◎ハイセンスのSero 7シリーズ・タブレットを米国で販売

ハイセンス

◎ハイセンスのSero 7シリーズ・タブレットを米国で販売

AsiaNet 53179

共同JBN 0621 (2013.5.29)

【チンタオ(中国)2013年5月28日PRN=共同JBN】ハイセンス(Hisense、http://www.hisense.com/)とウォルマート(Walmart)の両社は23日(ニューヨーク現地時間)、VUDUとwalmart.comを含むアプリケーション・パッケージをプリインストールしたSero 7シリーズ・タブレットが米国の3300以上のウォルマート店舗で発売すると発表した。

 (Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/05/27/20130527114243697016.html

これは単なる新製品のリリースだけでなく、ハイセンスとウォルマートの双方にとって利益をなる重要な協力関係である。

ウォルマートは2000年世界の電子商取引市場に参入して以来、同社のオンライン・プレゼンスを拡大する一環としてインターネット企業数社を買収した。ウォルマートは2011年、Kosmixの買収に大幅な投資を行ってインターネット戦略に専念する@WalmartLabsを創設したことに続き、ウェブ上で同社の電子商取引技術とプレゼンスをさらに強化する計画の一環として、Tasty Labs、OneOpsなどのソーシャル・モバイル技術企業数社を買収した。

ウォルマートはモバイル・デスクトップ・セクターでナンバーワンの地位を確保することを目標にする一方、ハイセンスはエレクトロニクス製品の品ぞろえを充実させるのが目的としている。ハイセンスはウォルマートと協力することによって、オンラインおよびオフラインで、スマートテレビの販売を加速できる。

ソース:Hisense

Hisense Sero 7 Series Tablets Available in the U.S.

AsiaNet 53179

QINGDAO, China, May 28, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Gives Boost to Walmart's Presence in E-commerce Market

Hisense (http://www.hisense.com/) and Walmart jointly announced on May 23rd

(local New York time) that the Sero 7 series tablets, preinstalled with a

package of applications including VUDU and walmart.com, will be immediately

available in over 3,300 Walmart stores across the U.S.

(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/05/27/20130527114243697016.html)

This is an important win-win cooperation between Hisense and Walmart, rather

than merely a new product release.

Since its expansion into the global e-commerce market in 2000, Walmart has

acquired several internet companies in a move to expand its online presence. In

addition to the significant investment to acquire Kosmix in 2011 and forming

@WalmartLabs, which focuses on internet strategies, Walmart has acquired

several social mobile technology firms including Tasty Labs and OneOps as part

of its plans to further enhance its e-commerce technologies and its presence on

the web.

While Walmart aims to be number one in the mobile desktop sector, Hisense aims

to enrich its current assortment of electronic products. The cooperation with

Walmart will accelerate the sales pace of Hisense's smart TVs both online and

offline.

SOURCE  Hisense  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中