

Vietnam.

   Some great examples of product flows Walmart has enabled within APEC

economies include:

    -- Great Value Nuts, processed in three locations around the

       US: exported to Mexico and China

    -- Chile Great Value Cranberries: exported to Mexico

    -- Great Value Ice Cream, produced in Iowa: exported to Chile

    -- Parent's Choice diapers, produced in Texas: exported to

       Chile

    -- Fresh beef (Tyson & Cargill) from Nebraska and Colorado:

       exported to Japan

    -- Grapes from Chile: exported to Japan and China

    -- Apparel from Malaysia and Indonesia, horticulture and

       accessories from Thailand, home furnishings from Vietnam

       and produce from Peru: all exported to the US and other

       markets.

   Priority 3: Infrastructure

   With over 8,000 of its stores in APEC economies, Walmart has made sizeable

investments in infrastructure, such as distribution centres and related

logistics, across the markets in which it operates. The company employs over

1.8 million people in APEC member states, equal to more than 80% of its global

workforce.

   In living up to its Every Day Low Price promise, Walmart has saved its

customers billions of dollars, USD 2.3 billion on fresh fruits and vegetables

in the US alone, since 2011. Also in the US, Walmart recently opened 86 stores

in neighbourhoods with limited access to nutritious produce.

   Priority 4: Food security

   In the US, Walmart was the first partner of Feeding America to donate one

billion meals. In Japan, Walmart partners with Second Harvest to donate food

from 52 stores and by 2016 will expand this program to over 150 outlets.

   In China, as part of a sustained effort to ensure the safety of its fresh

and packaged food products, Walmart China launched the Mobile Lab program, a

first of its kind initiative that outfits customised vans with highly advanced

food safety inspection technology, and staffs them with specialists trained in

food science and technology, biology, chemistry and agriculture. The program

has served 33 stores in Guangzhou, Shenzhen and Dongguan and is now being

extended to cover more than 70 stores across all of Guangdong Province. In May

2013, Walmart China announced a pledge to invest RMB100 million towards further

strengthening food safety management over the next three years.

   Priority 5: Environmental sustainability

   Worldwide, Walmart has more than 180 renewable energy projects in operation

or development, generating enough energy to power the equivalent of 78,000 US

homes annually. This means that renewable energy already provides 21% of

Walmart's worldwide electricity needs.

   In Mexico, 348 stores are supplied by wind power that provides 17% of

Walmart Mexico's energy needs, reducing carbon emissions by an estimated

137,240 tons annually. In Asia, through energy reduction initiatives, the

sourcing of renewable energy and the training of its associates on energy best

practices, Walmart stores in China and Japan reduced greenhouse gas emissions

by 11.3% and 20% respectively in 2012 compared to a 2005 baseline.

   Looking ahead, Walmart is in the process of testing onsite micro-wind,

large-scale wind, solar water heating, as well as solar thermal in markets

including Canada, Chile, China, Mexico and the US. In addition, the company has

stated a goal to install LED lighting in all of its stores worldwide, reducing

energy consumption related to lighting by 50%, and reducing overall in-store

energy consumption by 15-17%.

   "One of the key overriding themes APEC economies strive for is sustainable

and inclusive growth, which is something that Walmart not only relates to, but

very much strives for too. The APEC CEO Summit provides an unparalleled

platform to discuss, exchange ideas and move these very important issues

forward, and I look forward to the opportunity to share more about Walmart's

progress and views during the Summit," concluded Price.

   About Walmart

   Wal-Mart Stores, Inc. (NYSE: WMT) helps people around the world save money

and live better -- anytime and anywhere -- in retail stores, online, and

through their mobile devices. Each week, more than 245 million customers and

members visit our 10,955 stores under 69 banners in 27 countries and e-commerce

websites in 10 countries. With fiscal year 2013 sales of approximately US$466

billion, Walmart employs more than 2 million associates worldwide. Walmart

continues to be a leader in sustainability, corporate philanthropy and

employment opportunity. Additional information about Walmart can be found by

visiting http://corporate.walmart.com, on Facebook at

http://facebook.com/walmart ( http://facebook.com/walmart )and on Twitter at

http://twitter.com/walmartnewsroom. Online merchandise sales are available at

http://www.walmart.com ( http://www.walmart.com )and http://www.samsclub.com.

Media Contact (Walmart Asia):

Anthony Rose

Vice President, Corporate Affairs, Walmart Asia

Anthony.Rose@wal-mart.com

HP: +852-6307-0088

Media Contact (MSLGROUP Asia):

Eric Abelev

Director

Eric.Abelev@mslgroup.com

HP: +852-6383-9026

O: +852-2804-8107

SOURCE:  Walmart Asia

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