◎ハーバライフ アジア・パシフィック・エクストラバガンザがバンコクで開幕 5万5000人が参加へ

ハーバライフ アジア・パシフィック

◎ハーバライフ アジア・パシフィック・エクストラバガンザがバンコクで開幕 5万5000人が参加へ

AsiaNet 53398

共同JBN 0707 (2013.6.19)

【バンコク2013年6月19日PRN=共同JBN】ディストリビューター5万5000人がバンコク、ソウル、バンガロールで開かれた今年最大のハーバライフ(Herbalife)メガイベントに参加。

グローバルに展開するニュートリション企業、ハーバライフ(Herbalife / NYSE: HLF)は14日、バンコクのImpact Exhibition and Convention Centreで開かれた記者会見で、2013年Asia Pacific Extravaganzaの開会を発表した。

    (Logo: http://www.prnasia.com/sa/2013/06/13/20130613143647718391-l.jpg

ハーバライフ アジア・パシフィック・エクストラバガンザは、同社のアジア・パシフィック地域で毎年開催されるイベントで、地域のディストリビューターが一堂に集い、同社のエグゼクティブおよびニュートリションや健康食品のエキスパートが製品とビジネスに関するトレーニングを行っている。参加者が大幅に拡大した今年は、6月14日から16日まで、バンコク、バンガロール、ソウルの3カ所で、同時複数会場で開催することになった。来場者はアジア太平洋の全域から5万5000人を見込んでいる。

ハーバライフ アジア・パシフィック・エクストラバガンザは、単に一企業の恒例イベントであるだけでなく、今年タイで開かれるイベントの中で、最大のイベントとなることも約束されている。アジア太平洋地域12カ国から、ハーバライフのディストリビューター2万3000人以上の参加が見込まれるバンコク会場でのイベントは、タイ政府コンベンション・エキシビション当局者によれば、タイに約6000万ドルの利益をもたらすと見込まれている。

ハーバライフ アジア・パシフィックを統括するウィリアム・ラーンシニア・バイス・プレジデント兼マネジングディレクターは「アジア太平洋で成長を続ける弊社のモメンタムにより、エクストラバガンザを複数の会場で同時に開催することとなった。これは急速に拡大するディストリビューターのニーズに対応するためである。過去5年間、当社の売り上げはコンスタントに二桁の成長を継続してきた。アジア・パシフィック地域は今や、当社の世界販売でナンバーワンの地域を占めるまでに成長している。2012年には当社のグローバル売り上げの28%占め、11億4000万ドル(340億タイ・バーツ)を記録した」とし、さらに次のように述べた。

「この成長は健康志向が強いアジアの消費者からの当社製品に対する強い需要によって支えられている。肥満や栄養に乏しい食品は全世界的な健康問題であり、多くのアジア太平洋諸国も直面している課題だ。 ディストリビューターとともにその問題解決の一助となっていることを誇りに思う」

グローバルな食品流通は、世界中に肥満が広がる一因になったと世界保健機構(WHO)も認定している。WHOによると、人類史上初めて肥満と診断される人が栄養不足の人口を上回っている。ユーロモニターの報告(注1)によると、アジア太平洋地域のいくつかの国では2010年から20年の間に国民の間で肥満が急速に進み、特にベトナムでは225%増加という驚くべき数字が予測されており、香港(178%)、インド(100%)がそれに続いている。

ニュートリション製品を幅広く取り揃え、ディストリビューターの数が急速に拡大している現在、ハーバライフはアジアの消費者のウエイト・マネージメントとフィットネスのニーズに十分にこたえ、そのマーケットを拡大している。

▽ハーバライフ(Herbalife)について

ハーバライフ(NYSE: HLF)はグローバルに展開するニュートリション企業で、ウエイト・マネージメント、健康食品などヘルシーでアクティブなライフスタイルを支えるパーソナルケア製品を販売している。ハーバライフの製品は世界80カ国以上でディストリビューターのネットワークを通じて販売されている。また同社はハーバライフ・ファミリー・ファンデーションと、そのフラッグシッププログラムであるカーサ・ハーバライフ・プログラムを通じて、子どもたちに優れた栄養食品を提供する活動を行っている。ハーバライフの会社概要および投資家情報は公式サイトhttp://ir.Herbalife.comに掲載されている。

(注1)Euromonitor: Understanding Weight Management in 2011

▽問い合わせ

Herbalife Asia Pacific

Daliea Mohamad-Liauw

VP, Corporate Communications, Asia Pacific

DID: +852-3589-2643

Email: dalieal@herbalife.com

ソース:Herbalife Asia Pacific

Herbalife Asia Pacific Extravaganza 2013 Mega Events Open with Record 55,000 Participants

PR53398

BANGKOK, June 19, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     55,000 independent distributors are expected to attend largest

    Herbalife mega events of the year in Bangkok, Seoul and Bangalore

    Global nutrition company, Herbalife (NYSE: HLF), announces the opening of

its Asia Pacific Extravaganza 2013 at a press conference held today at Impact

Exhibition and Convention Centre, Bangkok.

    (Logo: http://www.prnasia.com/sa/2013/06/13/20130613143647718391-l.jpg)

    The Herbalife Asia Pacific Extravaganza is the company's annual regional

event for its independent distributors to celebrate their business success, as

well as to receive the latest training in products and business building

initiatives from Herbalife leaders and nutrition experts. This year, to

facilitate the demand from its ever expanding network of independent

distributors, Herbalife is simultaneously holding the mega event in Bangkok,

Bangalore and Seoul from June 14 to 16, expecting to attract a record 55,000

distributors from across and beyond Asia Pacific.

    The Herbalife Asia Pacific Extravaganza is not only the largest annual

event for the company in the region, it also promises to be the largest mega

event in Thailand this year. Attended by over 23,000 Herbalife independent

distributors from 12 countries in Asia Pacific, the Extravaganza in Bangkok is

expected to generate revenues of US$60 million for Thailand, according to the

Thailand Convention and Exhibition Bureau.

    William M. Rahn, Senior Vice President and Managing Director, Herbalife

Asia Pacific, said, "The continued growth momentum in Asia Pacific has made it

necessary for us to stage our Extravaganza across different countries in Asia

to accommodate the needs of the rapidly increasing number of our independent

distributors. We have been experiencing consistent double-digit net sales

growth in the region over the past five years. Asia Pacific is now Herbalife's

number one region worldwide, representing about 28% of the company's global

revenues in 2012, with net sales of US$ 1.14 billion (THB 34 billion)."

    "The growth is mainly driven by a strong demand for our nutrition products

from the increasingly health-conscious Asian consumers. Obesity and poor

nutrition have been prevalent public health problems across the globe,

including in many Asia Pacific countries. Together with our distributors, we

are proud to be part of the solution," he added.

    The global nutrition transition has led to a worldwide obesity epidemic

recognized by the World Health Organization (WHO). According to the WHO, for

the first time in human history there are more overweight than undernourished

people in the world. In Asia Pacific, according to a report by Euromonitor

(Note 1), several countries are predicted to see among the fastest growth in

obesity rates between 2010 and 2020, with Vietnam taking the lead with a

whopping 225%, followed by Hong Kong (178%) and India (100%).

    With its broad range of nutrition products and a rapidly increasing number

of independent distributors, Herbalife is well placed to address the weight

management and fitness needs of Asian consumers.

    About Herbalife

Herbalife Ltd. (NYSE: HLF) is a global nutrition company that sells

weight-management, nutrition, and personal care products intended to support a

healthy lifestyle. Herbalife products are sold in more than 80 countries to and

through a network of independent distributors. The company supports the

Herbalife Family Foundation and its Casa Herbalife program to help bring good

nutrition to children. Herbalife's website contains a significant amount of

information about Herbalife, including financial and other information for

investors at http://ir.Herbalife.com. The company encourages investors to visit

its website from time to time, as information is updated and new information is

posted.

    Note 1: Euromonitor: Understanding Weight Management in 2011

    Media contact:

    Herbalife Asia Pacific

    Daliea Mohamad-Liauw

    VP, Corporate Communications, Asia Pacific

    DID: +852-3589-2643

    Email: dalieal@herbalife.com

    SOURCE: Herbalife Asia Pacific

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