◎GMC Softwareが保険顧客コミュニケーション管理を迅速化するソフトを発表
◎GMC Softwareが保険顧客コミュニケーション管理を迅速化するソフトを発表
AsiaNet 53248
共同JBN 0651 (2013.6.3)
【アッペンツェル(スイス)2013年6月3日PRN=共同JBN】顧客コミュニケーション管理(CCM)および出力管理のリーダーで受賞経験を持つGMC Software Technology(GMC)は3日、同社の顧客サービスセンター対応の最新ソリューションが一般に提供可能になったと発表した。Customer Service Correspondenceは保険業界に向けた画期的な新ソフトウエア製品で、あらゆるタイプの顧客サービス対応を管理し、即座に改訂するための共通のインフラストラクチャーを提供するもの。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130603/618311)
同ソリューションはGMC社のGMC Inspireに基づいており、完全に自動化されたシングル・プラットホームの顧客対応ソリューションとして設計されている。Customer Service Correspondenceを使えば、保険会社の顧客サービス担当者、代理店、および前線に立つコールセンターの職員が一貫したブランド戦略を維持し、顧客の諸問題に迅速に対応し、コンプライアンスを順守することが可能になる。
Customer Service Correspondenceは、顧客と対面する従業員が顧客の状況のどの部分が迅速な対応を必要とするか直ちに判断するために必要な柔軟性と自主性を与えたいと考える保険会社に最適である。その場で、個々の顧客向けにパーソナライズされ、必要な点に手当をしたコミュニケーション・ドキュメントが作成され、顧客の選んだ連絡方法で配布されるため、正確性が期されるとともに費用も抑制される。企業は人手によるプロセスや何段階もの手段を踏むソリューションをなくすことによる恩恵を受けることになる。結果として、従業員の生産性は上がり、コストは顕著な削減をみて、IT資源の無駄遣いが減り、顧客の側も普通のプロセスに比べ64%もスピードアップされたケース対応能力に対してより高い満足感を持つことになる。
GMC Software Technologyのアンリ・ドゥーラ最高経営責任者(CEO)は「今日、保険会社のほとんどは顧客経験を向上させることを迫られている。見積もり、更新からクレームや保険契約をカバーする適切な顧客コミュニケーション管理ツールは今日の市場競争においてはもはやぜいたくではなく必需品である。当社としては世界中の業界をリードする保険会社がGMCを利用し、よく管理されコンプライアンスを順守したコミュニケーション・ドキュメントをマルチチャンネルで配布し、顧客とのすべての接点で良い結果を出す手助けができて喜んでいる。Customer Service Correspondenceはタイムリーで適切なコミュニケーション・ドキュメントを顧客が必要な時に、またビジネスの成長に役立つ方法で配布したいという顧客のニーズに応えるものだ」と語った。
▽GMC Software Technologyについて
GMC Software Technology AGは顧客コミュニケーション管理ソリューションを提供する。GMCのプラットホームGMC Inspireは企業が適切なコミュニケーション・ドキュメントを適宜に顧客が選んだチャンネルを通じて配布し、企業が顧客と複数の接点で関与する機会を増やす手助けをし、同時に顧客忠誠心、顧客獲得、業務効率を向上させる。
GMC Software Technologyは銀行、保険、小売り、業務サービス、通信/公益企業、ヘルスケア業界など世界中で何千もの顧客にサービスを提供している。同社は顧客コミュニケーション管理の分野で多くの賞を受け、業界の革新リーダーと目されている。
詳しい情報はウェブサイト(http://www.gmc.net)を参照。
GMCロゴとGMC InspireはGMC Software Technologyの商標である。
▽メディア問い合わせ先
コーポレート関係、アジア太平洋
GMC Software Technology
+44-(0)-845-223-2443
press@gmc.net
米州
Sterling Kilgore
+1-630-964-8500
sarmstrong@sterlingkilgore.com
欧州・中東・アフリカ
Chameleon PR
+44-(0)-20-7680-5500
gmc@chameleonpr.com
ソース:GMC Software
GMC Software's New Customer Service Correspondence Allows Insurers to Resolve Cases 64 Percent Quicker
PR53248
APPENZELL, Switzerland, 3 June, 2013/PRN=KYODO JBN/ -- -
GMC Software Technology (GMC), the award-winning leader in Customer
Communications Management (CCM) and output management, today announced the
general availability of its latest interactive solution for customer service
center correspondence. Customer Service Correspondence is a groundbreaking new
application that provides the insurance industry with a common infrastructure
for managing and instantly editing all types of customer service correspondence.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130603/618311 )
Based on GMC Inspire, the solution is designed as a fully automated single
platform correspondence solution. Customer Service Correspondence makes it
possible for insurance customer service representatives, agents and front line
call center staff to maintain consistent branding, respond quickly to customer
issues and ensure compliance.
Customer Service Correspondence is ideal for insurance enterprises that
want to provide customer-facing employees with the flexibility and autonomy
they need to quickly view which situations need immediate action. They can then
generate on the fly, personalized, point-of-need communications and deliver
them through customers' preferred channels, while ensuring accuracy and costs
are controlled. Companies benefit by eliminating manual processes and
multi-step solutions. The result is employees that are more productive,
significantly reduced costs, less strain on IT resources and happier customers
due to the ability to resolve case correspondence 64 percent more quickly than
standard processes.
"Most insurers today are under pressure to improve the customer experience.
Having the right customer communication management tools to support customers,
from quotations to renewals to claims and policies, is not a luxury, it's
essential in today's competitive market," said Henri Dura, CEO, GMC Software
Technology. "We are very pleased that leading insurers across the world have
learned to rely on GMC to help them deliver controlled, compliant multichannel
communications that ensure every touchpoint results in a positive return.
Customer Service Correspondence answers the need to deliver timely, relevant
communications to customers, when they want it and how they want it to drive
business growth."
GMC Software Technology AG: delivers solutions in the field of Customer
Communications Management. The company's platform, GMC Inspire, enables
enterprises to deliver relevant communications at the right time, through the
preferred channel for every customer to help businesses increase customer
engagement across multiple touchpoints, driving customer loyalty, acquisition
and operational efficiency.
GMC Software Technology serves thousands of clients worldwide across the
banking, insurance, retail, business services, telco/utilities and healthcare
industries. Having received numerous awards in the field of CCM, it is
recognized as an industry leader for innovation. Visit: http://www.gmc.net.
The GMC logo and GMC Inspire are trademarks of GMC Software Technology
Media:
Corporate, APAC
GMC Software Technology
+44-(0)-845-223-2443
press@gmc.net
Americas
Sterling Kilgore
+1-630-964-8500
sarmstrong@sterlingkilgore.com
EMEA
Chameleon PR
+44-(0)-20-7680-5500
gmc@chameleonpr.com
SOURCE: Software
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。