◎ポーラ・ジニャック氏がThe Exchange Labの世界マーケティング責任者に就任
◎ポーラ・ジニャック氏がThe Exchange Labの世界マーケティング責任者に就任
AsiaNet 53764
共同JBN 0856 (2013.7.23)
【トロント(カナダ)2013年7月22日PRN=共同JBN】The Exchange Labは22日、カナダのデジタルマーケティング業界で17年の経験を持ち、2012年にはカナダのマーケティング殿堂入りを果たしたポーラ・ジニャック(Paula Gignac)氏が同社のグローバル最高マーケティング責任者(CMO)として活動することになった、と発表した。
ジニャック氏はカナダの業界を引っ張る代表的な専門家やデジタル・セールスおよびマーケティングの実践的先駆者としてだけでなく、起業家であり、高い成績を上げるチームを作り上げ、デジタルビジネスのブレークスルーができるメンターとしても広く知られているが、今回、彼女が参加したThe Exchange Labの上級経営陣も昨年は300%の売り上げ増を果たして会社に利益をもたらした奥行きの深いダイナミックなチームである。
ジニャック氏は最近の8年はIAB Canadaの社長としてまた7年はRogers Women's Group Of Websitesの副社長として働いており、エアーマイルズ、グラクソ・スミスクライン、フォード、パルマラット、プロクター・アンド・ギャンブル、ハーシーなど多様なクライアントのデジタルマーケティングを企画し、受賞している。同氏はデジタル関係の教育の面でも世界的な指導者で、最近ではカナダや中東のクウェート、カタールで活動している。
ジニャック氏は今後、The Exchange Labのグローバル最高経営責任者(CEO)、ジェームズ・エイトケン氏にリポートすることになる。エイトケン氏は過去15年間、デジタル広告の先駆者として活動してきており、Avenue-A(今日でも使用されている1x1ピクセルおよびアトリビューション・モデルの発明者)を立ち上げて株式公開し、MediaBrokers Ad NetworkとAtlas DMTにも関わっている。後の2社はマイクロソフトによって買収されたが、Atlasはその後、フェイスブックによって買収された。
エイトケン氏は「ジニャック氏の長所や個性はThe Exchange Labの仕事の仕方や理念と非常によく重なっており、本当に良い取り合わせだと考えている。例えば、ジニャック氏はデジタル業界では偏見のない思考リーダーシップや顧客に良いことを見つけ、それを知らせることに絶え間なく努力を重ねていることで知られているが、それはThe Exchange Lab が応用広告科学を使ったメディア・アグノスティクや結果を出すアプローチで広告主をエンパワーしていることに完全に重なっている。同氏はまた革新的な問題解決ソリューションを自分が手がけたビジネスのすべてに導入したことで高く評価されているが、それは顧客がThe Exchange Labの先端的な技術だけでなくチーム全体の深いマーケティング知識の恩恵を直接的かつ迅速に得られるように、当社が地域マーケットからだけでなく、世界マーケットから手に入れたデータに基づくキャンペーンを解釈し、迅速に極大化して実行することを当社のチームが行っていることと共鳴するものだ」と述べた。
ジニャック氏の新たな役割は直ちに発効し、同社の世界マーケティング目標や戦略を規定することになるが、世界および地域のゼネラルマネジャーやマーケティング・チームと協力してそれらを現地に落とし込み、実行することも含まれている。同氏はまた、The Exchange Labが新規事業や新規市場に参入する時には世界的なエバンジェリストとしての役割を果たすことになる。
The Exchange Labは2007年の創立で、英国、カナダ、米国、トルコ・イスタンブールにオフィスを持ち、世界29市場で250社以上のクライアントを持っている。同社は独自の多重プラットホーム、多重マーケット・アクセスによるアプローチと同社のデータと経験をベースにした広告キャンペーン分析および極大化とを結び合わせ、広告代理店および広告主に対して「プログラマティック・バイイング」の分野でどの会社よりコスト効率が良く、効率的な方法で成功するよう手助けをしている。
写真とキャプション:The Exchange Labグローバル最高マーケティング責任者ポーラ・ジニャック(CNW Group/The Exchange Lab)。
写真は次のウェブサイトで入手可能。
(http://photos.newswire.ca/images/download/20130722_C8764_PHOTO_EN_29181.jpg)
The Exchange Labについての詳しい情報はウェブサイト(www.theexchangelab.com)を参照。
ソース:The Exchange Lab
▽問い合わせ先
Paula Gignac, Tel: +1-416-845-6994
Paula Gignac, Past President Of IAB Canada And Veteran Of Digital Marketing Industry In Canada, Joins The Exchange Lab As Global CMO
PR53764
TORONTO, July 22, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
The Exchange Lab, today announced that Paula Gignac, a 2012 inductee to The
Canadian Marketing Hall Of Legends and 17-year veteran of the Digital Marketing
industry in Canada, will act as its new Global Chief Marketing Officer.
Gignac, who is acknowledged throughout the Canadian industry not only as a
prominent "go-to" expert and thought-leader on Digital Sales + Marketing, but
also as an entrepreneur and mentor capable of building high-performing teams
and break-through Digital businesses, joins The Exchange Lab's deep and dynamic
team of senior managers who have already guided the company to profitability,
and a 300% growth in revenue over just the past year.
Gignac, whose previous work includes a recent eight years as President of
IAB Canada, plus seven years as VP of Rogers Women's Group Of Websites -- is an
award-winning author of Digital Marketing programs for clients as diverse as
AirMiles, GlaxoSmithKline, Ford, Parmalat, Procter + Gamble and Hershey. She is
also a global leader in education about all things Digital, with recent
engagements across Canada, and in Kuwait and Qatar in the Middle East.
Gignac will report to James Aitken, The Exchange Lab's Global CEO, who has
himself been at the forefront of a number of developments in Digital
advertising over the past 15 years, including his involvement with the start-up
and IPO of Avenue-A (inventors of the 1x1 pixel and attribution model still in
use today), MediaBrokers Ad Network and Atlas DMT (both later acquired by
Microsoft, with Atlas most recently acquired by Facebook).
"Paula's strengths and personal brand mirrors so much of what The Exchange
Lab does and stands for, we think it's a really amazing fit," says Aitken. "For
example, Paula is known throughout the Digital industry for her unbiased
thought-leadership and unremitting focus on both finding out and communicating
what works for clients, which dovetails perfectly with The Exchange Lab's
media-agnostic and results-driven approach to empowering advertisers through
applied advertising science. She's also highly-respected for baking
problem-solving and innovative solutions into all of the businesses she builds,
which echoes what the team does here, in both interpreting and immediately
optimizing campaigns based on the data that we leverage in both local and
global markets, so that clients can directly and quickly benefit from not only
our leading-edge technology, but also the deep marketing expertise of our
collective Exchange Lab team."
In the new role (effective immediately), Gignac will be responsible for
defining and leading the company's global marketing objectives and strategy,
while working hand in hand with both global and country general managers and
marketing teams to localize and implement it. She will also act as a Global
evangelist for The Exchange Lab as it launches new facets of its business and
expands into new markets.
Founded in 2007 in the UK, The Exchange Lab has offices in the UK, Canada,
the US and Istanbul, and serves more than 250 clients across 29 markets
worldwide. Its exclusive, multi-platform and multi-market access approach -- in
combination with its data- and experience-driven campaign analysis and
optimization -- allows The Exchange Lab to help agencies and advertisers
achieve success in more cost-effective and efficient ways than any other
company in the Programmatic Buying arena.
Image with caption: "Paula Gignac, Global CMO, The Exchange Lab (CNW
Group/The Exchange Lab)". Image available at:
http://photos.newswire.ca/images/download/20130722_C8764_PHOTO_EN_29181.jpg
For further information:
Paula Gignac, Tel: +1-416-845-6994. For more information on The Exchange
Lab, visit www.theexchangelab.com.
SOURCE: The Exchange Lab
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