◎Omnicom Media GroupのAccuenが中南米市場に進出 プログラム・バイイング
◎Omnicom Media GroupのAccuenが中南米市場に進出 プログラム・バイイング
AsiaNet 53740
共同JBN 0845 (2013.7.18)
【ニューヨーク2013年7月18日PRN=共同JBN】
*中南米20カ国への進出でAccuenがグローバル・プログラマティック・バイイングのリードを世界60カ国に拡大
Omnicom Media Groupのクロスチャンネル・プログラマティック・バイイング部門であるAccuenはこのほど中南米20カ国の市場で業務を開始し、そのグローバルプレゼンスを北米、欧州・中東、アジア太平洋および中南米地域60カ国以上に拡大した。プログラマティックカテゴリーでは世界最大の事業展開となる。
Accuen は、ノキアのデジタル部門を経て2011年にOmnicom Media Groupに入社したアンドレス・プエンテス(Andres Puentes)を今回の市場拡大に伴う日常業務を管理する責任者に任命した。
本社に集中化した企画部門と中南米地域を統括するマイアミ地域本部の下での業務遂行を集約したAccuenの中南米オペレーションは市場でベストのテクノロジーとプロバイダーを擁し、国内でのキャンペーンで顧客に最適の効率でサービスを提供しながら、グローバルなスケールでも対応できる能力を有している。
それに加えてAccuenのチームはOmnicom Media GroupのエージェンシーであるOMDとPHDの双方にも統合されており、より幅広いエージェンシー・ネットワークにも全体として包括されている。業界で初めてのオープンでフレキシブルなテクノロジー・プラットフォームと共に中南米市場の専門知識と戦略に加わることになる。プラットフォームは幅広い能力で親会社のグローバルプレゼンスとポジションを支援し、強化する。
Accuenのグローバル最高経営責任者(CEO)であるジョシュ・ジェイコブズは以下のように語った。「2011年にわれわれがグローバル市場に進出した時、当社のグローバル展開戦略における一つのカギとなる要素は-決定的な差別化要素でもあるが-グローバル市場の顧客に対して地域の専門知識と合わせた双方の世界のベスト・ソリューションを提供することにこだわることだった。そのソリューションが地域市場の専門性と世界でベストのプログラマティック・バイイング能力とスケールを統合するのである。このモデルにより、われわれは地域のプロバイダーと諸技術によってプラットフォームを拡大することが可能になり、けん引力を勝ち取り、あらゆる地域で継続的に深く広くサービスを提供できるようになるのである」
中南米市場への進出でこれまで4地域でカバーしてきたグローバル展開の最後の穴がふさがった、とジェイコブズ氏は指摘し、これからの拡大はそれぞれの地域への浸透と能力拡大に焦点が当てられ、AccuenとOmnicomのグローバルベースの顧客のニーズと優先順位、予測目標をベストの状態に整理することだ、と述べた。
▽ACCUENについて
Accuen は Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)のメディアサービス部門である Omnicom Media Group傘下のプログラマティック・バイイング部門である。世界60カ国で事業を展開するAccuenはメディア、データ、テクノロジーと戦略を組み合わせ、世界のトップレベルのブランドで視聴者にバイイングソリューションを提供している。
▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry
+1-917-435-6457
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
ソース:Omnicom Media Group
Omnicom Media Group's Accuen Launches In Latin America
PR53740
NEW YORK, July 18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
- With the Addition of 20 LATAM Markets, Accuen Widens Its Lead in Global
Programmatic Buying to Include More Than 60 Countries
Accuen, the cross-channel programmatic buying arm of Omnicom Media Group,
had launched operations in 20 Latin American markets, bringing its total global
presence to more than 60 countries across the North American, EMEA, APAC and
LATAM regions - the largest global imprint in the programmatic category.
Accuen has tapped Andres Puentes, who joined Omnicom Media Group in 2011
following a stint in Nokia's digital division, to manage day-to-day operation
for this latest expansion market.
Combining centralized planning and execution from Accuen's regional
headquarters for Latin America in Miami with the best in-market technologies
and providers, Accuen's LATAM operation offers clients both optimum efficiency
servicing in-country campaigns, as well as the capability to execute at global
scale.
Additionally, Accuen teams are also integrated with both Omnicom Media
Group agencies OMD and PHD, as well as the broader Omnicom agency network as a
whole, joining Latin America market expertise and strategy with the industry's
first, open, flexible technology platform - an alignment of programmatic
tactics and broader marketing capabilities that supports and enhances the
parent brands' global presence and position.
"Since we first entered the global market in 2011, a key component - and
critical differentiator - to the Accuen global expansion strategy has been our
commitment to offering global clients a 'best-of-both-worlds' solution that
integrates local market expertise with world-wide best in class programmatic
buying capability and scale," says Accuen Global CEO Josh Jacobs. "This model
allows us to expand our platform with local providers and technologies as they
gain traction, ensuring continuous increase in depth and breadth of coverage
across every region we service."
Noting that the LATAM launch closes the loop on comprehensive global
coverage across the four major regions, Jacobs says that future expansion will
focus on increasing penetration and expanding capabilities in each individual
region, to best align with the needs, priorities and expectations of the Accuen
and Omnicom global client bases.
ABOUT ACCUEN
Accuen is the programmatic buying division of Omnicom Media Group, the
media services division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC). With operations in
60 countries around the world Accuen combines media, data, technology and
strategy to deliver audience buying solutions at scale to the world's leading
brands.
CONTACT:
Isabelle Gauvry
+1-917-435-6457
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
SOURCE: Omnicom Media Group
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