◎コティ・プレステージ上席副社長にS・モーモリス氏指名

コティ

◎コティ・プレステージ上席副社長にS・モーモリス氏指名

AsiaNet 53509

共同JBN0759 (2013.6.25)

【ニューヨーク2013年6月25日PRN=共同JBN】

*スティーブン・モーモリス(Stephen Mormoris)氏はコティ・プレステージのグローバル・マーケティング・アメリカン・フレグランス担当上席副社長に。

*ヨハンナ・ビジネリ(Johanna Businelli)氏はコティ・ビューティーのカラー化粧品マーケティング担当上席副社長に。

グローバル・ビューティーの新興リーダー、コティ社(Coty Inc. 、http://www.coty.com/)(NYSE: COTY)はこのほど、2013年7月1日付けでスティーブン・モーモリス氏がコティ・プレステージ(Coty Prestige)のグローバル・マーケティング・アメリカン・フレグランス担当上席副社長に就任すると発表した。また、ヨハンナ・ビジネリ氏はコティ・ビューティー(Coty Beauty)で新設のカラー化粧品担当上席副社長に昇進した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130625/NY36518

モーモリス氏は、新しい役職就任でカルバンクライン、マークジェイコブス、バレンシアガのようなブランドで強力な足場を築くと共に、コティの世界におけるフレグランスのけん引力を確固としたものにする新しい高級ファッション/ライフスタイル・ブランドを開発する。彼はまた、フレグランス分野で新しいパートナーを発掘する役割と既存パートナーとの戦略的提携の監督に責任を持つ。モーモリス氏はコティ・プレステージのジャン・モルティエ社長に報告することになる。

ジャン・モルティエ社長は「モーモリス氏は経験豊富な一流のマーケティング担当として、これまでの12年間コティの成功に重要な役割を果たしてきた。彼の創造力やビジネスセンス、グローバルな市場動向に対する広範な理解力によって、彼は化粧品とフレグランスで強力な永続性のある消費者関連ブランドを構築した。コティをダイナミックなワールドワイドのビューティー・リーダーとして引き続き発展させるにあたり、彼の上席副社長就任は当社ブランドの世界的大望を一層強化することになるだろう」と語った。

モーモリス氏は「わたしはコティ、ビューティー業界、われわれの成功にとって極めて重要な役割を果たしているブランド・パートナーに心から情熱を注いでいる。この新しい役職に喜んで就き、コティ・ブランドがコティ・プレステージを通じて一層発展するようにしたいと考えている。発展の可能性はすばらしいものだ」と述べた。

モーモリス氏は2001年にコティに入社し、コティ・ビューティー・フレグランス・ポートフォリオの構築、パワーハウス・ファッションとプレステージから量販市場にわたるセレブファッションの確立、強力な有機的成長の監督にあたってきた。一例を挙げると、モーモリス氏はハル・ベリー、デビッド&ビクトリア・ベッカム、ビヨンセ、セリーヌ・ディオン、ゲス、ハイジ・クラム、カイリー・ミノーグ、ケイト・モス、ケイティ・ペリーなど、コティ・ライセンス・パートナーと強力な関係を開発した。

モーモリス氏はまた、コティのカラー化粧品ポートフォリオの開発に大きく貢献した。このポートフォリオは現在エントリー価格のブランドからより高級・イメージ指向のブランドに広がっている。特にモーモリス氏は、リンメル(Rimmel)を時代感覚に合った価値駆動の世界的化粧品大手ブランドに発展させた。さらに彼は、米国におけるネイル・カテゴリーでサリーハンセンが果たしている主導的立場を利用して、ネイル・カラー、ネイル・アップリケ、ジェルカラー技術でこれまでと違った消費者向け商品を作り出した。

ビジネリ氏の新役職は、コティとして初めてのカラー化粧品専門の上席マーケティング職ということになる。カラー化粧品は、コティで2番目に大きく最も急速に発展しているセグメントである。ビジネリ氏はコティ入社以来、このカテゴリーのカラー収束に関する専門知識を開拓してきた。彼女は、アスター(Astor)、リンメル、サリーハンセン(Sally Hansen)、マンハッタン(Manhattan)、NYCなどのブランドを成長させて、コティのカラー・ポートフォリオ拡大を確かなものにすることになる。彼女はまた、ラルフ・マッチオ最高科学責任者(CSO)とともに、Coty Color Technology Innovation Councilを主宰する。ビジネリ氏はコティ・ビューティーのレナト・セメラリ社長に報告する。

セメラリ社長は「ビジネリ氏は、すでに当社事業で個人的に大きな足跡を残している。彼女はその情熱と業界をリードする専門知識によって、コティで2番目に大きなセグメントに成長したカラー化粧品に大きな影響を与えるだろう」と語った。

ビジネリ氏は「この役職が新設されたことは、コティにとってカラー化粧品分野の重要性を表している。これは極めて積極的な一歩であり、社内のカラー化粧品全体でわたしの市場と消費者に関する知識が利用できるようになる」と述べた。

ビジネリ氏は、1997年コティのリンメル買収でコティに加わった。それ以来彼女は英国とイタリアで、さまざまで拡大するマーケティング、総合管理の職を経験してきた。最近まで彼女は、カラー・カテゴリーでのグローバルトレード・マーケティングに責任を持っていた。コティの優先度を伴うマーケティング・イニシアチブを調整するため、グローバル・チーム全体と緊密に協力していた。

コティの全ブランドに関する情報はwww.coty.comを参照。

▽コティ社(Coty Inc.)について

コティは、2012年6月30日までの年度に46億ドルの純収入があった世界的なビューティー業界の新興リーダーである。コティは1904年パリで設立され、ビューティー専業企業として有名なフレグランス、カラー化粧品、スキンケア&ボディーケア製品のラインアップを世界130以上の国・地域で販売している。コティ製品にはアディダス(adidas)、カルバンクライン(Calvin Klein)、クロエ(Chloe)、ダビドフ(Davidoff)、マークジェイコブス(Marc Jacobs)、OPI、フィロソフィー(philosophy)、プレイボーイ(Playboy)、リンメル(Rimmel)、サリーハンセン(Sally Hansen)などの世界的なブランドがある。

コティ社に関する詳細はwww.coty.comを参照。

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

Cysette Burset

+1.212.479.4549

cysette_burset@cotyinc.com

Coty Inc. Promotes Senior Marketing Executives

PR53509

NEW YORK, June 25, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

      Stephen Mormoris Will Be Appointed SVP Global Marketing American

                        Fragrances, Coty Prestige

     Johanna Businelli Will Be SVP Marketing Color Cosmetics, Coty Beauty

   Coty Inc. (http://www.coty.com/) (NYSE: COTY), an emerging leader in global

beauty, has announced that effective July 1, 2013, Stephen Mormoris will be

appointed to the role of senior vice president, Global Marketing American

Fragrances, Coty Prestige. Additionally, Johanna Businelli has been promoted to

the newly created role of senior vice president Color Cosmetics, Coty Beauty.

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130625/NY36518 )

   In his new position Mormoris will build strong pillars on brands such as

Calvin Klein, Marc Jacobs and Balenciaga, as well as develop new luxury

fashion/lifestyle brands that consolidate Coty's fragrance leadership in the

world. He will also retain responsibility for scouting new partnerships in the

fragrance arena as well as overviewing some strategic relationships with

existing partners. Mormoris will report to Jean Mortier, president, Coty

Prestige.

   "Steve is a seasoned, top-notch marketer who has played a key role in Coty's

success over the past 12 years," said Jean Mortier. "Thanks to his creativity,

business sense and broad understanding of global market trends, he has built

strong, enduring, consumer-relevant brands in cosmetics and fragrances. His

appointment will further strengthen the global ambitions of our brands, as we

continue to develop Coty as a dynamic worldwide beauty leader."

   "I have a real passion for Coty, the beauty industry and the brand partners

who have been so instrumental in our success," said Mormoris. "I look forward

to taking on this new role with gusto and helping the Coty brand further

develop through Coty Prestige; the potential is fantastic."

   Mormoris, who joined Coty in 2001, has been the architect of the Coty Beauty

fragrance portfolio, establishing powerhouse fashion and celebrity brands

spanning the prestige and mass markets, and overseeing strong organic growth.

For example, he has developed strong relationships with Coty license partners

such as Halle Berry, David and Victoria Beckham, Beyonce, Celine Dion, Guess,

Heidi Klum, Kylie Minogue, Kate Moss and Katy Perry, among others.

   He also contributed greatly to the development of Coty's color cosmetics

portfolio, which now spans entry price brands to more premium/image-driven

brands. Notably, he greatly contributed in turning Rimmel into a leading

trendy, value-driven global cosmetics brand. Also, he was responsible for

leveraging the Sally Hansen's leadership positioning in the nail category in

the U.S., creating different consumer offers in nail color, nail appliques and

gel color technology.

   Businelli's role marks the first time Coty has had a senior marketing

position fully dedicated to color cosmetics, which has become the

second-largest and fastest-growing segment in Coty. Businelli has developed an

extensive expertise in color focusing on the category throughout her career.

She will ensure the expansion of Coty color portfolio, growing such brands as

Astor, Rimmel, Sally Hansen, Manhattan and NYC. She will also lead, along with

Chief Scientist Officer Ralph Macchio, the Coty Color Technology Innovation

Council. Businelli will report to Renato Semerari, president, Coty Beauty.

   "Johanna has already made her strong personal mark on the development of our

business. With her avid enthusiasm and industry-leading expertise, she will

make a great impact in color cosmetics, which has grown to become the

second-largest segment for Coty," said Renato Semerari.

   "The creation of this role demonstrates the importance of the color

cosmetics sector to Coty," said Businelli. "And it is a very positive step for

the future, allowing me to leverage my knowledge of the market and the consumer

for color cosmetics across the company."

   Businelli joined Coty in 1997 with Coty's acquisition of Rimmel. Since then,

she has occupied diverse and growing marketing and general management positions

both in the United Kingdom and in Italy. She was most recently in charge of

global trade marketing for the color category; working closely across global

teams to align Coty's marketing initiatives with company priorities.

   For complete information on all of Coty's brands, please visit www.coty.com.

   About Coty Inc.

Coty is an emerging leader in global beauty with net revenues of $4.6 billion

for the fiscal year ended June 30, 2012. Founded in Paris in 1904, Coty is a

pure play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, color

cosmetics and skin & body care products sold in over 130 countries and

territories. Coty's product offerings include such global brands as adidas,

Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel

and Sally Hansen.

For additional information about Coty Inc., please visit www.coty.com

SOURCE:  Coty Inc.

CONTACT:  Cysette Burset, +1.212.479.4549, cysette_burset@cotyinc.com

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