◎リサーチツールで提携 SurveyMonkeyとQSR International

QSR International

◎リサーチツールで提携 SurveyMonkeyとQSR International

AsiaNet 54269

共同JBN1063(2013.9.17)

【メルボルン2013年9月17日AAPメディアネットインターナショナル=共同JBN】SurveyMonkeyとQSR Internationalは17日、両社が提携関係を結び、世界的に人気のそれぞれのリサーチツールであるSurveyMonkeyとNVivoの機能を共有すると発表した。ツールの利用者は自由回答方式の調査で回答を集め、系統立てて、理解し、報告する作業が楽になる。

消費動向の把握に努めるマーケターから社会動向の影響を調べる研究者に至るまで定性調査にかかわる人々は、両社の提携によって自由回答方式の調査データの分析と、価値ある調査結果のより迅速な取りまとめが、これまでより簡単にできる。

QSR Internationalのジョン・オーエン最高経営責任者(CEO)は「自由回答方式のSurveyMonkey調査にかかわる人は、取り込んだ使いやすい機能を利用し、データをNVivoに入れて徹底分析ができる。NVivoの強力なサーチ、クエリー、視覚化のツールを使って、具体的な回答から微妙な関係を見つけ、分かったことを説明し、意味を理解することになる」と述べた。

SurveyMonkeyのデーブ・ゴールドバーグCEOは「自由回答方式のSurveyMonkey調査の回答から得られる無定型で豊富なデータを容易に分析する機能は、わが社のユーザーには大きなメリットである。人気の高い強力な定性データ分析ツールであるNVivoによって、この機能が提供できることは喜ばしい」と語った。

オーウェンCEOはさらに「SurveyMonkeyとNVivoはともに、詳しくて事実に基づく結論を導く立派なツールだ。二つのソフトウエアを利用することで、利用者はより良い決定をより早くできるようになる」と付け加えた。

両者の提携の背後にある技術はSurveyMonkeyの新しいData API技術だ。QSR Internationalのような提携企業や開発業者は、一連のAPI技術が利用可能になる。

SurveyMonkeyとNVivoの新しい機能は、両ソフトウエアの最新バージョンに標準装備されている。この調査ツールがどのように一体機能するのかについて詳しく知りたい人はwww.surveymonkeyandnvivo.comを参照。

▽QSR Internationalについて

QSR Internationalは調査管理ソフトNVivoを開発している。NVivoは新しい発見やより良い決定を支援する。世界中で150万人以上がNVivoを利用し、非構造化データを組織立て分析している。www.qsrinternational.com。

▽SurveyMonkeyについて

SurveyMonkeyは世界最大の調査会社で、1日当たり200万件以上のオンライン調査回答を顧客のために集めている。SurveyMonkeyは人々のフィードバックのやり取りする方法を一変させ、アクセス可能で入手しやすくした。Fortune 500社の99%のほか、学術機関、中小企業、企業の人材開発部、近隣のサッカーリーグなどが顧客に含まれている。www.surveymonkey.com

▽問い合わせ先

Polly McDougall

Account Director, Sauce Communications

+61 2 6953 7382,

polly@saucecommunications.com.au

ソース:QSR International

SurveyMonkey and QSR International announce partnership

PR54269

MELBOURNE, Sept. 17, 2013 /Medianet International=KYODO JBN/ --

SurveyMonkey and QSR International have today announced a partnership to

combine two of the world’s favorite research tools, SurveyMonkey and NVivo,

making it easy for people to collect, organize, understand and report on

open-ended survey responses.

For people conducting qualitative research, whether they are marketers trying

to understand consumer trends or academics investigating the effects of social

phenomena, this partnership makes it easier to take control of unstructured

survey data and get to valuable research outcomes faster.

QSR International CEO John Owen said, "Those working with open-ended

SurveyMonkey survey responses can now use an easy to use import function to

bring data into NVivo for in-depth analysis; putting NVivo’s powerful search,

query and visualization tools to work to uncover subtle connections, justify

findings, and make sense of detailed answers."

SurveyMonkey CEO Dave Goldberg said, "The ability to easily conduct robust

analysis on the rich, unstructured data from open-ended SurveyMonkey survey

responses will be a huge benefit to our users. We’re very pleased to be able to

provide this functionality via NVivo, such a powerful and popular qualitative

data analysis tool."

"Both SurveyMonkey and NVivo are great tools to help people make informed,

evidence based conclusions and by working together our software makes it

possible for people to make better decisions faster," said Owen.

The technology behind the partnership is SurveyMonkey’s new Data APIs, a new

batch of API methods made available to developers and strategic partners like

QSR International.

The new functionality for SurveyMonkey and NVivo is available now as a standard

feature in the latest versions of both software tools.

People who are interested to learn more about how the research tools work

together should visit www.surveymonkeyandnvivo.com.

-ENDS-

About QSR International:

QSR International develops research management software, NVivo, that helps

people discover new insights and make better decisions. Over 1.5 million people

around the world access NVivo to organize and analyze unstructured data.

www.qsrinternational.com

About SurveyMonkey

SurveyMonkey is the world's largest survey company, helping customers collect

more than 2 million online survey responses every day. SurveyMonkey

revolutionizes the way people give and take feedback, making it accessible,

easy and affordable for everyone. Customers include 99 percent of the Fortune

500, academic institutions, small businesses, HR departments and neighborhood

soccer leagues everywhere. www.surveymonkey.com

For more information, please contact:

Polly McDougall, Account Director, Sauce Communications, +61 2 6953 7382,

polly@saucecommunications.com.au

SOURCE:QSR International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中