◎長寿と健康には水泳が一番のフィットネス Speedo が調査結果発表

Speedo

◎長寿と健康には水泳が一番のフィットネス Speedo が調査結果発表

AsiaNet 53724

共同JBN 0842 (2013.7.19)

【バルセロナ(スペイン)2013年7月19日PRN=共同JBN】

*長寿と健康のためには水泳が一番のフィットネス

今月、スペイン・バルセロナで開催される第15回国際水泳連盟(FINA)世界水泳選手権を見物する観客はメダル争いに加わってはいないが、スイムウエアブランドとして世界トップのSpeedoが最近実施した調査によると、フィットネス目的で水泳をやる人は、陸上など別の形のフィットネスをしている人々に比べてより健康な生活をおくることになるという。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130719/629252

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130719/629252-INFO

Speedoの調査はグローバルに実施され、現在水泳をしているか、これから始めたいと思っている人々のうち73%が、水泳だけは一生をかけて続けられるスポーツであることを信じていることが明らかになった。

加えて、86%が水泳はよい運動になり、71%が泳いだ後は他のどんな運動に比べても身体の調子がよい、と回答した。

水泳が健康増進のためのフィットネスとして最適の選択であるだけでなく、身体的な魅力も備わっている。回答者の76%が、水泳は他の運動に比べて定期的に実行すれば、より美しいボディーラインが得られる、と答えている。

今回の調査は、水泳がフィットネスとしてはあまり興奮しない運動である、という常識にも異を唱えている。回答者の84%が水泳は他の運動に比べて面白いと答え、92%が水泳はストレスを軽減する、と回答した。

Speedoのプロダクト・アンド・マーケティング担当副社長、ショーン・ヘイスティング氏は「この調査は、他のタイプの運動に比べて長所が多いことを補強している。われわれはもっと多くの人々をプールの中に招き入れ、フィットネスのために水泳を始めるよう促したい」と述べた。

オリンピックで計11個のメダルを獲得し、現在はSpeedoのブランド大使を務めているライアン・ロクティ氏は「水泳は運動の輝かしい形であり、フィットネスの目標達成への偉大な道である」と語る。人々をもっとプールに誘い、水泳をフィットネスで一番の運動にするため、Speedoは「Get Speedo Fit」と名付けた新しいキャンペーンをスタートさせた。8日間の世界水泳選手権大会の開催に合わせたトレーニングプログラムを作成。大会の最終日に完了できる。Speedoは第15回FINA世界水泳選手権大会のメーン・スポンサーになっている。

トレーニングプログラムはSpeedoのニューズルームから以下のサイトでダウンロードできる。

初心者向け:

http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Starter.pdf

中級者向け:

http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Improver.pdf

上級者向け:

http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Performer.pdf

▽編集者注意:

調査はVision Critical betweenが2013年6月4日から10日に英国、米国、フランス、中国で無作為に選んだ成人4120人を対象に実施した。対象の成人は現在水泳をしているか、過去にしていたか、あるいは今後する計画のある人。サンプリングの変動を示す誤差は+/-2%。数値の食い違いは切り上げ切り捨てによる。

▽Speedo(登録商標)について

世界トップの水着ブランドであるSpeedoは、水中と水辺のライフスタイルに情熱を燃やしている。革命的な新技術、デザイン、イノベーションを創造し、草の根からエリートレベルまでのスイミングをサポートしている。その中には社会現象となったマイケル・フェルプスも含まれる。1920年代、Speedoは世界で初めてウール以外の素材で作ったRacerbackで歴史を作り、2008年にはFastskin LZR RACERでスイムウエアを再定義した。最も速く、最先端の技術で作られたスイムスーツである。2011年、Speedoはもう一つの世界で初めてとなる、キャップ、ゴーグル、スーツを一体化して機能するようデザインされたFastskin Racing Systemを発表した。SpeedoはSpeedo Holdings B.Vが所有、世界170カ国以上に出荷している。より詳しい情報は次のサイトで: http://www.speedo.com.

SPEEDO、the ARROW device、 FASTSKIN、 AQUALAB、RACING SYSTEM、 SPEEDO BIOFUSE、SPEEDO ENDURANCE、SPEEDO SCULPTURE、それにLZR RACER はSpeedo Holdings B.V.登録商標である。

The LZR RACER スーツは世界中で意匠権、特許権で保護されている。The FASTSKIN3 キャップ、ゴーグル、スーツは世界中で意匠権が保護されており、特許は出願中である。

ソース:Speedo

Swimming Wins Gold for Fitness

PR53724

BARCELONA, Spain, Jul. 19 / PRN=KYODO JBN / --

    - Swimming named a top form of exercise for a long and healthy life

    Spectators watching the 15th FINA Swimming World Championships taking place

in Barcelona this month may not be in line for a medal, but according to new

research from Speedo, if they swim for fitness they will live a healthier life

than those who take part in other forms of fitness, including land based

exercise.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130719/629252 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130719/629252-INFO )

    The global study from Speedo, the world's leading swimwear brand, reveals

that 73% of people who already swim or want to start swimming believe that it

is the only sport that can be done for life.

    In addition, 86% believe swimming provides a better work out and 71% feel

physically fitter as a result of swimming compared to any other form of

exercise.

    It's not just health benefits that make swimming the best fitness choice;

it's physical attractiveness as well. According to 76% of those surveyed,

regular swimming results in a better body than any other form of exercise.

    The research also challenges perceptions that swimming is perceived as a

less exciting fitness regime, 84% of those surveyed believe swimming is more

fun than other forms of exercise with 92% stating swimming is a stress reliever.

    Sean Hastings, Vice President of Product and Marketing at Speedo said;

"This research reinforces the benefits of swimming over other types of exercise

which we hope will inspire more people to get in the pool and start swimming

for fitness."

    Ryan Lochte, Speedo ambassador and 11 time Olympic medallist says:

"Swimming's a brilliant form of exercise and a great way to reach your fitness

goals." To encourage people to hit the pool and make swimming their primary

fitness regime Speedo has launched a new campaign called 'Get Speedo Fit'. Get

started with the 8 Day Championship Challenge, a training programme that can be

completed during the 15th FINA Swimming World Championships, of which Speedo is

one of the main sponsors. Download the Starter

[http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Starter.pdf ] , Improver

[http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Improver.pdf ] or Performer

[http://newsroom.speedo.com/wp-content/uploads/2013/07/Get-Speedo-Fit-8-Day-Championship-Challenge-Performer.pdf ] training programmes from the Speedo newsroom.

    Notes to editors

    The research was conducted by Vision Critical between 4th - 10th June 2013

who surveyed 4,120 randomly selected adults living in the UK, USA, France and

China. Adults surveyed currently take part in swimming, or have swam in the

past or plan to take up the sport. The margin of error - which measures

sampling variability - is +/- 2%. Discrepancies in or between totals are due to

rounding.

    About Speedo(R)

    The world's leading swimwear brand, Speedo is passionate about life in and

around the water, creating revolutionary new technologies, designs and

innovations and supporting swimming from grass-roots through to elite level,

including the phenomenal Michael Phelps. In the 1920s Speedo made history with

the Racerback: the world's first non-wool suit. In 2008 Speedo redefined

swimwear again with Fastskin LZR RACER - the fastest and most technologically

advanced swimsuit ever created. 2011 saw Speedo unveil another world first with

the Fastskin Racing System - a cap, goggle and suit designed to work together

as one. Speedo is owned by Speedo Holdings B.V and distributed in over 170

countries around the world; to find out more visit: http://www.speedo.com.

SPEEDO, the ARROW device, FASTSKIN, AQUALAB, RACING SYSTEM, SPEEDO BIOFUSE,

SPEEDO ENDURANCE, SPEEDO SCULPTURE and LZR RACER are registered trademarks of

Speedo Holdings B.V. The LZR RACER suit has worldwide design rights and

patents. The FASTSKIN3 cap, goggle and suit has worldwide design rights and

patents pending.

    SOURCE: Speedo

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