◎App Annie、日本と韓国のゲームアプリ市場に関するスペシャルレポートの公開と、ソウルオフィス開設発表

App Annie

AsiaNet 53801

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

App Annie、日本と韓国のゲームアプリ市場に関するスペシャルレポートの公開と、韓国ソウルでのオフィス開設を発表

急速に成長するAPAC地域へのさらなるサービス拡大の一環として、App Annieは日本と韓国のゲームアプリ市場に関するスペシャルレポートを発表し、新たに韓国のソウルにオフィスを開設します

サンフランシスコ/北京2013年7月25日 - App Annie (http://www.appannie.com )は日本と韓国、それぞれのゲームアプリ市場に関するスペシャルレポートを本日発表します。App Annieの定評あるマーケットデータ製品App Annie Intelligence (https://www.appannie.com/intelligence ) をもとに作成されたこの2つのレポートはApp Annie Blog (http://blog.appannie.com ) で公開しています。また、成長しつづけるAPAC地域へのサービスをサポートするために、App Annieは韓国のソウルにオフィスを新規開設することを発表します。

App AnnieのCEOであるBertrand Schmittは以下のように話しています。「Google Playの2013年第一四半期の売上において、日本と韓国はすでに圧倒的な売上げを占めています。これは IDCとApp Annieの共同レポート『ポータブルゲーム/モバイルゲームの未来』の中でも触れています。この二カ国のさらなる分析が必要なことは明らかなので、弊社はこの日本と韓国に関するスペシャルレポートを発表します。両国内のアプリストアはそれぞれの国内のパブリッシャーが高い市場シェアを占めており、国内および国外での成長を狙う日本と韓国の企業にとっては巨大なマーケットです。これらの企業は情報を必要としているので、われわれが東京オフィスについでソウルオフィスを開設し、その地域のサービスを強化するのは意味のあることです。」

このレポートはすぐにご覧いただけます。ここでは、それぞれのレポートが取り上げている興味深い情報をいくつか紹介します。

・日本は国内パブリッシャーの独壇場です。世界でもっともチャンスのあるゲーム市場のひとつと長く目されてきた日本のマーケットで成功している国外のパブリッシャーは限られています。この日本レポートの中で取り上げられている24のゲームのうち、国外パブリッシャーによるゲームはわずか3つだけでした。

・アメリカのパブリッシャーは日本でひとつもトップ10に入っていません。iOSダウンロードでは、Social Quantum (ロシア)、Gameloft (フランス)、Koramgame (中国) の3社だけがトップ10に入った国外のパブリッシャーです。

・韓国も同様に国内パブリッシャーが支配的です。このレポートで取り上げられている27のゲームのうち、韓国以外のパブリッシャーによる製品はわずか7つにとどまっています。

・韓国のゲーム市場は動きが速いです。2013年5月のiOSアプリストアとGoogle Playでのダウンロード数上位タイトル14本のうち、ひとつを除くすべてが4月と5月に発売されたものでした。

App Annie ソウル

App Annieは韓国マーケットでの巨大な需要に応えるために、韓国での最初のオフィスをソウルに開設しました。ソウルオフィスとのビジネスに興味のある方はkorea@appannie.comからカントリーマネージャーであるDavid Sonにご連絡ください。

「APAC(アジア太平洋)地域にとってはほんとうにエキサイティングな時期です。ソウルにオフィスを開くことは韓国のマーケットがすでにわれわれのビジネスに大きなインパクトがあるということです。この重要なマーケットに多くの期待を寄せています。」と、App AnnieのAPACバイスプレジデントであるJunde Yuはコメントしています。

App Annie会社概要

App Annieはアプリやデジタル製品市場に関するビジネス情報をあらたな角度から提供しています。App Annieのデータと製品は業界標準で、上位100位のiOSパブリッシャーの90%以上に使用されています。275,000を超すアプリが日々、ダウンロード数、収益、ランキング、レビューをトラッキングするのにApp Annie Analyticsを使用しています。アプリストアにおける当社は今までのどのアプリストアのマーケットデータ会社よりも多いダウンロード数と収益をトラッキングしており、その規模は200億以上のダウンロード数と53億ドル以上の売上にのぼります。App Annieは株式非上場のグローバル企業で、北京、サンフランシスコ、東京、ロンドン、香港、ソウルのオフィスに100人以上の社員がいます。詳細につきましては、http://www.appannie.com/をご覧ください。当社のブログ (http://www.appannie.com/blog ) やツイッター(@AppAnnie) (https://twitter.com/appannie ) もございます。

本プレスリリースに関するお問い合わせ先:

App Annie 日本オフィス広報担当

jp.contact@appannie.com

Why Japan And South Korea Dominate Google Play And Why App Annie Has Just Opened Up In Seoul

PR53801

SAN FRANCISCO and BEIJING, July 25, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     -- In Expanding Commitment to the Hyper-Growth APAC Region, App Annie

   Releases Special Index Reports For Japan and Korea and Opens New Office in

                                  Seoul, Korea

App Annie (http://www.appannie.com ) today announced two special indexes

covering Japan and South Korea. Leveraging data from App Annie's premium market

data product, App Annie Intelligence (https://www.appannie.com/intelligence ),

the two App Annie Indexes will be available on the App Annie Blog

(http://blog.appannie.com ).  In related news, in order to support expansion

into the ever-growing APAC market, App Annie is also announcing the opening of

its latest office in Seoul, Korea.

"Japan and South Korea have already dominated Google Play in terms of revenues

for Q1 2013, which we reported in our joint IDC - App Annie report entitled,

'The Future of Portable and Mobile Gaming,'" said Bertrand Schmitt, CEO, App

Annie. "It was clear that further analysis was needed, so we're releasing these

special indexes for Japan and South Korea. Both regional stores are dominated

by domestic publishers, and there's a huge market for companies in that region

who want to expand regionally and globally. These companies need data, so it

makes sense for us to open a Seoul office in addition to our Tokyo office in

order to help us serve that local market."

The indexes are available immediately.  A few interesting takeaways from each

report include:

    -- Japan is dominated by locals: Few foreign publishers have succeeded in

       breaking into what has long been regarded as one of the most lucrative

       games markets in the world. Of the 24 unique games covered in this Japan

       report, only 3 of them are published by foreign companies.

    -- US publishers haven't cracked the top 10 in Japan: Social Quantum

       (Russia), Gameloft (France), and Koramgame (China) were the only foreign

       publishers to break into the top 10 by iOS downloads.

    -- South Korea too is dominated by locals: Of the 27 unique games covered

       in this report, only 7 of them were published by companies based outside

       of South Korea.  

    -- Games in South Korea move fast: Of the fourteen unique games featured in

       the top-downloaded game charts for the iOS App Store and Google Play in

       May, all but one were released between April and May.  

App Annie Seoul

In a related move, App Annie has responded to the huge demand in the South

Korean market by opening its first Korean office, based in Seoul.  Those

interested in working with our new office can contact country manager David Son

at korea@appannie.com.  "It's been a truly exciting time for the APAC region,

and the opening of our office in Seoul shows that Korea has already been

impacting our bottom line. We expect to see great things from this important

market," said Junde Yu, VP APAC, App Annie.

About App Annie

App Annie is reinventing business intelligence products for the apps and

digital goods economy. App Annie data and products are the industry standard,

used by over 90 percent of the Top 100 grossing iOS publishers. More than

275,000 apps rely daily on App Annie Analytics to track their downloads,

revenues, rankings and reviews. The company is tracking the most downloads and

revenues of any app store market data company to date, with over 20 billion

downloads, more than US$5.3 billion in app store revenues. App Annie is a

privately held global company of more than 100 employees with offices in

Beijing, San Francisco, Tokyo, London, Hong Kong and Seoul.  For more

information, please visit http://www.appannie.com/, check out our blog

(http://www.appannie.com/blog ), and follow @AppAnnie

(https://twitter.com/appannie ) on Twitter.

SOURCE  App Annie

CONTACT:  Mina Manchester, Bateman Group, +1-415-503-1818,

appannie@bateman-group.com mailto:appannie@bateman-group.com

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