◎世界最大のデニムショップ開店 ロンドンのセルフリッジ店内

セルフリッジ

◎世界最大のデニムショップ開店 ロンドンのセルフリッジ店内

AsiaNet 53267

共同JBN 0660 (2013.6.7)

【ロンドン2013年6月6日PRN=共同JBN】ロンドン中心街のオックスフォード・ストリートの百貨店、セルフリッジ(Selfridges)に6日正式オープンする「デニムスタジオ(Denim Studio)」は、この種のものとしては初めてで、2万6000平方フィート以上という世界最大スペースを擁している。五輪スイミングプール2カ所より大きく、サッカー競技場の半分の規模で、体にぴったり合うデニムを求める女性の特定ニーズに応えるために生み出された。今回の開店はまた、1990年代末から2000年代にかけて退潮したデニム市場が長期的復活に向かっていることを示している。1着平均220英ポンドのニッチデザイナー・デニムの欲求でさえ、とどまるところを知らないようだ。

マルチメディア・ニュースリリースは以下を参照。

http://www.multivu.com/mnr/61906-selfridges-denim-studio-launch

過去4年、セルフリッジのデニム部門売り上げは順調に増加して50%を上回り、2年前の売り場拡張計画立案を促し、600万ポンド以上を投資したデニムスタジオのこの日の開店につながった。デニム売り場は従来の5倍になり、ブランド数は倍増した。セルフリッジは日々の営業時間中、毎分2着近いジーンズが売れると予測している。

デニムスタジオは1万1000以上の品数を取りそろえ、最も手軽で楽しい体験を通じて完璧なジーンズを探すことができる特別サービスの下、1店舗で最大のデニムスタイル・セレクションを提供している。デニムスタジオは最高のデニムの着こなしのために、わずか11ポンドから1万1000ポンドまで、カジュアルからスポーツウェア・コレクションまでのジーンズを選ぶことができる世界で一つだけの場になる。デニムスタジオに入る全ブランドはセルフリッジから、この先駆的な新小売環境のオープンを記念するため、世界唯一の商品を創出するよう要請されている。

ジェイブランド(J Brand)、ハドソンジーンズ(Hudson Jeans)、ステラマッカートニー(Stella McCartney)、ヴィクトリアベッカム・デニム(Victoria Beckham Denim)など際立つ商品セレクション、リー(Lee)、リーバイス(Levi's)や新興ブランドスリー・バイ・ワン(3x1)、ブラックデニム(Black Denim)、キルシティー(Kill City)などのデニム大手各社の商品に加えて、デニムスタジオは最もダイナミックなデニム専門サービスも導入する。急ぐ顧客向けのデニムのセルフサービス・チェックアウトから、全身鏡付きの試着室18室がある「フィットスタジオ(Fit Studio)」、デニムでは初めて専門的アドバイスをするスタイリストが控える「パーソナルショッピング・スイート(Personal Shopping suite)」、サービスはさらに、2時間以内の寸法直しを保証する「デニムテーラー(Denim Tailor)」にも及ぶ。

デニムスタジオには「ジーニアスバー(Jeanius Bar)」と呼ばれる先進デジタルサービスもある。このバーで顧客は、関連スタイル情報を相談、専門的助言を受けるとともに、巨大タッチスクリーンの電子タブレットで数千の映像を見ることができる。ジーニアスバーは、女性が店内外でほかの女性と共有、交流し、ショッピング体験を楽しめるようなソーシャルスペースとして機能する。

デニムスタジオは何よりも、ファッション史上、最もアイコニックで民主的なスタイルと広くみなされる無制限の回復力、時代超越性の証明である。

(編集者注)

セルフリッジは現在、世界最大で最も評価されている百貨店団体、大陸百貨店連盟(IGDS)が選定する世界最優秀百貨店の2年連続タイトル保持者である。2回目のタイトルは2012年6月、パリで開催された国際百貨店サミットでセルフリッジに授与された。タイトルは2年間有効。

ソース:Selfridges

Denim Confirms New Recession-proof Status as the Largest Denim Shopping Destination in the World Launches at Selfridges

PR53267

LONDON, June 6, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     The Denim Studio, which officially opens today, Thursday June 6, in

Selfridges on Oxford Street, is the first and the largest space of its kind in

the world at over 26,000sqft. Bigger than two Olympic swimming pools, or over

half the size of a football pitch, the space has been conceived to address the

specific needs of women looking for the perfect denim fit. Its launch also

proves that the denim market - which went into decline in the late 1990s and

well-into 2000s, is set to bounce back for good. Even the appetite for niche

designer denim, with pairs of jeans averaging GBP220 each, is proving

insatiable.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/61906-selfridges-denim-studio-launch

    The healthy increase in sales in the denim category at Selfridges over the

past four years, of more than 50%, prompted the store to launch an expansion

plan two years ago, which led to the opening of the Denim Studio today - an

investment well in excess of BRP6M. It is now five times bigger than the previous

denim department, with double the number of brands. Selfridges forecasts that

it will now be selling at nearly two pairs of jeans every minute during its

daily trading hours.

    With over 11,000 pairs of jeans available, the Denim Studio offers the

largest selection of denim styles under one roof with services created

specifically to make the search for the perfect jeans the easiest and most

pleasurable experience ever. The Denim Studio will be the only place in the

world to choose jeans from as little as BRP11 and as much as BRP11,000, as well as

casual and sportswear collections to best compliment a denim look. Every brand

housed in the Denim Studio has been asked by Selfridges to create world

exclusive pieces to celebrate the opening of this pioneering new retail

environment.

    As well as the extraordinary product selection to include J Brand, Hudson

Jeans, Stella McCartney and Victoria Beckham Denim, the denim stalwarts such as

Lee and Levi's and emerging labels such as 3x1, Black Denim and Kill City, the

Denim Studio will introduce the most dynamic specialist denim services ever.

From a denim self-service checkout for customers in a hurry, to the Fit Studio,

which consists of 18 'total vision' fitting rooms and the first denim dedicated

Personal Shopping suite with stylists on hand for expert advice, the services

extend also to a Denim Tailor, offering alterations done within a guaranteed

two-hour period.

    The Denim Studio also has an advanced digital service called the Jeanius

Bar, where customers are able to consult relevant style information, expert

advice and thousands of visuals available from a giant touch-screen electronic

tablet. The Jeanius Bar doubles up as a social space where women are encouraged

to share, interact and enjoy the shopping experience with other women, within

and outside the store.

    The Denim Studio is above all a testimony of the absolute resilience and

timelessness of what is widely considered the most iconic and democratic style

in the history of fashion.

    Note to the editor:

    Selfridges is the current holder of the title of best department store in

the world, which was awarded to the store twice consecutively by the largest

and most respected association of department stores worldwide (IGDS -

Intercontinental Group of Department Stores). The second award was given to

Selfridges at the Global Summit held in Paris in June 2012. The title is valid

for two years each term.

    SOURCE: Selfridges

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