◎中国の新富裕層が求めるのは「小売りエンターテインメント」
◎中国の新富裕層が求めるのは「小売りエンターテインメント」
AsiaNet 53330
共同JBN 0682 (2013.6.11)
◎中国の新富裕層が求めるのは「小売りエンターテインメント」
【ロンドン2013年6月10日PRN=共同JBN】
*以下はアジア豪華旅游展覧会(ILTM Asia)でChic Outlet Shopping(登録商標)が主催したラウンドテーブル「Meet the Experience Hunters(経験を求める人々)」から得られた結論である。
Value Retail China社長クリス・カボット氏は「中国の買い物客は洗練度を増し、今や興味の対象はブランドだけではなく、そこにしかない経験を求めている」と述べた。同社は6月5日、ILTM Asia開催中の上海でラウンドテーブル「Meet the Experience Hunters」を主催した。同イベントはアジアの豪華旅行客の心理を探ることを意図して行われたもので、ラグジュアリー製品、旅行、これら二つを結び付ける方法、本物志向、原産地、「retail-tainment(小売りエンターテインメント)」などのテーマに触れた。
マルチメディア向けニュースリリースは次のウェブサイトを参照。http://www.multivu.com/mnr/61914-newly-wealthy-asians-seeking-retail-tainment
Value Retailが開発、運営をしているChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesは新コンセプトのアウトレット・ショッピングで、同社は高級アウトレット・ショッピング・ビレッジを開発、運営することに特化した唯一の企業である。ヨーロッパ中に展開した9つのVillageは幅広いホスピタリティー・サービスを提供しているが、その中には「ウエルカム・センター」、多言語のホスト、VIPラウンジ、買い物相談係、手ぶらで買い物ができる「ショップ・アンド・ドロップ」、運転手サービスなどがある。
クリス・カボット社長の説明によれば、同社の今年第1四半期における免税品の売り上げが前年比で34%伸びた理由の一つは、国際旅行者が強く求めている「experience shopping(買い物経験)」に応えることができたからだ。同氏は「今やVillagesそれ自体が丸1日の『retail-tainment』を提供する観光地になっている」として次のように述べた。「国際観光客が繰り返し当社Villageを訪ねる理由は彼らが享受する経験だ」
Chic Outlet Shopping(登録商標)は今年始めてILTM Asiaに出展した。ラウンドテーブルには他に3人の参加者がいた。
*解説者代表
イン・シェア氏:SK Group高級品ビジネス担当最高開発責任者
「中国の高級品市場が急速な発展を遂げるのを見て喜んでいる。人々は当初、有名ブランドやロゴを富の象徴や成功のシンボルとして買っていたが、その段階が終われば、いずれは何か新しいもの、価値のある経験を求めるようになるだろう」
*旅行者代表
アルフレッド・チャン氏:Kuoni Group Travel Expert副社長
「豊かになった中国人が求めるのは他の人から認められることだ。かっこよいものを買うこととは別に、彼らは他の人の評価、高品質のサービスを求めている。現在、多くの中国消費者は買い物経験をより良いものにしたいと考えおり、その中にはプライベート・ショッピングも含まれる」
*消費者・ブランド代表
ダニエル・ワン氏:フィガロ中国版=Madame Figaro China編集長兼特集ディレクター
「私にとって高級品の魅力はデザインや見かけだけではなく、夢の一つをかなえるチャンスをくれることにある。中国消費者は高級品を買うことで文化、ドリーム・バリュー、ライフスタイルを経験している」
9つのChic Outlet Shopping(登録商標)Villageで中国人買い物客が使う平均額は347ユーロで、どこの地域のVillageよりも高い。これらのVillagesの中国人訪問客は2013年の最初の3カ月における免税売り上げの3分の1(33%)に達し、金額では3000万ユーロと前年比で49%の伸びを示した。免税売り上げが大きい他のVillagesはロシア(14%)、中近東(12%)、東南アジア(11%)。国際訪問客は1回の訪問で平均309ユーロを遣っている。
Chic Outlet Shopping(登録商標)は旅行およびMICE(会議/インセンティブ/コンベンション/展示会)市場向けにオンラインポータル「Chic Travel Portal」を立ち上げ、現地パートナーおよびChic Outlet Shopping(登録商標)製品を呼び物にした特注の旅行プランを開発、獲得している。
すべてのVillages共通のベーシック・パッケージは44ユーロで、それに含まれるのは高級バス「Shopping Express」で最寄りの都市中心部からビレッジまでの往復、ギフトカード、特定ブティックでさらに10%割引が楽しめるVIPカード、Village内のレストランでの無料昼食などがある。Chic Outlet Shopping(登録商標)には150以上のパートナーシップがあり、旅行業界にとってプラスになるだけでなく、旅行客に対する売り物にもなる。
▽Chic Outlet Shopping(登録商標)について
Chic Outlet Shopping(登録商標)は高級アウトレットショッピング・スポットの開発、運営に特化した唯一の企業Value Retailがつくった高級アウトレット・スポットの集合体である。現在900店を超えるブティックを擁する9カ所のVillageは1年を通じて、大手高級ファッション・ライフスタイル・ブランドのシーズン落ち純正コレクションを希望小売価格の最大60%、時にはそれ以上ディスカウントして販売している。
Villageはロンドン、ダブリン、パリ、マドリード、バルセロナ、ミラノ、ボローニャ、ブリュッセル、アントワープ、ケルン、フランクフルト、ミュンヘン、近く加わる上海・蘇州など、欧州、中国の玄関都市の近くにあり、高級ファッション、一流のサービスとホスピタリティー、数々の有名イベント、超お買い得な場として知られている。Villageは文化と歴史で有名な地区に立地し、今やVillageそのものが国際的な観光名所になっている。
Value Retailは特色あるChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesの中国初進出となるSuzhou Village(商標、蘇州ビレッジ)を上海西方80キロの歴史都市、蘇州に立地する予定。Suzhou Village(商標)は他のビレッジと同様、世界の高級ファッション・ライフスタイル・ブランドを提供することによって、最高レベルのサービスを特徴としている。
▽ラウンドテーブル講演者の横顔
*経験
クリス・カボット氏(Value Retail China社長)
カボット氏は2002年、Value Retailに加わり、Value Retail Managementの最高執行責任者(COO)として高度システムと効率的手法の構築に取り組むなどさまざまな役割を果たしてきた。Value Retail Chinaの社長としては中国進出拡大の責任を負っている。
*解説者
イン・シェア氏(SKグループ高級事業最高開発責任者=CDO)
イン・シェア氏はSKグループのCDOで、高級事業の開発、投資責任者。中国の高級消費傾向に精通、高級品の顧客、サービス提供者の大規模ネットワークを構築した。
*旅行者-アルフレッド・チャン氏(Kuoni Group Travel Expert副社長)
チャン氏は成功したKuoni Destination Managementとガリバーズ・トラベル・エージェンシー(GTA)が統合した国際的な大手団体旅行会社、Kuoni Group Travel Expertの地域担当副社長。同氏と旅行専門家たちは、欧米など世界各地に向けた包括的な団体旅行関連サービスを中国大陸と香港の旅行代理店に提供している。
*消費者とブランド
ダニエル・ワン氏(フィガロ中国版=Madame Figaro China編集長兼特集ディレクター)
ワン氏は優れたファッション批評家、ファッションブロガーで著述業でも成功している。フィガロに加わる前はYoka.comのクリエーティブディレクターとYokamen.cnの創設者兼編集長を務めていた。ともに中国では主流のファッション・ライフスタイル・ポータルである。同氏のブログは2年連続でSohu.comブログリストのトップテン入りした。ワン氏にはファッション批評の著作3冊があり、いずれもAmazon.cnのファッションブック部門でベストセラーになった。フィガロ誌における現在の担務は、編集総括から精力的な特集企画に及んでいる。
ソース:Value Retail PLC
Newly Wealthy Asians Seeking 'Retail-Tainment'
PR53330
LONDON, June 10 /PRN=KYODO JBN/ --
- Conclusions drawn from 'Meet the Experience Hunters' Round Table at ITLM by
Chic Outlet Shopping(R)
"Chinese shoppers are becoming more sophisticated and are no longer just
interested in brands but, instead, are seeking unique experiences," says Chris
Cabot, president of Value Retail China. The company hosted a round table event,
'Meet the Experience Hunters', at ITLM Asia in Shanghai on 5 June, in which
Chris was one of four speakers. The event was designed to explore the psyche of
the Asian luxury travelling consumer and touched on themes including luxury
goods and travel and how to combine the two, authenticity and source of origin
and 'retail-tainment'.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/mnr/61914-newly-wealthy-asians-seeking-retail-tainment
Value Retail is the creator and operator of the Chic Outlet Shopping(R) Villages,
a unique concept in outlet shopping and the only company to specialise
exclusively in the development and operation of luxury outlet shopping
villages. The nine Villages across Europe offer an entire range of hospitality
services including Welcome Centres, multilingual hosts, VIP Lounges, personal
shoppers, 'shop and drop' hands-free shopping and a chauffeur service.
As Chris Cabot explains, the company believes part of the reason for its growth
in tax-free sales of 34% in the first quarter of this year compared to the same
period in 2012 is because the company is meeting the strong demand from
international travellers for 'experience shopping': "The Villages are very much
tourism destinations in their own right, providing a full day trip of
'retail-tainment'. The experience they receive brings International tourists
back time and again to visit us."
Chic Outlet Shopping(R) exhibited at ILTM Asia for the first time this year. The
round table event included three further speakers, who concluded:-
The Commentator -
YING SHEA- Chief Development Officer, Luxury Business, SK Group
"I am happy to see the fast development of the Chinese luxury market.
Initially, people tended to buy things with big brand names and logo as symbol
of their wealth and success, but once they pass that stage, they will
eventually look for something new, which is a valued experience."
The Traveller -
ALFRED CHANG, Vice President, Kuoni Group Travel Expert
"Chinese people with wealth like to be recognised. Besides shopping for pretty
things, they want recognition from other people and high-quality service
standards. Nowadays, more and more Chinese consumers also hope to be enhanced
by the shopping experience, which includes private shopping."
The Consumer and The Brands -
DANIEL WANG, Managing Editor & Feature Director, Madame Figaro China
"The temptation of luxury products to me is not only about its design or
appearance but also a chance to fulfil a dream. Chinese consumers are
experiencing the culture, the dream value and a lifestyle provided by the
luxury product they purchase."
The average spend of a Chinese shopper across the nine Chic Outlet Shopping(R)
Villages is EUR347, the highest of any of its markets. Chinese visitors to the
Villages accounted for nearly a third (33%) of tax-free sales in the first
three months of 2013, spending EUR30 million, a 49% increase in year-on-year
sales. The other highest markets for tax-free sales at the Villages were Russia
(14%), the Middle East (12%) and Southeast Asia (11%). International visitors
spent an average of EUR309 per visit.
Chic Outlet Shopping(R) has launched an online Chic Travel Portal, for the travel
trade and MICE market to create and purchase bespoke travel itineraries
featuring local partners, as well as Chic Outlet Shopping(R) products. Basic
packages are available across the Collection of Villages from just EUR44 and
include return transport from the nearest city centre on the luxury Shopping
Express(TM) coach service, a Gift Card, a VIP Card providing an additional
reduction of 10% in selected boutiques, lunch in one of the Village
restaurants, and more. Chic Outlet Shopping(R) has more than 150 partnerships,
which the travel trade can benefit from and offer their clients.
About Chic Outlet Shopping(R)
Chic Outlet Shopping(R) is the Collection of luxury outlet Villages by Value
Retail, the only company to specialise exclusively in the development and
operation of luxury outlet shopping villages. Currently home to more than 900
boutiques, the nine Villages offer the authentic previous seasons' collections
of leading luxury fashion and lifestyle brands with savings of up to 60%, and
sometimes more, on the recommended retail price, all year round.
Within easy reach of some of Europe's and China's favourite gateway cities -
London, Dublin, Paris, Madrid, Barcelona, Milan, Bologna, Brussels, Antwerp,
Cologne, Frankfurt, Munich and, coming soon, Suzhou/Shanghai - the Villages
have become synonymous with high fashion, superior service and hospitality, a
calendar of celebrated events, and exceptional value for money. Located in
regions of cultural and historic renown, the Villages have become international
tourist destinations in their own right.
Value Retail's new venture to bring its distinctive Chic Outlet Shopping(R)
Villages to China will see its first Village - Suzhou Village(TM) - located in
historic Suzhou, 50 miles west of Shanghai. As with other members of the
Collection, Suzhou Village(TM) will be defined by its offer of international
luxury fashion and lifestyle brands, together with an exceptional level of
service.
More about the four Round Table Speakers:
The Experience -
CHRIS CABOT, President of Value Retail China
Cabot joined Value Retail in 2002 where he has had a variety of roles including
Chief Operating Officer of Value Retail Management where he was responsible for
building sophisticated systems and efficient procedures. As President of Value
Retail China he is responsible for leading expansion into China.
The Commentator -
YING SHEA- Chief Development Officer, Luxury Business, SK Group
Ms Ying Shea is Chief Development Officer at SK Group. She is in charge of
business development and investment in luxury business. Ms Shea has developed a
profound understanding of luxury spending trends in China and has built an
extensive network with luxury consumers and luxury service providers.
The Traveller -
ALFRED CHANG, Vice President, Kuoni Group Travel Expert
Alfred is the regional Vice President at Kuoni Group Travel Expert, the world's
leading group travel company, which was evolved from the exceptionally
successful Kuoni Destination Management and Gulliver Travel Agency (GTA).
Alfred and his destination specialists provide comprehensive group
travel-related services throughout Europe, US and other international
destinations for travel agencies across China and Hong Kong.
The Consumer and The Brands -
DANIEL WANG, Managing Editor & Feature Director, Madame Figaro China
Daniel is a unique fashion critic and fashion blogger as well as a successful
writer. Before joining Madame Figaro, he was Creative Director of Yoka.com as
well as the founder and Chief Editor of Yokamen.cn, both mainstream fashion and
lifestyle portals in China. His blog has been ranked in Sohu.com's top 10 blog
list for two consecutive years. Daniel has published three fashion criticism
books, each of which has been the bestselling book in the fashion category of
Amazon.cn. His current role at Madame Figaro ranges from overall editorial
content supervision to intensive feature planning.
SOURCE: Value Retail PLC
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