◎Videologyがデジタル広告プラットフォーム拡張で6000万ドルの資金調達

Videology

◎Videologyがデジタル広告プラットフォーム拡張で6000万ドルの資金調達

AsiaNet 53185

共同JBN 0626 (2013.5.29)

【ニューヨーク2013年5月29日PRN=共同JBN】広告主、代理店、メディア企業向けにテレビからインターネットへのシフトを加速するビデオ技術プラットフォームのVideologyは29日、Catalyst Investorsが幹事を務めた6000万ドルの資金調達をするための「Series D」ラウンドが完了したと発表した。現在、Videologyに投資しているNew Enterprise Associates(NEA)、Valhalla Partners、Comcast Venturesは今回の融資にも応じており、さらに新規の投資家Pinnacle Venturesも加わった。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130108/NY37257LOGO

2007年の創立以来、Videologyのプラットフォームは世界の代表的な代理店、メディア企業によって採用されてきた。今日、同社は12カ国で業務を行い、世界で毎年約900のブランドの広告キャンペーンを実施、3年間の年平均成長率(CAGR)は190%に達している。今回の資金調達からの収入はテレビ・マーケティングの力をパソコン、モバイル、コネクテッド・テレビその他の新規技術を含めた高成長を続けるインターネット利用環境と統合する同社の技術をさらに発展させるために使われることになる。

Videologyのスコット・ファーバー会長兼最高経営責任者(CEO)は「今後も続くテレビとインターネット、モバイル機器とのコンバージェンスが成長のための最大の機会促進になる。当社技術は伝統的な世界とデジタル世界を一つの統一されたプラットフォームでつなぎ、両方の有効性を強化するものだ」として次のように述べた。「当社は先端的な技術プラットフォームを足場に、メディア、モバイル、マルチチャンネル・ビデオ配給会社のための次世代ツールを加えて、さらに当社のエコシステムの連結性を向上させる」

「広告の世界は、伝統的なテレビとクロスデバイスのデジタルメディアの衝突によってメディアスペースの買い手、売り手双方にとってさらに複雑になっている。Videologyの技術プラットフォームは同社の数学、最適化分野の深い基礎、歴史に基づいて、代理店や広告主に対してテレビ・マーケット特有のフィーチャーや仕様を提供すると同時に先端的なターゲティング広告、最適化、コスト削減を可能にしている」

ニューヨークに本拠を置き、技術志向サービスに特化した成長投資ファンドCatalyst Investorsの共同創業者兼パートナーのライアン・マクナリー氏は「消費者はますますビデオをラップトップ、タブレット、スマートフォンで見るようになり、広告主もその傾向を追って支出をシフトさせるなど根本的なシフトが進行している。当社がVideologyに魅力を感じるのは同社の技術がまさしくそのシフトを推進するものだからであり、さらに同社が今後成長を加速させるにあたって、当社が価値を付加できると考えたからである」と述べた

今回再融資を行ったComcast Venturesのパートナー、デービッド・ホロウィッツ氏は「当社は広告主や代理店に向け、伝統的なメディアとデジタルメディアをつないで実行し素晴らしい結果を出すVideologyチームの能力に感心している。当社としては、Videologyは追加の資金、リソースがあれば、今後とも業界の先頭に立ってブランド中心の広告主に対してターゲットを選んだ広告ソリューションを提供し続けると確信している」と語った。

Valhalla Partnersのマネージング・ジェネラル・パートナー、アート・マークス氏は「Videologyは実績のある経営チーム、一貫した成長軌道、革新的な製品ロードマップ、市場の未来の方向についての洞察に関して広告技術分野で突出している。当社にはVideologyがメディア計画、広告在庫管理の新たな世界秩序を推進し、サポートしていく基本的な技術になるとみている。Salesforceが企業の顧客関係管理(CRM)に対する考え方を一変させたのと同様だ」と述べた。

▽Videologyについて

Videology(http://www.videologygroup.com)は広告代理店、出版社に向けたエンタープライズ・メディア技術企業である。同社のビデオ・プラットフォームを使えば、広告代理店やメディア企業はテレビ特有のフィーチャーや仕様を使ってビデオ広告キャンペーンを計画、送出、管理、モニターできるようになり、同時にデジタルメディアの先端的なターゲティング広告、最適化、効率性の恩恵をこうむることができる。Videology技術はテレビ、デジタル経験を一変させるもので、広告主がふさわしいと考える消費者に対して、それぞれ異なる広告、すなわち適切な広告を見せることができる。

Videology, Inc.は株式非公開企業で、ベンチャー・ファンドの投資を受けており、投資家の中にはCatalyst Investors、Comcast Ventures、NEA、Pinnacle Ventures、Valhalla Partnersが含まれる。Videologyは米メリーランド州ボルティモアに本拠を置き、主な事務所をニューヨーク、オースティン、トロント、ロンドン、パリ、マドリード、シンガポール、シドニーに持ち、北米全体に販売チームを展開している。

▽問い合わせ先

Michele Skettino

Michele@videologygroup.com

or +1-917-653-0073

ソース:Videology

Videology Completes $60 Million Financing to Accelerate Growth of Global Media Management Platform

PR53185

NEW YORK, May 29, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

        Round led by Catalyst Investors with participation from NEA; Valhalla

                  Partners; Comcast Ventures; Pinnacle Ventures

    Videology, the leading video technology platform powering the shift from

television to the Internet for advertisers, agencies and media companies,

announced today that it has completed a $60 million Series D financing round

led by Catalyst Investors.  Current investors New Enterprise Associates (NEA),

Valhalla Partners, and Comcast Ventures also participated, along with new

investor Pinnacle Ventures.

    (Logo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20130108/NY37257LOGO)

    Since its founding in 2007, Videology's platform has been adopted by

leading agencies and media companies around the world.  Today the company

operates in 12 countries and runs advertising campaigns for approximately 900

brands globally each year, resulting in a three-year CAGR of 190%.  Proceeds

from the round will be used to further develop its technology to synthesize the

power of TV marketing across the fast-growing Internet-enabled landscape

including PC, mobile, connected TV, and other emerging technologies.  

    "The greatest opportunity for growth is driven by the continued convergence

of television with the Internet and mobile devices. Our technology bridges the

traditional and digital worlds through a unified platform, enhancing the

effectiveness of both," said Scott Ferber, Chairman and CEO of Videology. "We

will also continue to build on our advanced technology platform with the

addition of next-generation tools for media, mobile, and multi-channel video

distributors, further connecting the ecosystem."

    The world of advertising is increasingly complex for media buyers and

sellers as traditional TV and cross-device digital media collide.  Videology's

technology platform, built on the company's deep foundations and history in

math and optimization, offers agencies and advertisers features and

specifications that are typical to the TV market, while enabling advanced

targeting, optimization, and cost savings.

   "Fundamental shifts are underway as consumers are increasingly viewing video

on their laptops, tablets and smartphones―and advertisers are shifting their

spending to follow them," said Ryan McNally, co-founder and Partner of Catalyst

Investors, a New York-based growth equity fund focused on technology enabled

services.  "We were attracted to Videology because its technology powers this

shift and because we thought that we could add value as the company further

accelerates its growth."

    "We are amazed with the team at Videology's ability to execute and deliver

great results for advertisers and their agencies by bridging traditional and

digital media," said David Horowitz, Partner at Comcast Ventures, which

reinvested in Videology with this round. "We are confident that with additional

capital and resources, Videology will continue to lead the industry in

providing addressable advertising solutions for brand-centric advertisers."

    "Their proven management team, consistent growth trajectory, innovative

product roadmap and insight into the future direction of the market continue to

make Videology stand out in the ad technology arena," said Art Marks, Managing

General Partner, Valhalla Partners. "We can see Videology becoming the

underlying technology that drives and supports a new world order in media

planning and inventory management, much the way Salesforce has transformed the

way companies think about customer relationship management."

    About Videology

    Videology (videologygroup.com) is an enterprise technology company for

advertising and media companies.  Its video platform allows brands, agencies

and media companies to plan, serve, manage, and monitor video ad campaigns

using features and specifications typical to TV, while taking advantage of the

advanced targeting, optimization, and efficiencies of digital media.  

Videology's technology transforms the TV and digital experience so that a

different ad―the right ad―will be shown to the desired consumer.

    Videology, Inc., is a privately-held, venture-backed company, whose

investors include Catalyst Investors, Comcast Ventures, NEA, Pinnacle Ventures,

and Valhalla Partners. Videology is headquartered in Baltimore, MD, with key

offices in New York, Austin, Toronto, London, Paris, Madrid, Singapore, Sydney

and sales teams across North America.

    For more information, contact Michele Skettino at   

    Michele@videologygroup.com

    or +1-917-653-0073.

    SOURCE: Videology

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