◎ウィプロとEfmaがデジタル・マーケティング・リポート2013を初発行
◎ウィプロとEfmaがデジタル・マーケティング・リポート2013を初発行
AsiaNet 53203
共同JBN 0632 (2013.5.30)
【パリ、バンガロール(インド)2013年5月29日PRN=共同JBN】世界的な情報技術、コンサルティング、アウトソーシング大手のウィプロ・リミテッド(Wipro Ltd. NYSE:WIT)は29日、世界130カ国、3300のリテール・ファイナンシャル・サービス会社で構成する非営利機関であるEfmaと提携してまとめた初めてのリテール・バンキング・デジタル・マーケティング・リポートをブリュッセルで開かれているEfma Distribution Weekカンファレンスで発表した。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121129/579804)
リポートは世界中の銀行を対象に実施したマーケティングとデジタルチャンネルの調査に基づいており、今後も発表されるシリーズの最初の報告である。
デジタルチャンネルの拡散は、顧客が銀行のサービスを利用する形態を変化させており、顧客と銀行との間の主要なインターアクション手段がデジタルチャンネルを通じたものなってきている。このトレンドに対応するため、銀行は顧客が拡大成長しているデジタルマーケティング部門にターゲットを絞っている。分析によって決定されるロケーション、コンテクスト、行動様式に特有なリアルタイムイベントに先導されるマーケティングが、将来の標準となるだろう。
ウィプロ・リミテッドのラジャン・コーリ副社長兼バンキング・アンド・フィナンシャル・サービス担当は「デジタルテクノロジー、ソーシャルメディア、それにデータの爆発は対顧客関係モデルを再定義している。われわれのリポートで調査した銀行のマーケティング支出を見てみると、従来型の広告支出はマーケティング支出全体の55%を占めているにすぎない。われわれが話を聞いた最高マーケティング責任者(CMO)たちは、銀行が新しいチャンネルと能力に対応するにつれてCMOの果たす役割は変化していることを明言した」と語っている。
ウィプロとEfmaは世界で初めてデジタルマーケティング能力インデックスを開発した。銀行のデジタルマーケティング能力をクラス最高のベンチマークと比較するための指標である。調査した銀行のうち13%しかデジタルマーケティングの成熟度に達していなかった。インデックスは銀行の成熟度を8種の能力に分けて測定した。評価の対象には、銀行のデータマネジメント、オファーの通知、マーケティングのプロセス、分析の活用などの能力が含まれる。インデックスはまた、銀行の大半がリアルタイムイベントに適応したマーケティングを実行せず、またパーソナリゼーション能力も活用していないことをうかがわせた。
調査はまたソーシャルメディアがまだメーンストリームのマーケティング手段になっておらず、依然として顧客との重要なインターアクション手段と見なされていないことも明らかにした。調査ではさらに、ソーシャルメディアがマーケティング部門で管理されており、それに続いてブランディングや広報部門が管理していることも分かった。調査した銀行の80%以上がソーシャルメディアに1期当たり50万ユーロ以下しか支出していないことも分かった。
顧客がデジタルチャンネルを今後ますます利用するのは避けられない傾向であることを前提にWipro/Efmaリポートは銀行に対し以下の勧告をしている。
*今から5年間、顧客がどのような形でインターアクションしたいと考えているかを検討すること、また特に将来、顧客がどのような金融商品を購入するかを予測すること
*弱体な部門を確定するため、われわれがこの調査で指摘した方向性に従って銀行の現在のデジタルマーケティング能力を注意深く評価すること
*デジタルマーケティング能力を開発し、競合企業や顧客の行動様式の変化に対応して先手をとるため、あるいは少なくとも同じペースを保つための投資計画を立てること
*「ビッグ・データ」の展開を監視すること、それが可能な場所では入手できる新しいテクノロジーのアプリケーションをいくつか試してみること
リポートの全文は、デジタルバンキングの変化する様相に関するトッププロの見解を含めて以下のサイトを通じて入手できる。
http://www.wipro.com/landing-pages/Global-Retail-Banking-Digital-Marketing-Report-2013.aspx
▽Efmaについて
グローバルな非営利団体としてEfmaは世界130カ国の3300以上のリテール金融サービス会社が加盟している。会員ベースでは世界の大手リテール銀行の3分の1で構成されているEfmaはグローバル業界に価値あるリソースとして認められており、会員には膨大なリソース、データベース、論文、記事、新しいニュースフィード、出版物に対して独占的な利用を提供している。Efmaはさらにワーキンググループやオンラインコミュニティー、国際会議を通じて、数多くのネットワーキングの機会を提供している。
より詳しい情報は以下を参照。http://www.efma.com または info@efma.com
▽ウィプロ・リミテッド(Wipro Ltd.)について
ウィプロ・リミテッド(NYSE:WIT)は大手インフォメーション・テクノロジー、コンサルティングとアウトソーシング会社で、顧客に対してよりよいビジネスを可能にするソリューションを提供している。ウィプロは深い業界経験と「テクノロジーを通じたビジネス」の360度全方向視覚で勝利するビジネスをもたらし、顧客が成功する適用可能なビジネスを構築することを支援する。世界的に、その包括的なサービスポートフォリオ、イノベーションを提供する実務的なアプローチの企業として、また持続可能性にコミットする団体として認知されているウィプロは従業員14万人を世界54カ国で雇用している。より詳しい情報は以下のサイトを参照。http://www.wipro.com
▽問い合わせ先
Karine Coutinho
Efma
+33-1-47-42-69-82
karine@efma.com
Dirk Lewis
Wipro Ltd.
+91-7760983976
dirk.lewis@wipro.com
ソース:Wipro Ltd
Wipro and Efma Launch First Ever Global Retail Banking Digital Marketing Report 2013
PR53203
PARIS and BANGALORE, India, May 29 /PRN=KYODO JBN/ --
Report Finds Digital Marketing Will Drive Next Wave of Growth in Retail Banking
Wipro Ltd. (NYSE:WIT), a leading global Information Technology, Consulting and
Outsourcing company in association with Efma, a global not-for-profit
organisation that brings together more than 3,300 retail financial services
companies from over 130 countries, today launched the first ever retail banking
digital marketing report at the Efma Distribution Week conference in Brussels.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121129/579804 )
This report, the first of a series is based on a global survey of banks
covering marketing and digital channels.
The proliferation of digital channels is changing the way customers consume
banking services, with digital soon to emerge as the primary channel of
interaction. Given this trend, banks are focusing on digital marketing
initiatives to target this growing segment of customers. Location, context and
behavior-specific real time event led marketing, driven by analytics will
likely be the norm in the future.
Rajan Kohli, Vice President and Head - Banking and Financial Services, Wipro
Ltd. said, "Digital technologies, social media and the explosion of data are
redefining customer engagement models. If we look at the marketing spend
reported by the banks in our survey, traditional advertising represented just
55 per cent of the total marketing spend. The CMOs that we spoke with made it
clear that the role of the CMO is changing as banks adapt to the development of
new channels and capabilities."
Wipro and Efma have created the first ever digital marketing capability index
which helps benchmark the digital marketing capabilities of banks vis-a-vis the
best in class. Only 13 per cent of the banks surveyed demonstrate the highest
level of maturity in digital marketing. The index measures the maturity of the
banks on eight different capabilities; assessments including a bank's
capability on data management, offer delivery, marketing processes and usage of
analytics. The index also alludes to the fact that a majority of banks do not
practise real-time event driven marketing and the ability to focus on
personalization.
The study also revealed that social media was not yet a part of mainstream
marketing and is still not considered a key customer interaction channel. In
our survey, we discovered that social media efforts were mainly managed by the
marketing department followed by the branding and communications team. Also for
over 80 per cent of the banks surveyed, their social media spend was less than
500,000 Euros per annum.
Given the inevitable trend toward greater use of digital channels by consumers,
the Wipro/Efma report recommends that banks should:
- Consider how they expect customers to interact with the bank five years from
now, and particularly how they envisage customers will buy financial products
in the future;
- Carefully assess the bank's current digital marketing capabilities along the
dimensions we have identified in this study to identify areas of weakness;
- Develop a plan for investment in digital marketing capabilities which will
ensure that the bank is in a position to get ahead of, or at least keep pace
with, competitors and changing consumer behavior;
- Monitor closely the developments in "big data" and where possible take the
initial steps of testing some applications of the new technologies that are
available.
The complete report, inclusive of views from leading digital banking
professionals on the changing contours of digital marketing can be accessed
from
http://www.wipro.com/landing-pages/Global-Retail-Banking-Digital-Marketing-Report-2013.aspx
About Efma
As a global not-for-profit organisation, Efma brings together more than 3,300
retail financial services companies from over 130 countries. With a membership
base consisting of almost a third of all large retail banks worldwide, Efma has
proven to be a valuable resource for the global industry, offering members
exclusive access to a multitude of resources, databases, studies, articles,
news feeds and publications. Efma also provides numerous networking
opportunities through working groups, online communities and international
meetings.
For more information: http://www.efma.com or info@efma.com
About Wipro Ltd.
Wipro Ltd. (NYSE:WIT) is a leading Information Technology, Consulting and
Outsourcing company that delivers solutions to enable its clients do business
better. Wipro delivers winning business outcomes through its deep industry
experience and a 360 degree view of "Business through Technology"; helping
clients create successful and adaptive businesses. A company recognized
globally for its comprehensive portfolio of services, a practitioner's approach
to delivering innovation and an organization wide commitment to sustainability;
Wipro has over 140,000 employees and clients across 54 countries. For more
information, please visit http://www.wipro.com.
Forward-looking and Cautionary Statements
Certain statements in this release concerning our future growth prospects are
forward-looking statements, which involve a number of risks, and uncertainties
that could cause actual results to differ materially from those in such
forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to these
statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding
fluctuations in our earnings, revenue and profits, our ability to generate and
manage growth, intense competition in IT services, our ability to maintain our
cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain
highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time
frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability
to manage our international operations, reduced demand for technology in our
key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to
successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for
damages on our service contracts, the success of the companies in which we make
strategic investments, withdrawal of fiscal governmental incentives, political
instability, war, legal restrictions on raising capital or acquiring companies
outside India, unauthorized use of our intellectual property, and general
economic conditions affecting our business and industry. Additional risks that
could affect our future operating results are more fully described in our
filings with the United States Securities and Exchange Commission. These
filings are available at http://www.sec.gov. We may, from time to time, make
additional written and oral forward-looking statements, including statements
contained in the company's filings with the Securities and Exchange Commission
and our reports to shareholders. We do not undertake to update any
forward-looking statement that may be made from time to time by us or on our
behalf.
Contact:
Karine Coutinho
Efma
+33-1-47-42-69-82
karine@efma.com
Dirk Lewis
Wipro Ltd.
+91-7760983976
dirk.lewis@wipro.com
SOURCE: Wipro Ltd
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。