◎リンストローム氏が12月講演 ムンバイでマーケティングシンポ

UBM India

◎リンストローム氏が12月講演 ムンバイでマーケティングシンポ

AsiaNet 54449

共同JBN 1134 (2013.9.30)

【ムンバイ(インド)2013年9月30日PRN=共同JBN】12月4日のBuy-ology Symposiumがインドのマーケティング、ブランド構築専門家のカレンダーにとって、感動的かつ情報豊富で権威ある最高級のイベントになることは間違いない。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130930/642888

マーティン・リンストローム氏は2009年、米誌タイムから世界に影響を与える有力人物100人のうちの1人に選定された。消費者欲望の実態を研究する神経科学に勇敢な一歩を踏み出したとたたえられたのである。Google(グーグル)がクリックとリンクでやっていることを、リンストローム氏はニューロン(神経細胞)、血流と最先端の脳画像撮影テクノロジーで成し遂げている。

リンストローム氏はムンバイを訪れ「ブランド構築とデジタル・マーケティング革命(Branding and the Digital Marketing Revolution)」について最新の研究成果を明らかにする。

マーティン・リンストローム氏がブランド所有の秘密を明かす舞台裏に連れて行ってくれるので、どんな人が成功してどんな人が失敗するか、オンライン・ソーシャルメディアの最新の秘訣(ひけつ)を真っ先に見つけることができる。

数百万ドルかけた研究に裏付けられて、マーティン・リンストローム氏は世界トップ級のマーケティングの権威、フェイス・ポップコーン、フィリップ・コトラー、ドン・ペパーズ各氏らから高く評価されている。

リンストローム氏は2013年12月4日の8時間に及ぶプログラムで、以下の最新研究結果を提示する。

*2013年のrE-Tailingとその後-次の大ブーム:ソーシャルブランディング

*ブランドセンス-ニューロマーケティング科学がいかに人類の非理性的行動を理論的に説明しているか

*神の会社(God Inc.)-宗教とブランドがヒトの脳にどう影響するか

*ブランド投資利益率(ROI)-ブランドに対する将来の最高利益

*ブランドと必要不可欠な消費者倫理(Consumer Ethics Essentials)-ブランドの「ウィキリークス(機密漏えい)」化の前に振る舞いを正すこと

リンストローム氏は、ブランドが振る舞いを正さなければ、ブランドのウィキリークス化は避けられないと予測している。世界各国政府の情報が流出しているように、ブランドも同じような状況になるという。

企業トレンドアナリストのディオン・チャン氏が2013年3月に明らかにしたところによると、ウォール街の24%が成功するために違法、あるいは倫理にもとる行動が必要と考えている。正しく振る舞っている企業が恐れることは何もない。しかし、そうでない企業はブランディングと広報活動上のまさしく災難を覚悟しなければならない。徐々にオープンでソーシャルになっている世界は、金もうけに走るものとは様相を異にしつつある。消費者は一層の公正さと品位を求めており、ブランドは計画、実施の各段階でそれを反映する必要がある。リンストローム氏はネスレ(Nestle)やプロクター・アンド・ギャンブル(P&G)などの企業がいかに社内倫理水準を発展させたかを強調、各社に自社ブランドの認識を絶えず評価するよう要請している。

リンストローム氏は聞く者を魅了する講演で確固としたコンセプトを披露、ブランドROIを高めるための最新研究結果と手法を分かち合う。

リンストローム氏は「私は消費者にとらわれたファンだ。われわれはテクノロジーによって、消費者の情報検索パターン履歴をすべて回収できるが、スポンサーにとっていいニュースか悪いニュースかは熟考する必要がある。企業はどれだけデータを収集して、それに基づいて行動できるのか、あるいはするべきか。プライバシーの概念は急激に変化しており、消費者の心を操るために使えるトリックはネガティブでもあり、ポジティブにもなる。親友のように私の消費者に対応していると信じたい」と述べている。同氏の最新の研究はブランド倫理指針の設定である。

Buy-ology Symposiumについて、詳しくは以下の公式サイトを参照。

http://www.buy-ology.co.in/pr

▽UBM Indiaについて

UBM Indiaは世界第2位の独立系展示主催者UBM plcの子会社。UBM Indiaはインド最大の貿易博覧会主催者であり、国内各地で13業界、146イベントに責任を持っている。UBM Indiaは、企業や政府、NGOを、企業の社会的責任(CSR)で共通するプラットフォーム上にまとめたNGO Indiaのオーガナイザーでもある。UBM Indiaに関する詳しい情報はhttp://www.ubmindia.inを参照。

▽問い合わせ先

Suvidha Shetty

conferences-india@ubm.com

+91(0)22-61727001

ソース:UBM India

Martin Lindstrom, the Global Phenomenon of Modern Marketing - Live and in-Person in India

PR54449

MUMBAI, India, Sept. 30, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Buy-ology Symposium on the 4th December arguably promises to be one of the

most prestigious, inspiring and information rich events on the calendar for

marketing and branding professionals in India.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130930/642888 )

    Honoured by Time Magazine in 2009 as one of the 100 most influential people

- the people who most affect our world

    Martin Lindstrom was honored by Time Magazine for his brave leap into

neuroscience to study the biology of consumer desire. Google does it with

clicks and links and Lindstrom does it with neurons, blood flow and the most

advanced brain imaging technology.

    Martin will be visiting Mumbai to present his very latest findings on

Branding and the Digital Marketing Revolution.

    Be the first to discover the latest secrets of online social media as

Martin Lindstrom takes you behind the scenes to expose the secrets of brand

ownership - what people are getting right and what people are getting wrong.

    Backed by millions of dollars of research Martin Lindstrom is acclaimed by

world leading marketing authorities, Faith Popcorn, Philip Kotler and Don

Peppers amongst others.

    In this 8-hour programme on 4th December 2013, he will present the latest

findings on:

    - rE-Tailing 2013 and beyond - The next big thing: Social Branding

    - Brand Sense - How the science of neuro-marketing rationalises the

irrational behaviour of human beings

    - God Inc. - How religion and brands affect our brains

    - Brand ROI - The future of best returns on your brand

    - Brand and Consumer Ethics Essentials - Getting your house in order before

we see a "wikileaks" of brands

    Martin has predicted that if brands do not get their house in order we are

sure to see a "wikileaks" of brands. Just as we see disclosed information about

governments around the world - we could see a similar situation for brands.

    In March 2013, Dion Chang revealed how 24% of Wall Street believes illegal

or unethical behavior is necessary to succeed. Companies that have their house

in order have nothing to fear - but those that don't should anticipate nothing

less than a branding and PR disaster. Our increasingly open and social world is

becoming disparate with the rush to make money. Consumers are demanding more

honesty, integrity and respect and your brand needs to reflect this in all that

you project and do. Lindstrom highlights how companies like Nestle and P & G

have developed internal ethics standards and urges companies to consistently

assess the perception of their brands.

    Lindstrom presents these robust concepts in a spellbinding way and will

share his latest research and techniques to develop your Brand ROI.

    According to Lindstrom, "I am an obsessive fan of the consumer. Whilst

technology enables us to recover all past history of consumers'surfing patterns

we need to contemplate if this is good or bad news for advertisers. How far,

can, or should companies go to collect data and act upon it? The concept of

privacy is rapidly changing and the tricks you may use to manipulate the minds

of consumers can be both negative and positive. I believe in treating my

customers like I would a close friend." His latest work is defining brand

ethics guidelines.

    Find out more about Buy-ology Symposium http://www.buy-ology.co.in/pr

    About UBM India

    UBM India is a subsidiary of London Stock Exchange listed UBM plc, which is

the second largest independent exhibition organiser in the world. It is the

largest trade exhibition organiser in India, responsible for 146 events in

across 13 industry verticals across the country. UBM India is the organiser of

NGO India which brings together corporates, government and NGOs on a common CSR

platform. For further details please visit the UBM India website,

http://www.ubmindia.in

    Notes to Editors:

    For further information please contact Suvidha Shetty,

conferences-india@ubm.com, +91(0)22-61727001

Source: UBM India

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