◎OTT技術の先進的ソリューションを発表 CommunicAsiaでConax
◎OTT技術の先進的ソリューションを発表 CommunicAsiaでConax
AsiaNet 53417
共同JBN 0717 (2013.6.17)
【シンガポール2013年6月17日PRN=共同JBN】CommunicAsia / Broadcast Asia会場で。マルチデバイス、デジタルビデオ収益を確保するソリューションの世界的な大手プロバイダーConax(http://www.conax.com)は17日、CommunicAsia(http://www.communicasia.com)で、あらゆるデバイス、あらゆるネットワーク上でビデオとテレビコンテンツの鑑賞を可能にするセキュアで一体化したアプローチを備え、市場出荷時間を短縮することが可能な先進的ソリューションを紹介すると発表した。また今週シンガポールで、Conaxの事業開発マネジャーであるスティーブン・リー氏が6月21日開催の「新興地域対先進地域-コンテンツのマネタイズに関するビジネスモデル」と題するBroadcast Asia OTT Workshop
(http://www.broadcast-asia.com/index.php/conference/conference-programme/bca-international-conference)で進行役を務める。
Conaxのアジア太平洋地域販売担当副社長であるアール・マティセン氏は「ペイテレビ業界ではエキサイティングな変革が進行している。Conaxは、この市場における最も革新的な開発のいくつかに加わっていることを誇りにしている。コンテンツ所有者と配信事業者は、収益性あるコンテンツの取り扱い領域を最大化したいと考えており、ケーブル、衛星、IP、モバイル、地上波通信事業者、オーバーザトップ(OTT)を問わず、できる限り頻繁にコンテンツへの支払いを確保したいと望んでいる。われわれはCommunicAsiaで将来のペイテレビ・コンテンツ消費を促進するセキュアな技術を紹介する」と語った。
▽Broadcast Asia workshop(6月21日金曜日):コンテンツのマネタイズ-革新的ビジネスモデル
Track C5:OTTワークショップ:新興地域対先進地域-コンテンツのマネタイズに関するビジネスモデル(進行役:Conaxスティーブン・リー事業開発マネジャー)
*この地域で、新興プレーヤーは先進プレーヤーから何をどのように学べるか。(講演:パキスタンテレコムIP運用マネジャー、アーサー・A・ベイグ氏)
*4スクリーン視聴者に対処するための新興地域、先進地域それぞれに異なる戦略。(講演:Conaxスティーブン・リー氏)
*OTT技術の紹介(講演:Conaxのトール・ヘルゲ・クリスチャンセン製品開発部長)
*講演者との質疑応答
▽CommunicAsiaのConax スタンド#1G2-14:
ConaxのスペシャリストはCommunicAsiaに出席し、通信事業者にセキュアなビデオ配信を開発する専門知識を提供し、コンテンツ収益を保護するとともにマルチスクリーン機会および未来に通じるデジタル化を確固たるものにする未来志向のConax Contego(商標)ソリューションを紹介する。
*市場への時間を革命的に短縮
*すべてのデバイス向けにセキュアかつ柔軟なコンテンツ配信
*エンターテインメントを確実に。すべてのデバイス上でダイナミックな一貫した体験
*複数のデバイスでライブのテレビ、ビデオオンデマンド、キャッチアップ・テレビ
Conaxは25年以上の経験を持ち、通信事業者が自社のコンテンツ収益を守りながら同時に未来に向けて地位を固めるための最善の選択を示している。
▽Conax(www.conax.com)について
Conaxは、世界のデジタルテレビ・コンテンツプロバイダーに未来志向のセキュリティー・ソリューションと専門知識を提供し、結合された放送のOTTシナリオ、ブロードバンド、接続されたデバイスの上で優れたコンテンツをセキュアに配信している。Conaxは現在、世界85カ国以上で1億2500万人のペイテレビ視聴者を代表する通信事業者向けにコンテンツを擁している。
ConaxはTelenor Groupの一員である。Telenor Groupは11の市場で事業展開しており、従業員3万3000人、1億5000万のモバイル契約者を持つ世界最大のモバイル通信事業者の一つである。
企業の社会的責任(http://telenor.com/corporate-responsibility/environment-and-climate)
Twitterはhttp://www.twitter.com/conaxas
ソース:Conax
▽問い合わせ先
Leslie Johnsen,
Head of Public Relations & Communications,
Mob: +47-41-45-80-43
leslie.johnsen@conax.com
Conax positioning TV operators for securing digitization to multiscreen video opportunities @CommunicAsia 2013
PR53417
SINGAPORE, June 17, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Safeguarding premium content revenues and enabling pay-TV operators to
provide secure, consistent and flexible service offerings across any
device or network
CommunicAsia / Broadcast Asia -- Conax [http://www.conax.com ], a leading
global provider of solutions for securing multi-device and digital video
revenues, announced at CommunicAsia [http://www.communicasia.com ] it will
demonstrate advanced solutions that enable short time-to-market for a secure,
unified approach to video and TV content consumption on any device and over any
network. Also in Singapore this week, Stephen Lee, Business Development
Manager, Conax will lead the Broadcast Asia OTT Workshop [
http://www.broadcast-asia.com/index.php/conference/conference-programme/bca-international-conference
] "Emerging vs. Developed Regions - Business Models to Monetise Content" on
June 21st.
"The pay-TV industry is experiencing an exciting transition and Conax is
proud to be part of some of the most innovative deployments in the market,"
says Are Mathisen, VP APAC Sales, Conax. "Content owners and distributors want
to maximize the reach of revenue generating content and ensure that they get
paid for content as many times as possible, whether cable, satellite, IP,
mobile and terrestrial operators or Over-the-Top. At CommunicAsia, we will be
showcasing the secure technologies that will drive the future of pay-TV content
consumption."
Broadcast Asia workshop: Monetising Content -Innovative Business Models,
Friday, June 21st
Track C5: OTT Workshop: Emerging vs. Developed Regions - Business Models to
Monetise Content
(led by Stephen Lee, Business Development Manager, Conax)
-- What and How can emerging Players learn from Developed Players in the
Region,
- by Ather A. Baig, Sr. Manager IP Operations, Pakistan
Telecommunication
-- Different Strategies to Engage Viewers on Four screens for emerging and
developed regions,
- by Stephen Lee, Conax
-- OTT Technology Demo: By, Tor Helge Kristiansen, Director of Product
Development, Conax
-- Q&A Session with speakers
CommunicAsia, Conax stand #1G2-14: At CommunicAsia, Conax specialists will
be available to provide operators with expertise on cultivating secure video
distribution and demonstrations of future-oriented Conax Contego(TM) solutions
for safeguarding content revenues and positioning for digitization through to
multiscreen opportunities and into the future:
-- Revolutionary time-to-market
-- Secure and flexible content delivery to all devices
-- Securing entertainment - dynamic and consistent user experience across
all devices
-- Live-TV, Video-on-Demand and Catch-up TV on multiple devices
With over 25 years of experience, Conax is guiding operators in making the
best choices for protecting their content revenues while also positioning for
future.
About Conax (www.conax.com)
Conax provides future-oriented security solutions and expertise that
empower multi-screen digital TV content providers around the globe to deliver
premium content over the combined Over-The-Top scenario of broadcast, broadband
and connected devices, securely. Today Conax secures content for operators
representing 125 million pay TV consumers in over 85 countries around the globe.
Conax is part of Telenor Group who has operations in 11 markets, 33.000
employees, 150 million mobile subscriptions and is among the world's largest
mobile operators. Corporate responsibility
[http://telenor.com/corporate-responsibility/environment-and-climate ]. Follow
Conax on Twitter [http://www.twitter.com/conaxas ]
SOURCE: Conax
CONTACT: Leslie Johnsen, Head of Public Relations & Communications, Mob:
+47-41-45-80-43, leslie.johnsen@conax.com
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