◎Telmarのメディア・パフォーマンス・アプリAD Giraffeが世界で利用可能に

Telmar Group Inc.

◎Telmarのメディア・パフォーマンス・アプリAD Giraffeが世界で利用可能に

AsiaNet 53547

共同JBN 0775 (2013.6.28)

【ニューヨーク2013年6月27日PRN=共同JBN】広告メディアプランニング・ソフトウエアとデータ管理サービスの世界的なサプライヤーであるTelmar Group Inc.(http://www.telmar.com/)は27日、iPhone(登録商標)、iPad(登録商標)デバイス用のメディア・パフォーマンス・アプリであるAD Giraffe(商標)の国際バージョンを公開すると発表した。

AD Giraffeアプリ(http://www.telmar.com/adgiraffe)はApple(登録商標)App Store(サービスマーク)(https://itunes.apple.com/us/app/ad-giraffe/id634586966?ls=1&mt=8)でダウンロードが可能で、ユーザーがインプットするレーティングおよびレーティング情報を使ってプロフェッショナルレベルのメディアリーチおよびフリークエンシー解析をはじき出す。International AD GiraffeはTelmarの顧客には無料で、今年7月30日まで9.99ドルのお薦め価格で世界中のメディアプランナーが利用できる。

Horizon Media Inc.のブラッド・アドゲート上級副社長(リサーチ担当)は「このアプリは気に入った。テレビ番組の『マッドメン』が全盛期には、われわれはランチを食べながら、ナプキンを使ってメディアプランニングをしたものだ。食事のしみが付いていないモバイル・ハイテクなんてない」と語った。

Telmar Group, Inc.のコーリー・パンノ社長は「メディア・プロフェッショナルあるいはトレードの見習い生であるなら、このネーティブなモバイル・アプリは高品質で正確な解析を提供する必携の手引書となる。このアプリを世界市場に導入できることは大変喜ばしい」と述べた。

Telmarは現役のメディアプランニング・プロフェッショナルに加え、学生や教育機関に対し、メディア・バイイングおよびプランニングを学ぶツールとして、AD Giraffeを使用することを進めている。

ユーザーはまず、メディアベンダー、リサーチ・サプライヤー、メディア・エクスチェンジから自らの消費者市場、オーディエンス、コストデータをインプットとする。そうするとAD GiraffeはTelmar独自のメソドロジーとアルゴリズムを駆使して、オーディエンスおよびすべてのメディア・スケジュールの好みをリーチおよびフリークエンシー予測に変換する。広告スケジュールをはじめ全体のスケジュールにおけるあらゆるメディアの予測が提示される。アプリはまたメディア・インパクトのユーザーウエートも受け付ける。

AD Giraffeは迅速なモバイル計算機として最も役立ち、資金ないしは広告を一つのメディア・スケジュールから他のスケジュールに切り替えた際の結果を明示する。その他の機能は以下の通り。

 *クロスメディアないしはシングルメディアの配信スケジュールの解析

 *最適化によってユーザーはリーチ、フリークエンシー、支出の目標を設定する一方、AD Girafffeは数理的に優れたソリューションを推奨することによって将来のメディアプランニングのベンチマークとして機能する。

 *配信リポートをテーブルとグラフでエキスポートできる。

アンドロイド・バージョンは近日中に入手可能。

アプリのビデオ・デモはウェブサイトwww.telmar.comを閲覧できる。またAD Giraffeの詳細についてもウェブサイトwww.telmar.comを参照。

▽Telmarについて

Telmar Group Inc.は広告およびメディア情報ソフトウエアおよびサービスの世界的な大手サプライヤーである。85カ国の1万ユーザーの中には、多数の世界な大手広告主、広告代理店、放送局、デジタルおよびプリント・パブリッシャーが含まれている。Telmarは広告主および広告代理店向けには、調査、データ解析・統合、メディアプランニング・最適化、収益管理などのためのソフトウエアを提供する。Telmarはパブリッシャー、放送局、アウトドア・オペレーター向けには、メディアプランニング、メディアセール、収益管理・最適化などのためのメディア・リサーチの収集、蓄積、管理の実行を支援する。Telmarはニューヨークに本社を置き、世界中にオフィスを構えている。詳細はウェブサイトwww.telmar.comを参照。

Apple(登録商標)、iPhone(登録商標)、iPad(登録商標)、App Store(サービスマーク)Apple Inc.の登録商標である。

ソース:Telmar Group Inc.

▽問い合わせ先

U.S. Media Contact:

Parker Wishik,

+1-202-207-1135,

pwishik@kellenadams.com

Telmar's Media Performance App, AD Giraffe, Now Available Internationally

PR53547

NEW YORK, June 27, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Telmar Group Inc. (http://www.telmar.com/), a global supplier of

advertising media planning software and data management services, announces the

roll out of the International Version of  AD Giraffe(TM) a media performance

application for iPhone(R) and iPad(R) devices.

    The AD Giraffe app (http://www.telmar.com/adgiraffe), available for

download from the Apple(R) App Store(SM)(

https://itunes.apple.com/us/app/ad-giraffe/id634586966?ls=1&mt=8 ) site,

calculates professional level media reach and frequency analytics using ratings

and rate information input by the user.  Free for Telmar clients, International

AD Giraffe is available to media planners worldwide at an introductory price of

$9.99 USD until 30 July 2013.  

    "I like it; in Mad Men days we planned media on a napkin over lunch. Now

it's mobile high tech without the food stains," said Brad Adgate, SVP,

Research, Horizon Media Inc.

    "If you are a media professional or just a student of the trade, this

native mobile app is a constant companion that provides quality and accurate

analytics, " said Corey Panno, president of Telmar Group, Inc.  "We're excited

to bring it to the global marketplace."

    In addition to current media planning professionals, Telmar encourages

students and educational organizations to use AD Giraffe as a tool to learn

media buying and planning.

    AD Giraffe lets users input their own consumer market, audience and cost

data from media vendors, research suppliers and media exchanges. AD Giraffe

then uses Telmar's exclusive methodologies and algorithms to convert audience

and all media schedule preferences into reach and frequency estimates.

Estimates are given for every medium in an ad schedule as well as for the whole

schedule. The app also accepts user weights for media impact.

    AD Giraffe is most useful as a quick, mobile calculator to demonstrate the

results of switching money or advertisements from one media schedule to

another. Other features include:

    -- Analysis of cross-media or single-media delivery schedules;

    -- Optimization allowing users to set reach, frequency and expenditure

       goals while AD Giraffe recommends a mathematically superior solution,

       serving as a benchmark for future media planning;

    -- Exporting delivery reports with tables and graphics.

    An Android version will be available shortly.

    A video demo of the app can be seen at www.telmar.com. For more information

on AD Giraffe, please visit www.telmar.com.

    About Telmar

    Telmar Group Inc. is a leading global supplier of advertising and media

information software and services. Its 10,000 users in 85 countries include

many of the world's leading advertisers, ad agencies, broadcasters, and digital

and print publishers. For advertisers and ad agencies, Telmar provides software

for survey and data analysis and integration, media planning and optimization,

revenue management and more. For publishers, broadcasters and outdoor

operators, Telmar helps collect, store and manage media research for media

planning, media sales, revenue management and optimization. Telmar is

headquartered in New York and has offices around the world. For more

information, please visit www.telmar.com.

    Apple(R), iPhone(R), iPad(R) and App Store(SM) are registered trademarks of

Apple Inc.

    SOURCE: Telmar Group Inc.

    CONTACT: U.S. Media Contact: Parker Wishik, +1-202-207-1135,

pwishik@kellenadams.com

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