◎週末旅行に持ちたいバッグ バリーが男性向け新製品発表

バリー

◎週末旅行に持ちたいバッグ バリーが男性向け新製品発表

AsiaNet 53313

共同JBN 0676 (2013.6.12)

【カスラノ(スイス)2013年6月12日PRN=共同JBN】高級靴・皮革製品のブランド、バリー(Bally)が、男性向け旅行用カジュアルバッグ「バリー・ストライプカプセル・コレクション(Bally Stripe Capsule Collection)」を発売に合わせて短編ビデオを制作した。役員室からスケートボードに乗ってテニスコート経由で国際的なロマンスに行きつく、ある男性の週末のアドベンチャーを描いている。このビデオは、2013年6月に世界中で展開する「ウィークエンダー(Weekender)」などカプセルの小規模コレクションを生み出した新しい高級リラックス精神をとらえている。バリーのクリエーティブディレクター、ミカエル・ヘルツ、グラエム・フィドラー両氏は「最近の男性はラグジュアリーの本当の意味を理解している。単に値の張る飾り物ではなく、もっとリラックスして楽しみたいとも思っている。バリー・ストライプカプセルのバッグはすべて、彼らが期待するようなラグジュアリーを創出する革新性、機能、くつろぎを併せ持っている」と語った。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130612/618862

コレクションの控えめなラグジュアリーは、バッグを使っているうちに違いが分かるように意図されている。それぞれの製品はソフトだが極めて堅牢な濃いくり色のカーフレザー(子牛のなめし皮)でできている。つや消し仕上げは目に優しい一方で、しっとりとした高級皮革の手触りをいつも与えるように選ばれている。革新的な革細工技術は縫い目を最小限に抑え、バッグの軽量化、耐久性向上とともに、コレクションのすっきりした形とナチュラルエレガンスを強化している。ひとつひとつのバッグは、機能を最適化する実用ポケット、生皮の調節ストラップまたは取っ手、バリーのアーカイブに着想した独特の角の丸いデザインの留め金を備えている。

革新性、機能、くつろぎというコレクション精神を強調するため、アイコニックなバリーの紅白ストライプのモチーフがあらためて設計された。1850年代にリボン会社として出発したバリーの創成期を象徴する飾りとして、75年後に「バリー・ストライプ(Bally Stripe)」が同社にとって不可欠の要素、古典的なシニフィエになった。赤と軟質白色の高級カーフレザー製の最新ストライプは、ほかにない手作り工法で特別の枠にはめ込まれている。

小規模コレクションの中にはビジネスバッグとトートバッグがある。さらに、ラップトップ用のパッド入りコンパートメント「メッセンジャー(Messenger)」と「クロスボディーバッグ(Cross Body Bag)」もある。バリー・ストライプ・コレクションのラインアップの全体像は2014年春夏シーズンで完成するが、小型の旅行用アクセサリー各種も含まれる。バリー・ストライプの短編ビデオは6月12日から以下のサイトで閲覧できる。

http://experience.bally.com/world-ofbally/film

http://www.bally.com

ソース:Bally

▽問い合わせ先

Worldwide PR

Silvia Pavan - Ph: +41 91 6129 484 - eMail:  spavan@bally.ch ;

USA

Adam McCollum - Ph: +1-212-446-3911 - eMail: amccollum@bally.ch

    

China

Amy Wang - Ph: +86-21-3325-5170 - eMail: atwang@bally.ch ;

HK

Phoebe Cheng - Ph: +852-2196-3662 - eMail: pwycheng@bally.ch

Luxury Into the Weekend

PR53313

CASLANO, Switzerland, June 12, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Bally video launches Stripe Collection of casual bags for men

    Bally, the luxury shoe and leather brand, has created a short film to

launch the Bally Stripe Capsule Collection of casual travel bags for men. It

shows one man's weekend adventure as he goes from boardroom to skateboard via

tennis court and international romance. The video captures the new relaxed

spirit of luxury that inspired the small collection launching worldwide in June

2013 with the hero of the capsule, the Weekender. Bally Creative Directors

Michael Herz and Graeme Fidler say: "Guys today appreciate the real meaning of

luxury. It's more than simply expensive decoration. They also want to enjoy it

in a more relaxed way. All the bags in our Bally Stripe capsule combine

innovation, function and relaxation to create the kind of luxury they expect."

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130612/618862 )

    The collection's understated luxury is intended to be revealed over time as

bags are used. Each one is constructed from soft yet extraordinarily robust

calf leather in an intense shade of chestnut. A matt finish was chosen that is

easy on the eye but gives the rich texture of premium leather with every touch.

Innovative leatherwork techniques keep seams to a minimum. As well as making

the bag more lightweight and durable, this also enhances the collection's clean

shape and natural elegance. Each bag features practical pockets for optimum

functionality, adjustable straps or handles in raw-cut leather, and distinctive

square-rounded buckle design inspired by the Bally archive.

    To highlight the collection's spirit of innovation, functionality and

relaxation, Bally's iconic red and white stripe motif has been re-engineered.

After 75 years as a decoration symbolising Bally's first days as a pioneering

ribbon company in the 1850s, the Bally Stripe became an essential element and a

classic signifier of the house. Made from red and soft white premium calf

leather, the new-look stripe is padded and inlaid on a special frame using an

exclusive handcrafted method.

    The small collection also features a Business Bag and a Tote. In addition,

there is a Messenger and a Cross Body Bag - both with a padded compartment for

a laptop. The complete Bally Stripe collection, due SS14, will extend the line

to include a range of small travel accessories. You can view the Bally Stripe

Short Film from June 12th at: http://experience.bally.com/world-ofbally/film

    http://www.bally.com

    SOURCE: Bally

    Contacts:  Worldwide PR

                  Silvia Pavan - Ph: +41 91 6129 484 - eMail:  spavan@bally.ch ;

                  USA

                  Adam McCollum - Ph: +1-212-446-3911 - eMail: amccollum@bally.ch

    

                  China

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                  HK

                  Phoebe Cheng - Ph: +852-2196-3662 - eMail: pwycheng@bally.ch

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