◎銀行業務変革を容易にするソリューションFinacle 11Eを発売 インフォシス

インフォシス

◎銀行業務変革を容易にするソリューションFinacle 11Eを発売 インフォシス

AsiaNet 54304

共同JBN 1078 (2013.9.19)

【バンガロール(インド)、ドバイ(アラブ首長国連邦)2013年9月18日=共同JBN】コンサルティングおよびテクノロジー、アウトソーシングのグローバルリーダーであるインフォシス(Infosys)は18日、銀行業務の変革を容易にする高度な汎用(はんよう)バンキング・ソリューションであるFinacle 11Eの発売を発表した。このソリューションはコンポーネント化したアプローチを採用しており、あらゆる規模の銀行がリスクを最小限に抑えながら、段階的な方法で業務を素早く改革することを支援する。ソリューションのエンタープライズクラス・コンポーネントは銀行のテクノロジー業務の効率を高めるとともにすべてのチャンネルの顧客体験を向上させると期待されている。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130122/589162

Finacle 11Eは、受賞歴のあるFinacle汎用バンキング・ ソリューションの最新リリースである。これは、中核銀行業務の変革投資で年間収益率55%以上(注1)など、世界の銀行に大きな利益をもたらしたFinacleの成功に基づき開発された。Finacle 11Eはまた、新しい製品とサービスをより迅速に開始できることを実現しており、Finacleを使用する顧客は製品化に要する時間を平均33%向上させることができた(注2)。

銀行は業務を改革し、マクロ経済環境で現在直面する課題に対処することを目指しているが、Finacle 11Eは銀行業務を変革する容易なアプローチを約束する。

 *コンポーネント化された仕組みによって、銀行は新しい顧客セグメントをすぐに対象とすることが容易になる。銀行はまた、必要とするコンポーネントを選択して少しずつ既存システムを置き換え、徐々に業務の最新化を進めることができる。

 *Finacle 11Eのプロダクト・ファクトリー・ケイパビリティーズによって、銀行は新製品の開発、販売が月単位ではなく週単位で可能となる。

 *ソリューションは既成の統合アダプターを内蔵し業界基準に準拠しているので、展開時間の短縮とプロジェクト総費用の大幅な削減を実現する。

 *ソリューションが備えるエンタープライズクラス機能によって、銀行はテクノロジーサイロを解体し、重複するアプリケーションをなくすことが可能となる。これによって、銀行は業務コストを削減し、プロセスを簡略化できる。今回のリリースで、Finacleはエンタープライズ向けに以下の6つの新コンポーネントを追加した。

  ・支払い-将来の銀行の支払い業務用に備えたISO20022に準拠した最新の支払いサービス・ハブ

  ・マルチチャンネル・フレームワーク-顧客は取引コンテクストを見失うことなくマルチチャンネルをシームレスに操作可能

  ・オファーとカタログ-銀行はすべてのチャンネルにインスタントオファーを提示できる。グラフィックによる製品シミュレーター、コンパレータ、顧客レビューの機能が顧客に対して「自分でできる」利便性を提供

  ・流動性の管理-銀行の企業顧客が流動性を確認、管理、最適化するためのフロントツーバックオフィス・ソリューション

  ・融資の組成-銀行が小口および商業融資全体の完全な融資ライフサイクルを管理し、優れた信用の質を実現することを支援

  ・ダッシュボード-設定可能なロールベースのコンソールは直感的なユーザー体験を提供し、生産性の向上と対面販売の話し合いの時間の制限をなくす

▽発言の引用

インフォシスのグローバル・ヘッドであるハラゴパル・M氏

「銀行業務の複雑性と技術を最新化する必要性は、成長を加速するうえで今日最大のハードルである。Finacle 11Eのコンポーネント化された性質を最大限に活用することによって、銀行はビジネスの優先事項に基づいてソリューションの段階的導入を選択できる。これによって、変革プロセスを簡略化し最新化のメリットをより迅速に実現できる」

CEB TowerGroupのシニア・リサーチ・ディレクターであるロバート・ハント氏

「大手銀行は、最新化の取り組みが内包するリスクと複雑性のために中核業務の最新化プロジェクトに着手したがらない。製品をコンポーネント化することによって、中核業務の変革を請け負うベンダーは、リスクを軽減する段階的な実装プランを推進するうえで必要とされる柔軟性を銀行に提供する。さらに、コンポーネント化によって銀行は変革の取り組みの優先順位をつけ、短期間に最大の収益をもたらす機能に集中することで中核業務の最新化を目指すビジネスケースを向上させることができる」

Emirates NBDのアリ・サジュワニ最高情報責任者(CIO)

「当社は2009年からFinacle Core Banking Solutionを業務に使用してきた。長期にわたるパートナーとして、Finacleは当社の本業および関連業務の両面での成長に役立った。インフォシスが簡易化と容易な最新化をますます必要とする銀行のニーズに応える同社ソリューションを常に進化させることは心強いことである。われわれは現在、当社の企業およびSME顧客に特注のキャッシュ管理製品を提供するインフォシス最新の流動性管理ソリューションを展開している」

Standard Bankの個人・企業バンキング担当のチーフエグゼクティブであるピーター・シュレブッシュ氏

「当社にとってインフォシスはこれまで3年以上にわたる業務変革のパートナーである。われわれは現在、Finacleソリューションを5カ国で使用しているが、業務の効率と成長の加速を達成するため、それを他の地域に拡大する計画である。われわれはインフォシスが引き続きこのソリューションに投資し、今後はFinacle 11Eによって銀行が業務を簡素化して優れた顧客体験をもたらす機能を提供することをうれしく思う」

(注1)独立系調査会社Aiteが行った顧客ケーススタディーに基づく。

(注2)第3者の独立系市場調査組織であるFeedback Business Consulting Servicesが行ったFinacleを使用する46の顧客を対象とする独立系のBusiness Value Articulation(BVA)調査に基づいている。

▽追加資料

Finacle 11Eに関する詳細は以下を参照。

http://www.infosys.com/finacle/simplify-banking/pages/index.aspx

Finacle 11Eのビデオは以下を参照。

http://www.infosys.com/finacle/customers/clients-speak/Pages/spotlight-core-solutions.aspx

銀行業務を簡素化する方法は以下を参照。

http://www.infosys.com/finacle/solutions/Documents/Simplify-Banking-POV.pdf

▽インフォシス(Infosys)について

インフォシスはコンサルティング、テクノロジー、アウトソーシングのソリューションを提供する世界リーダーである。われわれは、30カ国以上の顧客が新興のビジネストレンドの一歩先を行き、競争を勝ち抜くことを実現する。われわれは、戦略的な知見と卓越した実行力を組み合わせた画期的なソリューションを共同開発することによって、顧客が変革を進め、流動する世界で成長することを支援する。

74億ドルの年間売り上げと15万人以上の社員を擁するインフォシス(NASDAQ:INFY)が、どのように「未来企業を目指して(Building Tomorrow’s Enterprise、登録商標)」いるかを見るにはウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。

▽問い合わせ先

Asia Pacific     

Abhijith Karthikeya D

Infosys, India

Phone: +91-80-41563373

Abhijith_Damodar@infosys.com

EMEA

Paul de Lara

Infosys, UK

Phone: +44-2075162748

Paul_deLara@infosys.com

Americas

Ken Montogomery

Phone: +1-415-318-4399

KMontgomery@GolinHarris.com

ソース:Infosys

Infosys Launches Finacle 11E- An Advanced Universal Banking Solution to Simplify Banking Transformation

PR54304

BANGALORE, India and DUBAI, UAE, Sep 18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   Infosys, a global leader in consulting, technology and outsourcing, today

announced the launch of Finacle 11E, an advanced universal banking solution

that simplifies banking transformation. The solution's componentized approach

helps banks of all sizes to rapidly modernize their operations, in a phased

manner while minimizing risk. Its enterprise-class components are expected to

enhance the efficiency of a bank's operations, while improving customer

experience across all channels.

   (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130122/589162 )

   Finacle 11E is the latest release of the award-winning Finacle universal

banking solution. It builds on Finacle's success of delivering powerful

benefits to  global banks, including an  annual rate of return of over 55% on

core banking transformation investments*. It also facilitates the launch of new

products and services faster - Finacle clients have experienced an average

improvement of 33 per cent in their time to market.**

   As banks aim to reinvent their business and navigate the current challenges

in the macro-economic environment, Finacle 11E promises a simplified approach

to banking transformation:

   * Its componentized structure makes it easy for banks to quickly target new

customer segments. Banks can also choose the components they need and replace

their existing systems one step at a time, to progressively modernize their

business.

   * The product factory capabilities in Finacle 11E empower banks to create

and deploy new products in weeks instead of months.

   * The solution's ready-made integration adaptors and compliance to industry

standards ensure shorter deployment cycles and significantly lower total

project costs.

   * Its enterprise class capabilities helps banks break their technology silos

and eliminate duplicate applications. This helps banks reduce their cost of

operations and simplify their processes. With this release, Finacle has added

six new enterprise components to its suite:

    - Payments - An ISO20022 based advanced  payment services hub to

future-proof banks' payments business

    - Multichannel Framework - Enables customers to navigate seamlessly across

multiple channels without losing the transaction context

    - Offers and Catalog - Empowers banks to publish instant offers across

channels. Graphical product simulators, comparators, customer reviews offer

customers a 'Do It Yourself' convenience

    - Liquidity Management - Front-to-back office solution for bank's corporate

customers to identify, manage and optimize their liquidity

    - Loan Origination - Helps banks manage the complete credit lifecycle

across retail and commercial loans to attain superior credit quality

    - Dashboards - Configurable role-based console delivers an intuitive user

experience that improves productivity and frees up time for right-sell

discussions

   Quotes:

   Haragopal M, Global Head- Finacle, Infosys:

   "Complexity of business operations and need for technology modernization are

amongst the biggest hurdles to accelerate growth today. Leveraging the

componentized nature of Finacle 11E, banks can choose to deploy a solution in

phases based on business priorities. This ensures simplified transformation

journey and faster realization of modernization benefits."

   Robert Hunt, Senior Research Director, CEB TowerGroup:

   "Large banks are reluctant to undertake core modernization projects due to

the risks and complexity of the effort. By componentizing their products, core

vendors are providing banks with the flexibility needed to develop phased

implementation plans that reduce this risk.  Moreover, componentization allows

banks to prioritize their efforts, improving the business case for core

modernization by focusing on functions that provide the greatest short term

benefits".  

   Ali Sajwani, Chief Information Officer, Emirates NBD:

   "Finacle Core Banking Solution has been powering our operations since 2009.

As a long term partner, Finacle has helped us grow both organically and

inorganically. It is encouraging to see Infosys constantly evolving their

solution to meet growing needs of banks for simplification and easy

modernization. We are currently rolling out their new liquidity management

solution to offer tailor-made cash management products to our corporate and SME

clients."

   Peter Schlebusch, Chief Executive of Personal & Business Banking, Standard

Bank:

   "Infosys has been our partner in business transformation for over 3 years

now. Today, we run Finacle solutions in five countries and have plans to expand

it to other territories to achieve higher operational efficiencies and faster

growth. We are glad that Infosys continues to invest in the solution and now

with Finacle 11E are bringing out capabilities which will help banks to simply

their operations

and deliver superior customer experience."

   *Based on a client case study  prepared by independent research firm Aite

   **Based on an independent Business Value Articulation (BVA) survey conducted

with 46 Finacle clients by Feedback Business Consulting Services, a third party

independent market research organization

Additional Resources

   * Click here (

http://www.infosys.com/finacle/simplify-banking/pages/index.aspx) to read more

about Finacle 11E

   * Click here (

http://www.infosys.com/finacle/customers/clients-speak/Pages/spotlight-core-solutions.aspx

)to view a short video on Finacle 11E

   * Click here (

http://www.infosys.com/finacle/solutions/Documents/Simplify-Banking-POV.pdf) to

read about how to simplify banking

   About Infosys

   Infosys is a global leader in consulting, technology and outsourcing

solutions. We enable clients, in more than 30 countries, to stay a step ahead

of emerging business trends and outperform the competition. We help them

transform and thrive in a changing world by co-creating breakthrough solutions

that combine strategic insights and execution excellence.

Visit http://www.infosys.com to see how Infosys (NYSE: INFY), with $7.4B in

annual revenues and 155,000+ employees, is Building Tomorrow's Enterprise(R)

today.

   Safe Harbor

   Certain statements in this release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,

restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to

manage our international operations, reduced demand for technology in our key

focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our

ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,

liability for damages on our service contracts, the success of the companies in

which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of

governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,

legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and

unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions

affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating

results are more fully described in our United States Securities and Exchange

Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year

ended March 31, 2013 and on Form 6-K for the quarter  ended June 30, 2013.

These filings are available at http://www.sec.gov. Infosys may, from time to

time, make additional written and oral forward-looking statements, including

statements contained in the company's filings with the Securities and Exchange

Commission and our reports to shareholders. The company does not undertake to

update any forward-looking statements that may be made from time to time by or

on behalf of the company unless it is required by law.

   For Further information please contact:

  

   Asia Pacific

   Abhijith Karthikeya D

   Infosys, India

   Phone: +91-80-41563373

   Abhijith_Damodar@infosys.com

   EMEA

   Paul de Lara

   Infosys, UK

   Phone: +44-2075162748

   Paul_deLara@infosys.com

   Americas

   Ken Montogomery

   Phone: +1-415-318-4399

   KMontgomery@GolinHarris.com

   Australia & New Zealand

   Cristin Balog

   Infosys, Australia

   Phone: + 61-3-9860-2277

   Cristin_Balog@infosys.com

   SOURCE: Infosys

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中