◎マルティーニが創業150周年を祝う イタリアの偶像的ブランド
◎マルティーニが創業150周年を祝う イタリアの偶像的ブランド
AsiaNet 53674
共同JBN 0814 (2013.7.18)
【ハミルトン(バミューダ)2013年7月17日 PRN=共同JBN】遊び心満点のスタイリッシュなマルティーニ風イタリアン・ライフスタイルを、創業150周年の有名ブランドが、消費者のパーティー、限定版のベルモット、新しいパッケージのスパークリングワインと記念ラベルで祝う。
創業記念日おめでとう、マルティーニ(MARTINI、登録商標)! バカルディ(Bacardi Limited)は世界的に有名なマルティーニ・ブランドの創業150周年を祝う。この1世紀半、ライバル不在の歴史を重ねて、マルティーニは世界最高のベルモットとイタリア産スパークリングワインのベストセラーになった。この記念すべき年、マルティーニはブランドの偶像的な文化とスタイリッシュで遊び心あふれるイタリアンライフとの密接な関係を展示する。マルティーニは記念のリテール商品や記念ラベル、清涼カクテル、他にないコラボレーションを通じて、消費者との時間を共有する。
マルチメディア向けプレスリリースは以下のウェブサイトを参照:
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20130717/MM36484)
1863年の創業以来、マルティーニは「gioia di vivere(生きる喜び)」と同義語の、独自の飲料を創りだしてきた。スタイル、情熱、熱中で満たされた人生を最大限に生きることである。マルティーニは明確にイタリアンのマインドセットをにじみ出しながら、単なる飲料という存在を超えて一つの文化全体を定義づけるものになった。
バカルディ社のファクンド・L ・バカルディ会長は「マルティーニ150周年を祝う時、われわれはこのグローバルで文化的なアイコン(偶像)がドルチェビータ(甘い生活)のライフスタイルにおいて重要な役割を果たしていることを誇りにしている。マルティーニの豊かな歴史を顧みながら、われわれはこの目を見張るべきブランドが将来に向けて世界中の消費者の心の中にブランドの遺産を積み重ねていくことを期待している」と述べた。
ベルモットのアペリティフが人気を回復し、イタリアのスパークリングワインが世界中で活況を呈しているおりから、消費者やバーテンダーは記念商品やお祝い商品を楽しむことができる。すべて独特の「マルティーニ」である。
*人生にたった1回(Once in a Lifetime):限定版マルティーニ(登録商標)・Gran Lusso(商標)・ベルモット。ブランド発祥の地であるイタリア・ペッシオーネで開かれた世界のトップバーテンダー限定のイベントで発表されたマルティーニGran Lusso (Grand Luxury)は、2種類の珍しい植物から抽出したエキスを混合し、ブランドのアーカイブに保存されていたベルモットと1904年のレシピにヒントを得て再現された。シングルバッチのスーパープレミアム・ベルモットは他に例がない香り高いハーブ、熟成されたモスカートの蜂蜜のようなソフトネス、ラベンダーとバラの香りの痕跡とビタースィート・テイストが特徴である。ベストの飲み方はアイスの上に注いでグレープフルーツのピールを付け合わせるか、クラシックなカクテルであるロブロイ、ネグローニ、エル・プレジデンテなどをリバイバルさせるための材料としても楽しめる。
*パーティープリーザー(The Party Pleaser): マルティーニ・「ロワイヤル」・テラッザ(MARTINI "Royale" Terrazza )の紹介。最初のマルティーニ・テラッザ(MARTINI Terrazza)は1948年パリのシャンゼリゼ通りにオープンした。屋上バーのコンセプトはたちまちシックで華やかさを求める人々をとりこにした。ことし世界中のマルティーニ・テラッザ店では人気のあるマルティーニ(登録商標)・ロワイヤルをベースに新しいマルティーニ・「ロワイヤル」・テラッザを売り出す。洗練されたドリンクはマルティーニ・プロセッコとマルティーニ・ビアンコ(またはルサット)を氷の上から注いでライムを搾り、ミントを一片添える。イタリアのブランドが代表するものすべてを体現し、シンボライズする。
*アイコニック・ヘリテージ(Iconic Heritage):創業記念ラベルはマルティーニ・ロッソ、同ビアンコ、同エキストラドライ、同ルサットの欧州限定販売。ラベルのデザインは1867年から1997年までマルティーニ・ロッソのボトルに使われたオリジナルに基づいたデザイン。ラベルに描かれているのはイタリア王室とトリノ市の紋章。:両者とも古代ローマの女神像が描かれており、1878年パリ万博でマルティーニがグランプリを受賞したことを記念していた。
*コンテンポラリー・フィール(Contemporary Feel):スパークリングワインのニュールック。マルティーニはイタリアン・スパークリングワインであるプロセッコ、ロゼ、アスティ、ブリュットが受賞したのを記念してパッケージを新しくした。150年におよぶ豊かで芸術的なワイン作りの経験を反映し、新ラベルはマルティーニの歴史遺産をアピールする1863年の創業年をモチーフにしている。
*イタリア風邸宅でのガラ・パーティー(The Gala):ゲストは150年の gioia di vivere (甘い生活)ぶりを9月19日にイタリア、コモ湖畔のセルノビオの個人邸宅で開かれるVIP参加のパーティーで体験できる。パーティー参加者はマルティーニのライフスタイル、これまでに例がないアクセスが与えられる。法的に飲酒可能な年齢のパーティーファンは以下のウェブサイトを参照。 http://www.martini.com, 運は態度次第、という人生哲学の持ち主は応募すれば忘れられないイベントに参加できるチャンスがある。
*マルティーニの名刺(Calling Card):広告は文化的なアイコン。マルティーニのボール・アンド・バー・ロゴは華やかさと洗練の国際的なシンボルになっている。マルティーニのキャラクター、スタイル、それにパーソナリティーはすぐに目立つシンボルである。10年期ごとの文化的アイコンはいつもマルティーニと結びついている。1950年代、まだ若かったアンディ・ウォーホールは今でもよく知られた偶像的印刷広告を創りだした。マルティーニのプリント広告の多くは現在でもコレクターが羨望(せんぼう)するアイテムである。1990年代から2000年代はハリウッドの新世代スターたちがマルティーニのコマーシャルに登場した。ジョージ・クルーニー、グウィネス・パルトロウ、シャーリーズ・セロン、それにジュード・ローなどがグラマラスなマルティーニ精神のライフスタイルを体現しながらブランドの長年のシネマとのラブアフェアーへのオマージュをささげた。
*エンジンの復活(Engines Rev.):レーシングへの復帰。マルティーニしかないスタイルは、ブランドがポルシェ・モービル1・スーパーカップのオフィシャルスポンサーにとして戻ってきたことではっきりした。2008年以来初めて、新しいポルシェ911 GT3 は他の車とはっきり識別できるダークブルー、ライトブルー、それにレッドストライプに色分けされたマルティーニのレーシングカーだ。
バカルディの社長兼最高経営責任者(CEO)、エド・シャーリー氏は「マルティーニは最高級の材料だけから作られており、特別優れた味の飲料になっている。世界中の違いの分かる消費者は過去150年にわたってこのマルティーニの品質を知り、賞味してきた。このブランドが多くの注目を集め、成長してきたのはそのためだ」として次のように述べた。「毎年、新しい世代がマルティーニのベルモットとイタリアン・スパークリングワインのとりこになるが、両方ともオンザロックでも良いしカクテルでも楽しめる。このお祝いの年に、消費者の皆さまに運試しにマルティーニを試されることをおすすめする」
Martini & Rossiは1863年、ワイン商人アレッサンドロ・マルティーニ、マスター・ワイン醸造家で植物学者のルイジ・ロッシ、会計士テオフィロ・ソラの各氏によって設立された。同社はベルモットの生産から始めて、その後イタリア・スパークリングワインへと多角化した。たちまち今日のように、コスモポリタンなイタリアのライフスタイル飲料ブランドであると国際的に称賛されるようになった。
マルティーニが作る製品ははるかに滑らかで、より洗練されており、いままでのどのアロマティック・ワインより一貫した味を持っていた。今日にいたるまで、レシピは厳しく秘密にされており、たった4人のマルティーニ・マスター・ブレンダーだけが知っている。それぞれのベルモットのレシピは40を超える植物を含んでいるが、世界からよりすぐられた香りのハーブ、香りが良い花、よいにおいのする果物、エキゾチックな香木、珍しい根、香辛料などを調合して完全なバランスをもつ飲料にしたものだ。
バカルディは同族企業として最近150周年記念を祝っているが、1993年にMartini & Rossi Groupを買収した。この画期的な買収によってバカルディの経営規模は倍増し、世界最大の高級スピリッツ企業の1社になった。
▽バカルディ(Bacardi Limited)について
バカルディは世界最大の個人所有のスピリッツ企業で、国際的に知られたスピリッツ、ワインを生産、販売している。バカルディ・ブランドの商品ラインアップにはバカルディ・ラム、グレイグース・ウォッカ、デュワーズ・ブレンド・スコッチウィスキー、ボンベイ・サファイア・ジン、マルティーニ・ベルモットおよびイタリアン・スパークリングワイン、カサドレス100%ブルーアガベ・テキーラ、エリストフ・ウォッカ、その他主要またはブランドを含む200を超えるブランドとレーベルが含まれる。バカルディは151年前の1862年2月4日にキューバのサンチャゴ・デ・キューバで設立された家族所有企業で現在約6000人を雇用し、4大陸16市場の27施設でブランド製品の生産を行っており、150カ国以上で販売している。Bacardi LimitedはBacardi International Limitedを含むバカルディ企業グループを指す。
詳しい情報はウェブサイト(http://www.BacardiLimited.com)を参照。
▽マルティーニ(MARTINI)について
マルティーニ(MARTINI)は世界的なアイコン・ブランドの一つになっており、イタリアのワイン醸造を代表する企業であり最高品質のアロマテイストワインおよびスパークリングワインの取扱業者である。マルティーニ製品は受賞した鮮やかでほろ苦い味をもつが、世界中の最高の土地から入手した40種類以上の植物を秘密製法でブレンドした結果である。マルティーニの製品ラインアップには次のものが含まれる。マルティーニ・ビアンコ、マルティーニ・ルサット、マルティーニ・ロッソ、マルティーニ・エキストラドライ、マルティーニ・アスティ、マルティーニ・モスカート・ダスティ、マルティーニ・プロセッコ、マルティーニ・ローズ、マルティーニ・ブリュット、マルティーニ・ロワイヤル。
マルティーニ(MARTINI、登録商標)はご自分の責任で楽しんでください。
(c) 2013 BACARDI、BACARDI、THE BAT DEVICE & OTHER MARKS RELATED TO PRODUCTS
このニュース・リリースにはBACARDI & COMPANY LIMITEDまたはBACARDI LIMITEDの他の子会社の商標が使用されている。
ソース:Bacardi Limited
▽問い合わせ先
Patricia M. Neal/Amy Federman, +1-441-294-1110, afederman@bacardi.com
MARTINI(R) -- The Iconic Italian Brand -- Celebrates 150th Anniversary
PR53674
HAMILTON, Bermuda, July 17, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
- Acclaimed brand salutes playful, stylish Italian MARTINI lifestyle with
consumer party, limited edition vermouth, new sparkling wine packaging
and commemorative label
Happy Anniversary, MARTINI(R)! Bacardi Limited is marking the 150th
anniversary of its world-famous MARTINI brand, and with it, a century and a
half of an unrivaled heritage that has made MARTINI the world's leading
vermouth and best-selling Italian sparkling wine. This milestone year showcases
the brand's iconic culture and defining association with stylish and playful
Italian living. MARTINI is sharing the moment through retail exclusives,
commemorative labels, refreshing cocktails and one-of-a-kind collaborations.
To view the multimedia assets associated with this release, please click:
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130717/MM36484 )
Since 1863, MARTINI has created exceptional drinks synonymous with "gioia
di vivere" (joy of living), one filled with style, passion and the enthusiasm
to live life to its fullest. MARTINI exudes a distinctly Italian mindset that
has transcended beyond drinks to define an entire culture.
"As we celebrate the MARTINI 150th anniversary, we are so proud of the
important role that this global and cultural icon has in the dolce vita
lifestyle," says Facundo L. Bacardi, Chairman of Bacardi Limited. "In
reflecting on MARTINI's rich history, we look forward to furthering the legacy
of this remarkable brand to spirits consumers throughout the world."
With vermouth aperitifs experiencing resurgence and Italian sparkling wines
thriving globally, consumers and bartenders can enjoy the anniversary with
offerings and festivities, all uniquely "MARTINI":
-- "The Once in a Lifetime: Limited Edition MARTINI(R) Gran Lusso(TM)
Vermouth-Launched at an exclusive event for the world's top bartenders
at the brand's birthplace of Pessione, Italy, MARTINI Gran Lusso
(grand luxury) combines two unique botanical extracts inspired by a
vermouth from the brand's archive and a 1904 recipe. This single-
batch, super-premium vermouth features a unique bittersweet taste of
aromatic herbs, the honey softness of aged Moscato and hints of
lavender and rose. Best enjoyed over ice with a slice of grapefruit
peel to garnish or as an ingredient to revive classic cocktails such
as the Rob Roy, Negroni or El Presidente".
-- The Party Pleaser: Introduction of MARTINI "Royale" Terrazza - The
first MARTINI Terrazza opened in 1948 in Paris along the Champs
Elysees.
The rooftop bar concept fast became the perfect hotspot for the chic
and glamorous. This year, MARTINI Terrazze around the world roll out
the new MARTINI "Royale" Terrazza--showcasing the popular MARTINI(R)
Royale. This sophisticated drink is a balance of MARTINI(R) Prosecco
and MARTINI(R) Bianco (or Rosato) served over ice with a squeeze of
lime and a sprig of mint. It symbolizes style and embodies everything
the Italian brand represents.
-- The Iconic Heritage: Celebratory Anniversary Label - The limited
edition label across MARTINI(R) Rosso, Bianco, Extra Dry and Rosato in
Europe honors the original label designs on the MARTINI Rosso bottle
from 1867-1997. Emblazoned on the label are the coats of arms of the
Royal House of Italy and the city of Turin. Both flank the winged
"Roman Goddess Fame," commemorating the Grand Prize awarded to MARTINI
at the 1878 Paris Grand Exhibition.
-- The Contemporary Feel: New Look for Sparkling Wines - MARTINI unveils
new packaging for its award-winning Italian sparkling wines of
Prosecco, Rose, Asti and Brut. With a vine motif reflecting its rich
artisanal 150-year expertise in winemaking, the new look features the
MARTINI heritage crest with its 1863 foundation date.
-- The Gala: Party at an Italian Villa - Guests can celebrate 150 years of
"gioia di vivere" at the VIP-filled MARTINI 150 Anniversary event on
September 19 at a private villa on Lake Como in Cernobbio, Italy.
Party-goers will receive unprecedented access to the MARTINI lifestyle.
By visiting http://www.martini.com, legal drinking age fans can embrace
the "Luck is an Attitude" philosophy and enter to win a chance to
attend this unforgettable event.
-- The MARTINI Calling Card: Ads are Cultural Icons - The MARTINI ball-
and-bar logo became an international symbol of glamour and
sophistication. The character, style and personality of MARTINI remain
instantly recognizable. Cultural icons from every decade have been
associated with MARTINI. In the 1950's, a young Andy Warhol created
some of the most well-known iconic print advertisements, and many
MARTINI print ads remain coveted collectors' items. In the 1990's-
2000's, a new generation of Hollywood stars, including George Clooney,
Gwyneth Paltrow, Charlize Theron and Jude Law, appeared in MARTINI
commercials embodying the glamorous MARTINI spirit while paying homage
to the brand's longtime love affair with cinema.
-- The Engines Rev: Return to Racing - The distinct MARTINI style is
evident as the brand returns as official sponsor of the Porsche Mobil 1
Supercup. For the first time since 2008, the new Porsche 911 GT3 Cup
car features the distinctive dark blue, light blue and red stripes of
MARTINI Racing.
"MARTINI is crafted from only the finest ingredients, creating drinks with
exceptional taste. Discerning consumers around the world have come to know and
admire MARTINI for these qualities over the last 150 years. It's why the brand
continues to attract tremendous attention and generate growth," adds Ed
Shirley, Bacardi Limited President & CEO. "Each year, new generations fall in
love with the extraordinary taste of MARTINI vermouths and Italian sparkling
wines, which are fantastic on the rocks or enjoyed in cocktails. In this
celebratory year, we invite consumers to make their own luck and experience
memorable MARTINI moments."
Martini & Rossi was founded in 1863 by wine merchant Alessandro Martini,
master winemaker and herbalist Luigi Rossi, and accountant Teofilo Sola. The
company began by producing vermouths and later diversified into Italian
sparkling wines. It soon became the internationally acclaimed, cosmopolitan
Italian-drinks-and-lifestyle brand it is today.
MARTINI produced products far smoother, more sophisticated and consistent
in taste than any previous aromatic wines. To this day, the recipes are closely
guarded secrets, only known by four MARTINI Master Blenders. Each vermouth
recipe contains more than 40 botanicals--a combination of specifically selected
aromatic herbs, scented flowers, fragrant fruits, exotic woods, rare roots and
spices from around the world--married into perfectly balanced liquids.
Bacardi, a family-owned company that recently marked its own 150th
anniversary, acquired the Martini & Rossi Group in 1993. With this landmark
acquisition, Bacardi doubled in size to become one of the world's largest
premium spirits companies.
About Bacardi Limited
Bacardi Limited, the largest privately held spirits company in the world,
produces and markets internationally recognized spirits and wines. The Bacardi
brand portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI
rum, GREY GOOSE vodka, DEWAR'S Blended Scotch whisky, BOMBAY SAPPHIRE gin,
MARTINI vermouth and Italian sparkling wines, CAZADORES 100% blue agave
tequila, ERISTOFF vodka, and other leading and emerging brands. Founded 151
years ago in Santiago de Cuba on February 4, 1862, family-owned Bacardi now
employs nearly 6,000 people, manufactures its brands at 27 facilities in 16
markets on four continents and sells in more than 150 countries. Bacardi
Limited refers to the Bacardi group of companies, including Bacardi
International Limited.
About MARTINI
One of the most iconic brands in the world, MARTINI is the leading name in
Italian winemaking and a purveyor of the highest quality aromatised and
sparkling wines. The award-winning, vibrant and bittersweet taste of the
MARTINI range is the result of secret blends of more than 40 botanicals sourced
from the finest locations across the globe. The MARTINI portfolio includes:
MARTINI Bianco, MARTINI Rosato, MARTINI Rosso, MARTINI Extra Dry, MARTINI Asti,
MARTINI Moscato d'Asti, MARTINI Prosecco, MARTINI Rose, MARTINI Brut and
MARTINI Royale.
Please enjoy MARTINI(R) responsibly.
(c)2013 BACARDI, BACARDI, THE BAT DEVICE & OTHER MARKS RELATED TO PRODUCTS
IN THIS NEWS RELEASE ARE TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF OTHER
SUBSIDIARIES OF BACARDI LIMITED
CONTACT: Patricia M. Neal/Amy Federman,
+1-441-294-1110,
afederman@bacardi.com
SOURCE: Bacardi Limited
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