◎GMC Softwareが保険顧客コミュニケーション管理を迅速化するソフトを発表

GMC Software

◎GMC Softwareが保険顧客コミュニケーション管理を迅速化するソフトを発表

AsiaNet 53248

共同JBN 0651 (2013.6.3)

【アッペンツェル(スイス)2013年6月3日PRN=共同JBN】顧客コミュニケーション管理(CCM)および出力管理のリーダーで受賞経験を持つGMC Software Technology(GMC)は3日、同社の顧客サービスセンター対応の最新ソリューションが一般に提供可能になったと発表した。Customer Service Correspondenceは保険業界に向けた画期的な新ソフトウエア製品で、あらゆるタイプの顧客サービス対応を管理し、即座に改訂するための共通のインフラストラクチャーを提供するもの。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130603/618311)

同ソリューションはGMC社のGMC Inspireに基づいており、完全に自動化されたシングル・プラットホームの顧客対応ソリューションとして設計されている。Customer Service Correspondenceを使えば、保険会社の顧客サービス担当者、代理店、および前線に立つコールセンターの職員が一貫したブランド戦略を維持し、顧客の諸問題に迅速に対応し、コンプライアンスを順守することが可能になる。

Customer Service Correspondenceは、顧客と対面する従業員が顧客の状況のどの部分が迅速な対応を必要とするか直ちに判断するために必要な柔軟性と自主性を与えたいと考える保険会社に最適である。その場で、個々の顧客向けにパーソナライズされ、必要な点に手当をしたコミュニケーション・ドキュメントが作成され、顧客の選んだ連絡方法で配布されるため、正確性が期されるとともに費用も抑制される。企業は人手によるプロセスや何段階もの手段を踏むソリューションをなくすことによる恩恵を受けることになる。結果として、従業員の生産性は上がり、コストは顕著な削減をみて、IT資源の無駄遣いが減り、顧客の側も普通のプロセスに比べ64%もスピードアップされたケース対応能力に対してより高い満足感を持つことになる。

GMC Software Technologyのアンリ・ドゥーラ最高経営責任者(CEO)は「今日、保険会社のほとんどは顧客経験を向上させることを迫られている。見積もり、更新からクレームや保険契約をカバーする適切な顧客コミュニケーション管理ツールは今日の市場競争においてはもはやぜいたくではなく必需品である。当社としては世界中の業界をリードする保険会社がGMCを利用し、よく管理されコンプライアンスを順守したコミュニケーション・ドキュメントをマルチチャンネルで配布し、顧客とのすべての接点で良い結果を出す手助けができて喜んでいる。Customer Service Correspondenceはタイムリーで適切なコミュニケーション・ドキュメントを顧客が必要な時に、またビジネスの成長に役立つ方法で配布したいという顧客のニーズに応えるものだ」と語った。

▽GMC Software Technologyについて

GMC Software Technology AGは顧客コミュニケーション管理ソリューションを提供する。GMCのプラットホームGMC Inspireは企業が適切なコミュニケーション・ドキュメントを適宜に顧客が選んだチャンネルを通じて配布し、企業が顧客と複数の接点で関与する機会を増やす手助けをし、同時に顧客忠誠心、顧客獲得、業務効率を向上させる。

GMC Software Technologyは銀行、保険、小売り、業務サービス、通信/公益企業、ヘルスケア業界など世界中で何千もの顧客にサービスを提供している。同社は顧客コミュニケーション管理の分野で多くの賞を受け、業界の革新リーダーと目されている。

詳しい情報はウェブサイト(http://www.gmc.net)を参照。

GMCロゴとGMC InspireはGMC Software Technologyの商標である。

▽メディア問い合わせ先

コーポレート関係、アジア太平洋

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+1-630-964-8500

sarmstrong@sterlingkilgore.com

欧州・中東・アフリカ

Chameleon PR

+44-(0)-20-7680-5500

gmc@chameleonpr.com

ソース:GMC Software

GMC Software's New Customer Service Correspondence Allows Insurers to Resolve Cases 64 Percent Quicker

PR53248

APPENZELL, Switzerland, 3 June, 2013/PRN=KYODO JBN/ -- -

     GMC Software Technology (GMC), the award-winning leader in Customer

Communications Management (CCM) and output management, today announced the

general availability of its latest interactive solution for customer service

center correspondence. Customer Service Correspondence is a groundbreaking new

application that provides the insurance industry with a common infrastructure

for managing and instantly editing all types of customer service correspondence.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130603/618311 )

    Based on GMC Inspire, the solution is designed as a fully automated single

platform correspondence solution. Customer Service Correspondence makes it

possible for insurance customer service representatives, agents and front line

call center staff to maintain consistent branding, respond quickly to customer

issues and ensure compliance.

    Customer Service Correspondence is ideal for insurance enterprises that

want to provide customer-facing employees with the flexibility and autonomy

they need to quickly view which situations need immediate action. They can then

generate on the fly, personalized, point-of-need communications and deliver

them through customers' preferred channels, while ensuring accuracy and costs

are controlled. Companies benefit by eliminating manual processes and

multi-step solutions. The result is employees that are more productive,

significantly reduced costs, less strain on IT resources and happier customers

due to the ability to resolve case correspondence 64 percent more quickly than

standard processes.

    "Most insurers today are under pressure to improve the customer experience.

Having the right customer communication management tools to support customers,

from quotations to renewals to claims and policies, is not a luxury, it's

essential in today's competitive market," said Henri Dura, CEO, GMC Software

Technology. "We are very pleased that leading insurers across the world have

learned to rely on GMC to help them deliver controlled, compliant multichannel

communications that ensure every touchpoint results in a positive return.

Customer Service Correspondence answers the need to deliver timely, relevant

communications to customers, when they want it and how they want it to drive

business growth."

    GMC Software Technology AG: delivers solutions in the field of Customer

Communications Management. The company's platform, GMC Inspire, enables

enterprises to deliver relevant communications at the right time, through the

preferred channel for every customer to help businesses increase customer

engagement across multiple touchpoints, driving customer loyalty, acquisition

and operational efficiency.

    GMC Software Technology serves thousands of clients worldwide across the

banking, insurance, retail, business services, telco/utilities and healthcare

industries. Having received numerous awards in the field of CCM, it is

recognized as an industry leader for innovation. Visit: http://www.gmc.net.

    The GMC logo and GMC Inspire are trademarks of GMC Software Technology

    Media:

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    SOURCE: Software  

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