◎広州交易会と米小売業協会(NRF)の提携強化を提案 王潤生副主任

広州交易会

◎広州交易会と米小売業協会(NRF)の提携強化を提案 王潤生副主任

AsiaNet 53360

共同JBN 0688 (2013.6.12)

【広州(中国)2013年6月12日PRN=共同JBN】一方には、360万以上の米国企業を誇る業界がある。この業界は、4200万人以上の雇用を創出し、年間売り上げ2兆5000億ドルを生み出している。

もう一方には、2年ごとに開催されるイベントがあり、世界200カ国と地域から21万人の国際的プロが参集する。これらプロは、とてつもなく多様な製品を提供している中国の2万5000にのぼる工場やサプライヤーと会談し取引する。

ここに挙げたひとつは、世界最大の小売業団体、米国小売業協会(National Retail Federation、NRF)であり、もうひとつは中国で最も有名な広州交易会である。

「この催しに参加できて光栄でありわくわくしている。広州交易会は中国と米国間の経済貿易上のリンクで不可欠な役割を果たしている」

NRFのマシュー・シェイ理事長兼最高経営責任者(CEO)は最近再び広州交易会を訪れた。シェイ理事長は広州交易会副主任の王潤生氏と会談しており、シェイ理事長の参加自体が中国と米国の相互貿易促進を占うものになっている。

王副主任は、NRFが中国と米国間の貿易促進で重要な役割を果たしている世界的に著名な小売業団体であることに同意した。彼はこの催しを通じて米国の小売業者がさらに恩恵を得られるよう、広州交易会とNRFの提携関係強化を提案した。

シェイ理事長の方は広州交易会から学ぶため来訪したと語り、中米相互貿易が今後も伸び続けるだろうと指摘した。一層の発展のための潜在力がある。それは1979年に24億5000だった中米貿易が昨年は4847億ドルであり、米中両国は互いにそれぞれが第2位の貿易相手国になっているからである。

シェイ理事長はまた「NRFと中国国際貿易センターは協力的提携を享受している。これによってNRFは広州交易会で米国小売業の内実を紹介でき、ニューヨークで開かれるNRF最大の年次会議であるBIG Showで広州交易会を皆に勧めることができる。このBIG Showには世界から約3万人が参集する」と語った。

広州交易会に参加する米国人は通常多数にのぼり、平均的に1万人が米国から訪れている。広州交易会にはまた、世界の最大手小売業者の多くが参加しており、2012年には世界最大手小売業者250社のうちトップ10に入る6社を含め66社が参加した。

広州交易会オーガナイザーは現在、今年10月15日から始まる第114回交易会ですべての参加者を歓迎する準備を進めている。

詳細はhttp://www.cantonfair.org.con/en/index.aspを参照。

ソース:The Canton Fair

World's Biggest Retail Association Visits The Canton Fair To Boost Trade

PR53360

GUANGZHOU, China, June 12, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    On one side, an industry boasting more than 3.6 million American companies.

These create jobs for more than 42 million people and generate US$2.5 trillion

in annual sales.

    On the other, a biannual event for 210,000 international professionals from

200 countries and areas. These professionals meet and strike deals with 25,000

factories and suppliers in China, offering an incredible range of products.

    These are the NRF, America's National Retail Federation, the world's

largest retail trade organization, and the Canton Fair, China's most

prestigious trade show.

    "I'm honored and excited to be able to attend this event. The Canton Fair

plays a vital role in economic and trade links between China and the United

States."

    Matthew Shay, President and CEO of NRF, recently made another visit to the

Canton Fair. Meeting with Wang Runsheng, Deputy Director of the Fair, Shay's

presence augurs well for burgeoning bilateral trade between China and the

United States.

    Wang acknowledged the NRF as a globally renowned retail association that

plays an important role in promoting trade between China and the United States.

He proposed stepping up the partnership between the Canton Fair and NRF,

helping more American retailers benefit from the biannual event.

    In turn, Shay said that he had come to learn from the Fair, predicting that

bilateral trade between China and the U.S. would keep growing. There is great

potential for further development: Sino-American trade totaled $484.7 billion

last year, up from $2.45 billion in 1979, and the two countries are now each

other's second largest trading partners respectively.

    "The NRF and the China Foreign Trade Centre enjoy a cooperative

partnership," Shay continued. "This allows NRF to present U.S. retail insights

at the Canton Fair, while promoting Canton Fair at the BIG Show, NRF's largest

annual convention in New York, which draws nearly 30,000 attendees from around

the world."

    American attendance at the Canton Fair is perennially strong, with the

event typically drawing 10,000 attendees from the U.S. The Fair also attracts

many of the world's largest retailers: 66 of the world's 250 largest retailers

attended in 2012, including six of the top 10.

    Canton Fair organizers now look forward to welcoming all attendees to the

114th installment of the event, set to kick off on October 15 this year.

    For further information please visit:       

    http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp.

    SOURCE: The Canton Fair

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中