◎コティがC・ウォルシュ氏を新設のCC担当上級副社長に指名

コティ

◎コティがC・ウォルシュ氏を新設のCC担当上級副社長に指名

AsiaNet 53338

共同JBN 0680 (2013.6.11)

【ニューヨーク2013年6月11日PRN=共同JBN】

*長年コティの役員を務めているC・ウォルシュ氏は新役職に就いてコティのイメージを世界に広める

ビューティー業界の新興リーダー、コティ(Coty Inc.、http://www.coty.com/)はこのほど、社内の偉大なタレントであるキャサリン・ウォルシュ(Catherine Walsh)氏を新設のコーポレート・コミュニケーション(CC)担当上級副社長に指名した。コティはこの新しい役職と組織強化を図ることで、世界的ブランド力構築の努力を強化する。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130611/NY28823

コティのミシェル・スカナビーニ最高経営責任者(CEO)は「キャサリン・ウォルシュ氏は2001年にコティに入社以来、米国でのコティ・プレステージ(Coty Prestige)のポートフォリオの創作と開発でかなめの力になってきた。あらゆる種類のビューティーに関する彼女の情熱、持って生まれた好奇心、独自のマーケティング才能は、この10年間にわたりコティ・プレステージの成功に大きく寄与してきた。しかもこれは、彼女が今回の新しい役職に就くに十分な能力を持っているとわたしが判断した彼女の長所の一部にすぎない」と語った。

ウォルシュ氏は新役職で、コティの企業イメージ促進、効果的な財務に関するコミュニケーション展開、コティ・ケアズ(Coty Cares)の指導、デジタル機能の開発、国際的コミュニケーションの指揮に責任を持っている。それぞれの目標達成のため彼女の下で働くのは部門を横断したチームである。このチームにはコーポレート・パブリックリレーション、コーポレート・サステイナビリティー、グローバル・デジタル・アンド・エンプロイー・コミュニケーションの各部門が含まれている。

ウォルシュ氏は「コティ・ファミリーに加わって10年以上になり、いまはコティをビューティー産業における最強のブランドにしたいと考えている。わたしの目標は、コティのブランドが確実に同業者、小売店、消費者、サプライヤー、従業員から同じように認められ、称賛されるブランドにすることである。わたしを支えてくれるすばらしいチームとともに、これらの目標とそれ以上のことが達成できると思う」と述べた。

コティにおけるウォルシュ氏の業績には、ジェニファー・ロペスとの長年にわたるコラボレーションから生まれたセレブリティー・フレグランス・モデルや、マークジェイコブスとバレンシアガと協力して産み出された新しいコンセプトと新分野や、カルバンクラインのような超有名ブランドを新たな高みに導いたことが含まれている。彼女はニューヨーク州立ファッション工科大学(FIT)の業界顧問委員会メンバー、Chinati Foundation(チナティ財団)役員を務めている。

コティの全ブランドに関する詳細はwww.coty.comを参照。

▽コティ社(Coty Inc.)について

コティはビューティー界の新興リーダーで、2012年6月30日で終わった会計年度の純収入は46億ドル。コティは1904年パリで設立され、ビューティー専業企業として有名なフレグランス、カラー化粧品、スキンケア&ボディーケア製品のラインアップを世界130以上の国・地域で販売している。コティ製品にはアディダス(adidas)、カルバンクライン(Calvin Klein)、クロエ(Chloe)、ダビドフ(Davidoff)、マークジェイコブス(Marc Jacobs)、OPI、フィロソフィー(philosophy)、プレイボーイ(Playboy)、リンメル(Rimmel)、サリーハンセン(Sally Hansen)などがある。

コティ社に関する詳細はウェブサイトwww.coty.comを参照。

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

Cysette Burset, p.

+ 1-212-479-4549

cysette_burset@cotyinc.com

Coty Inc. Appoints Catherine Walsh Into Newly Created Role Of SVP, Corporate Communications

PR53338

NEW YORK, June 11, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

In Her New Role, the Longtime Coty Executive Will Promote Coty's Image Globally

Coty Inc. (http://www.coty.com/), an emerging leader in global beauty, has

selected one of the company's own great talents, Catherine Walsh, to fill the

newly created position of senior vice president, Corporate Communications. With

this new role and ensuing organizational enhancements, Coty is strengthening

its global brand-building efforts.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130611/NY28823 )

"Catherine Walsh has been a key force in creating and developing the American

portfolio of Coty Prestige since she began with us in 2001," said Mr. Michele

Scannavini, CEO of Coty Inc. "Her passion for all forms of beauty, her natural

curiosity and her unique marketing capabilities have all contributed to the

growing success of Coty Prestige over the past decade, and they are just some

of the characteristics that make me confident in her ability to take on this

new role."

In her new position, Walsh has been charged with promoting Coty's corporate

image, implementing effective financial communication, piloting Coty Cares,

developing digital capabilities and leading internal communications. Serving

under her to help achieve those goals is a cross-divisional team that will

include representatives from the departments of Corporate Public Relations,

Corporate Sustainability, Global Digital and Employee Communication.

"I have been in the Coty family for more than 10 years, and now I look forward

to helping make Coty one of the strongest brands in the beauty industry," said

Walsh. "My goal is to ensure that our brand is recognized and admired by peers,

retailers, consumers, suppliers and employees alike. With the wonderful team I

have to support me, I know that we will be able to achieve those goals and much

more."

Walsh's many achievements in her tenure at Coty include reigniting the

celebrity fragrance model by establishing a long-standing collaboration with

Jennifer Lopez, inventing new concepts and brand territories with Marc Jacobs

and Balenciaga, and bringing mega-brands such as Calvin Klein to new heights.

She sits on the Fashion Institute of Technology's Industry Advisory Board and

the Board of Directors for the Chinati Foundation.

For complete information on all of Coty's brands, please visit www.coty.com.

About Coty Inc.

Coty is an emerging leader in global beauty with net revenues of $4.6 billion

for the fiscal year ended June 30, 2012. Founded in Paris in 1904, Coty is a

pure play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, color

cosmetics and skin & body care products sold in over 130 countries and

territories. Coty's product offerings include such global brands as adidas,

Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel

and Sally Hansen.

For additional information about Coty Inc., please visit www.coty.com

SOURCE: Coty Inc.

CONTACT: Cysette Burset, p. + 1-212-479-4549, cysette_burset@cotyinc.com

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