◎地中海クルーズ船上でのディアジオがWORLD CLASS最終戦

ディアジオ

◎地中海クルーズ船上でのディアジオがWORLD CLASS最終戦

AsiaNet 53589

共同JBN 0797 (2013.7.5)

【ロンドン2013年7月4日PRN=共同JBN】世界最高のバーテンダー44人は4日、世界最大で最も信用のあるカクテル作成技術を競う第5回World Class Global Finalに臨む。この最終戦は、高級酒造メーカー、国際的セレブ、グローバルな流行の仕掛け人らと共に素晴らしいクルーズ船、Azamara Journey船上で始まる。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130704/625946

ディアジオ・リザーブ(Diageo Reserve)マネジングディレクターのジェームズ・トンプソン氏は「ことしのGlobal Final WORLD CLASSに記録的な数のバーテンダーを迎えることができて大変うれしい。WORLD CLASSバーテンダーは、洗練、非の打ち所のないサービス、現代および試行的カクテル文化の限界を拡大することの代名詞となっている。『WORLD CLASS』プログラムは、バーテンダーの技術を向上させ、新しいタレントを発掘するとともに、世界でWORD CLASSの名称を与えられたバーで顧客が間もなく試飲できる最新トレンドをプレビューする」と語った。

今回の航海は、ニースのフレンチリビエラ、モンテカルロ沿いに出航し地中海で最もアイコニックでシックな寄港地サントロペ、イビザ島などに寄る。その後、カタルーニャ州の州都、バルセロナで2013年WORLD CLASS最優秀バーテンダー賞の授賞式が行われて航海は最高潮に達する。WORLD CLASS Global Finalが豪華客船で行われるのは今回が初めてであり、業界がキュリナリー・エクペリエンスをクルーズで高める努力を行うことで一致していることを示している。

1年間におよぶWORLD CLASSプログラムを通じ、世界のエリート・バーテンダーたちは各国での最終戦に臨む前にそれぞれ厳格なトレーニングを受けた。2009年の開始以来、1万5000人を超えるWORLD CLASSバーテンダーたちは、ディアジオ・リザーブのポートフォリオにある受賞歴があるスピリッツを使用し、世界中で最高の素晴らしい飲酒施設で最高の儀礼、非の打ち所のない給仕作法、上質な飲酒体験を生み出すためにトレーニングを受けてきた。ディアジオ・リザーブのポートフォリオには、ケテル・ワン(登録商標)ウォッカ、シロック(登録商標)ウォッカ、タンカレー(登録商標)ナバーテン(商標)ジン、ドンフリオ(登録商標)テキーラ、サカパ(登録商標)ラム、ジョニーウォーカー(登録商標)ゴールドラベル・リザーブ(商標)ブレンドスコッチウイスキー、ジョニーウォーカー(登録商標)プラチナムラベル(商標)ブレンドスコッチウスキー、ジョニーウォーカー(登録商標)ブルーラベル(商標)ブレンドスコッチウイスキーが含まれている。

WORLD CLASSは5年の歴史を通じてバーテンダーの技能を認証してきており、カクテル作りの世界ではランドマークとなる1週間になっている。バーテンダーになるトレーニング・プログラムとして始まったこのイベントはいまや、世界の上質な飲酒体験とカクテル文化を転換させる国際的に認められたイベントになった。WORLD CLASSは2009年に開始され、世界中の最高のバーテンダーにとって自分の技能を示す国際的プラットフォームであるとともに、ぜいたくで上質な飲酒体験を広める窓口にもなっている。

2012年にはWORLD CLASSバーテンダーにスポットライトを当て、カクテル作りの新世代をセレブに押し上げるWorld Classテレビショーが開始された。ことしは、世界100カ国超の20の主要テレビネットワークで4つのエピソードがシリーズで放映され、2500万人が視聴のチャンスを与えられる。FacebookのWORLD CLASSスペシャルフォーラムは、1万6000人のエリート・バーテンダーが参加する活発なコミュニティーとして、カクテル作りに関するアイデアの交換や最新流行が議論されている。

最終戦のフォローはFacebookのGlobal WORLD CLASS Finalsのページから。

http://www.facebook.com/GlobalWorldClassFinals

ディアジオ、人材、ブランド、業績に関する詳細は以下のウェブサイトを参照。

http://www.diageo.com

▽問い合わせ先

ANDRE CHONG

Head of Brand Communications

Global Reserve

Telephone: +65-6876-4446

Email: andre.chong@diageo.com

JOANNA Good

Neville McCarthy Associates

Telephone: +44(0)20-7940-2900

Email: Joanna@nevillemccarthy.com

ソース:DIAGEO

Diageo Reserve Continues to Transform Fine Drinking Experiences With the Start of World Class Global Final 2013

PR53589

LONDON, July 4, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Bartender of the Year to be crowned after a week of intense challenges and

              exclusive events celebrating the best in the business

    Today, 44 of the world's best bartenders - together with fine-drinking

industry elite, international celebrities, and global tastemakers - convene

aboard the boutique Azamara Journey cruise liner, for the fifth annual WORLD

CLASS Global Final, the largest and most credible mixology competition.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130704/625946 )

    James Thompson, Managing Director Diageo Reserve, said, "We are thrilled to

welcome a record number of bartenders to this year's Global Final WORLD CLASS.

WORLD CLASS bartenders are synonymous with sophistication, impeccable service

and pushing the boundaries of contemporary and experiential cocktail culture.

The programme [WORLD CLASS] elevates the craft of the bartender, discovers new

talent and previews the latest trends which consumers will soon be able to

sample when visiting WORLD CLASS accredited bars across the globe."

    Setting sail along the French Riviera in Nice and Monte Carlo, the voyage

will include stopovers in some of the Mediterranean's most iconic and chic

destinations including St. Tropez and Ibiza, before culminating in the Catalan

capital of Barcelona where the WORLD CLASS Bartender of the Year 2013 will be

crowned. This is the first time that the WORLD CLASS Global Final is held on a

luxury cruise liner, underscoring the concerted effort that the industry is

making to elevate the culinary experience in cruises.

    Throughout the year-long WORLD CLASS programme, the world's most elite

bartenders each receive rigorous training before competing in challenging

national finals. Since the launch in 2009, over 15,000 WORLD CLASS bartenders

have been trained using the award-winning spirits in the Diageo Reserve

portfolio - KETEL ONE(R) vodka, CIROC(R) vodka, TANQUERAY(R) No.TEN(TM) gin,

DON JULIO(R) tequila, ZACAPA(R) rum, JOHNNIE WALKER(R) GOLD LABEL RESERVE(TM)

Blended Scotch Whisky, JOHNNIE WALKER(R) PLATINUM LABEL(TM) Blended Scotch

Whisky and JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM) Blended Scotch Whisky - to create

the most exceptional rituals, perfect serves and fine drinking experiences in

the best fine-drinking establishments all over the world.

    Recognising the craft of the bartender, through its five-year history,

WORLD CLASS has become a landmark week in the mixology circuit. What began as a

bartending training programme is now an internationally recognized annual event

transforming fine drinking experiences and cocktail culture around the world.

Launched in 2009, WORLD CLASS is an international platform to showcase talent

from the best bartenders all over the world while creating an outlet for luxury

fine drinking experiences to unfold.

    In 2012 the WORLD CLASS TV Show was launched, a TV special putting a

spotlight on the WORLD CLASS bartenders and elevating a new generation of

mixologists to celebrity status. This year, the 4-episode series will be

broadcast by 20 major TV networks in more than 100 countries with an

opportunity to reach 25 million consumers. The WORLD CLASS social forum on

Facebook is a highly engaged community of over 16,000 elite bartenders who meet

to exchange ideas and debate on the latest trends in mixology.

    Follow the competition on Facebook at the 'Global WORLD CLASS Finals' page:

http://www.facebook.com/GlobalWorldClassFinals

    For more information about Diageo, its people, brands and performance,

visit http://www.diageo.com or contact:  

    ANDRE CHONG

    Head of Brand Communications

    Global Reserve

    Telephone: +65-6876-4446

    Email: andre.chong@diageo.com

    JOANNA Good

    Neville McCarthy Associates

    Telephone: +44(0)20-7940-2900

    Email: Joanna@nevillemccarthy.com

    SOURCE: DIAGEO

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