◎この夏はGlobalista Chicがキャンペーン展開
◎この夏はGlobalista Chicがキャンペーン展開
AsiaNet 53389
共同JBN 0708 (2013.6.20)
【ロンドン2012年6月20日PRN=共同JBN】この夏は欧州で人気の高級ショッピング目的地でファッションと観光が出会う場所、Chic Outlet Shopping(商標、シック・アウトレット・ショッピング)の世界へ踏み出そう-。Value Retailの高級アウトレットビレッジ・コレクション、Chic Outlet Shopping(商標)はこの夏「Globalista(グローバリスタ)」キャンペーンを開始した。それは旅行とファッション、高級ショッピングの愛好者を楽しませる。
マルチメディア・ニュースリリースは以下のサイトで閲覧できる。
http://www.multivu.com/mnr/61923-chic-outlet-shopping-launch-globalista-campaign
Chic Outlet Shopping(商標)はキャンペーンの一環で、世界的に名高い写真家メアリー・マッカートニーが監督、国際的なスタイルアイコンの2人-米国のモデル兼女優ミラ・ジョヴォヴィッチとアートディレクター、ジュリア・ロワトフェルド-が出演するユニークな映画を制作した。
この短編映画は、ファッションのためなら世界のどこでも、Chic Outlet Shopping(商標)Villagesと欧州の誰もが行きたがる都市の名所を駆け抜けて、買い物に出掛ける洗練された世界旅行者の有閑族「Globalista」の生活を垣間見させてくれる。
専用サイト、ChicOutletShopping.com/globalista(http://chicoutletshopping.com/globalista.)では映画を閲覧、ミラとジュリアの舞台裏映像をのぞくことができる。独占インタビューを読めば、出演した2人の旅行必需品とChic Outlet Shopping(商標)Villagesの愛用ブランドが明かされる。
世界トップレベルのスーツケースメーカー、サムソナイト(商標)がChic Outlet Shopping(商標)と提携、キャンペーンの一部として、目を引く旅行テーマのアートインスタレーションを創作した。国際的なアーティストがショッピングビレッジ全9カ所にインスタレーションとして展示するため、サムソナイト・スーツケースのアイコニックな部品を特別製作する。Chic Outlet Shopping(商標)はまた、サムソナイトのスーツケース製品とビレッジで使える2000ユーロ相当のギフトカード10セットを無料で提供する。
「Globalista」キャンペーンはライフスタイル誌「Wallpaper*」の元アートディレクターで現在Value Retailの芸術監督を務めるキム・アンドレオリが主宰している。
「Globalista」の祝典は夏季いっぱい、魅力的なプロモーション、独占イベントやアクティビティーを織り込んで各ビレッジで展開される。Chic Outlet Shopping(商標)Villagesの世界を楽しみ、欧州で必ず訪れるべきポイントの冒険を堪能してほしい。そこでは類いまれなショッピング体験を通じて発見、驚き、喜びの瞬間が生き返る。
ミラノに近いFidenza Villageは、新人デザイナー作品から地域文化、見事な料理の伝統まで、全村挙げてファッションと観光への10年に及ぶ情熱を祝う。スペインのChic Outlet Shopping(商標)Village2カ所もまた、創造性を刺激するために地域色を生かす。マドリードの近くにあるLas Rozas Villageはスペイン風出店を開店、有望な地元デザイナーをほめたたえる。一方、La Roca Villageは毎週金曜日、「ジプセット」(ジェットセット+ジプシー)をテーマに市場とライブ演奏で夏を歓迎する。
Bicester Villageの祝典の中心はオーダーメードで、ザッチェルズの出店を開き、ゲストにアイコニックな英国のアクセサリーに名前を入れるチャンスを与える。ゲストが楽しめるように、独特のインタラクティブ型コッツウォルズ・コテージもある。Globalistaキャンペーン期間中、ドイツの2カ所のChic Outlet Shopping(商標)Villageでは、イタリア、英国、ドイツにちなんだアクティビティーとグルメ料理を用意、欧州3主要国を探検できる。さらに、パリ近郊のLa Vallee Villageでは、ゲストがボヘミアン・シックの雰囲気漂うVIPラウンジでくつろぎ、パレデテ(茶館)の出店が提供する繊細な香りを味わうことができる。最後に、Maasmechelen Villageでは、ストリートマーケット、個性的なベスパと新ブティック開店をたたえ、ゲストの食欲をかき立てて、イタリア伝統料理を提供するアンティカコルテ・パラヴィチーナ庭園レストランの出店が待ち構える。
▽ミラ・ジョヴォヴィッチ
「Chic Outlet Shopping(登録商標)は、誘惑を退けることができない高級小売り体験である。キャンペーンに参加できて大変うれしい。細部にこだわる観察眼ととてつもないエネルギーを秘めたメアリーと一緒に仕事ができるのは最高」
▽ジュリア・レストイン・ロワトフェルド
「Chic Outlet Shopping(登録商標)のGlobalistaキャンペーンへの参加依頼を受けて大喜びした。メアリーはインスピレーションにあふれており、Villageは高級品を求めるファッショニスタが集まるプレーグランドみたいだ」
▽メアリー・マッカートニー
「Chic Outlet Shopping(登録商標)とコラボレーションするのはこれで3回目だが、Globalistサマーキャンペーンを監督できたことに大変興奮した。Villageに戻り、とても素晴らしいチームや才能あふれたアンバサダーと一緒に仕事ができ、気分は最高」
▽Chic Outlet Shopping(登録商標)について
Chic Outlet Shopping(登録商標)は、高級オウトレットショッピング・ヴィレッジの開発・運営に専念する唯一の企業Value Retailによる高級アウトレットのVillageの集合体である。運営に特化した唯一の企業Value Retailが作ったアウトレット・ショッピングの新しい形である。9カ所のVillageは現在900店以上の部ティークが出店し、大手高級ファッションのシーズン落ちの純正コレクションおよび生活ブランドを販売しており、1年を通じて、希望小売価格の最大60%、時にはそれ以上ディスカウントされる場合もある。
Villageはロンドン、ダブリン、パリ、マドリード、バルセロナ、ミラノ、ボローニャ、ブリュッセル、アントワープ、ケルン、フランクフルト、ミュンヘン、2014年初頭に加わる上海・蘇州など、欧州、中国の玄関都市の近くに立地し、高級ファッション、一流のサービスとホスピタリティー、数々の有名イベント、超お買い得な買い物として知られている。ビレッジは文化と歴史で有名な地区に立地し、今やVillageそのものが国際的な観光名所になっている。
Value RetailはChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesの中国初進出となるSuzhou Village(商標、蘇州ビレッジ)を上海の50マイル西の歴史的な蘇州に立地する予定。他のビレッジと同様、Suzhou Village(商標)の特色は世界の高級ファッション、生活ブランド、最高レベルのサービスになる。
ソース:Value Retail PLC
Chic Outlet Shopping(R) Launches its new 'Globalista' Campaign Photographed and Directed by Mary McCartney - Featuring Julia Restoin Roitfeld and Mill
PR53389
Chic Outlet Shopping(R) Launches its new 'Globalista' Campaign Photographed and Directed by Mary McCartney - Featuring Julia Restoin Roitfeld and Milla Jovovich
LONDON, June 20, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
Step into the world of Chic Outlet Shopping(R) this summer where fashion
meets travel at Europe's favourite luxury shopping destinations
Chic Outlet Shopping(R), the Collection of luxury outlet Villages by Value
Retail, has launched its new summer 'Globalista' campaign, which is set to
thrill lovers of travel, fashion and luxury destination shopping.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/mnr/61923-chic-outlet-shopping-launch-globalista-campaign
As part of the campaign, Chic Outlet Shopping(R) has created a
one-of-a-kind film directed by world-renowned photographer Mary McCartney and
starring international style icons - US model and actress Milla Jovovich and
art director Julia Restoin Roitfeld.
The short film offers a glimpse into the lives of jet-setting 'Globalistas'
- the sophisticated world travellers who love to shop for fashion wherever they
are in the world - trailblazing through the Chic Outlet Shopping(R) Villages
and the famous sights of some of the most coveted cities in Europe.
Watch the film at ChicOutletShopping.com/globalista
[http://chicoutletshopping.com/globalista. ] and take a peek at
behind-the-scenes footage of Milla and Julia. Read exclusive interviews with
the starring pair, who reveal their travel essentials and favourite brands at
the Chic Outlet Shopping(R) Villages.
World-leading luggage maker Samsonite(R) has partnered with Chic Outlet
Shopping(R) as part of the campaign to create eye-catching travel-themed art
installations. International artists will customise iconic pieces of Samsonite
luggage to be displayed as installations in each of the nine shopping Villages.
Chic Outlet Shopping(R) will also be giving away ten sets of Samsonite luggage
items as well as Gift Cards worth EUR2,000 to spend in the
Village.
The 'Globalista' campaign was led by former Wallpaper* Fashion Director and
now Artistic Director of Value Retail, Kim Andreolli.
The celebration of the 'Globalista' continues in the Villages, with each
serving up a selection of irresistible promotions, exclusive events and
activities throughout the summer months. Discover the world of the Chic Outlet
Shopping(R) Villages and indulge in an adventure of Europe's must-visit
destinations where moments of discovery, surprise and delight come alive
through truly unique shopping experiences.
Fidenza Village near Milan will celebrate ten years of passion for fashion
and tourism, in all of their facets, from new designer talent and art to
regional culture and traditions in fine cuisine. The two Chic Outlet
Shopping(R) Villages in Spain will also be drawing on their local regions for
inspiration: Las Rozas Village near Madrid will launch a Spain Makes pop-up
boutique, celebrating up-and-coming local designers; while La Roca Village will
be welcoming the summer with a 'Gypset'-themed market place and live music
every Friday.
Customisation is the focal point of the festivities in Bicester Village
with the launch of a Zatchels pop-up boutique offering guests the opportunity
to personalise an iconic British accessory, and there will also be a unique
interactive Cotswolds cottage for guests to enjoy. During the Globalista
campaign the two Chic Outlet Shopping(R) Villages in Germany will be exploring
the three pillars of Europe with dedicated activities and gourmet delights
inspired by Italy, Britain and Germany. In addition, La Vallee Village near
Paris will be inviting guests to relax in the bohemian-chic atmosphere of the
VIP Lounge and enjoy the delicate flavours on offer from the Palais des
Thes pop-up. Finally, in Maasmechelen Village, street markets, a celebration of
the iconic Vespa and new boutique openings will work up guests' appetites,
ready to be satisfied in the Antica Corte Pallavicina Garden pop-up restaurant,
which offers a traditional taste of Italy.
"Chic Outlet Shopping(R)is one of those luxury retail experiences that is
impossible to resist. I loved being a part of the campaign and it was fantastic
to work with Mary McCartney; a creative and passionate force with a meticulous
eye and relentless energy."
Milla Jovovich
"I was excited to be asked to be a part of the Globalista campaign for Chic
Outlet Shopping(R). Mary McCartney was inspiring and the Village was like a
playground for luxury-seeking fashionistas. I even managed to squeeze in some
shopping too..."
Julia Restoin Roitfeld
"This is my third collaboration with Chic Outlet Shopping(R)and I am
thrilled to have directed the Globalista summer campaign. It was fantastic to
be back in the Villages, working with an incredible team and such a high
calibre of ambassadors."
Mary McCartney
About Chic Outlet Shopping(R)
Chic Outlet Shopping(R) is the Collection of luxury outlet Villages by
Value Retail, the only company to specialise exclusively in the development and
operation of luxury outlet shopping villages. Currently home to more than 900
boutiques, the nine Villages offer the authentic previous seasons' collections
of leading luxury fashion and lifestyle brands with savings of up to 60%, and
sometimes more, on the recommended retail price, all year round.
Within easy reach of some of Europe's and China's favourite gateway cities
- London, Dublin, Paris, Madrid, Barcelona, Milan, Bologna, Brussels, Antwerp,
Cologne, Frankfurt, Munich and, coming soon, Suzhou/Shanghai - the Villages
have become synonymous with high fashion, superior service and hospitality, a
calendar of celebrated events, and exceptional value for money. Located in
regions of cultural and historic renown, the Villages have become international
tourist destinations in their own right.
Value Retail's new venture to bring its distinctive Chic Outlet Shopping(R)
Villages to China will see its first Village - Suzhou Village(TM) - located in
historic Suzhou, 50 miles west of Shanghai. As with other members of the
Collection, Suzhou Village(TM) will be defined by its offer of international
luxury fashion and lifestyle brands, together with an exceptional level of
service.
SOURCE: Value Retail PLC
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