◎Axios SystemsがガートナーITSSM Magic Quadrantに含まれる

Axios Systems

◎Axios SystemsがガートナーITSSM Magic Quadrantに含まれる

AsiaNet 54261

共同JBN 1059 (2013.9.17)

【ハーンドン(米バージニア州)2013年9月17日PRN=共同JBN】ITサービス・マネジメント・ソリューション(http://www.axiossystems.com/en/solutions/index.html)のパイオニアであるAxios Systems(http://www.axiossystems.com)は17日、世界企業のアナリスト企業であるガートナー(Gartner, Inc.)が発表した「Magic Quadrant for IT Service Support Management (ITSSM) Tools」の中に同社が含まれたと発表した。(注)

ITSSM Magic Quadrantはガートナーの基準を満たす13のエンタープライズクラス・ベンダーに焦点を合わせている。この基準には、事件、問題、変化、リリース、知見、サービス・サポート分析、セルフサービス、サービス内容合意管理の機能性を求める企業顧客の要望を満たすベンダーの能力が含まれている。ベンダーの能力は、顧客の評判とガートナー顧客への調査を通じて立証される。(注)

Axios Systemsのタソス・シメオニデス最高経営責任者(CEO)は「Axios Systemsは、ガートナーの2013年ITSSM Magic Quadrantに含まれたことをうれしく思う。今回認められたことによって、当社の顧客の現在および将来の必要性に応えるスケーラブルで実用的なソリューションを提供する当社の能力が認められたと確信する」と語った。

SaaSおよび業務用に設計されたAxiosのassystは、最新のダッシュボード技術、ソーシャルITマネジメント、モビリティー、リポーティング、リソーシング、フォーキャスティングを市場にもたらし、顧客満足度とコスト軽減の形で利益を素早く実現するソリューションを提供する。assystはまた、ITAMマネジメントおよび標準化をサポートする統合機能を提供し、単一で迅速かつ展開可能なソリューションの中に備わるクラウド・ソーシング、ゲーミフィケーションなども機能によって、ITリソース・パフォーマンス・マネジメント(ITRPM)活動をリードしている。

▽Magic Quadrantについて

ガートナーは、ガートナー・リサーチの発行物に掲載された特定のベンダー、製品またはサービスを推奨するものではない。また、最高の評価を得たベンダーのみを選択するようテクノロジーの利用者に助言するものでもない。ガートナー・リサーチの発行物は、ガートナー・リサーチの見解を表したものであり、事実を表現したものではない。ガートナーは、明示または黙示を問わず、本リサーチの商品性や特定目的への適合性を含め、一切の保証を行うものではない。

ガートナーに関する詳細について、またはガートナーのクライアントがこのリポートにアクセスするには、ウェブサイトhttp://www.gartner.comを参照。

▽Axios Systemsについて

Axios SystemsはITSMソリューションの提供に専念している。Axiosは最先端技術のイノベーターとして認められており、引き続きITがビジネス志向のサービスを提供できるように変革していく。

エンタープライズITSMソフトウエアであるAxiosのassystは、人々、プロセス、技術をサポートするために顧客のニーズに基づいたアジャイル開発を通じて設計された。assystは、シンプルながらも強力なITSMソフトウエア(http://www.axiossystems.com/en/solutions/index.html)を提供するために開発され、使い勝手がよくメンテナンスが簡単である。

Axiosは米州、欧州、中東、アジア太平洋にオフィスを構えるグローバル企業である。Axios Systemsに関する詳細はウェブサイトhttp://www.axiossystems.comhttp://www.axiossystems.com/en/home.html)を参照。

▽問い合わせ先

Axios Systems

pr@axiossystems.com

(注)Gartner "Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools" by Jared Greene and Jeffrey M. Brooks, August 20, 2013.

ソース:Axios Systems

Axios Systems included in Gartner Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools (ITSSM), 2013

PR54261

HERNDON, Virginia, Sept. 17, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     Axios Systems (http://www.axiossystems.com), a pioneer in IT Service

Management solutions [http://www.axiossystems.com/en/solutions/index.html ],

announces it has been included in the "Magic Quadrant for IT Service Support

Management (ITSSM) Tools" report published by global industry analyst firm

Gartner, Inc.[i]

    The ITSSM Magic Quadrant focuses on 13 enterprise-class vendors that meet

Gartner's criteria. The criteria include the vendor's ability, demonstrated

through customer references and Gartner client inquiries, to address the needs

of enterprise customers seeking functionality for incident, problem, change,

release, knowledge, service support analytics, self-service and service-level

agreement management[i].

    "Axios Systems is delighted to be included in the 2013 Gartner ITSSM Magic

Quadrant. We believe this recognition validates our ability to deliver

scalable, pragmatic solutions that meet our customers' current and future

needs," said Tasos Symeonides, CEO of Axios Systems.

    Designed for SaaS and on-premise, Axios' assyst brings to market the latest

in real-time dashboard technology, Social IT management, mobility, reporting,

resourcing and forecasting - offering a solution that enables an immediate

return in the form of customer satisfaction and cost reduction. assyst also

provides integrated functionality to support ITAM governance & standardization,

and is leading the IT Resource Performance Management (ITRPM) movement with

features such as crowd-sourcing and gamification, within a single, rapidly

deployable, solution.

    About the Magic Quadrant

    Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its

research publications, and does not advise technology users to select only

those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist

of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed

as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied,

with respect to this research, including any warranties of merchantability or

fitness for a particular purpose.

    For more information on Gartner, or if you are a Gartner client and would

like to access the report, please visit: http://www.gartner.com.

    About Axios Systems

    Axios Systems is solely focused on providing ITSM solutions. As a

recognized innovator of leading edge technology, Axios continues to transform

IT into business centric service providers.

    Axios' enterprise ITSM software, assyst, is designed through customer

driven, agile development to support people, processes and technology. assyst

was born to deliver simple, yet powerful ITSM software

[http://www.axiossystems.com/en/solutions/index.html ] that's easy to use and

maintain.

    Axios is a global company with offices across the Americas, Europe, Middle

East and Asia Pacific. For more information about Axios Systems, please visit:

http://www.axiossystems.com [http://www.axiossystems.com/en/home.html ]

    CONTACT: Axios Systems

             pr@axiossystems.com

    i. Gartner "Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools" by

Jared Greene and Jeffrey M. Brooks, August 20, 2013.

    SOURCE: Axios Systems

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