◎Stratasys、3Dプリンティングにおける顧客満足度に対する地域産業のベンチマークを設定

Stratasys Asia Pacific

AsiaNet 53946

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Stratasys、3Dプリンティングにおける顧客満足度に対する地域産業のベンチマークを設定

自社が、アジア太平洋および日本地域での年間顧客満足度調査の回答において、5段階中4以上のスコアを獲得

香港2013年8月14日/PRニュースワイヤー/ -- プロトタイピングおよび製造のための3Dプリンタおよび3Dプロダクション・システムの最大手メーカーであるStratasys Ltd(http://www.stratasys.com 、NASDAQ:SSYS)の子会社Stratasys Asia Pacific(香港)は、2012年世界Stratasys顧客満足度調査において非常に高いスコアを獲得し、今日の3Dプリンティングの世界で顧客満足度の明確な業界ベンチマークを確立したことを発表しました。

(ロゴ:http://www.prnasia.com/sa/2012/12/05/20121205155959811273-l.jpg

Stratasys顧客満足度調査は、同社のサービス卓越性へのコミットメントの一環として毎年実施されているものです。アジア全域のStratasysの顧客の67%以上がこの30分間の調査を完了しました。これも、同社への高レベルのサポートを反映したものです。

「これは、業界全体における顧客満足度の最高記録です。当社の顧客が、技術、サポート、およびサービスに関して、この地域における3Dプリンティングのリーダーとして当社を位置付けたことを示しており、たいへん光栄に思います」と、Stratasys Asia Pacific & Japanゼネラル・マネージャーJonathan Jaglomは述べています。「我々は、最先端の3Dプリンティング技術と世界クラスのサポートサービスを提供し、顧客が素早い投資回収を実現することに取り組んでいます」。

Stratasysに対する全体的な顧客満足度の平均スコアは、最高スコア5に対して4.1でした。回答者の80%は、同社が提供する各種サービスに対し、5点満点中4(全体の51%)、または、最高スコアの5点満点中満点の5(全体の28%)を付与しています。  

Stratasysのサービスレベルおよびサポートについて尋ねたところ、回答者の80%が「非常に満足」または「満足」と回答しています。また、Stratasysの顧客基盤の71%は、「その他の組織や仲間に対しStratasysを勧めたい」とコメントしています。

「Stratasysは、企業向け3Dプリンティングのための卓越した技術を提供してくれています」と、FAW-Volkswagen Automotive Company Ltd.の上級エンジニアHongtao Wu氏は述べています。「当社は長年にわたりStratasysの顧客であり、Stratasysの3Dプリンティング技術は従来の方法に比べてより優れ、より迅速に顧客の要件を満たすプロトタイプを作製・検証できるよう助けてくれています。3Dプリンティングを活用することにより設計サイクルが短縮し、イノベーションが向上し、市場投入までの時間がより早くなります。プリンタのメンテナンスにやきもきすることはなく、当社の担当しているStratasysパートナーの対応はいつも素晴らしいものです」。

Stratasysは、常に顧客のニーズに注意深く耳を傾け、顧客からのフィードバックに対応することで、サービスの卓越性と技術の進歩に向けて努力し続けます。

参考資料

http://www.prnasia.com/sa/2013/08/13/20130813201323484434.html

左図:他の組織や仲間にStratasys/Objetを勧めるかどうかを尋ねたところ、回答者の35%が、「とても勧めたい」と同等のスコア5と回答し、また36%以上が「勧めたい」と好意的な回答を行いました。(スコア5:最もそう思う)

右図:回答者の43%が、Stratasys/Objetのサービスレベルとサポートに非常に満足しており、Stratasysに対して最高のスコアである5を選択、次に高い4を選択した回答者はさらに37%にのぼりました。

Stratasys Ltd.について

Stratasys Ltd. (Nasdaq: SSYS) は、アメリカ(ミネソタ州ミネアポリス)とイスラエル(レホボト)にそれぞれ本拠を置く、3DプリンタメーカーであるStratasys Inc. とObjet Ltd.の2012年の合併によって生まれた企業です。 当社はプロトタイピングおよびプロダクション向け3Dプリンタシステムとその造形材料の製造・開発を行っています。合併前の両社の2011年の収益は、合計で2億7千7百万ドルに及びました。 特許を取得しているFDM(R)とインクジェット技術に基づくPolyJet(R)プロセスにより、3D CADデータまたはその他3Dコンテンツデータから直接プロトタイプや製品を作成することができます。 アイデアの具現化をサポートする導入しやすい価格のデスクトップ3Dプリンタをはじめ、さまざまなプロトタイピング向けシステム、およびDDM (Direct Digital Manufacturing - ダイレクト・デジタル・マニュファクチャリング)を可能にするプロダクションシステムを提供しています。 当社の120にもわたる3Dプリンティング材料の幅広い選択肢は、業界でもトップクラスを誇ります。 これら材料には100以上を超える独自のインクジェット技術で作成されるフォトポリマー材料と、10種類に及ぶ独自のFDMベースの熱可塑性材料が含まれています。 また、StratasysはSolidscape 3Dプリンタの製造と、RedEyeオンデマンドデジタル製造サービスの運用も行っています。 当社は1,000人以上の従業員を擁し、全世界で500を超える付加的製造特許を取得済みまたは申請中です。 また、当社のテクノロジとリーダーシップは、19もの賞を受賞しています。 お問い合わせ先: www.stratasys.comまたはhttp://blog.stratasys.com / http://jp.objet.com/ またはhttp://blog.objet.com

将来予測に関する記述についての注意事項

Stratasysの信条、意図、予想に関する記述は、当社製品の開発や性能に関する記述を含め、これに限らず将来予測に関する記述(米連邦証券法の意味の範囲)です。こうした記述には、既知または未知を問わず、実際の結果が予想とは大きく異なる原因となり得るリスクや不確実性が含まれています。2つの会社のビジネスの統合がうまく行われないリスクや不確実性、買収によって予期せぬコストや負債が発生するリスク、合併による相乗効果が完全に実現されないリスク、実現までの時間が長くかかりすぎるリスク、合併に対する経営の集中や合併から生じる紛争によって顧客、従業員、サプライヤーとの関係の維持が困難になるリスクなどを含む数多くの要因により、実際の結果が大きく異なる場合があります。Stratasysが、将来予想に関する記述で述べた結果を実現できる能力は、3Dプリンティングの市場に浸透できる能力、現在までの四半期で経験した成長率を達成できる能力、既存および新規の消耗材料を紹介、製造、マーケティングできる能力、こうした材料の市場における認知度、競合製品やその価格の影響、新しい製品や材料の開発のタイムリー性とそうした製品や材料の市場認知度、中心的なFDMテクノロジーのDDM機能を拡張しようとしているStratasysの最近の研究開発イニシアチブの成功、StratasysのRedEye On DemandTMおよびその他の有料出力サービスの成功などの多数の要因に依存しています。このリストは、実際の結果が異なることになる主な要因の一部を確認することだけを目的としています。こうした要因、ならびにその他の該当する要因については、このプレゼンテーション、2012年12月31日までの会計年度に関するForm 20-FでのStratasys年次報告書、ならびにStratasys, Inc.がSECに提出した、Stratasys Ltd.が将来SECに提出するその他の書類で検討されています。このプレゼンテーションに含まれている将来予想に関する記述は記述時点での内容であり、法律によって定められている場合を除いて、Stratasysは以後変化が生じてもこうした見解を更新したり、予期せぬ出来事の発生を反映させたりする義務を一切負わないものとします。こうした将来予想に関する記述は、記述の時点以降におけるStratasysの見解を表すものとしてされるべきではありません。

<報道関係者からのお問い合わせ先>

株式会社ストラタシス・ジャパン

担当: マーケティング・マネージャ 吉澤 文

E-mail: Aya.Yoshizawa@stratasys.com

電話: +81 3-5542-0042

出所:Stratasys Asia Pacific

Stratasys Sets Regional Industry Benchmark for Customer Satisfaction in 3D Printing

PR53946

HONG KONG, Aug. 14, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

Company scores more than 4 out of 5 in annual Customer Satisfaction Survey

responses in Asia-Pacific and Japan Region

Stratasys Asia Pacific, a subsidiary of Stratasys Ltd.

(http://www.stratasys.com )(NASDAQ: SSYS), a leading manufacturer of 3D

printers and production systems for prototyping and manufacturing, has

announced that it has received very high scores on the global Stratasys

Customer Satisfaction Survey for 2012, setting a clear industry benchmark for

customer satisfaction in today's 3D printing world.

(Logo: http://www.prnasia.com/sa/2012/12/05/20121205155959811273-l.jpg )

The Stratasys Customer Satisfaction Survey is being conducted annually as part

of the company's commitment to Service Excellence. Over 67% of the Stratasys

customers from across Asia completed the 30-minute independently conducted

survey, another reflection of the high level of support to the company.

"These are record highs for customer satisfaction industry-wide.  We are

honored that our customers have placed us among the leaders for 3D printing in

this region when it comes to customer satisfaction for technology, support and

service," said Jonathan Jaglom, General Manager, Asia Pacific & Japan of

Stratasys. "We are committed to offering leading edge technology and

world-class support services, assisting customers to realize quick return on

investment, thus ensuring high level of customer satisfaction."

The average score of the overall customer satisfaction with Stratasys is 4.1,

out of the highest possible score of 5. Eighty percent of the respondents gave

4 out of 5 (51% of the total) or a perfect 5 out of 5, the highest possible

score (28% of the total).  

When asked about Stratasys service levels and support, 80% of the respondents

voted either 'extremely satisfied' or 'satisfied.'  Seventy-one percent of

Stratasys' customer base has commented their likeliness recommend Stratasys to

your peers in other organizations.

"Stratasys has provided us with outstanding technology for enterprise 3D

printing," said Hongtao Wu, Senior Engineer of FAW-Volkswagen Automotive

Company Ltd. "We've been a customer of Stratasys for many years and Stratasys

3D Printing technology has helped us create and test prototypes which match

customer requirements better and more quickly than with traditional methods. 3D

Printing enables shorter design cycles, increase innovation, and faster

time-to-market. Maintenance of the printer has been fuss-free, and our local

Stratasys partner has always been responsive."

Stratasys will continue to strive for service excellence and technology

advancement through listening attentively to the needs of our customers and

acting upon their feedback.

Charts:

http://www.prnasia.com/sa/2013/08/13/20130813201323484434.html  

Left: Asked if they would recommend Stratasys/Objet to their peers in other

organizations, 35% of respondents replied with a score of 5, equivalent to

"very likely", and 36% more answering in the positive. (Score of 5 is the most

positive)

Right: Forty-three percent of respondents were extremely satisfied with service

levels and support, giving Stratasys the maximum score of 5, while an

additional 37% ranked it as 4, the next possible score.

About Stratasys Ltd.

Stratasys Ltd. (Nasdaq: SSYS) is the corporate entity formed in 2012 by the

merger of 3D printing companies Stratasys Inc. and Objet Ltd., based in

Minneapolis, Minn. and Rehovot, Israel. We manufacture 3D printers and

materials for prototyping and production. Our patented FDM(R) and PolyJet(R)

processes produce prototypes and manufactured goods directly from 3D CAD files

or other 3D content. Systems include affordable desktop 3D printers for idea

development, a range of systems for prototyping, and large production systems

for direct digital manufacturing. Since June 2012, our range of over 130 3D

printing materials is the widest in the industry and includes in excess of 120

proprietary inkjet-based photopolymer materials and 10 proprietary FDM-based

thermoplastic materials. We also manufacture Solidscape 3D Printers and operate

the RedEye On Demand digital-manufacturing service. Stratasys has more than

1100 employees, holds more than 500 granted or pending additive manufacturing

patents globally, and has received more than 20 awards for its technology and

leadership. Online at: www.stratasys.com or http://blog.stratasys.com .

Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Statements

Statements regarding Stratasys' beliefs, intentions and expectations, including

without limitation statements regarding the development and performance of our

products, are forward-looking statements (within the meaning of the United

States federal securities laws). The statements involve risks and

uncertainties, both known and unknown, that may cause actual results to differ

materially from those projected.  Actual results may differ materially due to a

number of factors, including the risk and uncertainty that the businesses of

the two companies may not be integrated successfully; the risk that the merger

may involve unexpected costs or unexpected liabilities; the risk that synergies

from the merger may not be fully realized or may take longer to realize than

expected; the risk that management's focus on and disruptions arising from the

merger make it more difficult to maintain relationships with customers,

employees, or suppliers.  Stratasys' ability to achieve the results presented

in any forward-looking statement will depend on numerous factors, including its

ability to penetrate the 3D printing market; its ability to achieve the growth

rates experienced in preceding quarters; its ability to introduce, produce and

market both existing and new consumable materials, and the market acceptance of

these materials; the impact of competitive products and pricing; its timely

development of new products and materials and market acceptance of those

products and materials; the success of Stratasys' recent R&D initiative to

expand the DDM capabilities of its core FDM technology; and the success of

Stratasys' RedEye On Demand(TM) and other paid parts services. This list is

intended to identify only certain of the principal factors that could cause

actual results to differ.  These and other applicable factors are discussed in

this presentation and in Stratasys' Annual Report on Form 20-F for the year

ended December 31, 2012, as well as other filings that Stratasys, Inc. has made

with the SEC and that Stratasys Ltd. has made and will make with the SEC in the

future.  Any forward-looking statements included in this presentation are as of

the date they are given, and Stratasys is not obligated to update them if its

views later change, or to reflect the occurrence of unanticipated events,

except as may be required by law.  These forward-looking statements should not

be relied upon as representing Stratasys' views as of any date subsequent to

the date they are given.

Contact for Media Enquiries

Aya Yoshizawa

Aya.Yoshizawa@stratasys.com

+81 3-5542-0042

SOURCE  Stratasys Asia Pacific

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