◎ソーシャルメディアにつながる世界初のヘッドフォンを発売へ Muzik

Muzik

◎ソーシャルメディアにつながる世界初のヘッドフォンを発売へ Muzik

AsiaNet 53826

共同JBN 0889 (2013.7.30)

【マイアミビーチ(米フロリダ州)2013年7月30日PRN=共同JBN】ヘッドフォンは30日、音楽体験のあり方の変革を目指す革新的企業Muzik(http://www.muzikofficial.com)が発表した製品によって「スマート」に生まれ変わる。破壊的イノベーターであるジェイソン・ハーディー氏が創設したMuzikは、消費者家電製品、コンテンツ、ソーシャルメディア・プラットフォームがシームレスにつながることを体現するSocial Smartware(商標)と呼ぶ新しい分野を切り開き、簡単な方法で音楽を素早く発見、共有できるようにする。Muzikは、モバイルMuzikエコシステムとシンクロナイズできるスマートなオーディオ製品一式を発売し、ヘッドフォン分野でイノベーションの新しい波を起こす。

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Muzikの画期的な製品ラインアップには同社の主力製品も含まれる。そのスマートでオンイヤー型ワイアレス・ヘッドフォンは、画期的な静電容量方式タッチ・コントロールを備え、シンプルで洗練され、しゃれたデザインの中にハイファイ・オーディオを組み込んでいる。ユーザーがFacebookやTwitterで聴いている音楽をそのまま共有したり、世界中のどこでも楽曲を素早く送ったりできる世界初のヘッドフォンである。

Muzik創設者のジェイソン・ハーディー社長兼最高経営責任者(CEO)は「音楽業界は難題を抱えてはいるが、技術的な進歩によってチャンスに富んだ世界が出現した。Muzikはこのチャンスをとらえ、全く新しいカテゴリーを生み出した。ヘッドフォンは音楽を聴き、電話で話すだけにとどまらない。当社のヘッドフォンを使えば、音楽をソーシャルに発見、共有、傾聴、体験する方法が向上する。音楽を探訪するだけでなく、私はデベロッパー・コミュニティーと協力して、このスマートなヘッドフォンを利用した素晴らしいアプリケーションを開発することを考えている」と語った。

ハーディー社長はまた「私が直近のヘッドフォン・プロジェクトを終了した後、ヘッドフォン分野が進歩や新しいアイデアで遅れていることに気付いた。そのため消費者に本物のコネクティビティーと優れたコントロールをもたらすヘッドフォンの設計を始めた。Muzikを創設する際、私のビジョンを理解し、業界のビジネスを明確に見通し、深く理解できる人物が必要であると確信した。ジョン・コーリー氏がそれに最適なファーストチョイスの人物だった。彼は、起業家環境で大金が絡むオペレーションを運営した目覚しい実績と、音楽業界での十年近い経験を兼ね備えている」と語った。

Muzikの最高戦略責任者で副社長であるジョン・コーリー氏は、ビヨンセとデスティニーズ・チャイルドのマネジメント会社として最も知られているMusic World Entertainmentで最高執行責任者(COO)を成功裏に務めた後、Muzikに加わった。

コーリーCOOは「われわれは、オーディオ界に参入した、ただのヘッドフォン会社ではない。われわれはスマート・ヘッドフォンやアクセサリーを製造するウエアラブル技術企業である。ハーディー社長のビジョンは天才的であり、ウエアラブル技術とコネクテッド機器という今最も好調な分野で、Apple、Google、マイクロソフト、ナイキ、サムスンなど世界の最も革新的な企業集団に加わることに専念してきた」と語った。

コーリーCOOはさらに「われわれはミッションを極めて明確にしている。われわれは製品開発と特許ポートフォリオ構築に専念し、優れたユーザー体験をもたらす最先端製品を作り続ける」と語った。

ハーディー氏とコーリー氏が一緒になってMuzikを昨年創設、堅ろうなハードウエアおよびソフトウエア製品ラインアップを開発し、業界リーダーを含む最強チームを採用するとともに、強化されインタラクティブな音楽リスニング体験を消費者に提供することを望む投資家と先見の明(めい)がある戦略パートナーを結び付けた。

Muzikヘッドフォンと他の関連製品は2013年第4四半期に発売される。Muzik製品のプレセールは近く発表される。詳細はウェブサイトhttp://www.muzikofficial.comか、ソーシャルメディア@MuzikOfficialで参照。

▽MUZIKについて

ジェイソン・ハーディー氏によって創設されたMuzikは、Social Smartwareと呼ぶ新分野を切り開くテクノロジー企業である。Muzikのミッションは、ソーシャルメディアを通じて人々を結び付ける、最先端の技術と堅ろうなソフトウエアプラットフォームを兼ね備えたスマートフォン向けに設計された世界で最もスマートなヘッドフォンを開発することである。Muzikの詳細についてはウェブサイトhttp://www.muzikofficial.comか、ソーシャルメディア@MuzikOfficialで参照。

ソース:Muzik

▽問い合わせ先

Megan Pollock, DKC Public Relations, Marketing & Government Affairs,

+1-202-552-5442,

Megan_Pollock@dkcnews.com;

Natalie Gerke, DKC Public Relations, Marketing & Government Affairs,

+1-212-981-5124,

Natalie_Gerke@dkcnews.com

The World's First Socially Connected Smart Headphones to Hit the Market in 2013

PR53826

MIAMI BEACH, Fla., July 30, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

           Muzik Set to Enhance the Way Consumers Connect, Discover

                                and Share Music

    Today is the day the headphone becomes "smart" with the launch of Muzik

(http://www.muzikofficial.com), an innovative company inspired to transform the

way music is experienced. Muzik, founded by disruptive innovator, Jason Hardi,

is pioneering a new space called Social Smartware(TM), coined to describe the

seamless connection of consumer electronic devices, content and social media

platforms to make music instantly discoverable and shareable in an effortless

way. Muzik is launching a full line of smart audio products synced to their

mobile Muzik ecosystem that will activate a new wave of innovation in the

headphone space.

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    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130729/NY54513-b )

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    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130729/NY54513-d )

    Muzik's game-changing lineup includes their marquee product: the smart,

on-ear wireless headphone that combines high-fidelity audio in a simple,

elegant sleek design with groundbreaking capacitive touch controls. They are

the first headphones in the world that allow users to natively share what they

are listening to on Facebook and Twitter or instantly send a song anywhere in

the world.

    "While the music industry has seen its challenges, technological advances

have also created a world of opportunity, which Muzik is seizing to create an

entirely new category," said Jason Hardi, founder, president and CEO, Muzik.

"Headphones will never again just be for listening to music or talking on the

phone - our headphones will improve the way we socially discover, share, listen

and experience music. In addition to music exploration, I look forward to

working with the developer community to create amazing applications leveraging

smart headphones."

    "After my last headphone project, I saw a lag in advancement and innovation

within the headphone space, so I began to design a headphone that would bring

forth real connectivity and feature controls to the consumer. As I was bringing

Muzik to life, I knew I needed someone who understood my vision, had a sharp

business acumen and keen understanding of the industry," added Hardi. "John

Cawley was a natural first choice given his distinguished track record of

running multi-million dollar operations in entrepreneurial environments and a

decade of experience in the music industry."

    John Cawley, Muzik's Chief Strategy Officer and Vice Chairman, comes to

Muzik after a successful stint as the COO for Music World Entertainment, best

known as the management company for Beyonce and Destiny's Child.

    "We are not another headphone company in the audio space," said Cawley. "We

are a wearable technology company making smart headphones and accessories.

Jason's vision is genius and we were singularly focused on joining the ranks of

the world's most innovative companies -- Apple, Google, Microsoft, Nike and

Samsung -- in one of today's hottest sectors, wearable technology and connected

devices."

    "We are very clear in our mission," continued Cawley. "We will focus on

product development and patent portfolio building as we continue to build

state-of-the-art products with a compelling user experience."

    Together, Hardi and Cawley have built Muzik over the last year, created a

robust hardware and software product lineup and recruited a powerhouse team

that includes industry leaders, connected investors and forward thinking

strategic partners who are driven to provide consumers an enhanced, interactive

music listening experience.

    Muzik headphones and other related products will be publicly available in

the fourth quarter of 2013. Presales for Muzik products will be announced

shortly. Visit us at http://www.muzikofficial.com and through social media

@MuzikOfficial

    ABOUT MUZIK

    Muzik, founded by Jason Hardi, is a technology company pioneering a new

space called Social Smartware(TM). Muzik's mission is to create the world's

smartest headphone, designed for Smart phones, which combines state of the art

technology, with a robust software platform, which connects people through

social media. Find Muzik online at http://www.muzikofficial.com and through

social media @MuzikOfficial.

    SOURCE: Muzik

    CONTACT: Megan Pollock, DKC Public Relations, Marketing & Government

Affairs,

    +1-202-552-5442,

    Megan_Pollock@dkcnews.com;

    Natalie Gerke, DKC Public Relations, Marketing & Government Affairs,

    +1-212-981-5124,

    Natalie_Gerke@dkcnews.com

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