◎新型車50台以上デビュー LAオートショー

LAオートショー

◎新型車50台以上デビュー LAオートショー

AsiaNet 53842

共同JBN 0894 (2013.8.2)

【ロサンゼルス2013年8月2日PRN=共同JBN】

*BMW、シボレー、フォード、ホンダ、メルセデス・ベンツ、MINI、ポルシェ、スバル、フォルクスワーゲンから世界初公開の新車がデビューすることが確認された

*ロサンゼルス・オートショーのプレスデーに連動してConnected Car Expo(コネクテッドカー・エキスポ、CCE)が開かれる

*自動車、技術関係インフルエンサーが参加

*ロサンゼルス・オートショーはこのシーズンで最初の大規模なショーとして2014年の傾向を決める

*新しいリーダーシップチームがショーを大幅にグレードアップ

毎年のシーズン最初を飾る北米の主要なオートショーとして知られるロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show、登録商標)は新しいリーダーシップチームの下で2日、50台を超える新車が11月20-21日のプレスデーで世界の観客の前に初めてデビューすると発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO

ことしデビューする車のラインアップは、競争の激しい現在の自動車市場における最先端のトレンドとイノベーションで構成されることになる。BMWはまだ車名がない世界初公開車1台を含め7、8台がデビューすることを確約している。MINIもまた、長く期待された全く新しいMINIの車を世界に投入して大々的に展示する予定。

シボレー、ホンダ、メルセデス・ベンツ、スバル、フォルクスワーゲンは最高幹部クラスが参加して世界初デビューを行うことを確認しており、ポルシェは、大いに期待されている多目的車(SUV)クロスオーバーMacanをこのショーで紹介すると公式に発表している。米国最大の高級車、高性能車、技術満載の車、環境に優しい自動車の最大市場としてランク付けされているロサンゼルスを象徴して、2013年のLAオートショーはこれらすべてのセグメントのモデルが勢ぞろいする。

カリフォルニア州南部は、新興の技術スタートアップ地域(新しく「シリコンビーチ・エリア」と名付けられている)としてますます存在感を示しており、LAオートショーでコネクテッドカー・エキスポ(CCE)が開催されるのは当然のこととして受け止められている。CCEはモビリティーの将来を方向付けることに焦点を合わせ、テクノロジー企業と自動車メーカー、メディア、アナリスト、その他潜在的な顧客と結び付けることを目指した3日間の展示会である。CCEは11月19日に開幕し、20、21の両日のプレスデーに並行して開催される。

LAオートショーはCCEと連携して、米運輸省道路交通安全局(NHTS)のデビッド・ストリクランド、Googleのロン・メッドフォード、マサチューセッツ工科大学(MIT)のブルース・メーラー、米自動車工業会の最高経営責任者ミッチ・ベインウォルの各氏に加え、OnStar、クアルコム、スプリントなどの企業幹部を含む自動車およびテクノロジー業界のインフルエンサーを迎える。

LAオートショーのリサ・カッツ社長は「当社のリーダーシップチームは、2013年LAオートショーのための成長と進化の新時代を先導する。われわれは従来の構成部分の一部を拡充しただけでなく、コネクテッドカー・エキスポも発足させる。これによって、自動車とテクノロジー両分野で最も重要なプレーヤーが一堂に会する」と語った。

LAオートショーは、自動車の紹介やメーカー幹部の登場に加えて、アフターマーケット・ホールにいくつか大きな変更を加え、ライブミュージックとインタラクティブ・ステーションを備えたハイエネルギーでライフスタイルにあふれる環境を参加者に提供する。

2013年LAオートショーはまた、これまでの伝統を覆して招待客限定のMotor Press Guild Motoring Invitationalでプレスデーを開幕する。これは世界中のエキゾチックカー、クラシックカーをそろえた2時間のショー。約100人の自動車業界アイコン、インフルエンサー、コレクター、セレブがカリフォルニア自動車文化の究極的なショーとして自分の好きな自動車に乗って集まる。

LAオートショーの新任ゼネラルマネジャー、テリー・トーニー氏は「北米における今シーズン最初の主要なオートショーとして、ロサンゼルスは2014年のトーンを決めることになるし、自動車メーカーは新車購入者をエキサイトさせるために最大限努力するだろう。環境に最も優しい電気自動車から高馬力のパフォーマンス・モデルに至るまで、ほぼすべてのカテゴリーで現在われわれが目にしている技術進歩は、これまですべての自動車時代をしのいでいる」と述べている。

LAオートショー・プレスデーへの登録は以下のサイトから。

http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP

Connected Car Expoへの登録は以下のサイトから。

http://connectedcarexpo.com/newsroom

一般登録は以下のサイトから。CCEはこの時点で一般に公開される。

http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP

▽LAオートショーとコネクテッドカー・エキスポについて

1907年に創立されたLAオートショー(LA Auto Show、登録商標)は、毎年シーズン最初に開催される北米での主要な自動車ショーである。2013年LAオートショーのプレスデーは11月20、21の両日。一般公開は11月22日から12月1日まで。コネクテッドカー・エキスポ(CCE)は、コネクテッドカー業界の開発増進と関係構築促進の一環として自動車、技術関係専門家を結び付ける最初のエキスポになり、参加者にはコネクテッドカーの将来を築く主要プレーヤーとトップメディアに接触する機会が提供される。初めてのCCEは11月19日に開幕し、2013年LAオートショー・プレスデーに連動して開催される。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationが後援し、ANSA Productionsが運営する。LAオートショーの最新ニュース、情報をフォローするには以下から。

Twitter :twitter.com/LAAutoShow

Facebook:facebook.com/LosAngelesAutoShow

アラートの受信登録:www.LAAutoShow.com

CCEの詳細はhttp://connectedcarexpo.comを参照。

ソース:Los Angeles Auto Show

▽問い合わせ先

Sanaz Marbley/Alexis Linn

JMPR Public Relations, Inc.,

+1-(818)-992-4353

smarbley@jmprpublicrelations.com

alinn@jmprpublicrelations.com

More Than 50 Global and North American Debuts Expected for 2013 Los Angeles Auto Show

PR53842

LOS ANGELES, Aug. 2, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

- World debuts from BMW, Chevrolet, Ford, Honda, Mercedes-Benz, MINI, Porsche,

Subaru and Volkswagen confirmed

- Connected Car Expo to occur in conjunction with Los Angeles Auto Show Press

Days

- Key automotive and technology influencers and executives slated to attend

- As the first major North American show of the season, Los Angeles sets the

tone for 2014

- New leadership team makes significant upgrades to the Show

   With a new leadership team in place, the Los Angeles Auto Show (LA Auto

Show(R)), known as the first major North American auto show of the season each

year, announced today that it expects more than 50 vehicle debuts to be

unveiled in front of a global audience during its Press Days, November 20-21,

2013.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)

   The debut line-up this year promises a mix of cutting-edge trends and

innovations in today's competitive automotive market. BMW has confirmed seven

to eight debuts, including a yet-to-be-named global premiere. MINI will also

present a strong showing with the long-awaited global introduction of its

brand-new MINI automobile.

   Chevrolet, Honda, Mercedes-Benz, Subaru and Volkswagen have confirmed

worldwide debuts with top-level executives on hand, while Porsche has

officially announced that it will introduce the Macan, the manufacturer's

highly anticipated SUV crossover. Underscoring L.A.'s rank as the nation's

largest market for luxury, performance, tech-laden and eco-friendly vehicles,

the LA Auto Show will feature an impressive lineup of models from all of these

segments in 2013.

   Recognizing Southern California's increasing prominence as an emerging tech

startup region (namely, the newly-coined "Silicon Beach" area), it comes as no

surprise that the LA Auto Show is introducing the Connected Car Expo (CCE).

Focused on shaping the future of mobility, CCE is a three-day expo designed to

connect technology companies with automakers, media, analysts, and other

potential customers. Slated to kick off on Nov. 19, CCE will continue in

conjunction with LA Auto Show Press Days on Nov. 20 and 21.

   In coordination with CCE, the Show will host key automotive and technology

industry influencers, including NHTSA's David Strickland, Google's Ron Medford,

MIT's Bruce Mehler and the Auto Alliance of Automobile Manufacturers' CEO Mitch

Bainwol, alongside senior executives from companies such as OnStar, Qualcomm

and Sprint.

   "Our leadership team is guiding a new era of growth and evolution for the LA

Auto Show in 2013," said LA Auto Show President, Lisa Kaz. "Not only are we

improving some of our long-standing elements, but also launching the Connected

Car Expo, which brings together some of the biggest players in both the

automotive and technology fields."

   In addition to the vehicle introductions and executive presence, the Show

will present some major changes to its aftermarket hall, which will now offer

attendees a high-energy, lifestyle-rich atmosphere, complete with live music

and interactive stations.

   The 2013 Show will also break tradition by kicking off Press Days with its

inaugural invite-only Motor Press Guild Motoring Invitational, an exclusive

two-hour showcase featuring exotics and classics from around the world. Nearly

100 automotive icons, influencers, collectors and celebrities will gather with

their favorite rides for the ultimate showcase of California car culture.

   "As the first major North American show of the season, Los Angeles sets the

tone for 2014, and we expect that automakers will pull out all the stops to

excite new-car buyers. In virtually every category, from the greenest electric

vehicle to high-horsepower performance models, the technological advancements

we are seeing today eclipse all previous automotive eras," said Terri Toennies,

the LA Auto Show's new General Manager.

   Register for LA Auto Show Press Days here

(http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP )

and Connected Car Expo credentials here (http://connectedcarexpo.com/newsroom).

General registration

(http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP

)for CCE is also open at this time.

   About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

   Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American

auto show of the season each year.  Press Days for the 2013 LA Auto Show(R)

will be held on Nov. 20 and 21. The show will be open to the public Nov. 22 -

Dec. 1. The Connected Car Expo (CCE) will be the first expo to unite automotive

and technology professionals in an effort to increase development and foster

relationship-building in the connected car industry, providing attendees with

access to the key players and top media constructing the future of the

connected car. CCE will debut on Nov. 19, and continue in conjunction with the

2013 LA Auto Show Press Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.

New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at facebook.com/LosAngelesAutoShow and

sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please

visit http://connectedcarexpo.com/

SOURCE: Los Angeles Auto Show

CONTACT: Sanaz Marbley/Alexis Linn, JMPR Public Relations, Inc.,

+1-(818)-992-4353, smarbley@jmprpublicrelations.com,

alinn@jmprpublicrelations.com  

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